Καύσιμα: Ποιο είναι το φθηνότερο από τα καύσιμα; To φυσικό αέριο διατηρεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με το πετρέλαιο θέρμανσης και την ηλεκτρική ενέργεια. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Σημαντικά φθηνότερο σε σχέση με το πετρέλαιο και την ηλεκτρική ενέργεια παραμένει το φυσικό αέριο, παρά τις ανατιμήσεις της προηγούμενης περιόδου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε χθες ο γενικός διευθυντής της Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας Γιάννης Μητρόπουλος, οι οικιακοί πελάτες που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο εξασφάλισαν εξοικονόμηση 14% σε σχέση με το πετρέλαιο, ενώ για ένα εστιατόριο η εξοικονόμηση (σε σχέση με το ρεύμα) είναι 46% και για έναν φούρνο που χρησιμοποιεί πετρέλαιο κίνησης, φθάνει στο 17%.
Σωρευτικά την τελευταία δεκαετία η εξοικονόμηση για ένα νοικοκυριό που θερμαίνεται με φυσικό αέριο, σε σχέση με το πετρέλαιο θέρμανσης, είναι 3.500 ευρώ και για μια μέση πολυκατοικία 18.000 ευρώ.
«Το φυσικό αέριο παραμένει η πιο ανταγωνιστική λύση. Στην διεθνή αλλά και στην ελληνική αγορά υπάρχει πολύ φυσικό αέριο, δεν υπάρχει πλέον ρίσκο εφοδιασμού», ανέφερε ο κ. Μητρόπουλος.
Η απώλεια του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε σχέση με το πετρέλαιο θέρμανσης πριν λίγους μήνες ήταν πρόσκαιρη, ενώ λίγα ήταν τα νοικοκυριά που επέστρεψαν στο πετρέλαιο.
Καύσιμα: 7 στους 10 πελάτες πληρώνουν έγκαιρα τους λογαριασμούς
Αναφερόμενος στα θέματα της αγοράς ενέργειας ο κ. Μητρόπουλος τόνισε ότι 7 στους 10 πελάτες συνολικά στην αγορά πληρώνουν έγκαιρα τους λογαριασμούς τους προκειμένου να έχουν την έκπτωση συνέπειας, καθώς οι καταναλωτές είναι πλέον πολύ ευαισθητοποιημένοι σε θέματα τιμής.
Το υπόλοιπο 30% είτε μπαίνει σε διακανονισμούς και εξοφλεί σταδιακά τις οφειλές του είτε ανήκει στους λεγόμενους “ενεργειακούς τουρίστες” που μετακινούνται από την μια εταιρεία στην άλλη αφήνοντας χρέη και αξιοποιώντας το γεγονός ότι ο προμηθευτής δεν έχει πλέον τη δυνατότητα να δώσει εντολή αποκοπής ενός πελάτη για χρέη , εφόσον αυτός έχει μετακινηθεί σε άλλο πάροχο.
Σύμφωνα με τον κ. Μητρόπουλο, εκτιμάται ότι τα χρέη που έχουν συσσωρευθεί από τους “ενεργειακούς τουρίστες” κυμαίνονται στα 300-400 εκατ. Ευρώ.
Αρκετές εταιρείες έχουν επιλέξει πολιτική άμεσης (μετά από 2 ανεξόφλητους λογαριασμούς) αποκοπής λόγω χρεών ενώ παράλληλα προχωρά η δημιουργία του λεγόμενου “Ενεργειακού Τειρεσία” μεταξύ των προμηθευτών ώστε να αντιμετωπίζονται οι στρατηγικοί κακοπληρωτές π.χ. με αυξημένες εγγυήσεις για την υπογραφή σύμβασης προμήθειας.
H Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας παρουσίασε το 2022 αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 120% και των καθαρών κερδών κατά 130% ενώ στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας σημείωσε αύξηση 10% στο μερίδιό της το πρώτο τρίμηνο του 2023 καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στους εναλλακτικούς προμηθευτές (εκτός εταιρειών παραγωγής) με μερίδιο 3,50% στη μέση και χαμηλή τάση.
«Κλείνοντας την περίοδο θέρμανσης και με την στήριξη του μετόχου μας, τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, το φυσικό αέριο παρέμεινε η πλέον ανταγωνιστική επιλογή για θέρμανση και επαγγελματική χρήση με διψήφια ποσοστά εξοικονόμησης.
Στο Φυσικό Αέριο δουλεύουμε καθημερινά, επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες, σε καινοτόμες υπηρεσίες για τους πελάτες, με συνέπεια στην τιμολογιακή μας πολιτική και εκείνοι μας ανταμείβουν με το να παραμένουμε η πρώτη τους επιλογή.
Το Φυσικό Αέριο μετασχηματίζεται σε μία εταιρεία υπηρεσιών καινοτομίας προς όφελος της κοινωνίας», τόνισε ο κ. Μητρόπουλος.
Καύσιμα: Επιτέλους, μειώσεις τιμών! Οι νέες τιμές για βενζίνη και πετρέλαιο
Σημαντική αποκλιμάκωση καταγράφουν τις τελευταίες ημέρες οι τιμές στα καύσιμα τις τελευταίες ημέρες, που φτάνουν ακόμη και τα 7 με 8 λεπτά το λίτρο, στην Αττική και αυτό διότι ανανεώνεται πιο γρήγορα το περιεχόμενο στις δεξαμενές.
Οι μειώσεις αυτές στα καύσιμα είναι απόρροια αφενός της αποκλιμάκωσης στην τιμή του Brent, όπως επίσης και η άνοδος της ισοτιμίας του ευρώ με το δολάριο. Βέβαια σήμερα η διεθνής τιμή του πετρελαίου ανέκαμψε μερικώς και μένει να δούμε αύριο εάν η τάση αυτή θα έχει χαρακτήρα εδραίωσης ή εάν αποτελεί απλά μία τεχνική αντίδραση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν στην Αττική οι τιμές για την βενζίνη κινούνται σε ένα εύρος (στην πλειονότητα των πρατηρίων) από 1,820 έως 1,850 ευρώ το λίτρο, ενώ την Μ. Παρασκευή που ήταν και η ημέρα όπου κορυφώθηκε η άνοδος στην βενζίνη είχε φτάσει μέχρι και 1,9 έως και 1,920 ευρώ το λίτρο.
Μικρότερη είναι η μείωση στο diesel κίνησης, με την μείωση να ανέρχεται σε περίπου 5 λεπτά το λίτρο και να διαμορφώνεται στην περιοχή του 1,520 έως 1,540 ευρώ το λίτρο, ενώ πριν από λίγες ημέρες είχε φτάσει μέχρι και το 1,590 ευρώ το λίτρο.
Καύσιμα: Σε πτώση οι τιμές στην βενζίνη στην Αττική
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι σε συγκεκριμένο πρατήριο της Περιφέρειας Αττικής η βενζίνη πωλείται σήμερα στα 1,848 ευρώ το λίτρο, ενώ στις 14 Απριλίου ήταν στο 1,919 ευρώ το λίτρο και το diesel κίνησης είναι σήμερα στο 1,518 ευρώ το λίτρο, ενώ την Μ. Παρασκευή 14 Απριλίου ήταν 1,566 ευρώ το λίτρο.
Σε μέσα επίπεδα η μείωση είναι μικρότερη, αλλά σαφής. Έτσι λοιπόν στο σύνολο της χώρας, η μέση τιμή της αμόλυβδης τιμής των 95 οκτανίων διαμορφώνεται σε 1,922 ευρώ το λίτρο, ενώ στις 14 Απριλίου, δηλαδή 10 ημέρες πριν ήταν στα 1,948 ευρώ το λίτρο, διαφορά δηλαδή 2,6 λεπτά το λίτρο.
Η μέση τιμή για το diesel κίνησης ήταν 1,656 ευρώ το λίτρο στις 14 Απριλίου και χθες διαμορφωνόταν στα 1,636 ευρώ, διαφορά δηλαδή 2 λεπτά το λίτρο.
Σε διεθνές επίπεδο η τιμή του Brent ανέκαμψε και σημείωνε άνοδο 1,29% στα 82,51 δολάρια το βαρέλι, ενώ είχε υποχωρήσει χθες και κάτω από τα 81 δολάρια το βαρέλι.
Παράλληλα συνεχίστηκε η άνοδος του ευρώ έναντι του δολαρίου και ξεπέρασε το 1,1039, κάτι που αποτελεί σχεδόν υψηλό 12μήνου.
Καύσιμα: Η ζήτηση θα καθορίσει την τάση για το Brent
Για την μεσοπρόθεσμη τάση του πετρελαίου πολλά θα κριθούν από την ζήτηση και που αυτή θα διαμορφωθεί.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις οι κεντρικές τράπεζες από τις Ηνωμένες Πολιτείες έως τη Βρετανία και την Ευρώπη αναμένεται να αυξήσουν τα επιτόκια κατά τη συνεδρίασή τους την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου, με στόχο να τιθασεύσουν τις επίμονες υψηλές πληθωριστικές πιέσεις.
Η ασαφής εικόνα για την οικονομική ανάκαμψη της Κίνας μετά την πανδημία θολώνει επίσης τις προοπτικές της ζήτησης πετρελαίου, αν και τα στοιχεία των κινεζικών τελωνείων έδειξαν την Παρασκευή ότι ο κορυφαίος εισαγωγέας αργού πετρελαίου στον κόσμο εισήγαγε ποσότητες ρεκόρ τον Μάρτιο.
Οι εισαγωγές της Κίνας από τους κορυφαίους προμηθευτές, τη Ρωσία και τη Σαουδική Αραβία, ξεπέρασαν τα 2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως έκαστη.
Καύσιμα: Γι’ αυτό το λόγο δεν πρέπει να χρησιμοποιείς το κινητό τηλέφωνο όταν βάζεις βενζίνη
Ιδιαίτερα προσεκτικοί καλούνται να είναι οι οδηγοί όταν επισκέπτονται ένα πρατήριο υγρών καυσίμων για τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου τους, δεδομένου ότι πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος να προκληθεί ένα δυσάρεστο συμβάν.
Με την έλευση κάθε οδηγού σε ένα βενζινάδικο, αυτός παρατηρεί αρκετές πινακίδες οι οποίες είναι τοποθετημένες σε ευδιάκριτα σημεία και εφιστούν την προσοχή του.
Μία από αυτές απαγορεύει ρητά τη χρήση κινητού τηλεφώνου, με το σκεπτικό ότι η συγκεκριμένη ηλεκτρονική συσκευή έχει αρκετή ενέργεια για να δημιουργήσει μία σπίθα, η οποία όταν αναμειχθεί με εύφλεκτη βενζίνη θα μπορούσε να προκαλέσει πυρκαγιά.
Παρ’ όλα αυτά, φαίνεται πως δεν υπάρχει πραγματική επιστημονική και τεχνική βάση για την απαγόρευση της χρήσης του κινητού τηλεφώνου στους σταθμούς ανεφοδιασμού.
Tο Ινστιτούτο Πετρελαϊκού Εξοπλισμού (PEI) ερεύνησε τα περιστατικά φωτιάς που προκλήθηκαν από εκφόρτιση στατικού ηλεκτρισμού σε βενζινάδικα στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και τις αρχές του 21ου αιώνα και κατέληξε ότι δεν μπορεί να αποδοθεί υπαιτότητα στα κινητά τηλέφωνα.
Όπως έχουν δείξει και άλλες έρευνες, για οποιαδήποτε αναλογία μίξης ατμών καυσίμου – ατμοσφαιρικού αέρα, απαιτείται μία «ελάχιστη ενέργεια σπινθηρισμού ανάφλεξης». Κάτω από αυτό το επίπεδο ενέργειας, ένας σπινθηρισμός είναι ανίκανος να αναφλέξει το δεδομένο μίγμα καυσίμου – αέρα.
Στην περίπτωση του κινητού τηλεφώνου δεν προκαλείται σπινθηρισμός λόγω του ιδιαίτερα χαμηλού δυναμικού των κυκλωμάτων των κινητών τηλεφώνων.
Επομένως, ένα κινητό τηλέφωνο δεν έχει κανένα κίνδυνο να προκαλέσει ανάφλεξη της βενζίνης ακόμη και εάν αυτή περιβάλλεται από ατμούς βενζίνης με την κατάλληλη αναλογία καυσίμου – αέρα για ανάφλεξη.
Αυτό, ωστόσο, δεν συνεπάγεται ότι ο οδηγός μπορεί να εισέρχεται στο βενζινάδικο και να χρησιμοποιεί το κινητό του τηλέφωνο. Αυτό διότι η συγκεκριμένη συσκευή, όπως και όταν κινούμαστε στον δρόμο, διασπά την προσοχή του οδηγού, με αποτέλεσμα να υφίσταται ο κίνδυνος να προκληθεί ένα ατύχημα εντός του πρατηρίου.
Πόσω μάλλον όταν στο πρατήριο υφίσταται συχνή διέλευση οχημάτων και ο χώρος που αυτά κινούνται είναι περιορισμένος.