Τέλος εποχής για το σύστημα πλοήγησης στα αυτοκίνητα. Γιατί πια δεν θα υπάρχει;
Τα smartphones και η ανάπτυξη της τεχνολογίας οδήγησαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην κατάργηση του ενσωματωμένου συστήματος πλοήγησης στα αυτοκίνητα.
Την αρχή έκανε η Ferrari, η οποία ανακοίνωσε πως αποφάσισε να μην εξοπλίζει τα μοντέλα της με ενσωματωμένα συστήματα πλοήγησης, αρχής γενομένης από τις ολοκαίνουργιες Purosangue και 12Cilindri.
Η πιο διάσημη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου κατέληξε σε αυτήν την κίνηση γιατί τα smartphones αφενός προσφέρουν καλύτερη πλοήγηση και αφετέρου σχεδόν όλοι έχουν από ένα.
Ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις του Emanuele Carando, επικεφαλής του μάρκετινγκ προϊόντων της Ferrari, ο οποίος είπε πως η χρήση του smartphone είναι «η πιο φιλική επιλογή» και ταυτόχρονα και η πιο ενημερωμένη, με αποτέλεσμα τα ενσωματωμένα συστήματα να δείχνουν ξεπερασμένα και κατά συνέπεια περιττά.
Συνεχίζοντας ανέφερε πως γενικά τα smartphones είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για τον οδηγό στο αυτοκίνητο.
Επιπρόσθετα η Ferrari αναγνωρίζει πως τα αυτοκίνητά της δεν χρησιμοποιούνται, κατά κανόνα, για τις καθημερινές μετακινήσεις, οπότε οι κάτοχοί τους δεν χρειάζεται να μπουν στη διαδικασία να μάθουν ένα ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης που στη συνέχεια θα χρησιμοποιήσουν σπάνια.
Φυσικά την απόφαση της Ferrari θα ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές, ενώ όσοι θα θελήσουν να εξακολουθούν να παρέχουν συστήματα πλοήγησης θα επιλέξουν κάποια που είναι σε όλους σχεδόν οικεία από τα smartphones, όπως π.χ. τα Google Maps.
Αυτοκίνητο: Μια νέα πινακίδα εμφανίστηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σύντομα θα τη δούμε και στη χώρα μας.
Μεταξύ των πιο κοινών σημάτων είναι αυτά που αφορούν τα όρια ταχύτητας, τη σήμανση «STOP», την απαγόρευση στάθμευσης και τις ειδικές οδηγίες για σχολικές και πεζοδρομημένες ζώνες.
Για να αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα, ένας δήμος της Ισπανίας εισήγαγε μια νέα σήμανση που ονομάζεται “Φιλί και Αντίο”.
Αυτή η πινακίδα επιτρέπει στους γονείς να σταματούν για λίγο, χωρίς να παρκάρουν πλήρως, προκειμένου να αφήσουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Με ένα αρκετά εντυπωσιακό σχέδιο, ο κύριος στόχος αυτής της πινακίδας είναι να μειώσει τις διπλοσειρές αυτοκινήτων και να προωθήσει μια πιο ευγενική και ομαλή συμπεριφορά μεταξύ των γονέων που μεταφέρουν τα παιδιά τους στο σχολείο.
Ωστόσο, το μέτρο έχει προκαλέσει αντιπαραθέσεις μεταξύ γονέων και κατοίκων. Μία από τις κύριες ανησυχίες είναι η περιορισμένη «χωρητικότητα οχημάτων» αυτών των ζωνών γρήγορης στάσης, η οποία μπορεί να μην είναι αρκετή για να μετριάσει το πρόβλημα της κυκλοφορίας, μεταφέροντας τη συμφόρηση σε παρακείμενους δρόμους και δημιουργώντας νέο μποτιλιάρισμα.
Η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους φέρνουν στην επιφάνεια ένα νέο κρατικό προβληματισμό.
Το πως δηλαδή αυτά τα αυτοκίνητα αυτά θα συνεισφέρουν στον προϋπολογισμό, καθώς οι φόροι που συλλέγονται από την βενζίνη μειώνονται διαρκώς, παρά τους φόρους.
Ηδη χώρες μεταξύ των οποίων και της Ε.Ε. και κυρίως της Βόρειας Ευρώπης με τα πολλά ηλεκτρικά, εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να αντικαταστήσουν τον φόρο βενζίνης με ένα σύστημα παρακολούθησης των χιλιομέτρων για να αντισταθμίσει τις απώλειες εσόδων από τον αυξανόμενο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία δεν πληρώνουν φόρους βενζίνης.
Για παράδειγμα η Καλιφόρνια ξεκίνησε ήδη πιλοτικά το πρόγραμμα «California Road Charge», προσφέροντας σε εθελοντές 400 δολάρια είτε για να εγκαταστήσουν μια συσκευή εντοπισμού είτε για να υποβάλουν φωτογραφίες χιλιομέτρων.
Το πρόγραμμα αυτό αποσκοπεί στην ανάκτηση των εσόδων από τον φόρο βενζίνης που δεν συνεισφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι ήδη κυκλοφορούν 1,5 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους.
Επί του παρόντος, οι ιδιοκτήτες EV πληρώνουν ετήσιο τέλος 100 δολαρίων, αλλά αυτό είναι ανεπαρκές σε σύγκριση με τα 300 δολάρια κατά μέσο όρο ετησίως που πληρώνουν οι οδηγοί οχημάτων εσωτερικής καύσης σε φόρους βενζίνης.
Τα κεφάλαια αυτά είναι απαραίτητα για τη συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων της Καλιφόρνιας, οι οποίοι κοστίζουν 8-9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.
Η στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με 400.000 νέα μοντέλα πέρυσι και μείωση κατά 300.000 οχήματα εσωτερικής καύσης, απειλεί αυτή τη ροή εσόδων.
Το πιλοτικό πρόγραμμα, το οποίο ξεκινά την 1η Ιουλίου και θα διαρκέσει έξι μήνες, θα απαιτεί από τους συμμετέχοντες να πληρώνουν για τα χιλιόμετρά τους κάθε μήνα, χρησιμοποιώντας είτε μια συσκευή που είναι εγκατεστημένη στο αυτοκίνητό τους, είτε τα συνδεδεμένα συστήματα του κατασκευαστή του οχήματος, είτε υποβάλλοντας φωτογραφίες του χιλιομετρητή. Οι τιμές θα ποικίλλουν για να δοκιμαστούν διαφορετικά μοντέλα τιμολόγησης.
Παρά το σκεπτικό της πολιτείας, αναμένονται αντιδράσεις από τους καταναλωτές λόγω ανησυχιών για την προστασία της ιδιωτικής ζωής.
Οι άνθρωποι γενικά δεν επιθυμούν να παρακολουθούνται, παρόλο που ήδη φέρουν συσκευές εντοπισμού, όπως smartphones και smartwatches
Η μηνιαία υποβολή φωτογραφιών, αν και λιγότερο παρεμβατική, προσθέτει ένα επιπλέον καθήκον για τους οδηγούς και θα μπορούσε να αποτρέψει την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που προβληματίζει καθώς η Καλιφόρνια στοχεύει στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035.
Η πολιτεία πιστεύει ότι ένας φόρος με βάση τα χιλιόμετρα είναι πιο δίκαιος, καθώς τα ηλεκτρικά συμβάλλουν στη φθορά των δρόμων όπως και τα άλλα οχήματα και το μεγαλύτερο βάρος τους μπορεί να προκαλέσει περισσότερες ζημιές.
Ωστόσο, το να πεισθεί το κοινό να αποδεχθεί την παρακολούθηση των χιλιομέτρων παραμένει μια σημαντική πρόκληση.
Σε τραγική κατάσταση φαίνεται ότι βρίσκονται αρκετοί ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ εξαιτίας πολλών παραγόντων που μόνο με πολιτική βούληση μπορούν να διορθωθούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει σημαντικές μεταρρυθμίσεις με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς, της ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Σε αυτό το πλαίσιο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ θα επιδιώξει να αλλάξει και τη νοσηρή κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ΚΤΕΟ καθώς μόλις το 32% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων περνά από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα πάνω από 2,8 εκατ. οχήματα να παραμένουν εκτός διαδικασίας.
Χειρότερη είναι η κατάσταση που επικρατεί στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων όπου το 70% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχει περάσει από έλεγχο με αποτέλεσμα πάνω από 6,5 εκατ. οχήματα να κινούνται εκπέμποντας υπερβολικές ποσότητες CO2.
Την ίδια στιγμή μόλις το 4,5% του στόλου των οχημάτων που ελέγχονται διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα υπόλοιπα κράτη μέλη ανέρχεται σε 15%.
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας επισημαίνει στο Carandmotor.gr ότι:
«Είναι γεγονός ότι το σύστημα εποπτείας κυκλοφορούντων οχημάτων και ορθής λειτουργίας των ΚΤΕΟ πάσχει σοβαρά και αποτελεί πλέον ένα παρωχημένο, αναποτελεσματικό και σε κάθε περίπτωση επικίνδυνο σύστημα για την προστασία των πολιτών και των νόμιμων επιχειρήσεων του κλάδου μας.
Η κατάσταση αυτή λαμβάνει συνεχώς νέες διαστάσεις και εξελίσσεται προς το δυσμενέστερο ενώ καθιστά παράλληλα τη χώρα μας έκθετη σε περιπτώσεις κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω μη εναρμόνισης μας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Τα ΚΤΕΟ συγχαίρουν τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα και πιο ειδικά την αρμόδια υφυπουργό σε θέματα Μεταφορών κα Χριστίνα Αλεξοπούλου για την πολύ σοβαρή αντιμετώπιση του ζητήματος από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων τους και για την πρωτοβουλία τους και την στενή συνεργασία τους με τον κλάδο μας προκειμένου να ενισχυθεί ένας πολύ σημαντικός θεσμός όπως αυτός του ΚΤΕΟ.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…