Τράπεζες: Σε μια σοκαριστική καταγγελία προχώρησε η Ένωση Καταναλωτών σχετικά με την κατάσχεση τραπεζικών λογαριασμών οι οποίος τηρούσαν το ακατάσχετο! Δείτε στο xristika.gr τι έχει συμβεί…
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Για ακόμα μια χρονιά, πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, οι Τράπεζες προχωρούν σε δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών, ιδίως για οφειλές προς το Δημόσιο» καταγγέλλει η Ενωση Καταναλωτών.
Συγκεκριμένα, «και φέτος η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ δέχεται πληθώρα καταγγελιών από οφειλέτες που ήρθαν αντιμέτωποι με δέσμευση (αυθαίρετη ή μη) του τραπεζικού τους λογαριασμού. Οι Τράπεζες δείχνουν να αδιαφορούν για το αν ο λογαριασμός του οφειλέτη έχει δηλωθεί ακατάσχετος, ή λογαριασμός μισθοδοσίας ή σύνταξης, με αποτέλεσμα να δεσμεύουν ποσά ακόμα και κάτω από το ακατάσχετο όριο, ειδικά σε κοινούς λογαριασμούς όπου ο ένας από τους συνδικαιούχους είναι ο οφειλέτης. Στις εύλογες διαμαρτυρίες των καταναλωτών/οφειλετών απαντούν αόριστα, στέλνοντας το ζήτημα στις κεντρικές υπηρεσίες, όπου η εξυπηρέτηση είναι ελάχιστη.
Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι άλλου είδους προστασία έχει από κατάσχεση του λογαριασμού λόγω οφειλών προς το Δημόσιο και άλλη λόγω οφειλών προς ιδιώτες/τράπεζες:
Στην πρώτη περίπτωση (οφειλές προς το Δημόσιο) εξαιρούνται της κατασχέσεως εις χείρας τρίτων, μεταξύ άλλων: Καταθέσεις σε πιστωτικά ιδρύματα σε ατομικό ή κοινό λογαριασμό είναι ακατάσχετες μέχρι του ποσού των χιλίων διακοσίων πενήντα (1.250) ευρώ μηνιαίως για κάθε φυσικό πρόσωπο και σε ένα μόνο πιστωτικό ίδρυμα. Για την εφαρμογή της ρύθμισης αυτής απαιτείται γνωστοποίηση από το φυσικό πρόσωπο ενός μοναδικού λογαριασμού, με υποβολή ηλεκτρονικής δήλωσης στο πληροφοριακό σύστημα της Φορολογικής Διοίκησης. Εφ’ όσον υπάρχει λογαριασμός περιοδικής πίστωσης μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων, γνωστοποιείται, αποκλειστικά και μόνο, ο λογαριασμός αυτός.
Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε δέσμευση ποσού για ποσό που είναι χαμηλότερο του ορίου των 1.250 € από τις Τράπεζες, επί του δηλωθέντος ακατάσχετου λογαριασμού, δεν είναι σύννομη και πρέπει να καταγγέλλεται αμέσως.
Προσοχή όμως: Σε περίπτωση ύπαρξης κοινού λογαριασμού, το ακατάσχετο όριο των 1.250 € ισχύει για τον καθένα από τους συνδικαιούχους, μόνο αν και οι δύο έχουν δηλώσει τον ίδιο λογαριασμό ως ακατάσχετο. Ειδάλλως οι καταναλωτές κινδυνεύουν με κατάσχεση ποσών ακόμα και κάτω από το όριο, αφού ο νόμος λέει ότι το ποσό που υπάρχει στον κοινό τραπεζικό λογαριασμό ανήκει στους δικαιούχους κατά ίσα μέρη. Δηλαδή αν σε έναν λογαριασμό κατατίθεται το ποσό της σύνταξης π.χ. 1.000 ευρώ και ο συνδικαιούχος του ίδιου λογαριασμού είναι οφειλέτης του Δημοσίου, η Τράπεζα μπορεί να δεσμεύσει ποσό 500 €, δηλ. ποσό κάτω του ακατάσχετου ορίου.
Επίσης: αν καταβληθούν αναδρομικά ποσά (μισθών ή συντάξεων) οι τράπεζες δεν έχουν το δικαίωμα να θεωρήσουν το ποσό ως ένα ενιαίο σύνολο αλλά να το αναγάγουν σε μηνιαία βάση προκειμένου να διαπιστωθεί αν καλύπτεται το όριο του ακατάσχετου. Είναι παράνομες οι πρακτικές των τραπεζών που κατάσχουν συλλήβδην αναδρομικά ποσά χωρίς να διενεργούν το σχετικό έλεγχο για την αιτία προέλευσης του ποσού αυτού.
Στη δεύτερη περίπτωση (οφειλές προς ιδιώτες/τράπεζες) οι μισθοί, συντάξεις και ασφαλιστικές παροχές είναι ακατάσχετες για ολόκληρο το ποσό, χωρίς περιορισμό. Επίσης, με το άρθρ. 20 του Ν. 4161/2013, προβλέπεται ότι καταθέσεις έως 1.500 € σε ατομικό λογαριασμό και έως 2.000€ σε κοινό λογαριασμό είναι ακατάσχετες. ΠΡΟΣΟΧΗ: Για να προστατευθεί το ακατάσχετο όριο όμως (όταν ο λογαριασμός είναι μισθοδοσίας ή σύνταξης) πρέπει να δηλωθεί ως τέτοιος στο τραπεζικό ίδρυμα. Μ’ άλλα λόγια, ο ίδιος λογαριασμός πρέπει να δηλωθεί ως ακατάσχετος τόσο στην AAΔΕ όσο και στην τράπεζα (ότι δηλ. σε αυτόν κατατίθεται ο μισθός ή η σύνταξη), προκειμένου να ισχύει η προστασία.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ενώ για το δημόσιο, το ακατάσχετο ποσό των 1.250 € παραμένει ακόμα και στην περίπτωση που συσσωρευθούν μισθοί/συντάξεις περισσοτέρων μηνών, για τις ιδιωτικές/τραπεζικές οφειλές αυτό δεν ισχύει. Επομένως ο καταναλωτής/οφειλέτης πρέπει να αναλαμβάνει το αργότερο την ίδια ημέρα της κατάθεσης του μισθού/σύνταξης το ποσό, διότι από την επόμενη ημέρα αυτό χάνει την «ιδιότητά» του ως ακατάσχετο και μπορεί να κατασχεθεί.
Στόχος της ΕΕΚΕ είναι, οι καταναλωτές να μην αισθάνονται απροστάτευτοι απέναντι στις τράπεζες, οι οποίες συχνά εκμεταλλεύονται τη διαπραγματευτική τους ισχύ αλλά και τον θεσμικό ρόλο που έχουν καταλήξει να διαδραματίζουν.
Για οποιοδήποτε πρόβλημα, παράπονο ή καταγγελία, που αφορά τις συναλλαγές σας με τα πιστωτικά ιδρύματα, μπορείτε να απευθύνεστε στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας
Τράπεζες: Καταγγελία-σοκ για την Alpha Bank
Μια απίστευτη καταγγελία κατά της Alpha Bank στο Facebook κάνει τον γύρο του διαδικτύου, με μια πελάτισσα να τονίζει πως η τράπεζα με λάθος της την εξαθλίωσε οικονομικά.
Μία πελάτης της Alpha Bank έθεσε το πρόβλημα της στην σελίδα της στο Facebook. Η ιστορία που διηγείται είναι πραγματικά συγκλονιστική, καθώς η τράπεζα την έχει εγκλωβίζει με λάθος δήλωση της έτσι ώστε μία άνεργη και τρίτεκνη γυναίκα να μην μπορεί να λάβει κανένα κοινωνικό επίδομα, ενώ την ίδια ώρα η εφορία αξιώνει ένα μεγάλο ποσό σε πόθεν έσχες.
Όπως αναφέρει η ίδια η πελάτης στην ανάρτηση της: “Σήμερα κλείνουν τέσσερις μήνες από την ημέρα που η Alpha Bank , με την λαθεμένη και αδικαιολόγητη δήλωσή της στην ΑΑΔΕ πως της έχω αποπληρώσει στεγαστικό δάνειο, για πρώτη κατοικία που εκποιείται πλέον λόγω χρέους, με έχει εγκλωβίσει σε μια αδιανόητη κατάσταση οικονομικής εξαθλίωσης, καθώς με έχει αναγκάσει να μην έχω φορολογική εκκαθάριση και να μην λαμβάνω κανένα κοινωνικό επίδομα (οικογενειακό, στέγασης, θέρμανσης) με τα οποία όντας άνεργη και τρίτεκνη διαβιούσε η οικογένεια μου μέχρι τότε με σχετική αξιοπρέπεια.
Και σαν να μη φτάνει όλο αυτό η εφορία αξιώνει από εμένα 13.000 ευρώ πόθεν έσχες. Κι ενώ με έχουν ενημερώσει πως το λάθος έχει εντοπιστεί, το προφανές δηλαδή, δεν έχει γίνει καμμιά ενέργεια διόρθωσης του. Και σας ρωτώ εκεί στην τράπεζα αυτή, πόση υπομονή πιστεύετε πως μπορεί να έχει ένας άνθρωπος όταν αδειάζει το ψυγείο του από δική σας καθαρά υπαιτιότητα; ”
H “μηχανική” απάντηση της Τράπεζας
” Καλησπέρα σας. Λυπούμαστε για την αρνητική σας εμπειρία και θα θέλαμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας σχετικά με το θέμα το οποίο αντιμετωπίσατε. Παρακαλούμε όπως υποβάλλεται το σχόλιο/παράπονό σας χρησιμοποιώντας τη φόρμα που θα βρείτε στο https://www.alpha.gr/…/support-center/epikoinonia/case γνωρίζοντας μας όλα τας στοιχεία για το γεγονός ώστε να γίνει από την πλευράς μας περαιτέρω έρευνα. Ευχαριστούμε. ”
Η απάντηση της καταγγέλουσας στην Alpha Bank
“Έχω υποβάλει παράπονα όχι μόνο ένα , με τη διαδικασία που αναφέρετε από τον Ιούλιο που μας πέρασε επανειλημμένα. Έχω στείλει εξώδικη όχληση καθώς δεν υπήρξε ανταπόκριση στα ” παράπονα” και τη φυσική μου παρουσία σε υποκατάστημα από την 6η Αυγούστου. Σε κάθε προσπάθεια να επικοινωνήσω εγώ και η κυρία ……… μας ζητάτε να ξαναυποβάλλουμε παράπονο, το οποίο και ξανακάνουμε χωρίς ανταπόκριση.
Έχω επικοινωνήσει με τη νομική σας υπηρεσία με τον άνθρωπο που έχει παραλάβει το εξώδικο και δηλώνει αναρμόδιος. Συνομιλώ με τη διεύθυνση του φορολογικού σας τμήματος , η οποία με διαβεβαιώνει πως το ” ψάχνετε” χωρίς αποτέλεσμα. Τα ονόματα όλων των παραπάνω στελεχών και συνεργατών σας τα έχω κρατημένα για κάθε χρήση.
Παρακαλώ πολύ, δεν υπάρχει άλλη υπομονή εκ μέρους μου και της οικογένειας μου. Απαντήστε στα υπάρχοντα παράπονα μας , χωρίς να μας εμπαίζετε ζητώντας μας να τα ξαναυποβάλλουμε για πολλοστή φορά.
Απαντήστε στην εξώδικη όχληση Διορθώστε άμεσα το λάθος σας καθώς μας έχετε εξοντώσει οικονομικά και ψυχικά. Και σκεφτείτε τον τρόπο με τον οποίο θα μας αποζημιώσετε για όλα αυτά .