Καλλυντικά: Η κινεζική αγορά επιβάλλει κανόνες που υποχρεώνουν μεγαθήρια, όπως L’Oreal και LVMH να παρέχουν δεδομένα, όπως συστατικά , προέλευση των πρώτων υλών και ακριβή σύνθεση των καλλυντικών. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Γαλλία και Κίνα συμφώνησαν να συνεργαστούν για τη βελτίωση του ρυθμιστικού πλαισίου που περιβάλλει τα καλλυντικά, ώστε να προστατεύεται τόσο η πρόσβαση στην αγορά, όσο και η ασφάλεια των προϊόντων.
Οι δύο χώρες θα συστήσουν μια ομάδα εργασίας που θα πραγματοποιήσει την πρώτη της συνεδρίαση στη Γαλλία πριν από το τέλος του έτους και θα προσπαθήσει να εναρμονίσει τους κανονισμούς, ανακοίνωσε το Σάββατο το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών.
Τα θέματα συζήτησης θα περιλαμβάνουν τη συνεργασία για την πνευματική ιδιοκτησία, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών για τα προϊόντα και τα προϊόντα απομίμησης, καθώς και εργασίες για τα πρότυπα και την επιθεώρηση.
Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ βρίσκεται στην Κίνα για να συζητήσει την οικονομική και χρηματοπιστωτική συνεργασία των δύο χωρών.
Το ταξίδι του ακολουθεί την επίσκεψη του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν τον Απρίλιο.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκφράσει ανησυχίες στην Κίνα σχετικά με το επίπεδο των λεπτομερών πληροφοριών για τα προϊόντα που πρέπει να παρέχουν εταιρείες καλλυντικών όπως η L’Oreal και η LVMH για να πωλούν τα προϊόντα τους στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, ανέφερε το Bloomberg την 1η Ιουνίου.
Η Κίνα επιβάλλει κανόνες που υποχρεώνουν τις εταιρείες καλλυντικών να παρέχουν δεδομένα που εκτείνονται από τα συστατικά έως τις λεπτομέρειες των διαδικασιών παραγωγής, την προέλευση των πρώτων υλών και την ακριβή σύνθεση των προϊόντων.
Πολλές από τις πληροφορίες συλλέγονται και αποθηκεύονται σε μια βάση δεδομένων που διαχειρίζονται οι κινεζικές αρχές.
Το Bloomberg ανέφερε επίσης ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες ανησυχούν ότι μπορεί να αναγκαστούν να παραδώσουν εμπορικά μυστικά υπό το πρόσχημα της ασφάλειας των προϊόντων, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν την υπόθεση.
Δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι η Κίνα κάνει κατάχρηση των πληροφοριών που συλλέγει από τις εταιρείες καλλυντικών, δήλωσαν οι ίδιες πηγές.
Η ΕΕ καθώς και οι ΗΠΑ παραπονιούνται εδώ και καιρό ότι ορισμένες πολιτικές και πρακτικές στην Κίνα μπορεί να οδηγήσουν στη μεταφορά τεχνολογιών και πνευματικής ιδιοκτησίας.
Παρόλα αυτά, οι εταιρείες της ΕΕ δεν έχουν άλλη επιλογή από το να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς εάν θέλουν να έχουν πρόσβαση στην κινεζική αγορά.
Καλλυντικά: Κίνηση – ματ από τα Coffee Island
Στην αγορά καλλυντικών μπαίνει «δια της πλαγίας» η Supply Unique, η εταιρεία πίσω απ’ το γνωστό μπραντ καφέ Coffee Island.
Όπως ανακοίνωσε χθες σε ειδική εκδήλωση ο εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος η εταιρεία απόκτησε το 30% της startup Coffe-Eco, η οποία μέσω της επανεπεξεργασίας υπολειμμάτων καφέ αναπτύσσει αυτή την εποχή καλλυντικά για γνωστά εγχώρια μπραντς.
Μάλιστα αυτή η συμμαχία, θα οδηγήσει στη δημιουργία της πρώτης βιομηχανικής μονάδας στη Ν. Ευρώπη που επεξεργάζεται και επαναχρησιμοποιεί υπολείμματα καφέ espresso, για την Παρασκευή νέων προϊόντων.
Για την Supply Unique η επένδυση αυτή στην startup που ξεκίνησε το 2016 απ’ το πανεπιστήμιο Πατρών έχει φθάσει τα 400 χιλ. ευρώ, όπως είπε ο κ. Κωνσταντινόπουλος, προσθέτοντας πως η απόφαση αυτή συνοδεύεται και με τη δέσμευση της εταιρείας να χρησιμοποιεί ως το 5% του ετήσιου κύκλου εργασιών της σε δράσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αειφορία.
«Οριστικοποίησαμε το 2019 το πρώτο μας προϊόν για την αγορά καλλυντικών. Η κυκλική οικονομία είναι ένα μοντέλο που εκτιμούμε ότι θα υιοθετηθεί από όλες τις εταιρείες παραγωγής καφέ τα επόμενα χρόνια.
Κάθε μήνα συλλέγουμε περί τους 2 τόνους υπολείμματα καφέ και είμαστε σε φάση ανάπτυξης προϊόντων για τις εταιρείες όπως η Apivita, ο KORRES, η Dust and Cream και η Frezyderm» τόνισε από την πλευρά του ο Αλέξης Παντζιάρος, Managing Director της Coffe-Εco.
Αξίζει να σημειωθεί πως στην Ελλάδα τα υπολείμματα καφέ στη χώρα αγγίζουν, σε ετήσια βάση, τους 40.000 τόνους.
Στο πλαίσιο της χθεσινής ενημέρωσης παρουσιάστηκαν και στοιχεία για τις οικονομικές επιδόσεις της Supply Unique καθώς και εκτιμήσεις για τις επιδόσεις φέτος. Όπως είπε ο κ. Κωνσταντινόπουλος το 2022 υπήρξε μικρή κάμψη σε πωλήσεις και κερδοφορία λόγω της απόφασης να μην υπάρξουν επαναλαμβανόμενες ανατιμήσεις στα προϊόντα καφέ παρά την τεράστια πίεση. Σημείωσε δε πως θα είναι ικανοποιημένοι εάν κλείσουν τη χρόνια στα επίπεδα του 2021, κοντά δηλαδή στα 37 εκατ. ευρώ.
«Σε γενικό επίπεδο, μαζί με τα τρόφιμα, απορροφήσαμε το 80% των ανατιμήσεων. Το 2022 είχαμε περίπου 3.427 ανατιμήσεις στα προϊόντα από τους προμηθευτές» τόνισε με έμφαση ο κ. Κωνσταντινόπουλος.
Μιλώντας για το κομμάτι του οργανωμένου λιανεμπορίου ανέφερε πως το 2023 θα αγγίξει το 7% του τζίρου της εταιρείας με την προοπτική να αυξηθεί σταδιακά τα επόμενα χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τα στοιχεία που ο ίδιος παρουσίασε, πέρυσι ο συστημικός κύκλος εργασιών (σσ υπολογίζοντας και τα καταστήματα franchise) άγγιξε τα 155 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι επενδύσεις που έχουν γίνει ή δρομολογούνται για το διάστημα 2021 – 2024 θα φθάσουν τα 11,1 εκατ. ευρώ.
Κάτω από την ομπρέλα των Coffee Island βρίσκονται 432 μικρές επιχειρήσεις, εκ των οποίων 235 καταστήματα στην ελληνική περιφέρεια, σε 52 νομούς και 102 πόλεις.
Επίσης το σήμα της βρίσκεται σε 55 καταστήματα στο εξωτερικό σε Κύπρο, Αίγυπτο, Καναδά, Ντουμπάι, Λονδίνο, Βουκουρέστι ενώ ο κ. Κωνσταντινόπουλος άφησε να εννοηθεί ότι ετοιμάζεται είσοδος και σε άλλες χώρες παραπέμποντας στο κοντινό μέλλον για συγκεκριμένες ανακοινώσεις.
Συνολικά, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Κωνσταντινόπουλος συνολικά μέσα από την Coffee Island άμεσα και έμμεσα υποστηρίζονται 4.000 οικογένειες. Επίσης υπάρχει συνεργασία με 817 ελληνικές προμηθεύτριες εταιρείες.
Σε ό,τι αφορά την προμήθεια καφέ, η εταιρεία έχει αναπτύξει συνεργασία με 25 φάρμες που προμηθεύουν το 87% της συνολικής παραγωγής, η οποία βρίσκεται σε Κεντρική και Λατινική Αμερική, Αφρική, Ινδία, Βιετνάμ, Βόρεια Αυστραλία και Ινδονησία.
Καλλυντικά: Το προφίλ των Coffee Island
Η Coffee Island είναι η Νο 1 αλυσίδα καφεστίασης στην Ελλάδα και τη Ν. Ευρώπη. Η εταιρία έχει έδρα την Πάτρα και λειτουργεί 470 σύγχρονα καφεκοπτεία σε Ελλάδα, Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά, Ντουμπάι και Ελβετία.
Διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις επεξεργασίας καφέ και διακίνησης στην Πάτρα, όπου επεξεργάζονται και καβουρδίζονται 1400 τόνοι καφέ τον χρόνο. Η εταιρία απασχολεί 210 στελέχη, συνεισφέρει σημαντικά στην εθνική οικονομία και τα καταστήματά της καθημερινά εξυπηρετούν χιλιάδες επισκέπτες.
Η εταιρία ξεκινά την τρίτη δεκαετία επιτυχημένης πορείας της με διεθνείς διακρίσεις, κατακτώντας την 7η θέση ανάμεσα σε παγκόσμια brands (ετήσια έκδοση FoodService Europe & Middle East 2020) και τη διάκριση της καλύτερης αλυσίδας καφέ στη Νότια Ευρώπη (Allegra European Awards 2019).
Η Coffee Island Καφεκοπτείο άλλαξε τα δεδομένα στην αγορά του καφέ με το motto «Μοναδικός Καφές για Μοναδικούς Ανθρώπους», εκδημοκρατίζοντας τον specialty καφέ για όλους.
Αναπτύσσει άμεσες συνεργασίες (direct trade) με μεμονωμένους παραγωγούς ή συνεταιρισμούς στις χώρες παραγωγής καφέ, με τους εξερευνητές της να αναζητούν διαρκώς ανά τον κόσμο, φάρμες που κρύβουν μοναδικούς κόκκους & αρώματα καφέ.