Καλάθι των Μαθητών: Πού θα το βρείτε – Πόσο θα διαρκέσει (λίστα)

Καλάθι των Μαθητών: Όλες οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να αποστέλλουν σε εβδομαδιαία βάση, κάθε Τετάρτη έως τις 9:00 π.μ., κατάλογο με τα προϊόντα και τις τιμές που περιλαμβάνονται στο «Καλάθι των Μαθητών». Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Πρεμιέρα έκανε την Τετάρτη, 30 Αυγούστου, το «Καλάθι των Μαθητών», στο οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνεται τουλάχιστον ένα προϊόν από τις εξής κατηγορίες προϊόντων:

Σχολικές τσάντες

Κασετίνες

Τετράδια (και ετικέτες τετραδίων και καλύμματα)

Μολύβια ξύλινα ή μηχανικά

Χρωματιστοί μαρκαδόροι

Στυλό

Γόμες

Ξύστρες

Διαβήτες

Χάρακες

και φωτοτυπικό χαρτί.

Στο Καλάθι των Μαθητών, το οποίο ισχύει έως τις 3 Οκτωβρίου, μετέχουν τόσο οι επιχειρήσεις οι οποίες συμμετέχουν στο «Καλάθι του Νοικοκυριού», εφ’ όσον διαθέτουν προϊόντα στις προαναφερθείσες κατηγορίες, όσο και εξειδικευμένες επιχειρήσεις πώλησης σχολικών, χαρτικών και παιχνιδιών.

Όλες οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να αποστέλλουν σε εβδομαδιαία βάση, κάθε Τετάρτη έως τις 9:00 π.μ., κατάλογο με τα προϊόντα και τις τιμές που περιλαμβάνονται στο Καλάθι των Μαθητών.

Οι επιχειρήσεις που μετέχουν στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» θα αποστέλλουν τους καταλόγους μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis και οι υπόλοιπες με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.

Ξεχωριστό σημείο πώλησης για το Καλάθι των μαθητών

Με βάση την υπουργική απόφαση, τόσο για το «Καλάθι των Μαθητών» κατά το διάστημα 30 Αυγούστου-3 Οκτωβρίου όσο και το «Καλάθι του Νοικοκυριού» από τις 30 Αυγούστου και μετά, προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα τουλάχιστον ξεχωριστό σημείο πώλησης σε περίοπτη θέση του καταστήματος, στο οποίο τοποθετούνται και διατίθενται στο καταναλωτικό κοινό συγκεντρωμένα τα προϊόντα.

Στο ξεχωριστό σημείο πώλησης θα διατίθενται το σύνολο των προϊόντων του «Καλαθιού των Μαθητών» και από το «Καλάθι του Νοικοκυριού» προϊόντα των εξής κατηγοριών:

Ρύζι

Ψωμί για τοστ

Μακαρόνια Νο 6

Αλεύρι για όλες τις χρήσεις

Όσπρια (φακές ή φασόλια ή ρεβύθια)

Γάλα εβαπορέ

Χυμός τομάτας διατηρημένος

Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)

Ελαιόλαδο

Ηλιέλαιο

Λευκή ζάχαρη

Ελληνικός καφές

Στιγμιαίος καφές

Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων

Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμό επιφανειών-χλωρίνες

Τροφές για σκύλους

Τροφές για γάτες

Καλάθι των μαθητών: Έξι στους δέκα αγοράζουν από το «καλάθι του νοικοκυριού»

Το «καλάθι του νοικοκυριού» γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές με τους καταναλωτές να αλλάζουν ακόμη και αλυσίδα σούπερ μάρκετ προκειμένου να επωφεληθούν από τις καλύτερες προσφορές.

Όπως αποδεικνύεται από έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) τον Ιανουάριο σε δείγμα 1.000 καταναλωτών, το πρώτο 3μηνο της λειτουργίας αυτής της πρωτοβουλίας, το 64% του κοινού δηλώνει ότι αγοράζει προϊόντα από το καλάθι.

Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση μετά την πρώτη εβδομάδα της πρωτοβουλίας, οπότε και το ποσοστό του κοινού που αγόραζε από το καλάθι ανερχόταν στο 39%.

Μεσοσταθμικά το κοινό το οποίο αγοράζει προϊόντα από το καλάθι δηλώνει ότι το 16,3% των αγορών του προέρχονται από προϊόντα του καλαθιού (περίπου 1 ευρώ ανά 7 ευρώ αγορών).

Η πλειοψηφία του κοινού 39% πραγματοποιεί έως 10% από το καλάθι, το 11% από 11 έως 20% και το υπόλοιπο 24% πάνω από 20% των αγορών.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, 17% των ερωτηθέντων επισκέπτεται σουπερμάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο του προκειμένου να βρει προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού».

«Το στοιχείο αυτό είναι υγιές για τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δείχνει ότι υπάρχουν επιπλέον κίνητρα για τον ανταγωνισμό στην αγορά και ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί» υποστηρίζει το ΙΕΛΚΑ

Το 23% αξιολογεί θετικά την πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 35% όσων αγοράζουν από το καλάθι, το 53% αναγνωρίζει τη χρησιμότητα των πρωτοβουλιών όπως το καλάθι και δηλώνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν κι άλλες τέτοιες δράσεις.

Το 54% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι το οποίο είναι μία πραγματικότητα που ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που ακολουθούν τις προσφορές στις αγορές τους στο λιανεμπόριο τροφίμων.

Το 85% υποστηρίζει ότι δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, κάτι που είναι αναμενόμενο, καθώς το πρόβλημα της ακρίβειας είναι πολυπαραγοντικό και διεθνές.

Στη συντριπτική τους πλειονότητα (ποσοστό 84%) οι καταναλωτές δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα παρά το «καλάθι του νοικοκυριού».

Επίσης, ένα 70% δηλώνει ότι θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ παρά το καλάθι.

Το 47% θα επιθυμούσε να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι, όπως κρεοπωλεία και αρτοποιεία ενώ το 60% δεν είναι ικανοποιημένο με τον αριθμό των προϊόντων και επομένως θα προτιμούσε περισσότερα προϊόντα στο καλάθι.

Τέλος, μόλις το 35% θα προτιμούσε να στραφεί το καλάθι σε μόνο επώνυμα προϊόντα, που δείχνει τη διείσδυση που έχουν αποκτήσει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το τελευταίο διάστημα.