Κακοκαιρία Μπάρμπαρα: Η κακοκαιρία Μπάρμπαρα είναι προ των πυλών και οι αντιολησθητικές αλυσίδες είναι απαραίτητες.
Κάθε φορά που είναι να ταξιδέψουμε σε κάποιο χειμερινό προορισμό αναρωτιόμαστε «πώς τοποθετούμε αντιολισθητικές αλυσίδες;». Τα πράγματα όταν πάμε να τις βάλουμε δεν είναι και τόσο εύκολα, γι’ αυτο καλό είναι να ξέρουμε βασικά πράγματα πριν έρθει η μεγάλη ανάγκη.
Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Υποχρεωτικές είναι από 1η Οκτωβρίου οι αντιολισθητικές αλυσίδες για όλα τα αυτοκίνητα, σύμφωνα με τη σχετική Απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Συγκεκριμένα, επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών η υποχρέωση εφοδιασμού των οχημάτων τους με αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα, όπως χιονοκουβέρτες ελαστικών και χιονολάστιχα (που φέρουν την ειδική σήμανση του «αλπικού» συμβόλου με την ένδειξη M+S).
To Newsbomb.gr επισκέφθηκε τη Σχολή Οδηγών του Γιώργου Νικολαΐδη στην Καλλιθέα, ο οποίος μας έδειξε πώς μέσα σε λίγα λεπτά μπορούν να τοποθετηθούν ορθά οι αλυσίδες στους τροχούς του αυτοκινήτου.
Ο ιδιοκτήτης και δάσκαλος της Σχολής έδωσε σημαντικές συμβουλές αλλά και προϋποθέσεις για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να βάλουμε τις αλυσίδες αλλά και την κατάσταση στην οποία θα πρέπει να βρίσκεται το όχημα κατά την τοποθέτηση.
Οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν ήδη προμηθευτεί τις αλυσίδες και να μην βιάζονται τελευταία στιγμή. Όχι μόνο θα πρέπει να πληρώσουν πρόστιμο 80 ευρώ αλλά θα είναι επικίνδυνο σε περίπτωση χιονόπτωσης ή έντονων καιρικών φαινομένων.
Για να μειωθεί η πιθανότητα κάποιου ατυχήματος θα πρέπει οπωσδήποτε το αυτοκίνητό μας να βρίσκεται σε άριστη κατάσταση. Σημαντικό είναι επίσης να κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες και να κρατάμε μεγάλες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα και σε καμία περίπτωση να μην κάνουμε απότομες κινήσεις στον δρόμο.
Για να μειώσουμε τις πιθανότητες κάποιου ατυχήματος πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε το αυτοκίνητο μας σε άριστη κατάσταση όπως επίσης θα πρέπει να κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες, να κρατάμε μεγάλες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα και σε καμία περίπτωση να μην κάνουμε απότομες κινήσεις.
Τέλος είναι σημαντικό να μη γίνονται απότομα φρεναρίσματα και επιταχύνσεις, καθώς και απότομες κινήσεις με το τιμόνι. Θα πρέπει να χρησιμοποιούμε αρκετά κατά το φρενάρισμα και το κατέβασμα των σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων για ομαλότερο σταμάτημα.
Για να ξεκινήσουμε την τοποθέτηση πρέπει το όχημά μας να είναι ασφαλισμένο σε οριζόντιο, επίπεδο και σε σταθερό έδαφος, χωρίς απότομη κλίση για να μην συμβεί κάποιο ατύχημα λόγω ολισθηρότητητας.
Τοποθετούμε τις αλυσίδες δίπλα από τους κινητήριους τροχούς και τις ξεμπλέκουμε. Απασφαλίζουμε το άγκιστρο της ντίζας και περνάμε την αλυσίδα πίσω από τον τροχό προσέχοντας να μην μπλεχτεί. Συνδέουμε το άγκιστρο πάνω από το υψηλότερο μέρος του τροχού και το κρατάμε σταθερά εκεί με το ένα μας χέρι. Με το ελεύθερο χέρι τραβάμε το υπόλοιπο της αλυσίδας που έχει μείνει πίσω από τον τροχό και το φέρνουμε όσο πιο μπροστά γίνεται.
Στη συνέχεια πρέπει να συνδέσουμε το επάνω γαντζάκι και να αφήσουμε την ντίζα να πέσει πίσω από τον τροχό. Με αυτόν τον τρόπο θα πάρουμε εύκολα τα μπόσικα από κάτω και θα κουμπώσουμε χωρίς δυσκολία το δεύτερο γαντζάκι.
Επόμενο βήμα… Παίρνουμε το κομμάτι της αλυσίδας που στην προέκτασή της έχει έναν γάντζο επάνω σε έναν ελαστικό τεντωτήρα, με την οποία θα ασφαλίσουμε την αλυσίδα. Αφού προχωρήσουμε περίπου 20μ. σταματάμε ξανά, τεντώνουμε την αλυσίδα με το έλασμα για να πάρουμε τα μπόσικα και έτσι ολοκληρώνουμε τη διαδικασία.
Για να βγάλουμε εύκολα τις αλυσίδες μετά την χρήση τους θα πρέπει να θυμόμαστε ότι το άγκιστρο της ντίζας βρίσκεται ακριβώς απέναντι από την καστάνια και με αυτό τον τρόπο μπορούμε να σταματήσουμε το αυτοκίνητο μας σε τέτοια θέση, ώστε το άγκιστρο να βρεθεί πάλι στο ανώτερο σημείο του τροχού.
Με αυτή την κίνηση θα μας βοηθήσει πολύ στο να αφαιρέσουμε την αλυσίδα κάνοντας ακριβώς τα ίδια βήματα από το τέλος προς την αρχή.
Δείτε πως τοποθετούμε τις αλυσίδες στον τροχό και πώς τις αφαιρούμε:
Η διαδικασία είναι αρκετά απλή και για έναν έμπειρο οδηγό μπορεί να κρατήσει μόνο 2 έως 4 λεπτά για κάθε τροχό. Ωστόσο σε στιγμές πανικού, την ώρα των έντονων καιρικών φαινομένων πολλοί οδηγοί αγχώνονται με σκοπό να χρειάζονται σχεδόν μια ώρα για να τις βάλουν.
Συνίσταται επομένως ψυχραιμία και καθαρό μυαλό ώστε οι οδηγοί όχι μόνο να μπορούν να βάλουν σωστά τις αλυσίδες στους τροχούς αλλά και να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στους ολισθηρούς δρόμους.
Οι αντιολισθητικές αλυσίδες χωρίζονται σε 4 κατηγορίες που καθορίζονται από την διαδικασία τοποθέτησής τους, το κόστος τους και τα αυτοκίνητα στα οποία προορίζονται να τοποθετηθούν.
Οι πιο οικονομικές αλυσίδες της αγοράς για ένα μέσο ΙΧ κοστίζει κατά μέσο όρο περίπου 50 ευρώ. Μπορεί να ξεκινούν από τα 22 ευρώ και να φτάσουν μέχρι και 320 ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος του ελαστικού. Έτσι, σε ένα αυτοκίνητο τύπου τζιπ μπορεί να φτάσει και τη διπλάσια τιμή. Για τα φορτηγά, δε, οι αλυσίδες μπορεί να φτάσουν και στα 3.000 ευρώ.
Αντίστοιχα, οι χιονοκουβέρτες ξεκινούν με τιμή περίπου στα 15 ευρώ και μπορεί να φτάσουν και τα 200 ευρώ περίπου, ανάλογα το μέγεθος των ελαστικών.
Οι άλλες δυο επιλογές που αναφέρθηκαν και παραπάνω είναι λίγο πιο ακριβές καθώς οι αλυσίδες «αράχνη» είναι οι πιο ακριβές με κόστος που ξεκινά από τα 150 ευρώ περίπου ενώ λίγο φθηνότερες υπάρχουν στην αγορά οι αλυσίδες με πλαστικά μέρη που ενσωματώνουν καρφιά.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…