Apple: Η Ευρωπαϊκή Ένωση σκέφτηκε να μας απαλλάξει από το… μαρτύριο των φορτιστών και να υπάρχει ένας μόνο τύπος ωστόσο η Apple βγήκε στην αντεπίθεση!
Η Apple δήλωσε αντίθετη στην ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που αποφάσισε να προωθήσει νομοθεσία για την επιβολή πλέον ενός μόνο κοινού φορτιστή για όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές.
Κάτι που πλήττει πρωτίστως την αμερικανική εταιρεία, η οποία διαθέτει το δικό της ξεχωριστό καλώδιο τύπου Lightning αντί για USB, για τη φόρτιση των iPhone και άλλων προϊόντων της. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί πλέον ότι οι φορτιστές τύπου USB-C πρέπει να αποτελέσουν την κοινή λύση φόρτισης.
Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς και τη «Γκάρντιαν», δήλωσε «ανήσυχη ότι ο αυστηρός κανονισμός που επιβάλλει ένα μόνο τύπο φορτιστή πνίγει τον ανταγωνισμό παρά τον ενθαρρύνει, πράγμα που με τη σειρά του θα βλάψει τους καταναλωτές στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο».
Επιπλέον η Apple εξέφρασε αντίρρηση για την 24μηνη μεταβατική περίοδο που δίνεται στις εταιρείες, προκειμένου να συμμορφωθούν με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, όταν αυτή τεθεί σε εφαρμογή.
Ο Ευρωπαίος επίτροπος Τιερί Μπρετόν τόνισε, από την πλευρά του, ότι ήλθε ώρα να εξαφανιστεί το θέαμα των πολλαπλών καλωδίων φόρτισης. «Η δουλειά μου είναι να σκοτώνω αυτά τα ‘φίδια’ όποτε μπορώ», δήλωσε χαρακτηριστικά, ενώ μίλησε μάλλον απαξιωτικά για τις αντιδράσεις της Apple:
«Τις ξέρω αυτές τις εταιρείες εδώ και χρόνια. Κάθε φορά που παρουσιάζουμε μια πρόταση, αρχίζουν τα ‘ωχ, θα είναι ενάντια στην καινοτομία’. Λοιπόν, όχι, δεν θα είναι ενάντια στην καινοτομία, δεν θα είναι ενάντια σε κανέναν. Όπως κάθε τι που κάνει η Κομισιόν, θα είναι υπέρ των καταναλωτών».
Apple: Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Από την πλευρά της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε νομοθεσία για την καθιέρωση μιας κοινής λύσης φόρτισης για όλες τις σχετικές ηλεκτρονικές συσκευές. Έκανε έτσι ένα σημαντικό βήμα για τη μείωση των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, καθώς και της ταλαιπωρίας που προκαλεί στους καταναλωτές η ύπαρξη διαφορετικών, ασύμβατων φορτιστών για τις ηλεκτρονικές συσκευές.
Η πολυετής συνεργασία με τη βιομηχανία στο πλαίσιο μιας εθελοντικής προσέγγισης έχει επιφέρει μείωση του αριθμού των φορτιστών κινητών τηλεφώνων από 30 σε τρεις κατά την τελευταία δεκαετία, αλλά δεν είχε επιτύχει έως τώρα την πλήρη επίλυση του προβλήματος. Με τη σημερινή πρόταση αναθεώρησης της οδηγίας για τον ραδιοεξοπλισμό, η θύρα φόρτισης και η τεχνολογία ταχείας φόρτισης των συσκευών θα εναρμονιστούν: Η USB-C θα καταστεί η πρότυπη κοινή θύρα για όλα τα έξυπνα τηλέφωνα, τις ταμπλέτες, τις φωτογραφικές μηχανές, τα ακουστικά κεφαλής, τα φορητά ηχεία και τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών χειρός. Με τον τρόπο αυτό, οι καταναλωτές θα μπορούν να φορτίζουν τις συσκευές τους με τον ίδιο φορτιστή USB-C, ανεξάρτητα από τη μάρκα της συσκευής.
Επιπλέον, η Επιτροπή προτείνει τον διαχωρισμό της πώλησης φορτιστών από την πώληση ηλεκτρονικών συσκευών. Οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράζουν νέα ηλεκτρονική συσκευή χωρίς νέο φορτιστή. Με τον τρόπο αυτό θα περιοριστεί ο αριθμός των αχρείαστων φορτιστών που αγοράζονται ή που μένουν αχρησιμοποίητοι.
Τα παραπάνω μέτρα αναμένεται να προσφέρουν ευκολία στους καταναλωτές και να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που συνδέεται με την παραγωγή και την απόρριψη των φορτιστών, υποστηρίζοντας έτσι την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση. Η μείωση της παραγωγής και της απόρριψης νέων φορτιστών εκτιμάται ότι θα μειώσει την ποσότητα των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού κατά σχεδόν χίλιους τόνους ετησίως.
Η πρόταση αναθεώρησης της οδηγίας για τον ραδιοεξοπλισμό θα πρέπει να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο με τη συνήθη νομοθετική διαδικασία (συναπόφαση). Μια μεταβατική περίοδος 24 μηνών από την ημερομηνία θέσπισης της οδηγίας θα δώσει στον κλάδο αρκετό χρόνο για να προσαρμοστεί πριν από την έναρξη της εφαρμογής της.
Για να υπάρξει κοινός φορτιστής, απαιτείται πλήρης διαλειτουργικότητα και στις δύο πλευρές του καλωδίου: στην ηλεκτρονική συσκευή και στο εξωτερικό τροφοδοτικό. Η διαλειτουργικότητα στην πλευρά της συσκευής, η οποία είναι μακράν η μεγαλύτερη πρόκληση, θα επιτευχθεί με τη σημερινή πρόταση. Η διαλειτουργικότητα του εξωτερικού τροφοδοτικού θα ρυθμιστεί με αναθεώρηση του κανονισμού της Επιτροπής για τον οικολογικό σχεδιασμό. Η αναθεώρηση αυτή θα δρομολογηθεί εντός του τρέχοντος έτους, ώστε η έναρξη της ισχύος της να ευθυγραμμιστεί με αυτήν της σημερινής πρότασης.
Το 2020 στην αγορά της ΕΕ πωλήθηκαν περίπου 420 εκατ. κινητά τηλέφωνα και άλλες φορητές ηλεκτρονικές συσκευές. Κατά μέσο όρο, οι καταναλωτές κατέχουν περίπου τρεις φορτιστές κινητών τηλεφώνων, εκ των οποίων χρησιμοποιούν δύο σε τακτική βάση. Παρά το γεγονός αυτό, το 38% των καταναλωτών αναφέρουν ότι έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα τουλάχιστον μία φορά, αδυνατώντας να φορτίσουν το κινητό τους τηλέφωνο, επειδή οι φορτιστές που είχαν στη διάθεσή τους ήταν ασύμβατοι. Η κατάσταση αυτή δεν είναι μόνο ενοχλητική, αλλά και δαπανηρή για τους καταναλωτές, οι οποίοι δαπανούν περίπου 2,4 δισ. ευρώ ετησίως για αυτόνομους φορτιστές που δεν πωλούνται από κοινού με ηλεκτρονική συσκευή. Επιπλέον, οι απορριπτόμενοι και οι αχρησιμοποίητοι φορτιστές εκτιμάται ότι αποτελούν έως και 11.000 τόνους αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού ετησίως.
Apple: Σαρώνει τα πάντα με το Apple Maps
Την ίδια ώρα συνεχίζεται η τεράστια «μάχη» που δίνουν οι κολοσσοί της τεχνολογίας, Apple και Google, για την πρωτιά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, φαίνεται πως όλα θα κριθούν από ένα σημαντικό στοιχείο: Την προστασία των προσωπικών δεδομένων, όπου την τελευταία διετία η νομοθεσία δεν δείχνει να αστειεύεται, προστατεύοντας τους χρήστες.
Πρώτα το σύστημα iOS κι έπειτα το Android, βρήκαν τρόπους να μας δίνουν δικαίωμα επιλογής – απορρίπτουμε ή αποδεχόμαστε τι θα μοιραστούμε με την εκάστοτε εφαρμογή. Τι συμβαίνει, όμως, όταν γίνεται εγκατάσταση μίας εφαρμογή της Google σε συσκευές της Apple;
Ακόμη κι αν έχουμε απενεργοποιήσει μέσω των ρυθμίσεων του smartphone ή του tablet μας την πρόσβαση των apps στην τοποθεσία μας, υπάρχει ένα σημαντικό πρόβλημα που αφορά τους χρήστες iPhone που επιλέγουν Google Maps. Συγκεκριμένα, η εφαρμογή αυτή απαιτεί πολλά περισσότερα ιδιωτικά μας στοιχεία, σε σχέση με εκείνα της Apple. Θα συλλέξει δεδομένα από το ιστορικό αναζήτησής μας, τις ιστοσελίδες που έχουμε επισκεφθεί, τις επαφές – ακόμη και αριθμούς χρεωστικών ή και πιστωτικών καρτών.
Φυσικά, σύμφωνα με το Forbes, η Google διαβεβαιώνει πως δεν υπάρχει πιθανότητα διαρροής. «Το Google Maps είναι σχεδιασμένο ώστε να προστατεύει τις πληροφορίες σας», αναφέρει συγκεκριμένα. «Παρέχουμε τρόπους εύκολης διαχείρισης των ρυθμίσεών σας και χρήσης κορυφαίας τεχνολογίας για να διατηρούμε τα δεδομένα σας ασφαλή».
Είναι, όμως, ένα ζήτημα που θέλει την προσοχή μας. Μπορούμε να σταματήσουμε αυτή τη συλλογή δεδομένων επιλέγοντας το «Incognito mode». Αξίζει, όμως, να μπούμε σε επιπλέον κόπο ενώ ήδη υπάρχει εγκατεστημένη στη συσκευή μας μία αντίστοιχη εφαρμογή που απαιτεί λιγότερα προσωπικά δεδομένα; Ιδιαίτερα σε μία στιγμή που η Apple δεσμεύεται να δημιουργήσει «την ισχυρότερη εφαρμογή χαρτών στον κόσμο», μέσω του iOS15.
Σε αντίθεση με το Google Maps, το οποίο είναι διαθέσιμο στις περισσότερες συσκευές της Apple, το Apple Maps είναι διαθέσιμο μόνο σε όσους χρησιμοποιούν συσκευές με iOS, iPadOS, watchOS και macOS.
Με άλλα λόγια, η Apple πληρώνεται από τις πωλήσεις συσκευών για να καλύψει το κόστος ανάπτυξης της εφαρμογής της. Η Google, από την άλλη πλευρά, πληρώνεται για το Google Maps με τον ίδιο τρόπο που πληρώνεται για οτιδήποτε κάνει, πωλώντας διαφημίσεις.
Αν δείτε τις Ετικέτες απορρήτου στις εκδόσεις για το App Store των δύο εφαρμογών, μπορείτε να δείτε ότι το Apple Maps συλλέγει δεδομένα από χρήστες, όπως Υγεία και φυσική κατάσταση, Ιστορικό αναζήτησης, Διαγνωστικά στοιχεία,
Τοποθεσία και Δεδομένα χρήστη. Ωστόσο, κανένα από τα δεδομένα που συλλέγονται από το Apple Maps δεν συνδέεται με την ταυτότητα ενός χρήστη. Η ετικέτα απορρήτου του Google Maps για την εφαρμογή iOS δείχνει ότι η εφαρμογή συλλέγει οικονομικά και στοιχεία επικοινωνίας, Περιεχόμενο χρήστη, Ιστορικό περιήγησης, Δεδομένα χρήσης, Άλλα δεδομένα, Τοποθεσία,
Επαφές, Ιστορικό αναζήτησης, Αναγνωριστικά και Διαγνωστικά. Αυτά τα δεδομένα μπορούν να συλλεχθούν από την Google και να συνδεθούν με την ταυτότητά σας. Θα μπορούσατε να το αποκλείσετε με τη χρήση της λειτουργίας ανώνυμης περιήγησης που θα αποτρέψει την Google από τη συλλογή των δεδομένων σας, αλλά περιορίζει επίσης ορισμένες από τις λειτουργίες της εφαρμογής. Για να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία ανώνυμης περιήγησης στην εφαρμογή Χάρτες Google, πατήστε το εικονίδιο προφίλ στην επάνω δεξιά γωνία της οθόνης και πατήστε “Ενεργοποίηση της λειτουργίας ανώνυμης περιήγησης”.
Με αυτήν την ενεργοποίηση, το πρόγραμμα περιήγησης ή το ιστορικό αναζήτησης δεν αποθηκεύεται, το Ιστορικό τοποθεσίας δεν ενημερώνεται και οι Χάρτες δεν μπορούν να εξατομικευτούν.
Η Google είπε στο Forbes ότι, «Οι Google Maps έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύουν τις πληροφορίες σας. Παρέχουμε στοιχεία ελέγχου για τη διαχείριση των ρυθμίσεών σας εύκολα και τη χρήση κορυφαίων τεχνολογιών όπως το differential privacy για να διατηρήσουμε τα δεδομένα σας ασφαλή. Συνεχίζουμε να κάνουμε τους Χάρτες μας τον καλύτερο και πιο ακριβή τρόπο περιήγησης και εξερεύνησης του κόσμου — παρέχοντας πλούσιες τοπικές επιχειρηματικές πληροφορίες, βέλτιστη αναζήτηση και πλοήγηση στην κατηγορία, καθώς και χρήσιμες λειτουργίες, όπως το επίπεδο COVID και ζωντανές επιχειρηματικές πληροφορίες.»
Το Apple Maps έχει διανύσει πολύ δρόμο από την κυκλοφορία του το 2012, όταν οι χώρες και οι δρόμοι είχαν λανθασμένη σήμανση και οδηγίες. Ωστόσο, οι χάρτες πλέον είναι πολύ βελτιωμένοι και αυτή η βελτίωση θα συνεχιστεί με το iOS 15. Εάν είστε χρήστης iPhone, ήρθε η ώρα να δώσετε στο Apple Maps άλλη μια ευκαιρία. Έχει πολλές νέες λειτουργίες όπως παρακολούθηση κάμερας της τροχαίας. Και αν φοράτε ένα Apple Watch, η ενσωμάτωση μεταξύ τους και του ρολογιού είναι εξαιρετική. Όταν πρέπει να στρίψετε, θα αισθανθείτε απτική ανατροφοδότηση από το ρολόι στον καρπό σας για να μην χάσετε τη στροφή.
Μιλώντας για την επόμενη έκδοση του iOS, η Apple λέει ότι «δεσμεύεται να κατασκευάσει τον καλύτερο χάρτη του κόσμου και το iOS 15 προχωρά με τους Maps ακόμη περισσότερο με ολοκαίνουργιους τρόπους πλοήγησης και εξερεύνησης. Οι χρήστες θα βιώσουν σημαντικά βελτιωμένες λεπτομέρειες σε πόλεις για γειτονιές, εμπορικές περιοχές , υψόμετρο και κτίρια, νέα χρώματα και ετικέτες δρόμου, ορόσημα ειδικά σχεδιασμένα και μια νέα λειτουργία νυχτερινής νύχτας με μια λάμψη φεγγαριού.»
Το Google Maps ήταν πάντα η πρώτη επιλογή για χρήστες κινητών συσκευών που θέλουν να πλοηγηθούν από το σημείο “Α” στο “Β”, αλλά φαίνεται ότι η Apple είναι έτοιμη να προσφέρει μια ισχυρή πρόκληση στην Google.