Jumbo: Ανίκητος ο Βακάκης – Τι κατάφερε σε 10 μήνες

Jumbo: Αύξηση πωλήσεων περίπου 6% παρουσίασε τον Οκτώβριο ο Όμιλος Jumbo σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η επίδοση αυτή διατήρησε τον ρυθμό αύξησης των πωλήσεων του Ομίλου κατά το 10μηνο του 2024 (Ιανουαρίου- Οκτωβρίου) σε περίπου +7%. Με τα νέα καταστήματα στην Ρουμανία και Κύπρο να είναι πλέον σε πλήρη λειτουργία και με την προϋπόθεση ότι οι παρούσες συνθήκες δεν θα χειροτερεύσουν περαιτέρω, η διοίκηση εκτιμά ότι ο στόχος που είχε τεθεί για αύξηση των πωλήσεων κατά 4% για το 2024 είναι επιτεύξιμος.

Αναλυτικότερα, στην Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2024, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές), παρουσίασαν αύξησηβπερίπου 8%. Συνολικά για το 10μηνο του 2024, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση περίπου 7%, σε σχέση με το 2023.

Οι πωλήσεις των καταστημάτων της Κύπρου, κατά τον Οκτώβριο του 2024, ήταν αυξημένες περίπου 2%. Τέλος Οκτώβρη ξεκίνησε να λειτουργεί το νέο ιδιόκτητο υπερ-κατάστημα στην Λευκωσία. Συνολικά οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο για το 10μηνο του 2024 είναι αυξημένες περίπου 1% , σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Στη Βουλγαρία οι πωλήσεις του δικτύου τον Οκτώβριο του 2024 ήταν αυξημένες κατά περίπου 6%. Συνολικά οι πωλήσεις στη Βουλγαρία, για το 10μηνο του 2024, είναι αυξημένες κατά περίπου 8%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Στη Ρουμανία, οι πωλήσεις του δικτύου καθώς και του ηλεκτρονικού καταστήματος (www.e-jumbo.ro) σημείωσαν αύξηση περίπου 4% τον Οκτώβριο του 2024, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Προς το τέλος Οκτωβρίου ξεκίνησε να λειτουργεί το νέο ιδιόκτητο υπερ-κατάστημα στο Βουκουρέστι. Συνολικά, οι πωλήσεις στη Ρουμανία, για το 10μηνο του 2024, είναι αυξημένες κατά περίπου 11%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Jumbo: Αποσύρει προϊόν – Δεν θα το δούμε ξανά στα ράφια

Ριζικές αλλαγές στα ράφια της μεγαλύτερης εταιρείας παιχνιδιών.

Με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα της Jumbo ο Απόστολος Βακάκης αναφέρθηκε στα προϊόντα που δεν πρόκειται να ποτέ να τα δούμε ποτέ στα ράφια της εταιρείας.

Ο κ. Βακάκης αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο ένταξης νέων προϊόντων στα ράφια. Όπως είπε η αλυσίδα προσαρμόζεται και καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών.

Εμφανίστηκε ωστόσο κατηγορηματικός σχετικά με ποιες κατηγορίες προϊόντων δεν πρόκειται να δουν ποτέ οι καταναλωτές στα ράφια των καταστημάτων του.

Και αυτά είναι: Ηλεκτρονικά είδη, τρόφιμα, μόδα και χόμπι.

Αναλύοντας το σκεπτικό πίσω από αυτή την θεώρηση, ο επικεφαλής της Jumbo είπε ότι πρόκειται για κοστοβόρες κατηγορίες που δεν αποφέρουν μεγάλη κερδοφορία, λέγοντας χαρακτηριστικά πως οι συγκεκριμένες κατηγορίες δεν πληρώνονται σε μετρητά, αλλά σε αποθέματα.

Για τον ανταγωνισμό σημείωσε πως αποτελεί κινητήριο δύναμη και βοηθά στην βελτίωση και αναπροσαρμογή της στρατηγικής εάν φυσικά οι συνθήκες το απαιτήσουν.

Υπενθύμισε μάλιστα πως στο παρελθόν, προηγούμενοι ανταγωνιστές που ακολουθούσαν συγκεκριμένο μοντέλο πωλήσεων είτε εξαφανίστηκαν είτε εξαϋλώθηκαν από την αγορά.

Jumbo: Πώς έφτιαξε ο Βακάκης την αυτοκρατορία του

Η οικογενειακή του ιστορία λίγο πολύ γνωστή. «Τέκνο» του απόδημου Ελληνισμού, ο Απόστολος Βακάκης γεννήθηκε το 1954 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.

Ο πατέρας του Γεώργιος Βακάκης, βιομήχανος στην Αίγυπτο, παρήγαγε διογκωμένη πολυστερίνη, που αποτελούσε το βασικό μονωτικό υλικό της εποχής εκείνης για ψυγεία αλλά και για κτίρια.

Οι πολιτικές εξελίξεις στην Αίγυπτο με την επανάσταση Νάσερ, υποχρέωσαν την οικογένεια Βακάκη το 1962 να έρθει στην Ελλάδα.

Με την κατάσταση στη «μητέρα πατρίδα» να μην είναι και η καλύτερη, ο Γεώργιος Βακάκης ξενιτεύεται στη γειτονική Ιταλία, όπου πιάνει δουλειά σε μια μικρή οικοτεχνία κατασκευής λούτρινων ζώων και κουκλιών.

Από την ξενιτιά του Γεώργιου Βακάκη ξεκινά το υπέροχο παραμύθι του δεσμού της οικογένειας με τα παιχνίδια.

Ήταν ο σπόρος που έμελε να φέρει την τεράστια «φασολιά» που οδήγησε στη “χήνα με τα χρυσά αυγά”.

Τα πάντα για την φαμίλια Βακάκη ήταν οικογενειακή υπόθεση.

Το πρώτο κεφάλαιο κίνησης για να χτιστεί η σπουδαία βιομηχανία “El Greco” προήλθε από την πώληση των κοσμημάτων που είχε προλάβει να φέρει μαζί της από την φλεγόμενη Αίγυπτο η μητέρα του Απόστολου Βακάκη, Σοφία.

Μετά τα 20 του χρόνια, ο Απόστολος Βακάκης φεύγει για σπουδές Λογιστικής και Finance στο Warwick της Βρετανίας με όνειρο να καταλήξει στο Berkeley.

Τότε ήρθε και το πρώτο χτύπημα. Μια μεγάλη πυρκαγιά στο εργοστάσιο της El Greco στην Άνω Γλυφάδα υποχρέωσε τον 23χρονο Απόστολο να επιστρέψει στην Ελλάδα και να προσπαθήσει να ανασυγκροτήσει τη βιομηχανία από τα αποκαΐδια με τη βοήθεια της παραγωγικής μονάδας στο νησί της Ζακύνθου.

Στο νησί των Επτανήσων ο Απόστολος Βακάκης ζει μια εκρηκτική “μαθητεία” δίπλα στον πατέρα του στα 3 χρόνια που έμεινε στο νησί, μέχρι το 1985 που ανέλαβε την θέση του προέδρου της El Greco που κυριαρχεί στο ελληνικό παιχνίδι.

Το 1990 βλέποντας την επέλαση των πολυεθνικών στην Ελλάδα, αποφασίζει να πουλήσει την El Greco στην πολυεθνική Hasbro, ενώ συνεχίζει να διευθύνει την εταιρεία και ταυτόχρονα συμμετέχει στη διοικούσα επιτροπή της Hasbro Europe.

Και εγένετο τα καταστήματα Jumbo, με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί στη Γλυφάδα το 1986 και τον Απόστολο Βακάκη να προσπαθεί να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη ρευστότητα ώστε να προχωρήσει στο κτίσιμο της δικής του αυτοκρατορίας.

Το 1997 μπαίνει στο Χρηματιστήριο, το 1998 αποκτά μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους και το 1999 συνεχίζει την ραγδαία εξάπλωση των καταστημάτων του.

Ο πόλεμος με τους άλλους παιχνιδάδες της εποχής έχει ξεκινήσειμε τελικό νικητή τον Απόστολο Βακάκη.

Τα χρόνια που ακολουθούν βρίσκουν την εταιρεία σταθερά στην κορυφή της επιτυχίας με κορύφωση το 2004, όταν αναλαμβάνει ύστερα από πλειοδοτικό διαγωνισμό το δικαίωμα αποκλειστικής παραγωγής και εμπορίας της Μασκότ του 2004 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Η απάντηση στη συνταγή της επιτυχίας του; Όπως ο ίδιος λέει: «στην Ελλάδα δεν χρειάζεται ακόμη να «σκέφτεσαι», χάνεις πολύτιμο χρόνο.

Σε πρώτη φάση δεν έχεις παρά να μελετάς και να ακολουθείς τα βήματα της εξέλιξης στις αναπτυγμένες αγορές του εξωτερικού. Εγώ απλώς ακολούθησα την κυρίαρχη διεθνή τάση».

Με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 582,55 εκατ. ευρώ, με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 7,51%, με κάθε χρονιά να αποδεικνύεται ακόμα πιο κερδοφόρα από την προηγούμενη καθώς τα κέρδη σημειώνουν συνεχώς αύξηση, με 72 καταστήματα όπου 53 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 8 στη Βουλγαρία και 6 στη Ρουμανία, ενώ ο Όμιλος διαθέτει και το ηλεκτρονικό κατάστημα e-Jumbo που εξασφαλίζουν και φέτος ακόμα πιο αυξημένες πωλήσεις, το μόνο σίγουρο είναι πως ο Mr. Jumbo και η «αυτοκρατορία» του θα μας απασχολούν για πολλά χρόνια ακόμη…