Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Με μεγάλο στόχο το ένα στα τρία οχήματα να είναι ηλεκτρικά, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, έκανε την παρουσίαση του πλάνου για την ηλεκτροκίνηση.
Η επιδότηση στα ταξί θα φτάνει έως τα 8.000 ευρώ ενώ υλοποιείται παράλληλα μητρώο για ηλεκτροκίνητα ΙΧ. Στο ίδιο πλαίσιο κατασκευάζονται σταθμοί επαναφόρτισης σε όλη την Ελλάδα αλλά και στις πιάτσες ταξί.
Συγκεκριμένα, τα μέτρα που μπορούν όλοι να χρησιμοποιήσουν για να επωφεληθούν και να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι:
Τα κίνητρα αγοράς προστίθενται στο όφελος από το μειωμένο κόστος χρήσης του ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία το κόστος καυσίμου για 10.000 χιλιόμετρα που είναι κατά μέσο όρο 1.200 ευρώ για βενζινοκίνητα, πέφτει στα 420 ευρώ για τα ηλεκτρικά (ή 220 ευρώ αν η φόρτιση γίνεται με νυχτερινό τιμολόγιο). Αντίστοιχα με 50 ευρώ ο κάτοχος συμβατικού αυτοκινήτου μπορεί να διανύσει 420 χιλιόμετρα, ενώ για το ηλεκτρικό η απόσταση ανεβαίνει στα 1.190 χλμ. (2.270 χλμ. με νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος). Επιπλέον το ηλεκτρικό όχημα απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, θα σταθμεύει δωρεάν στους δημόσιους χώρους και έχει χαμηλότερο κόστος σέρβις (ενδεικτικά, 100 ευρώ έναντι 350 ευρώ για τα συμβατικά).
«Η ηλεκτροκίνηση είναι το αύριο. Και σε αυτό το αύριο θέλουμε να προχωρήσουμε με σχέδιο και πρόγραμμα», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής κατά την παρουσίαση του σχεδίου νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών καυσίμων: Μέτρα προώθησης και εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης», από κοινού με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη και τον υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε «Διεθνώς στον τομέα των μεταφορών αποδίδεται περίπου το 1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ο ευρύτερος ευρωπαϊκός στόχος είναι μέχρι το 2050 ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με μη συμβατικά οχήματα». Προσέθεσε ότι επομένως η προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, αφού συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος.
Υπενθύμισε ότι στη χώρα μας κυκλοφορούν λιγότερα από 1.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα, δηλαδή ένα πολύ μικρό ποσοστό, την ώρα που σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στην Ολλανδία ξεπέρασαν το 10%, και ειδικά στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%.
Στόχος το 2030 ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά
Ο κ. Καραμανλής συνόψισε τους τέσσερις άξονες του ολοκληρωμένου σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση.
Πρώτον, ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων μας.
«Σήμερα έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης. Έχουμε θέσει, όμως, έναν φιλόδοξο αλλά εφικτό στόχο: Σε 10 χρόνια από σήμερα, το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα τίθενται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικά. Και το σχέδιό μας καλύπτει κάθε κατηγορία ΙΧ. Όπως θα δείτε, δίνουμε σοβαρά κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων. Και για τα αυτοκίνητα και για τα δίκυκλα» ειπε ο υπουργός και προσέθεσε πως αντίστοιχα κίνητρα θα δοθούν και για τα φορτηγά, αλλά και για την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου των εταιρειών.
Σε ό,τι αφορά την παροχή κινήτρων για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ θα δοθεί επιδότηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8.000 ευρώ.
Ο κ. Καραμανλής επανέλαβε επίσης ότι στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα. Από τον επόμενο μήνα, από Ιούλιο ως Οκτώβριο, θα κυκλοφορήσουν δοκιμαστικά δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας, ένα από την Ευρώπη και ένα από την Κίνα, «προκειμένου να τεστάρουμε ποιο από τα δύο ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες της πόλης».
Δεύτερος άξονας, υποδομές για εύκολη φόρτιση.
«Στόχος μας είναι, λοιπόν, η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης. Τα σημεία αυτά θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους», προσέθεσε ο κ. Καραμανλής και σημείωσε ότι ειδικά για την εξυπηρέτηση των ταξί, προβλέπεται να δημιουργηθούν πιάτσες αποκλειστικής χρήσης από ηλεκτροκίνητα ταξί, με τις απαιτούμενες υποδομές φόρτισης.
Τρίτος άξονας, λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης.
Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα λειτουργεί Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται τους οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς.
Το Μητρώο θα παρέχει τους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία τους π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους (αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο), καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής, εξήγησε ο κ. Καραμανλής.
Και τέταρτον, προετοιμασία των Μεταφορών για τη νέα εποχή.
«Για να μπούμε πραγματικά ως χώρα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, αναγκαία προϋπόθεση είναι να εκσυγχρονιστούν και οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους χρήστες», σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και σημείωσε: «Με το νομοσχέδιο ρυθμίζεται, λοιπόν, και η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων. Και επίσης, διαμορφώνουμε το κατάλληλο πλαίσιο για την ταξινόμηση των ηλεκτρικών οχημάτων κάθε τύπου».
Το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση θα ενσωματώσει στο εθνικό μας δίκαιο όλες τις πρόσφατες αποφάσεις που έχουν ληφθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Ειδικότερα από 2 Αυγούστου 2021 το 33% των προμηθειών λεωφορείων θα πρέπει να είναι «καθαρά», δηλαδή μηδενικών ή μειωμένων ρύπων, ενώ από 1η Ιανουαρίου 2026 το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 47%. Να σημειωθεί προς την εκπλήρωση αυτού του στόχου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει δεσμευτεί για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, μέσω διεθνούς διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί το επόμενο διάστημα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα ”TΑ ΝΕΑ”, στόχος είναι η σταδιακή απόσυρση των ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων και η μείωση των παλαιών βενζινοκίνητων, τουλάχιστον σε ό, τι αφορά τα μεγάλα αστικά κέντρα, με παράλληλη ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης προκειμένου να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος της ελαχιστοποίησης του αποτυπώματος του άνθρακα.
Τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος –Ενέργειας έχουν συγκροτήσει ειδική επιτροπή, η οποία επεξεργάζεται για τη σύνταξη σχεδίου νόμου που θα φτάσει στη Βουλή έως το τέλος Ιουνίου, με ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων, ρυθμίσεων και κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης. Βασική επιδίωξη όλων είναι έως το 2030, το 30% των οχημάτων (περίπου ένα στα τρία) που θα πωλούνται στην ελληνική αγορά να είναι pug-in υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά.
Τα κίνητρα που εξετάζονται για τα ηλεκτροκίνητα ΙΧ θα αφορούν την αγορά και τη χρήση τους.Τα αμιγώς οικονομικά κίνητρα θα προβλέπουν την επιδότηση του κόστους αγοράς τους, τη μείωση των τελών ταξινόμησης και χρήσης τους μέσω φορολογικών απαλλαγών (πλήρης από τέλη κυκλοφορίας), την εφαρμογή ειδικής τιμολογιακής πολιτικής στα προγράμματα ασφάλισης, τη πληρωμή μειωμένων τελών στα διόδια και την παροχή εκπτώσεων στις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις.Στα κίνητρα που θα αφορούν τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ άλλων εξετάζονται η καθημερινή και χωρίς περιορισμούς κυκλοφορία τους στα μεγάλα αστικά κέντρα, το ελεύθερο πάρκινγκ στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης των δήμων η καθιέρωση χαμηλών τιμολογίων ή φοροαπαλλαγών για τη φόρτιση τους σε ιδιωτικές επιχειρήσεις εκμετάλλευσης χώρων στάθμευσης κλπ.Τα κίνητρα αυτά θα διαφοροποιούνται ανάλογα με το αν παρέχονται για ιδιωτικής χρήσης, δημόσιας χρήσης, ταξί ή κρατικά ηλεκτρικά οχήματα.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί σε πρώτη φάση την ανανέωση του γερασμένου στόλου των επιβατών δημόσιας χρήσης οχημάτων και Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης έως 3,5 τόνους, παρέχοντας φορολογικά κίνητρα και επιδότηση αντικατάστασης για την αγορά νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων ή plug –in υβριδικών με εκπομπές ρύπων έως 50 γραμμ.CO2/χλμ.οχημάτων. Ενώ όσον αφορά τα ταξί, εξετάζεται η επιδότηση με ποσό 5.000 έως 8000 ευρώ της αγοράς νέου ηλεκτρικού οχήματος και της απόσυρσης από την κυκλοφορία του παλαιού το οποίο θα οδηγείται προς καταστροφή (σκραπ). Αυτό που συζητείται από την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή είναι εάν η απόσυρση των ρυπογόνων ταξί θα ξεκινήσει από τις 10 μεγαλύτερες πόλεις της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλος, Λάρισα, Ιωάννινα κλπ) ή θα εφαρμοστεί εξαρχής σε όλη την επικράτεια.
Για την καλύτερη πληροφόρηση και εξυπηρέτηση χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων , το υπουργείο Μεταφορών αναπτύσσει ειδικό μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι φορείς που δραστηριοποιούνται στην αγορά αυτή.Το Μητρώο μέσω της ειδικής εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα (application) θα παρέχει online στοιχεία στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως για τη διαθεσιμότητα των σημείων , τη τρέχουσα κατάσταση τους (ελεύθερο /κατειλημμένο) καθώς και δεδομένα που θα αφορούν τον τρόπο τιμολόγησης και πληρωμής κλπ. Όλες οι υποδομές φόρτισης θα υποστηρίζουν υποχρεωτικά τη δυνατότητα επικοινωνίας με τη συγκεκριμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα καθώς και με άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες για τη μετάδοση πληροφοριών σε εθνικό και σε υπερεθνικό επίπεδο.
Το νομοσχέδιο αυτό θα ρυθμίζει την αδειοδότηση και λειτουργία των συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα και την κατοχή άδειας ασκήσεως του επαγγέλματος του τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…