IKEA: Η IKEA ανακοίνωσε την ανάκληση συγκεκριμένων φωτιστικών εξωτερικού χώρου λόγω κατασκευαστικής αστοχίας στο βύσμα LED, η οποία ενδέχεται να προκαλέσει κίνδυνο ηλεκτροπληξίας.

Η εταιρεία IKEA καλεί τους καταναλωτές που διαθέτουν τα επηρεαζόμενα προϊόντα να σταματήσουν άμεσα τη χρήση τους και να επικοινωνήσουν με την IKEA για αντικατάσταση ή πλήρη επιστροφή χρημάτων. Αναλυτικά η ανακοίνωση των IKEA:

Η ασφάλεια των καταναλωτών αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την IKEA. Ως εκ τούτου ανακαλούμε προληπτικά τα προαναφερθέντα προϊόντα, λόγω κατασκευαστικής αστοχίας, το βύσμα αυτών των προϊόντων δεν πληροί το σχετικό πρότυπο ασφαλείας, με αποτέλεσμα τον πιθανό κίνδυνο ηλεκτροπληξίας. Η IKEA αναπτύσσει τα προϊόντα της χρησιμοποιώντας ένα αυστηρό πρόγραμμα αξιολόγησης κινδύνου και δοκιμών, για να βεβαιωθεί ότι τα προϊόντα πληρούν όλους τους ισχύοντες νόμους και τα πρότυπα στις αγορές όπου πωλούνται. Παρόλα αυτά, έχει υποπέσει στην αντίληψή μας ότι ένα συγκεκριμένο βύσμα που χρησιμοποιείται για τα παραπάνω προϊόντα δεν συμμορφώνεται με ένα σχετικό πρότυπο ασφαλείας για τον περιορισμό της εισροής νερού λόγω κατασκευαστικής αστοχίας. Επομένως, ανακαλούνται όλες οι γιρλάντες και οι λαμπτήρες φωτισμού LED εξωτερικού χώρου IKEA που περιλαμβάνουν το επηρεαζόμενο βύσμα. Τα επηρεαζόμενα προϊόντα μπορούν να αναγνωριστούν μέσω του ονόματος που αναγράφεται πάνω στα βύσματα LED (ICPSH24-2-IL-1), της σφραγίδας ημερομηνίας (YYWW – δείτε όλες τις επηρεαζόμενες σφραγίδες ημερομηνίας στην παρακάτω λίστα) του βύσματος LED και του ονόματος του (SYK-02F). Προϊόντα με άλλα βύσματα LED, άλλες σφραγίδες ημερομηνίας και άλλο βύσμα δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής αυτής της ανάκλησης.

Λίστα προϊόντων IKEA που ανακαλούνται: IKEA: Ποιες λάμπες ανακαλεί λόγω κίνδυνου ηλεκτροπληξίας -Γιρλάντα Φωτισμού LEDLJUS εξωτερικού χώρου μαύρη, 24 λαμπτήρες -Γιρλάντα Φωτισμού LEDLJUS εξωτερικού χώρου μαύρη, 64 λαμπτήρες -SOMMARLÅNKE Φωτιστικό δαπέδου LED 100cm μπεζ εξωτερικού χώρου -SOMMARLÅNKE Γιρλάντα Φωτισμού LED εξωτερικού χώρου multi, 12 λαμπτήρες -STRÅLA Γιρλάντα Φωτισμού LED που αναβοσβήνει σε χρυσό, εξωτερικού χώρου, 24 λαμπτήρες -STRÅLA LED Φωτιστικό κουρτίνα εξωτερικού χώρου, 48 λαμπτήρες -SVARTRÅ Γιρλάντα Φωτισμού LED μαύρη εξωτερικού χώρου, 12 λαμπτήρες -UTSUND LED Γιρλάντα Φωτισμού εξωτερικού χώρου μαύρη, 24 λαμπτήρες

IKEA: Απόφαση… σταθμός – Τι θα μας πουλάει πλέον

Νέα δεδομένα στην IKEA. Δημιουργεί marketplace για πωλήσεις προϊόντων μεταξύ πελατών.

Η ΙΚΕΑ θα ανταγωνιστεί το eBay, το Craigslist και το Gumtree με μια αγορά peer-to-peer όπου οι πελάτες θα μπορούν να πωλούν μεταχειρισμένα έπιπλα ο ένας στον άλλο.

Το ΙΚΕΑ Preowned θα δοκιμαστεί στη Μαδρίτη και το Όσλο μέχρι το τέλος του έτους με στόχο την ανάπτυξη της πλατφόρμας αγορών και πωλήσεων παγκοσμίως, σύμφωνα με τον Jesper Brodin, διευθύνοντα σύμβουλο της Ingka, του κύριου χειριστή των καταστημάτων Ikea.

«Αυτό ήταν ένα όνειρο που βρισκόταν στα σκαριά», είπε ο Μπρόντιν στους Financial Times.

Η νέα αγορά αποτελεί μέρος ενός μετασχηματισμού της Ikea τα τελευταία χρόνια, καθώς μεταβαίνει από ένα κατάστημα λιανικής πώλησης εκτός πόλης όπου οι πελάτες πρέπει να παραλάβουν και να φτιάξουν τα δικά τους έπιπλα σε μια επιχείρηση που προσφέρει διαδικτυακές πωλήσεις, καταστήματα στο κέντρο της πόλης και υπηρεσίες όπως η συναρμολόγηση.

Η νέα πλατφόρμα έχει ως στόχο την αγορά μεταχειρισμένων ειδών από πελάτες που πωλούν απευθείας οπ ένας στον άλλον.

Οι πελάτες εισάγουν το προϊόν τους, τις δικές τους φωτογραφίες και την τιμή πώλησης, ενώ η βάση δεδομένων της Ikea με δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης φέρνει τις δικές της προωθητικές εικόνες και μετρήσεις.

Ο αγοραστής παραλαμβάνει τα έπιπλα απευθείας από τον πωλητή, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να λάβει χρήματα ή ένα κουπόνι από την Ikea με μπόνους 15%.

«Πολύ συχνά υπάρχει μονοπώλιο ή ολιγοπώλιο στις πλατφόρμες που λειτουργούν», είπε ο Brodin, μιλώντας για το eBay ή τις ψηφιακές διαφημιστικές υπηρεσίες όπως το Gumtree στο Ηνωμένο Βασίλειο και το Finn στη Νορβηγία.

Οι πρώιμες προσφορές στο Ikea Preowned περιλαμβάνουν μεγάλα αντικείμενα όπως καναπέδες έως 600€ και ντουλάπες 450€ καθώς και μικρότερα αντικείμενα όπως θήκη για ρολό τουαλέτας με 4€.

Οι καταχωρίσεις είναι δωρεάν, αλλά ο Brodin είπε ότι η Ikea θα μπορούσε τελικά να έχει μια συμβολική χρέωση.

Η Ikea έχει δοκιμάσει στο παρελθόν να πουλήσει τα νέα της έπιπλα σε πλατφόρμες τρίτων, όπως το Tmall της Alibaba στην Κίνα, αλλά η πλατφόρμα Preowned σηματοδοτεί την πρώτη της είσοδο σε αγορές μεταχειρισμένων.

Ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής στον κόσμο είχε ένα σχέδιο να ανοίξει τις ηλεκτρονικές αγορές σε όλο τον κόσμο μέσα σε τρία χρόνια το 2020, αλλά η πανδημία Covid-19 τον ώθησε να επιταχύνει αυτό σε έξι εβδομάδες.

«Αυτό ήταν θέμα επιβίωσης για εμάς», είπε ο Μπρόντιν. «Ήμασταν 100% κλειστοί. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός μας έσωσε».

IKEA: Ο φόβος και ο τρόμος τους είναι… ελληνικός – Η εταιρεία που τα απειλεί

Ότι τα σουηδικά ΙΚΕΑ που στην Ελλάδα τα «έχει» ο όμιλος Φουρλή, είναι ο απόλυτος άρχοντας των ειδών για το σπίτι δεν χωρά αμφιβολία. Ή μήπως όχι.

Ενας Έλληνας, ο Mάριος Μπεζιούλας, ιδρυτής και γενικός διευθυντής του ηλεκτρονικού καταστήματος Spitishop, που αποτελεί σήμερα το Νο 1 e–shop λευκών ειδών και ειδών διακόσμησης, έχει επιδόσεις που ζηλεύουν τα ΙΚΕΑ.

Οι πωλήσεις του ξεπερνούν τα 12,5 εκατ. ευρώ με την ετήσια ανάπτυξη να ξεπερνά το 13% και το ποσοστό του μικτού κέρδους το 40,38%.

Το Spitishop που εκτός από ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει και δίκτυο δύο φυσικών καταστημάτων σε περιφερειακές αγορές της Αττικής, στο Περιστέρι και στην Αγία Παρασκευή απασχολεί 66 άτομα και εξυπηρετεί περισσότερες από 600 παραγγελίες ημερησίως.

Για όσους δεν τον γνωρίζουν ο Μάριος επίσης ασχολείται με μεγάλο ενδιαφέρον με τα θέματα του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, όντας ενεργό μέλος του GRECΑ τα τελευταία χρόνια.

Όσο για την ΙΚΕΑ σήμερα λειτουργούν 20 καταστήματα ΙΚΕΑ (σε Ελλάδα, Κύπρο, και Βουλγαρία) διαφορετικών μεγεθών και ο όμιλος Fourlis προγραμματίζει το άνοιγμα τριών νέων σε Πάτρα, Κρήτη και νότια προάστια Αθήνας έως το 2027.

IKEA: Απόλυτος εφιάλτης – Ο λόγος που μένει με άδεια ράφια

Η ΙΚΕΑ ενημέρωσε ότι οι παραδόσεις προϊόντων σε καταστήματα μπορεί να καθυστερήσουν μετά τις επιθέσεις των Χούθι σε πλοία που χρησιμοποιούν τη θαλάσσια – εμπορική οδό της Ερυθράς Θάλασσας. Αρκετές εταιρείες έχουν διακόψει τις αποστολές μέσω της οδού, (Ερυθράς Θάλασσας), μετά τις επιθέσεις που δέχθηκαν τα πλοία από αντάρτες Χούθι της Υεμένης.

Αυτό ανάγκασε αρκετές εταιρείες να επαναδρομολογήσουν το φορτίο γύρω από το Ακρωτήριο της «Καλής Ελπίδας» στην Αφρική, προσθέτοντας επιπλέον ημέρες στα ταξίδια.

Όμως μια μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία υποστήριξε ότι η διακοπή δεν θα οδηγήσει σε άδεια ράφια στα καταστήματα.

Οι μαχητές Χούτι στην Υεμένη έχουν εντείνει τις επιθέσεις σε πλοία από την έναρξη του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς τον Οκτώβριο.

Οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν αντάρτες, Χούθι, έχουν χρησιμοποιήσει μη επανδρωμένα αεροσκάφη και ρουκέτες για να στοχεύσουν πλοία ξένης ιδιοκτησίας που μεταφέρουν αγαθά μέσω του στενού Bab al-Mandab και της διώρυγας του Σουέζ.

Εκπρόσωπος της ΙΚΕΑ δήλωσε: «Η IΚΕΑ δεν έχει καμία σχέση με το Ισραήλ: Η κατάσταση στη διώρυγα του Σουέζ θα οδηγήσει σε καθυστερήσεις και ενδέχεται να προκαλέσει περιορισμούς στη διαθεσιμότητα ορισμένων προϊόντων».

Πρόσθεσαν ότι η εταιρεία αναζητά άλλες επιλογές για να διασφαλίσει ότι τα προϊόντα της θα είναι διαθέσιμα στους πελάτες.

Η εναλλακτική ναυτιλιακή διαδρομή, γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, προσθέτει περίπου 3.500 ναυτικά μίλια στο ταξίδι και απαιτεί περίπου 10 επιπλέον ημέρες.

Η εταιρεία ερευνών για την εφοδιαστική αλυσίδα Project 44 δήλωσε ότι τα προϊόντα θα μπορούσαν να αρχίσουν να λείπουν από τα ράφια από τον Φεβρουάριο.

Ο Andrew Opie, διευθυντής τροφίμων και βιωσιμότητας του British Retail Consortium, δήλωσε στο BBC ότι:

«Η τρέχουσα κρίση δεν θα έχει καμία επίπτωση στην περίοδο των διακοπών, καθώς τα προϊόντα αυτά βρίσκονται ήδη στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά προειδοποίησε: “Μακροπρόθεσμα, ορισμένα προϊόντα μπορεί να χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να αποσταλούν, καθώς δρομολογούνται μέσω μεγαλύτερων διαδρομών».

Εκτός από τις καθυστερήσεις στα προϊόντα, οι μεγαλύτερες διαδρομές θα αυξήσουν το κόστος αποστολής, γεγονός που θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στις τιμές που πληρώνουν οι πελάτες.

Οι ναυτιλιακοί αναλυτές της Xeneta εκτιμούν ότι κάθε ταξίδι μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης θα μπορούσε να κοστίσει επιπλέον 1 εκατ. δολάρια (790.000 λίρες).

«Αυτό είναι ένα κόστος που τελικά θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές που αγοράζουν τα προϊόντα», δήλωσε ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta.

Ο Nils Haupt, επικεφαλής της εταιρικής επικοινωνίας της ναυτιλιακής εταιρείας Hapag Lloyd, δήλωσε στην εκπομπή Today του BBC ότι:

«Οι κρατήσεις για νέα ταξίδια εμπορευματικών μεταφορών θα κοστίζουν περισσότερο.Ωστόσο, πρόσθεσε ότι το κόστος μεταφοράς αποτελεί σχετικά μικρό μέρος του συνολικού κόστους των περισσότερων προϊόντων, οπότε δεν περίμενε ότι οι καταναλωτές θα δουν “τεράστια αύξηση” στις τιμές».

Η απόφαση της BP και άλλων εταιρειών δεξαμενόπλοιων να αναζητήσουν εναλλακτικές διαδρομές οδήγησε σε φόβους ότι οι τιμές του πετρελαίου θα αυξηθούν, δημιουργώντας αντίκτυπο στις τιμές της ενέργειας για τους καταναλωτές.

Ωστόσο, μέχρι στιγμής, οι μεταβολές στην τιμή του πετρελαίου ήταν μέτριες. Η τιμή του αργού τύπου Brent βρίσκεται σήμερα γύρω στα 79,50 δολάρια το βαρέλι, ενώ ξεκίνησε την εβδομάδα στα 77 δολάρια περίπου.

Η Electrolux δημιούργησε μια ομάδα εργασίας με τους μεταφορείς της για να εξετάσει μια σειρά από μέτρα, όπως αναδρομολόγηση, εντοπισμός επιπλέον ευαίσθητων χρονικά παραδόσεων και εξεύρεση εναλλακτικών διαδρομών, αν χρειαστεί.

Δήλωσε ότι αναμένει ότι οι όποιες επιπτώσεις στις παραδόσεις θα είναι περιορισμένες.

Ο γαλακτοκομικός γίγαντας Danone δήλωσε στο BBC ότι συνεργάζεται με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες του για να παρακολουθεί στενά την κατάσταση.

Οι επιθέσεις οδήγησαν τις ΗΠΑ να ξεκινήσουν διεθνή ναυτική επιχείρηση για την προστασία των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας, ενώ έχουν συμμετάσχει χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, ο Καναδάς, η Γαλλία, το Μπαχρέιν, η Νορβηγία και η Ισπανία.

Ωστόσο, οι ναυτιλιακές εταιρείες χαιρέτισαν τα σχέδια, αλλά δεν μπορούν ακόμη να προσδιορίσουν πότε θα είναι ασφαλές να ξαναρχίσουν να χρησιμοποιούν την Ερυθρά Θάλασσα, γεγονός που θα μπορούσε να σημαίνει ότι η διακοπή θα συνεχιστεί για κάποιο χρονικό διάστημα.