Η συσκευή – έκπληξη που ξεπούλησε στη Black Friday: Κάνει τρελή οικονομία στο ρεύμα

Ρεύμα: Έκανε θραύση στις προσφορές της Black Friday. Ποια οικιακή συσκευή έτρεξαν όλοι να αγοράσουν για εξοικονόμηση χρημάτων και ενέργειας.

Διαφορετικές οι ανάγκες των καταναλωτών, όμως φαίνεται πως η ενεργειακή κρίση μονοπώλησε ακόμα και τη Black Friday. Το τελευταίο δίμηνο ακούμε συνεχώς για μια συσκευή που μαγειρεύει εύκολα, γρήγορα και κυρίως οικονομικά, αντί να ανάβουμε τον φούρνο που είναι μια από τις πιο ενεργοβόρες συσκευές του σπιτιού.

Και φαίνεται επίσης ότι όλοι έκαναν την ίδια σκέψη: Να την αγοράσουν με έκπτωση.

Τα στοιχεία για το πώς πήγε τελικά η Black Friday έχουν αρκετό ενδιαφέρον στα αποτελέσματα που φέρνουν.

Ποιο προϊόν προσέλκυσε περισσότερο τους Έλληνες στη φετινή Black Friday;

Στην κορυφή των προτιμήσεων, σύμφωνα με τις αγοραστικές τάσεις που κατέγραψε η πλατφόρμα σύγκρισης τιμών BestPrice.gr, βρέθηκε η φριτέζα αέρος (air fryer) Philips HD9200/90. Παρότι συνήθως στην κορυφή βρίσκονταν προϊόντα τεχνολογίας, τα κινητά smartphone ή οι παιχνιδομηχανές, το τέλος του 2022 είχε στην κορυφή μια οικιακή συσκευή.

Στη δεύτερη θέση φιγουράρει το έξυπνο ρολόι Huawei Watch GT Runner Black και στην τρίτη η ζακέτα Nike Sportswear Tech Fleece Full-Zip Hoodie! Την πρώτη δεκάδα της λίστας, πάντα σύμφωνα με το BestPrice.gr, συμπληρώνουν ο αφυγραντήρας Morris MDB-10100HI, το Sony PlayStations 5 με το FIFA 23, το Samsung Galaxy S20, το iPhone 12 mini, τα ασύρματα ακουστικά Xiaomi Mi True Wireless Earphones 2, το Xiaomi Redmi Note 11S και τα παιδικά sneakers Nike Air Force 1.

Σημειώνεται πως οι κατηγορίες που συγκέντρωσαν σαφώς μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον την περίοδο της Black Friday, συγκριτικά με άλλες περιόδους του έτους είναι οι εξής:

Action Cameras, Gaming Headsets, Καρέκλες Gaming, Σκούπες Ρομπότ, Καραόκε, Γυαλιά Ηλίου, Στεγνωτήρια, Φριτέζες Αέρος, Gaming Πληκτρολόγια, Μηχανές Espresso.

Το εντυπωσιακό πάντως είναι, ότι παρότι μιλάμε για μία περίοδο προσφορών, από τα προϊόντα που προτίμησαν οι καταναλωτές κατά την περίοδο της Black Friday, μόνο το 22,64% αγοράστηκε σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με πριν (>5% χαμηλότερα). Το 72,41% αγοράστηκε πάνω-κάτω στην ίδια τιμή (κάτω από 5% απόκλιση), ενώ υπήρχε κι ένα 4,95% που αγοράστηκε ακριβότερα!

Black Friday «κοροϊδία»

Σε ρυθμούς… Black Friday κινήθηκε την Παρασκευή το κέντρο της Αθήνας, καθώς οι εκπτώσεις, δεν μπορούσαν να αφήσουν κανέναν ασυγκίνητο από το καταναλωτικό κοινό, που για μία ακόμη χρονιά, σχημάτισε ουρές από νωρίς το πρωί έξω από καταστήματα και εμπορικά.

Με σύμμαχο τον καλό καιρό, ο κόσμος δεν θέλησε να χάσει τις καλές ευκαιρίες που του παρουσιάζονται στο να προμηθευτεί πράγματα που ήθελε. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που παραπονέθηκαν ότι οι αρχικές τιμές σε προϊόντα που είναι σε έκπτωση είναι πιο υψηλές από από αυτό που ίσχυε πριν λίγες μέρες.

«Μαύρη κοροϊδία» χαρακτήρισε μάλιστα την Black Friday ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης, ενισχύοντας έτσι καταγγελίες των καταναλωτών που έκαναν λόγο για «ψεύτικες προσφορές», καθώς και για εσκεμμένο «φούσκωμα» των τιμών λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της Black Friday.

Αύξηση συναλλαγών αγορών και τζίρου στη φετινή Black Friday

Αν και σε επίπεδο συνολικού τζίρου και συναλλαγών, η Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, πήρε την πρωτιά, ο μέγιστος αριθμός συναλλαγών με κάρτα ανά λεπτό διενεργήθηκε το Σάββατο 26 Νοεμβρίου, με 4.392 συναλλαγές. Οι κλάδοι που αναδείχθηκαν οι απόλυτοι πρωταγωνιστές, σε αριθμό συναλλαγών τόσο σε διαδικτυακές αγορές όσο και σε αγορές μέσω POS την Black Friday είναι οι εξής: οικιακές συσκευές (+140%), γυναικεία αξεσουάρ (+108%), ανδρική/γυναικεία ένδυση (+105%), παπούτσια (+94%) και ηλεκτρονικά είδη/είδη τηλεπικοινωνίας (+88%).

Αντίστοιχα, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η αξία της μέσης συναλλαγής σε κάθε κλάδο, καθώς φαίνεται ότι εκτός από περισσότερες αγορές, οι καταναλωτές ήταν φέτος έτοιμοι να ξοδέψουν περισσότερα. Το μέσο ποσό αγοράς ήταν 53 ευρώ στην ανδρική και γυναικεία ένδυση, 167 ευρώ στις οικιακές συσκευές, 45 ευρώ στα καλλυντικά, 89 ευρώ στα ηλεκτρονικά είδη/είδη επικοινωνίας και 42 ευρώ στα παιχνίδια.

Επίσης, το e-commerce παρέμεινε και φέτος σε υψηλά επίπεδα με τους καταναλωτές να είναι εξοικειωμένοι με τις online αγορές, επιλέγοντας, ειδικά σε περιστάσεις όπως το Black Friday, να αποφύγουν ουρές και συνωστισμό. Οι κορυφαίοι κλάδοι σε αριθμό online συναλλαγών την εβδομάδα Black Friday συγκριτικά με τις προηγούμενες 3 εβδομάδες του Νοεμβρίου ήταν οι οικιακές συσκευές (+131%), τα ηλεκτρονικά είδη/είδη τηλεπικοινωνίας (+100%), η ανδρική/γυναικεία ένδυση (+98%) και τα καλλυντικά(+66%).

Οι συναλλαγές με δόσεις αυξήθηκαν κατά 202% σε σχέση με τον μέσο όρο των τριών προηγούμενων Παρασκευών του Νοεμβρίου, επιβεβαιώνοντας ότι οι άτοκες δόσεις ήταν και παραμένουν η νο1 επιλογή των καταναλωτών για αποπληρωμή μετά την αγορά.

Πώς ψωνίζουν οι Ευρωπαίοι στη Black Friday

Εταιρίες λιανικών πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη φοβούνται ότι η συνολική αγοραστική περίοδος των Χριστουγέννων μπορεί να είναι η χειρότερη εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία καθώς οι καταναλωτές προχωρούν σε περικοπές, ενώ το κόστος για τις επιχειρήσεις δεν φαίνεται να μειώνεται, συρρικνώνοντας τα περιθώρια κερδών.

Ο διψήφιος πληθωρισμός έχει πλήξει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και η εμπιστοσύνη τους βρίσκεται ή πλησιάζει το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί ποτέ καθώς η αύξηση των λογαριασμών ενέργειας έρχεται να προστεθεί στο κόστος διαβίωσης.

Ωστόσο, ορισμένοι καταναλωτές ίσως να έχουν άλλες προτεραιότητες, καθώς σήμερα αγωνίζονται οι ομάδες της Ουαλίας, της Αγγλίας, της Ολλανδίας και της Πολωνίας στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου.

Οι Βρετανοί θα δαπανήσουν 8,7 δισεκ. λίρες (10,5 δισεκ. δολάρια) κατά το σαββατοκύριακο της Black Friday (25-28 Νοεμβρίου), σύμφωνα με έρευνα της GlobalData για λογαριασμό της VoucherCodes – με το ποσό να είναι αυξημένο κατά 0,8% σε ετήσια βάση, το οποίο ωστόσο αποκρύπτει τη μεγάλη μείωση στους όγκους εάν ληφθεί υπόψιν ο πληθωρισμός.

Φέτος, οι καταναλωτές θα χρησιμοποιήσουν την Black Friday, που πλέον έχει αποκτήσει περισσότερο διαδικτυακό χαρακτήρα, πιο πολύ για αυθόρμητα ψώνια και για χριστουγεννιάτικα δώρα, παρά για μεγαλύτερες, καθυστερημένες αγορές σύμφωνα με την εταιρία συμβούλων McKinsey.

Η έρευνά τους δείχνει ότι το ένα τέταρτο των Βρετανών καταναλωτών έχουν ήδη κάνει τις αγορές τους για τα Χριστούγεννα, ενώ περίπου ένας στους 10 σχεδιάζει να κάνει τα περισσότερα με αφορμή την Black Friday.

Η Idealo, ο ευρωπαϊκός ιστότοπος σύγκρισης τιμών, ανέφερε ότι το 65% των Ιταλών που ψωνίζουν διαδικτυακά είναι έτοιμοι να αγοράσουν κάποιο προϊόν στο πλαίσιο της Black Friday. Στη Γαλλία, το 70% σχεδιάζουν να κάνουν αγορές κατά τη Black Friday και τη Cyber Monday (σ.σ. στις 28 Νοεμβρίου), σύμφωνα με έρευνα της PwC France.

Οι Βρετανοί θα δαπανήσουν 8,7 δισεκ. λίρες (10,5 δισεκ. δολάρια) κατά το σαββατοκύριακο της Black Friday (25-28 Νοεμβρίου), σύμφωνα με έρευνα της GlobalData για λογαριασμό της VoucherCodes – με το ποσό να είναι αυξημένο κατά 0,8% σε ετήσια βάση, το οποίο ωστόσο αποκρύπτει τη μεγάλη μείωση στους όγκους εάν ληφθεί υπόψιν ο πληθωρισμός.

Φέτος, οι καταναλωτές θα χρησιμοποιήσουν την Black Friday, που πλέον έχει αποκτήσει περισσότερο διαδικτυακό χαρακτήρα, πιο πολύ για αυθόρμητα ψώνια και για χριστουγεννιάτικα δώρα, παρά για μεγαλύτερες, καθυστερημένες αγορές σύμφωνα με την εταιρία συμβούλων McKinsey.

Η έρευνά τους δείχνει ότι το ένα τέταρτο των Βρετανών καταναλωτών έχουν ήδη κάνει τις αγορές τους για τα Χριστούγεννα, ενώ περίπου ένας στους 10 σχεδιάζει να κάνει τα περισσότερα με αφορμή την Black Friday.

Η Idealo, ο ευρωπαϊκός ιστότοπος σύγκρισης τιμών, ανέφερε ότι το 65% των Ιταλών που ψωνίζουν διαδικτυακά είναι έτοιμοι να αγοράσουν κάποιο προϊόν στο πλαίσιο της Black Friday. Στη Γαλλία, το 70% σχεδιάζουν να κάνουν αγορές κατά τη Black Friday και τη Cyber Monday (σ.σ. στις 28 Νοεμβρίου), σύμφωνα με έρευνα της PwC France.