Μπορεί να κλείνεις τα φώτα, να βγάζεις φορτιστές από την πρίζα και να κατεβάζεις τον γενικό, όμως μια συσκευή συνεχίζει να καταναλώνει ρεύμα όσο λείπεις – και μάλιστα χωρίς να το καταλάβεις.

Το νέο τιμολόγιο ρεύματος είναι «κόκκινο» και δεν σας κλέβει ποτέ – Η τιμή του

Δεν είναι το ψυγείο. Δεν είναι το air condition. Είναι κάτι που πιστεύεις πως έχεις απλώς… απενεργοποιήσει: η smart τηλεόραση.

Πόσο ρεύμα καταναλώνει μια τηλεόραση που δεν λειτουργεί;

Αν και το ψυγείο θεωρείται – και είναι – ο πιο ενεργοβόρος «ένοικος» ενός σπιτιού, φτάνοντας έως και το 31% της ετήσιας κατανάλωσης, η smart τηλεόραση έχει γίνει ύπουλος καταναλωτής. Και αυτό γιατί ακόμα και όταν τη «σβήνουμε», δεν σβήνει πραγματικά.

Ο λόγος είναι η λειτουργία standby: η τηλεόραση διατηρεί σύνδεση με το ίντερνετ, επικοινωνεί με servers, δέχεται ενημερώσεις και περιμένει εντολές μέσω φωνής ή αισθητήρα. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να ευθύνεται για έως και το 11% της ετήσιας κατανάλωσης ρεύματος!

Οι «κρυφές» συσκευές που ρουφούν ρεύμα

Δεν είναι μόνο η τηλεόραση. Πολλές συσκευές συνεχίζουν να τραβούν ρεύμα, ακόμη κι όταν δεν τις χρησιμοποιούμε:

  • Φορτιστές που μένουν στην πρίζα
  • Laptops ή υπολογιστές σε sleep mode
  • Έξυπνα ηχεία και ψηφιακοί βοηθοί
  • Κονσόλες, αποκωδικοποιητές και routers

Όλα αυτά λειτουργούν διακριτικά στο παρασκήνιο, αλλά επιβαρύνουν σημαντικά τον λογαριασμό.

Πώς να τις «κλείσεις» σωστά πριν φύγεις

Η λύση είναι απλή και οικονομική: αποσύνδεση από την πρίζα ή χρήση πολύπριζων με διακόπτη. Ακόμη καλύτερα, εγκατάσταση «έξυπνων» πριζών με δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου μέσω εφαρμογής.

Μία μόνο ενέργεια και μηδενίζεις την κατανάλωση όλων των παγίδων ενέργειας στο σπίτι σου.

Το νέο τιμολόγιο ρεύματος είναι «κόκκινο» και δεν σας κλέβει ποτέ – Η τιμή του

Μια νέα εποχή ξεκινά για τους λογαριασμούς ρεύματος, καθώς το απόγευμα της Παρασκευής (1 Αυγούστου) η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) ανακοίνωσε την έναρξη δημόσιας διαβούλευσης για τη νέα μορφή τιμολόγησης, γνωστή ως «κόκκινο τιμολόγιο».

Καταργούνται τα IBAN μας: Τι θα γίνει τώρα με τις τράπεζες

Τα νέα αυτά τιμολόγια, με την ονομασία «Ευέλικτα Τιμολόγια», σχεδιάστηκαν για να προσφέρουν μεγαλύτερη σταθερότητα και προστασία στους οικιακούς καταναλωτές. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά κυμαινόμενα τιμολόγια που επηρεάζονται άμεσα από τις διακυμάνσεις της χονδρικής τιμής ενέργειας, το «κόκκινο» τιμολόγιο περιλαμβάνει μεταβλητές χρεώσεις, οι οποίες καθορίζονται με βάση παραμέτρους εκτός ελέγχου των παρόχων, όπως για παράδειγμα η ποσότητα κατανάλωσης.

Πώς λειτουργεί το «κόκκινο» τιμολόγιο

Το νέο μοντέλο προβλέπει διάφορους τύπους τιμολόγησης, όπως:

  • Κλιμακωτές χρεώσεις ανά επίπεδο κατανάλωσης, με σταθερές τιμές και συγκεκριμένα πάγια.

  • Διαφορετικές χρεώσεις ανά εξάμηνο, για να λαμβάνονται υπόψη οι εποχιακές μεταβολές.

  • Συνδυαστικά μοντέλα τιμολόγησης, με άλλες τιμές εντός και εκτός προκαθορισμένων ορίων κατανάλωσης.

Κάθε σύμβαση «κόκκινου» τιμολογίου θα έχει ελάχιστη διάρκεια 12 μηνών από την ενεργοποίησή της, ώστε οι καταναλωτές να έχουν χρονικό περιθώριο να αξιολογήσουν τα οφέλη και τις χρεώσεις χωρίς συχνές αλλαγές.

Η δημόσια διαβούλευση που ξεκίνησε από τη ΡΑΑΕΥ, στοχεύει να διαμορφώσει το τελικό πλαίσιο των «ευέλικτων τιμολογίων», τα οποία υπόσχονται πιο διαφανείς λογαριασμούς, καλύτερο έλεγχο στην κατανάλωση και λιγότερες εκπλήξεις στους τελικούς χρήστες.

Έκτακτο επίδομα – έκπληξη για χιλιάδες μητέρες: Δες αν είσαι στη λίστα

Χιλιάδες μητέρες θα λάβουν έκτακτο επίδομα. Δείτε τους δικαιούχους.

Νέο πρόγραμμα ενίσχυσης για μητέρες τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών ενεργοποιεί ο ΟΠΕΚΑ για το 2025, στο πλαίσιο της κοινωνικής του πολιτικής.

► ΔΥΠΑ: Ποιοι άνεργοι δικαιούνται επιδότηση έως 14.800 ευρώ

Σύμφωνα με την απόφαση, 2.500 τρίτεκνες και 600 πολύτεκνες μητέρες (με τουλάχιστον τέσσερα παιδιά) αναμένεται να λάβουν χρηματικό βοήθημα – βραβείο, εφόσον πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά και οικογενειακά κριτήρια.

Ποιες μητέρες δικαιούνται το επίδομα

Για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, οι μητέρες θα πρέπει να έχουν:

  • Άγαμα και άνεργα τέκνα:

    • Έως 18 ετών

    • Έως 19 ετών, εφόσον φοιτούν στη μέση εκπαίδευση

    • Έως 24 ετών, εφόσον σπουδάζουν σε ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΕΠΑΛ ή ΙΕΚ

  • Παιδιά με αναπηρία άνω του 50%, ανεξαρτήτως ηλικίας.

Η ηλικία των παιδιών υπολογίζεται με καταληκτική ημερομηνία την 31η Δεκεμβρίου 2025.

Πώς υποβάλλονται οι αιτήσεις

Οι αιτήσεις γίνονται ηλεκτρονικά μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του ΟΠΕΚΑ: www.opeka.gr

 Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική υποβολή, οι αιτήσεις μπορούν να γίνουν μέσω ΚΕΠ, με προσκόμιση των απαιτούμενων δικαιολογητικών.

Τα απαραίτητα έγγραφα και οι λεπτομέρειες για τη διαδικασία καθορίζονται με απόφαση της Διαχειριστικής Επιτροπής του ΛΑΕ – ΟΠΕΚΑ, και αποστέλλονται στη Διεύθυνση Αγροτικής Εστίας.

Το πρόγραμμα θεσμοθετήθηκε με την Αριθμ. 7826 (ΦΕΚ Β’ 2636/28.05.2025).

Γκρεμίζεται… η Αττική Οδός: Κόβεται η κυκλοφορία

Το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και τους φορείς παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων αποτελεί η αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού και της Λεωφόρου Κηφισού, δύο από τις πιο επιβαρυμένες κυκλοφοριακά αρτηρίες της πρωτεύουσας. Σε αυτό το πλαίσιο, μελετάται ένα νέο σενάριο βελτίωσης της κυκλοφορίας, με αιχμή του δόρατος τη δημιουργία νέας εξόδου στη Μεταμόρφωση.

Διόδια μέσα στην Αθήνα: Η νέα απόφαση – Τι θα ισχύσει

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, αναφέρθηκε στις σχετικές προτάσεις κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης του Ομίλου τον Ιούνιο, σημειώνοντας πως εξετάζονται συγκεκριμένες βελτιώσεις εντός της ζώνης κατάληψης της Αττικής Οδού, που μπορούν να συμβάλουν στην καλύτερη διαχείριση της αυξημένης κυκλοφορίας.

Καταργούνται τα IBAN μας: Τι θα γίνει τώρα με τις τράπεζες

Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, το επικρατέστερο σενάριο περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας νέας εξόδου στον αυτοκινητόδρομο, στο ύψος της Μεταμόρφωσης, με αποκλειστική κατεύθυνση προς Πειραιά. Σήμερα, τα οχήματα που κινούνται στον αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση προς Ελευσίνα και επιθυμούν να συνεχίσουν προς Λαμία ή Πειραιά, χρησιμοποιούν μια κοινή έξοδο στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, με αποτέλεσμα να δημιουργείται έντονη συμφόρηση, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής.

Η νέα έξοδος αποσκοπεί στον διαχωρισμό της κυκλοφορίας, ώστε να μειωθεί η πίεση στον υφιστάμενο κόμβο και να διευκολυνθεί η ροή των οχημάτων. Όπως σημειώνεται από αρμόδιες πηγές, η πρόταση αυτή έχει χαρακτήρα προσωρινής ανακούφισης και δεν συνιστά δομική λύση στο πρόβλημα της καθημερινής συμφόρησης στον άξονα Αττικής Οδού – Κηφισού. Για την ουσιαστική επίλυση του ζητήματος απαιτείται ένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, που θα περιλαμβάνει ευρύτερες παρεμβάσεις και πιθανές επεκτάσεις.

Η διάρκεια των κατασκευαστικών εργασιών για τη νέα έξοδο, εφόσον εγκριθούν οι μελέτες, υπολογίζεται σε περίπου τέσσερις μήνες.