Black Friday: Οι επιχειρήσεις ετοιμάζονται για τη μεγάλη γιορτή των εκπτώσεων, όμως μια αλλαγή της τελευταίας στιγμής ανατρέπει τα δεδομένα.
Η μάχη των προσφορών έχει ξεκινήσει πολύ πριν την πολυαναμενόμενη -και φέτος- Black Friday, ενώ η Κυριακή με ανοιχτά μαγαζιά βάζει νέα δεδομένα στο εμπόριο. Το θέμα πάει από ανατροπή σε ανατροπή, με απανωτές ανακοινώσεις που ακυρώνουν κάθε πιθανή ημερομηνία.
Ακριβώς αυτό το γεγονός έρχεται να ανατρέψει και όσα περιμέναμε για τη «Μαύρη Παρασκευή», αφού η νέα ημερομηνία που έδωσε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου είναι για την Κυριακή 27 Νοεμβρίου που θα ανοίξουν τελικά τα καταστήματα. Αρχικά ήταν να ανοίξουν στις 6 Νοεμβρίου, μετά λόγω κακοκαιρίας άλλαξε πάλι η μέρα και πήγε για Κυριακή 13 Νοεμβρίου, η οποία και πάλι ακυρώθηκε λόγω του αυθεντικού Μαραθωνίου.
Έτσι, το τριήμερο 25-27 Νοεμβρίου μετατρέπεται σε τριήμερο προσφορών στο λιανεμπόριο, με ανοιχτά καταστήματα και εκπτώσεις και τις τρεις ημέρες.
Η «μάχη» των προσφορών έχει ξεκινήσει νωρίτερα από τη Black Friday που πέφτει την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, με τις μεγάλες αλυσίδες να «μετρούν ήδη αντίστροφα» προκειμένου να βγάλουν στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα τα προϊόντα που με μεγάλη έκπτωση.
Το πρώτο και πλέον σημαντικό στοιχείο που διαφοροποιεί τη φετινή περίοδο της «Μαύρης Παρασκευής» είναι το γεγονός ότι διεξάγεται εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων και του κύματος γενικότερης ακρίβειας.
Οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τους τελευταίους μήνες τις δαπάνες σε καταναλωτικά αγαθά διαθέτοντας το εισόδημά τους κυρίως στα είδη πρώτης ανάγκης και σε λογαριασμούς. Κάτι που αποτυπώνεται και στην εμπορική κίνηση, σε μεγαλύτερο βαθμό μετά το καλοκαίρι. Η περίοδος της Black Friday λοιπόν εκτιμάται πως μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για τις αγορές εκείνες που έχουν αναβληθεί από τους καταναλωτές το προηγούμενο διάστημα.
Τρεις ημέρες μετά την Black Friday, έρχεται η Cyber Monday, μια ακόμα ευκαιρία για φθηνές αγορές.
Η ημέρα αυτή αφορά τις αγορές που γίνονται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου.
Φέτος, η Cyber Monday πέφτει τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022.
Στη μεγάλη εκπτωτική γιορτή θα συμμετέχουν τα εξής καταστήματα:
Υπηρεσίες
Ένδυση και Υπόδηση
Μπορεί να είχαμε μάθει οι ενδιάμεσες εκπτώσεις να ξεκινούν τον Νοέμβριο, όμως ένα νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή στα τέλη Ιουλίου ανέτρεψε μια συνήθεια, ικανοποίησε όμως ένα χρόνιο αίτημα των εμπόρων.
Η αιτιολογική έκθεση ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «δεν έχουν αποδώσει ουσιαστικά οφέλη στους εμπόρους και τους καταναλωτές».
Έτσι, στο εξής, θα έχουμε δύο εκπτωτικές περιόδους, κατά τη διάρκεια των οποίων επιτρέπεται η πώληση εμπορευμάτων ή η παροχή υπηρεσιών με μειωμένες τιμές, ορίζονται οι εξής:
Μία από αυτές είναι τα ενημερωτικά δελτία, με τα οποία διάφορα καταστήματα σας καλούν να δηλώσετε το ενδιαφέρον σας για συγκεκριμένα προϊόντα. Αναλυτικά οι 4 πιο κοινές απάτες είναι οι εξής:
Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν, έτσι, νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο.
Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.
Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα: (α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και (β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.
Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες (πχ δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν «νεκρές» συνδέσεις [links] ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο περιεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger, κ.λπ.).
Με τις αλλαγές που έχουν εφαρμοστεί, οι επόμενες Κυριακές του 2022 θα πέσουν:
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…