Black Friday 2024: Η μεγάλη γιορτή των προσφορών πλησιάζει και το Public παρουσιάζει τα ευρήματα από το προφίλ των αγοραστών τις προηγούμενες χρονιές. Εντυπωσιάζει η ώρα που επιλέγουν όλοι να ψωνίσουν. Όλη η έρευνα στο xristika.gr.
Τα μέχρι στιγμής δεδομένα δείχνουν ότι η φετινή, θα είναι η πιο επιτυχημένη Black Friday όλων των εποχών στην Ελλάδα.
Αυτό αναμένουν οι επιχειρηματίες και οι μεγάλες αλυσίδες στον τεχνολογικό τομέα, για διάφορους λόγους: Από το γεγονός ότι η «Μαύρη Παρασκευή» πέφτει -επιτέλους- σε μέρα πληρωμής των εργαζόμενων, αλλά και γιατί έχουν καταργηθεί πια οι ενδιάμεσες εκπτώσεις που προηγούνταν τα περασμένα χρόνια.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως κάθε χρόνο, το Public αποκαλύπτει το πώς ψώνισαν οι Έλληνες στην προηγούμενη Black Friday. Και από τα στοιχεία αυτά, μπορείτε να βρείτε και την κατάλληλη ώρα για να ψωνίσετε, να προλάβετε τον «συνωστισμό» σε μαγαζιά και ηλεκτρονικά καταστήματα, και να αποκτήσετε εκείνο το προϊόν που έχετε «βάλει στο μάτι».
Πάντως, τα πιο δημοφιλή προϊόντα, διαχρονικά, είναι οι τηλεοράσεις, ακολουθούν τα smartphones και την τριάδα κλείνουν τα phone accessories.
Διαβάστε όλες τις πληροφορίες:
Black Friday 2024: Πότε πέφτει φέτος
Black Friday oρίζεται συνήθως η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου αλλά πάντα ακολουθεί την ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ (28/11). Έτσι, φέτος η Black Friday θα «πέσει» την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2024.
Οι περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ ανοίγουν πολύ νωρίς, τα τελευταία χρόνια από τις μεταμεσονύκτιες ώρες, και δίνουν μεγάλες προσφορές.
Η Black Friday δεν είναι επίσημη αργία, αλλά η Καλιφόρνια και κάποιες άλλες Πολιτείες τηρούν την αργία της «Ημέρας μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών».
Black Friday: Πότε άρχισε στην Ελλάδα
Από τις αρχές του 21ου αιώνα έγιναν προσπάθειες από τους λιανοπωλητές με προέλευση τις Ηνωμένες Πολιτείες να εισαγάγουν την Black Friday σε άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο.
Στην Ελλάδα, η πρακτική εισήχθη για πρώτη φορά το 2015 ενώ από το 2016, άρχισαν να την εφαρμόζουν όλο και περισσότερες εταιρείες.
Πόσα ξοδεύουν οι Έλληνες στη Black Friday
Ο μέσος όρος δαπάνης ανά αγορά ήταν υψηλότερος στις μεγαλύτερες ηλικίες:
Κατά την περσινή Black Friday, οι καταναλωτές ηλικίας 65+ κατέγραψαν τον υψηλότερο μέσο όρο δαπάνης, με 285€ ανά αγορά, ενώ ακολούθησαν οι ηλικίες 25-34 με μέση δαπάνη 248 ευρώ. Στον αντίποδα, οι ηλικίες 18-24 πραγματοποίησαν τις χαμηλότερες δαπάνες, με μέσο όρο 132 ευρώ ανά αγορά.
Πότε γίνονται οι περισσότερες αγορές στη Black Friday – Οι δημοφιλείς ώρες
Παρότι οι προσφορές και τα ειδικά deals είχαν ξεκινήσει από νωρίς, η κύρια αγοραστική δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε την ίδια την ημέρα της Black Friday, επιβεβαιώνοντας πως το κοινό αναμένει τη συγκεκριμένη ημέρα για τις χαμηλότερες τιμές. Αντίστοιχα, οι περισσότερες αγορές σημειώθηκαν το διάστημα 23:00 – 00:00 και 22:00 – 22:30.
Τα παραπάνω αναφέρει το Public, ωστόσο, εμείς προτείνουμε να αποφύγετε αυτές τις ώρες «συνωστισμού» για να έχετε περισσότερες πιθανότητες να αποκτήσετε το προϊόν που επιθυμείτε πριν εξαντληθεί.
Black Friday: Τα πιο hot smartphone
Στην περσινή Black Friday, η Apple επέστρεψε στην κορυφή των αγαπημένων smartphone brands, ενώ την τριάδα συμπλήρωσαν Samsung και Xiaomi. Τα πιο δημοφιλή μοντέλα κινητών για το 2023 αναδείχθηκαν τα Samsung Galaxy A34, Xiaomi Redmi Note 12, Apple iPhone 14 και Apple iPhone 13, σύμφωνα με τις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού.
Black Friday: Τα πιο δημοφιλή μοντέλα τηλεοράσεων
Η κορυφαία τριάδα περιλαμβάνει τα μοντέλα TV LED Kydos K32NH22CD02, TV LED Samsung UE50CU7172 και TV LED Kydos K32AH22SD01.
Black Friday: Οι καταναλωτές «ψήφισαν» click-and-collect
Το σύστημα click-and-collect αναδείχθηκε star της φετινής Black Friday, καθώς το 61% των αγοραστών επέλεξε να παραλάβει τις παραγγελίες του από ένα κατάστημα Public. Το 32% προτίμησε την κατ’ οίκον παραλαβή, ενώ μόλις το 7% επέλεξε κάποια από τις 2400 θυρίδες Box Now Locker.
Black Friday: Άνδρες VS γυναίκες – Ποιοι ψωνίζουν περισσότερο
Και το 2023, γυναίκες και άνδρες ψώνισαν εξίσου στη Black Friday: Σταθερά και πέρσι, οι γυναίκες αποτέλεσαν το 52% του πληθυσμού που ψώνισε, ενώ το 48% ήταν άνδρες, διατηρώντας τα ποσοστά στο ίδιο επίπεδο με το 2022.
Μεταξύ 45-54 οι περσινοί πρωταθλητές «Black Friday Shoppers»: Η πλειοψηφία των αγοραστών στην περσινή Black Friday ήταν ηλικίας 45-54 (40,1%), ενώ στις νεότερες ηλικίες, όπως 18-24, το ποσοστό συμμετοχής διαμορφώθηκε σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, μόλις στο 6,1%.
Η Αθήνα πρώτη στις αγορές Black Friday: Και κατά την περσινή Black Friday, οι περισσότερες αγορές πραγματοποιήθηκαν από την Αθήνα. Αν και βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση κάθε χρόνο, φέτος είχε ποσοστό 63%, ελαφρώς χαμηλότερο σε σχέση με πέρσι που ήταν στο 75%. Ακολουθεί η Θεσσαλονίκη (με 21%), η Πάτρα (με 4%) και τέλος η Κέρκυρα (με 3%).
Οι κινητές συσκευές ήταν και πέρσι το κύριο μέσο για αγορές στη Black Friday: Είναι εντυπωσιακό πως το 80% των αγορών πραγματοποιήθηκε μέσω κάποιας mobile συσκευής, σε αντίθεση με μόλις 33% το 2022. Παράλληλα, οι αγορές μέσω σταθερού υπολογιστή (desktop) μειώθηκαν στο 17% από 33% το 2022, ενώ μόλις το 3% των καταναλωτών χρησιμοποίησε κάποια συσκευή tablet για τις αγορές του.
Τι είναι η Black Friday
Η Black Friday (Μαύρη Παρασκευή) είναι το ανεπίσημο όνομα της ημέρας που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών στις Ηνωμένες Πολιτείες, δηλαδή η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου (μεταξύ 24-30 Νοεμβρίου), ημέρα η οποία έχει θεωρηθεί ως η αρχή της περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών στην χώρα από το 1952.
Οι περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου ανοίγουν πολύ νωρίς, τα τελευταία χρόνια από τις μεταμεσονύκτιες ώρες, και δίνουν μεγάλες προσφορές. Η Black Friday δεν είναι αργία, αλλά η Καλιφόρνια και κάποιες άλλες Πολιτείες τηρούν την αργία της «Ημέρας μετά την ημέρα των Ευχαριστιών» για τους υπαλλήλους της Πολιτείας, συνήθως αντί για μια άλλη ομοσπονδιακή αργία, όπως η Ημέρα του Κολόμβου.
Η Black Friday είναι η ημέρα με τον μεγαλύτερο τζίρο πωλήσεων του έτους στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 2005, αν και ειδήσεις, που εκείνη την εποχή ήταν ανακριβείς, την περιέγραφαν ως τέτοια για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Παρόμοιες ιστορίες επανεμφανίζονται κάθε χρόνο αυτή την εποχή, παρουσιάζοντας αγοραστική υστερία και έλλειψη αποθεμάτων, δημιουργώντας έτσι μια κατάσταση φαύλου κύκλου ανατροφοδότησης της ζήτησης.
Το 2014, ο τζίρος της Black Friday έπεσε για πρώτη φορά από την ύφεση του 2008: 50,9 δισ. δολάρια ξοδεύτηκαν εκείνο το τετραήμερο, 11% λιγότερα από το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, η αμερικανική οικονομία δεν ήταν σε ύφεση. Τα καταστήματα πλέον επεκτείνουν τις προσφορές τους σε ολόκληρους τους μήνες του Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, αντί να επικεντρώνονται μόνο στην ημέρα αυτή ή και το Σαββατοκύριακο.
Τα πρώτα στοιχεία από τη χρήση του όρου «Black Friday» για την ημέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών με εμπορική σημασία υποδηλώνει ότι ο όρος προέρχεται από την Φιλαδέλφεια, όπου χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει την μεγάλη και ενοχλητική για τους πεζούς κυκλοφορία οχημάτων, που σημειωνόταν την ημέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών. Αυτή η χρήση του όρου χρονολογείται τουλάχιστον από το 1961. Περισσότερα από είκοσι χρόνια αργότερα, καθώς η φράση έγινε πιο διαδεδομένη, έγινε δημοφιλής η εξήγηση ότι αυτή η μέρα ήταν το σημείο του έτους κατά το οποίο το λιανεμπόριο αρχίζει να γυρίζει σε κέρδος, δηλαδή στην αμερικάνικη αργκό από «το κόκκινο» (in the red) περνάει «στο μαύρο» (in the black).
Από τις αρχές του 21ου αιώνα έγιναν προσπάθειες από τους λιανοπωλητές με προέλευση τις Ηνωμένες Πολιτείες να εισαγάγουν την Black Friday σε άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα η πρακτική εισήχθη για πρώτη φορά το 2015 ενώ από το 2016 άρχισαν να την εφαρμόζουν όλο και περισσότερες εταιρείες.