Γυαλιά ηλίου: Τα γυαλιά ηλίου προστατεύουν τα μάτια μας από την υψηλή ακτινοβολία, όμως όταν τα φοράμε χωρίς προφανή λόγο, ερχόμαστε αντιμέτωποι με αρκετούς κινδύνους. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Τα γυαλιά ηλίου δεν αποτελούν απλώς ένα στιλάτο αξεσουάρ το οποίο μπορεί να απογειώσει την εμφάνισή μας.
Βασική χρησιμότητά για τα γυαλιά ηλίου είναι η προστασία των ματιών μας από τις επικίνδυνες ακτίνες του ήλιου.
Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι η μακροχρόνια έκθεσή μας στον ήλιο δίχως την κατάλληλη προστασία των ματιών μας αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης οφθαλμικών παθήσεων όπως η εκφύλιση της ώχρας κηλίδος, ο καταρράκης κ.ο.κ.
Αναντίρρητα, τα γυαλιά ηλίου αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρήσιμα και όταν βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι, σε καθεστώς υψηλής ηλιοφάνειας, μιας και χωρίς αυτά δεν θα ήταν εύκολο να βλέπουμε τον δρόμο.
Υπάρχουν, βέβαια, και αυτοί που δεν αποχωρίζονται τα γυαλιά ηλίου από το πρόσωπό τους, ακόμα και όταν ο ήλιος έχει πια «πέσει». Φαινομενικά πρόκειται για μια ακίνδυνη συνήθεια, αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική.
O μη αποχωρισμός αυτού του δημοφιλούς αξεσουάρ κρατάει τις κόρες των ματιών μας διεσταλμένες για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Αυτό εκθέτει ολόκληρο το οπτικό μας σύστημα σε λιγότερο φως και μπορεί να μειώσει την ικανότητα του αμφιβληστροειδούς μας να προσαρμόζεται γρήγορα σε συνθήκες πιο έντονου φωτός.
Επιπλέον, έρευνα από την Εθνική Βιβλιοθήκη Ιατρικής διαπίστωσε ότι το φως είναι απαραίτητο για τη διατήρηση ενός φυσικού ρυθμού και όταν τα μάτια δεν έχουν αρκετό φως – όπως όταν φοράμε γυαλιά ηλίου – μπορεί να προκαλέσει κόπωση των ματιών και να οδηγήσει σε υπνηλία.
Ενδεικτικά των κινδύνων που συνδέονται με την υπνηλία πίσω από το τιμόνι είναι τα αποτελέσματα της έρευνας του Ευρωβαρόμετρου για το 2023.
Όσον αφορά στην υπνηλία κατά τη διάρκεια οδήγησης, το 26% των Ελλήνων οδηγών έχει την εντύπωση ότι έχει αποκοιμηθεί για ελάχιστα δευτερόλεπτα στο τιμόνι ενώ στους 2 στους 10 οδηγούς έχει εμπλακεί -ή παραλίγο να έχει- σε ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας.
Μην ξεχνάμε ότι η υπνηλία μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια αυτοσυγκέντρωσης και μείωση των αντανακλαστικών.
Ακόμη και αν χάσουμε τη συγκέντρωσή μας για μόλις μερικά δέκατα του δευτερολέπτου, θα έχουμε διανύσει αρκετά μέτρα με το όχημά μας, οπότε ο κίνδυνος ατυχήματος είναι ιδιαίτερα μεγάλος.
Σημειώνεται ότι ο ελληνικός Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν προβλέπει κάποια απαγόρευση σχετικά με τα γυαλιά ηλίου.
Σε άλλες χώρες, ωστόσο, αυτό το αξεσουάρ απαγορεύεται όταν δεν επικρατεί ηλιοφάνεια, με τους παραβάτες να τιμωρούνται με πρόστιμο.
Η μουσική δεν απαγορεύεται από τον Κ.Ο.Κ. κατά την οδήγηση, όμως πρόστιμο προβλέπεται για αυτούς που χρησιμοποιούν ακουστικά, ανεξαρτήτως εάν αυτά είναι ασύρματα ή όχι. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν επιτρέπεται η μουσική στο αυτοκίνητο; Πιθανότατα όχι, θεωρώντας ότι αυτή η αθώα συνήθεια δεν θα μπορούσε για κανέναν απολύτως λόγο να θεωρηθεί επικίνδυνη και συνεπώς επιλήψιμη.
Αυτό ισχύει αν ακολουθήσουμε την πεπατημένη, στην περίπτωση δηλαδή που δεν χρησιμοποιήσουμε συσκευές που θα θέσουν εμάς και τους γύρω μας σε κίνδυνο.
Οι συσκευές αυτές είναι τα γνωστά σε όλους μας ακουστικά, η χρήση των οποίων απαγορεύεται για την ακρόαση μουσικής ακόμα και στην περίπτωση που αυτά είναι ασύρματα.
Tα ασύρματα ακουστικά πρέπει να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη συνομιλία του οδηγού με κάποιο άλλο άτομο και όχι για ψυχαγωγικούς σκοπούς, όπως είναι το άκουσμα μουσικής, ενός podcast ή μιας ραδιοφωνικής εκπομπής.
Αυτό διότι με αυτό τον τρόπο, ο άνθρωπος που κάθεται πίσω από το τιμόνι απομονώνεται πλήρως από το περιβάλλον του και αδυνατεί να λάβει τα ηχητικά σήματα που εκπέμπονται από τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Επί παραδείγματατι ο οδηγός ίσως δεν μπορέσει να ακούσει μία κόρνα, τη διέλευση ενός ασθενοφόρου, ή ακόμα και τον θόρυβο που παράγει μια μοτοσικλέτα η οποία προσεγγίζει μια διασταύρωση.
Ενδεικτική της απαγόρευσης είναι η παράγραφος 2 του Άρθρου 13 («Οδηγοί») όπου αναγράφεται το εξής: «(σ.σ. Ο οδηγός) απαγορεύεται να χρησιμοποιεί εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές, καθώς και τηλεόραση».
Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις της ανωτέρω παραγράφου τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατό 100 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού και των στοιχείων κυκλοφορίας για 60 ημέρες.
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι η εν κινήσει χρήση ακουστικών που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές, απαγορεύεται και στους οδηγούς ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, τρίτροχων οχημάτων και Ε.Π.Η.Ο, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια (περ. στ’ της παραγράφου 1 στο Άρθρο 40 του ΚΟΚ).
Το διοικητικό πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ και «συνοδεύεται» από αφαίρεση επιτόπου του διπλώματος οδήγησης για τριάντα 60 ημέρες. Στα Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα) ισχύει μόνο πρόστιμο μιας και δεν απαιτούν την κατοχή διπλώματος οδήγησης.
Καιρός: Επιμένει στο πολύ ψυχρό σενάριο το GFS μέσω του πρωινού «τρεξίματός» του με χειμωνιάτικες…
ATM: Στο παρελθόν, στο διαδίκτυο υπήρχε έντονη φημολογία πως αν βάλετε το PIN σας στο…
Καιρός: Την διαπίστωση οτι ο καιρός τον Φεβρουάριο δεν θα είναι τόσο ζεστός όσο ήταν…
Καιρός: Επιμένει στο πολύ ψυχρό σενάριο το GFS μέσω του πρωινού «τρεξίματός» του με χειμωνιάτικες…
Παναθηναϊκός-Φενέρμπαχτσε LIVE STREAMING: Ο Παναθηναϊκός υποδέχεται απόψε (4/12, 21:15) τη Φενέρμπαχτσε στο ΟΑΚΑ για την…
Σεισμός: Μια πάρα πολύ δυσάρεστη πρόβλεψη έκανε ο σεισμολόγος, Άκης Τσελέντης, ο οποίος με ανάρτησή…