Ίντερνετ: Μια φαινομενικά αθώα συνήθεια που έχουμε όλοι με το κινητό μας, πρέπει να σταματήσουμε άμεσα και αυτή δεν είναι άλλη από το κλείσιμο του ίντερνετ.
Τη νύχτα είναι σημαντικό να απενεργοποιείτε το ίντερνετ στο κινητό καθώς έτσι αυξάνετε τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και το προστατεύετε από μη ελεγχόμενες ενημερώσεις, σύμφωνα με τον Εβγκένι Κάσκιν, αναπληρωτή καθηγητή του τμήματος Συστημάτων Ασφάλειας Πληροφοριών του Ρωσικού Τεχνολογικού Πανεπιστημίου, σε συνέντευξή του στο ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο «Prime».
«Εάν δεν έχετε ορίσει ειδικές ρυθμίσεις για την ενημέρωση εφαρμογών για κινητά αποκλειστικά μέσω δικτύου Wi-Fi, τότε τη νύχτα το κινητό σας θα αρχίσει να τις κατεβάζει μέσω των δεδομένων. Έτσι, κατά τη διάρκεια της νύχτας μπορεί να καταναλώνετε το μεγαλύτερο κομμάτι των διαθέσιμων δεδομένων του πακέτου ίντερνετ» τόνισε ο Κάσκιν.
Επιπλέον, αρκετές εφαρμογές για κινητά ζητούν πρόσβαση στην τοποθεσία ακόμα και όταν το κινητό λειτουργεί με δεδομένα παρασκηνίου.
Οπότε κάθε δημιουργία σύνδεσης καταναλώνει τα διαθέσιμα δεδομένα και την μπαταρία. Η σύνδεση σε 4G μπορεί επίσης να μειώσει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Σύμφωνα με τον ειδικό, είναι αρκετά επικίνδυνο να αφήνετε και το κινητό να φορτίζει κατά τη διάρκεια της νύχτας, όσο βολικό και να είναι, επειδή δεν είναι δυνατή η έγκαιρη ανταπόκριση σε προβλήματα που μπορεί να προκύψουν, και κάποια από αυτά ενδεχομένως να προκαλέσουν εξαιρετικά αρνητικές συνέπειες.
Κατά την άποψη του ειδικού, αυτή η τακτική μπορεί να υπερθερμάνει τη συσκευή, με αποτέλεσμα να χάσει την παραγωγική της ικανότητα με την πάροδο του χρόνου.
Με πιο απλά λόγια, η χωρητικότητα της μπαταρίας μειώνεται και έτσι μειώνεται και η διάρκεια ζωής της.
Ίντερνετ: Έχετε αργό ίντερνετ; Πώς θα πάρετε αποζημίωση από τον πάροχό σας
Σε πονεμένη ιστορία εξελίσσεται το ίντερνετ στην Ελλάδα, με χιλιάδες χρήστες να πληρώνουν για ταχύτητες που δεν έχουν, ωστόσο ο νόμος τους προστατεύει Δείτε στο xristika.gr πώς μπορείτε να αποζημιωθείτε…
Συγεκριμένα, οι συνδρομητές δικαιούνται αποζημίωση σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαµβανόµενες αρνητικές αποκλίσεις µεταξύ της µετρούµενης ταχύτητας στο ∆ιαδίκτυο και της ταχύτητας που αναφέρεται στους όρους παροχής, ανάλογα πάντα και µε το µέγεθος της απόκλισης.
Βάσει του κανονισµού, οι πάροχοι οφείλουν να εξετάζουν κάθε παράπονο ή καταγγελία συνδροµητή και να αναφέρουν στους όρους παροχής/χρήσης των υπηρεσιών τις επανορθώσεις ή αποζηµιώσεις που δικαιούνται οι συνδροµητές.
Συγκεκριµένα υποχρεούνται σε επανορθώσεις στην περίπτωση αποκλίσεων απόδοσης από την αναφερόµενη ελάχιστη ταχύτητα για συνδροµητές σταθερών δικτύων και από την αναφερόµενη µέγιστη ταχύτητα για συνδροµητές κινητών δικτύων.
Επίσης, οφείλουν να παρέχουν έγκαιρη προειδοποίηση στον χρήστη, µέσω ηλεκτρονικού µηνύµατος ή µε άλλο πρόσφορο τρόπο, σε περίπτωση που ο χρήστης πλησιάζει ένα όριο ορθής χρήσης.
Σε περίπτωση που διαπιστωθούν σημαντικές συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις και ο πάροχος δεν έχει αποκαταστήσει το πρόβλημα εντός 30 ημερών από την υποβολή του παραπόνου/καταγγελίας, ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης, είτε είναι ορισμένου είτε αορίστου χρόνου, αζημίως.
Στην περίπτωση αυτή, εξακολουθούν να ισχύουν μόνο οι υποχρεώσεις των μερών όσον αφορά την καταβολή τυχόν υπολοίπων επιδότησης συσκευών ή τερματικού εξοπλισμού, όπως αυτές ίσχυαν κατά την τελευταία συναφθείσα μεταξύ αυτών σύμβαση ορισμένου χρόνου.
Για την επιβεβαίωση από τον πάροχο του παραπόνου ή της καταγγελίας συνδρομητή που αφορά στην ταχύτητα σύνδεσης, γίνεται επαρκής αριθμός μετρήσεων:
α) προκειμένου για σταθερά δίκτυα, στη σύνδεση του συνδρομητή,
β) προκειμένου για κινητά δίκτυα, στην περιοχή όπου αναφέρθηκε το παράπονο (σύμφωνα με την γεωγραφική ανάλυση των χαρτών βάσει του Άρθρου 11), η οποία περιλαμβάνει τη διεύθυνση όπου αναφέρεται το παράπονο/καταγγελία.
Ο έλεγχος γίνεται σε ώρες αιχμής είτε στη ροή καθόδου ή στη ροή ανόδου ή και στις δύο ροές, ανάλογα με το παράπονο/καταγγελία του συνδρομητή. Γενικότερα, η εξέταση του παραπόνου ή της καταγγελίας από τον πάροχο πρέπει να είναι συναφής με τις συνθήκες υπό τις οποίες παρατηρήθηκε από το συνδρομητή (όπως χρόνος όπου αναφέρθηκε το παράπονο/καταγγελία, ή απόσταση από σταθμό βάσης).
Ίντερνετ: Πονεμένη ιστορία στην Ελλάδα…
Παράλληλα, σύμφωνα με μετρήσεις του Speedtest Global Index, κατά τη διάρκεια της πανδημίας και συγκεκριμένα το διάστημα Ιούλιος 2020-Ιούλιος 2021, η ταχύτητα του mobile internet αυξήθηκε παγκοσμίως.
Έτσι η μέση ταχύτητα download παγκοσμίως για τον Ιούλιο του 2021 μετρήθηκε σε 55,07Mbps, αυξημένη κατά 59,5%, ενώ ενισχυμένη κατά 31,9% ήταν η ταχύτητα των σταθερών συνδέσεων με τη μέση ταχύτητα download να φτάνει τα 107,5Mbps.
Ανάμεσα σε 139 χώρες που έγινε η σχετική μέτρηση, η Ελλάδα κατατάσσεται 25η, υποχωρώντας 5 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη συγκριτικά με πέρσι, ενώ διαφορετικά είναι τα πράγματα στις σταθερές συνδέσεις, αφού η χώρα μας καταλαμβάνει μόλις την 100η θέση ανάμεσα σε 180 χώρες.
Η Ελλάδα κατέγραψε μέσες επιδόσεις mobile internet που αγγίζουν τα 76,36Mbps download και τα 15,91Mbps upload καθώς επίσης ταχύτητες 36,42Mbps download και 8,52Mbps upload στις σταθερές συνδέσεις.
Ίντερνετ: Φόβοι πως θα «πέσει» στην Αθήνα
Μπροστά σε ένα ενδεχόμενο ιντερνετικό μπλακ-άουτ βρίσκεται η Αθήνα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του «internet now», Νίκο Βασιλάκο!
Ο ειδικός σε θέματα τεχνολογίας μίλησε στο ΣΚΑΪ για το πολύωρο κραχ και μας προειδοποίησε να προετοιμαστούμε «να πέσει το ίντερνετ στην Αθήνα»!
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Νίκος Βασιλάκος, πρόεδρος του «internet now»:
«Ετοιμαστείτε για ιντερνετικό μπλακ άουτ στην Αθήνα, σε όλες τις συνδέσεις. Σας το λέω και θυμηθείτε το».
Συγκεκριμένα ο ίδιος εξήγησε:
«Λόγω υπερφόρτωσης και μη κάλυψης δικτύων πέμπτης γενιάς 5G. Επειδή δεν υιοθετήσαμε έγκαιρα το 5G ως χώρα έχουμε προβλήματα, τα οποία τα ζείτε. Όταν μιλάμε στο κινητό, υπάρχουν ώρες που έχουμε πρόβλημα στην επικοινωνία. Επίσης, οι πάροχοι αποφάσισαν να περάσουν την τηλεφωνική κλήση, τη φωνή για να το πω απλά, από κλήσεις δεδομένων. Αυτό έριξε την ποιότητα. Ο χαλκός που ήξεραν είναι αναντικατάστατος. Η οπτική ίνα είναι το μέλλον αλλά πρέπει να λειτουργεί παντού για να μην έχουμε προβλήματα. Πάντα φροντίζουμε να έχουμε back up δίκτυα, πρέπει να είμαστε έτοιμοι να λειτουργούμε με ενσύρματη τηλεφωνία».