Για καφέ με το… σέικερ! Δείτε πώς θα πηγαίνουμε να αγοράσουμε τον καφέ μας

Ακρίβεια: Δεν μας έφταναν οι αυξήσεις των τιμών σε όλα τα προϊόντα, ήρθε και το περιβαλλοντικό τέλος να… απογειώσει τις τιμές! Δείτε στο xristika.gr πώς θα παίρνουμε πλέον τον καφέ μας…

Συγκεκριμένα βάσει του νόμου που ψηφίστηκε πέρυσι το καλοκαίρι, από την 1η Ιουνίου επιβάλλεται τέλος ανακύκλωσης για τα μπουκάλια, η συσκευασία των οποίων περιέχει PVC, κατά την πώλησή τους σε κάθε νόμιμο σημείο πώλησης. Η καταβολή του τέλους επιβάλλεται στους καταναλωτές ανά τεμάχιο προϊόντος.

Περιβαλλοντικό τέλος: Τι συμβαίνει στην περίπτωση που ο καταναλωτής φέρει το δικό του ποτήρι ή δοχείο;
Το ποσό του τέλους θα πρέπει να αναγράφεται με τρόπο διακριτό και ευανάγνωστο στα παραστατικά πώλησης προ του Φ.Π.Α., αλλά και στα σημεία πώλησης σε εμφανές σημείο για τον καταναλωτή, ότι τα προϊόντα δηλαδή θα υπόκεινται σε τέλος, με αναγραφή του ποσού του τέλους.

Οι επιχειρήσεις που πωλούν αυτά τα είδη είναι υποχρεωμένες να υποβάλουν δήλωση απόδοσης τέλους ανακύκλωσης κάθε τρίμηνο, έως την τελευταία ημέρα του μήνα που ακολουθεί την χρονική περίοδο στην οποία αφορά. Μέχρι την ολοκλήρωση της υλοποίησης της εφαρμογής για την ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης, η δήλωση θα υποβάλλεται ψηφιακά μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων «Τα Αιτήματά μου», που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ (myaade.gov.gr).

Για την περίοδο της πρώτης εφαρμογής και ειδικότερα για τα έσοδα του Ιουνίου 2022, η δήλωση υποβάλλεται μέχρι την 1η Αυγούστου 2022, ενώ βάσει του ψηφισθέντος νόμου, στον παραγωγό συσκευασιών που δεν συμμορφώνεται με τις διατάξεις, επιβάλλεται πρόστιμο από 500 έως 100.000 ευρώ.

Και αυτό το τέλος, όπως το αντίστοιχο για τις πλαστικές σακούλες θα έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και θα αποδίδεται τελικά στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης (Ε.Ο.ΑΝ.) με σκοπό τα έσοδα να διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση δράσεων ανακύκλωσης.

Πάντως βέβαια, εάν ο καταναλωτής φέρει το δικό του μη πλαστικό δοχείο, τότε η επιχείρηση υποχρεούται να βάλει τον καφέ στο δοχείο αυτό χωρίς να καταβληθεί η παραπάνω εισφορά.

Ακρίβεια: Στο… Θεό και οι σακούλες!

Tέλος ανακύκλωσης ύψους 8 λεπτών ανά τεμάχιο προϊόντος, επιβάλλεται από την 1η Ιουνίου 2022.

Το τέλος καταβάλλεται από τους καταναλωτές, για τα προϊόντα, η συσκευασία των οποίων περιέχει πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC).

Το τέλος έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και τα έσοδα από αυτό αποτελούν δημόσια έσοδα, τα οποία εισπράττονται από την Α.Α.Δ.Ε. και αποδίδονται στον Ε.Ο.ΑΝ. με αποκλειστικό σκοπό τη χρηματοδότηση δράσεων ανακύκλωσης.

Για την απόδοση του τέλους υποβάλλεται σχετική δήλωση απόδοσης, από τις επιχειρήσεις που πωλούν τα προϊόντα, στη φορολογική διοίκηση κάθε τρίμηνο, έως την τελευταία ημέρα του μήνα που ακολουθεί την περίοδο στην οποία αφορά.

Σύμφωνα με την απόφαση της ΑΑΔΕ:

Η καταβολή του τέλους επιβάλλεται στους καταναλωτές ανά τεμάχιο προϊόντος.

Υπόχρεα πρόσωπα για την υποβολή της δήλωσης απόδοσης τέλους ανακύκλωσης είναι οι επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα των οποίων η συσκευασία περιέχει πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC).

Η δήλωση απόδοσης του τέλους ανακύκλωσης υποβάλλεται στη φορολογική διοίκηση, κάθε τρίμηνο, έως την τελευταία ημέρα του μήνα που ακολουθεί τη χρονική περίοδο στην οποία αφορά.

Μέχρι την ολοκλήρωση της υλοποίησης της εφαρμογής για την ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης, αυτή θα υποβάλλεται ψηφιακά μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων «Τα Αιτήματά μου», που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ (myaade.gov.gr) σύμφωνα με τη διαδικασία που ορίζεται στην υπό στοιχεία Α. 1054/2022 απόφαση Διοικητή ΑΑΔΕ

Για την περίοδο της πρώτης εφαρμογής και ειδικότερα για τα έσοδα του μηνός Ιουνίου 2022, η δήλωση υποβάλλεται μέχρι την 1η Αυγούστου 2022.

Κατά την ολοκλήρωση της υλοποίησης της υποβολής της δήλωσης μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής, και εφόσον υφίσταται αποδεδειγμένη αδυναμία λειτουργίας αυτής, η δήλωση θα υποβάλλεται σε έντυπη μορφή στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

Σε περίπτωση υποβολής τροποποιητικής δήλωσης, αυτή υποβάλλεται ψηφιακά μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων «Τα Αιτήματά μου», που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ (myaade.gov.gr)

Οι εισπράξεις του τέλους ανακύκλωσης, εισάγονται στον Αριθμό Λογαριασμού Εσόδου «Α.Λ.Ε. 1110903003».

Ακρίβεια: Το νερό… νεράκι!

Τέλος ανακύκλωσης επιβάλλεται από την 1η Ιουνίου 2022 για τα προϊόντα, η συσκευασία των οποίων περιέχει πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC). Η καταβολή του τέλους στα πλαστικά μπουκάλια επιβάλλεται στους καταναλωτές ανά τεμάχιο προϊόντος.

Με λίγα λόγια από την επόμενη εβδομάδα τα αγοράζουμε από τα περίπτερα τα μπουκαλάκια με νερό με χαράτσι 10 λεπτών του ευρώ μετά την επιβολή του τέλους ανακύκλωσης.

Το τέλος ανακύκλωσης ανέρχεται σε 8 λεπτά. Το ποσό του τέλους αναγράφεται με τρόπο διακριτό και ευανάγνωστο στα παραστατικά πώλησης προ του Φ.Π.Α. και αποτυπώνεται στα λογιστικά αρχεία που υποχρεούνται να τηρούν οι επιχειρήσεις που πωλούν τα εν λόγω προϊόντα. Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να αναγράφουν στα σημεία πώλησης των προϊόντων σε εμφανές σημείο για τον καταναλωτή, ότι τα προϊόντα αυτά υπόκεινται σε τέλος, με αναγραφή του ποσού του τέλους.

Το τέλος έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και τα έσοδα από αυτό αποτελούν δημόσια έσοδα, τα οποία εισπράττονται από την ΑΑΔΕ και αποδίδονται στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης (Ε.Ο.ΑΝ.) με σκοπό να διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση δράσεων ανακύκλωσης.

Ακρίβεια: Δείτε ποια βασικά αγαθά αυξάνονται έως και 50% και άμεσα

Οι αυξήσεις σε τρόφιμα και άλλα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, με την ακρίβεια να έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης, που επιδεινώνεται λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Πλέον οι ανατιμήσεις είναι καθημερινές, με πάνω από το 60% των προϊόντων που διατίθενται από τα καταστήματα τροφίμων να πωλείται ακριβότερα από τις αρχές του χρόνου.

Οι καταναλωτές έρχονται αντιμέτωποι με μπαράζ ανατιμήσεων από τον περασμένο Σεπτέμβριο, δηλαδή τους τελευταίους οκτώ μήνες που έχει ξεσπάσει η ενεργειακή κρίση. Και ενώ αρκετοί ήλπιζαν ότι τον Μάρτιο θα έχει αποκλιμακωθεί η κατάσταση στην αγορά, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία επιδεινώθηκε περαιτέρω η ενεργειακή κρίση, με αποτέλεσμα να έχουμε τις μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις μετά το 1996.
Μιλώντας στη Realnews, υψηλόβαθμο στέλεχος αλυσίδας σούπερ μάρκετ εκτιμά ότι τουλάχιστον 6 στα 10 προϊόντα πωλούνται ακριβότερα τους τελευταίους τέσσερις μήνες, με ορισμένα από αυτά να έχουν ανατιμηθεί δύο και τρεις φορές.
Δηλαδή, αν ένα μικρό σούπερ μάρκετ πουλάει 2.000 προϊόντα, τα 1.200 έχουν ανατιμηθεί τουλάχιστον μία φορά.

Τα καταστήματα τροφίμων γίνονται καθημερινά παραλήπτες ανατιμημένων τιμολογίων σε ποσοστό που τις περισσότερες φορές ξεπερνά ακόμη και το 10% και φτάνει ακόμη και το 50%.

Τα νέα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η «R» αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Από τις αμέσως επόμενες ημέρες -και σταδιακά μέχρι τα μέσα Ιουνίου- αναμένεται να ανατιμηθούν σε ποσοστό έως 50% τουλάχιστον 300 προϊόντα.

Ανατιμήσεις που θα περνούν σταδιακά στα ράφια των καταστημάτων τροφίμων ανάλογα με τα αποθέματα που διαθέτουν στις αποθήκες τους.

Συγκεκριμένα, η νέα λίστα της ακρίβειας περιλαμβάνει τα εξής προϊόντα:

  • Σπορέλαια 50%,
  • χαρτικά 15%-25%,
  • μαργαρίνες 20%,
  • ελαιόλαδο 20%,
  • αραβοσιτέλαιο 10%-18%,
  • κρουασάν 9%-20%,
  • τυριά 4%-17%,
  • ψωμί 8%,
  • ξινό νερό έως 16%,
  • καφές φίλτρου 17%,
  • ελληνικός καφές 13%,
  • έτοιμα φαγητά 5%-13%,
  • φρέσκοι χυμοί και τσάι 2,5%-12%,
  • κατεψυγμένες πατάτες 10%,
  • γάλα 5%-9%,
  • μπισκότα 8%,
  • απορρυπαντικά 5%-8%,
  • γιαούρτι 6%-7%,
  • βούτυρο 5%- 6%,
  • σαλάτες 6%,
  • σαμπουάν 6%,
  • κρασιά 4%- 6%,
  • ρεβίθια 5%,
  • αλάτι 5%,
  • κονσέρβες 5%,
  • δημητριακά 5%,
  • αυγά 4,5% κατά μέσο όρο,
  • παξιμάδια 4,5%
  • και κρέμες γάλακτος 1,5%.

Σημειώνεται, ωστόσο, ότι πρόκειται για μεμονωμένες ανατιμήσεις και δεν αφορούν το σύνολο των αγαθών που περιλαμβάνονται στις  συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων.