GAP: Η κίνηση που όλοι περίμεναν – Από το Golden Hall και το Mall, στο Facebook και το Skroutz

GAP: Να καλύψει τη ζημιά της πανδημίας επιχειρεί ο Μαρινόπουλος, που μετά τα Σούπερ μάρκετ επένδυσε και στον ρουχισμό. Δείτε στο xristika.gr την επόμενη κίνηση της GAP.

Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Ο λόγος για την αλυσίδα GAP στην Ελλάδα, η οποία προχωρά το αμέσως επόμενο διάστημα στη λειτουργία δικού της ηλεκτρονικού καταστήματος. Μέχρι τώρα η αλυσίδα -που στην Ελλάδα αναπτύσσεται από την «Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ» (της γνωστής οικογένειας που είχε έως το 2016 και την γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Μαρινόπουλος») διαθέτει τα προϊόντα GAP μέσω από το ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών μόδας Koolfly, μέσα από τη σελίδα της στο facebook, ενώ πριν από λίγους μήνες ξεκίνησε η διάθεση των προϊόντων GAP και μέσω της πλατφόρμας skroutz.

Προφανώς και η GAP στην Ελλάδα, η οποία δεν γνωρίζει αντίστοιχη ανάπτυξη με αυτή στις ΗΠΑ, αντελήφθη ότι η ανάπτυξη ηλεκτρονικού καταστήματος αποτελεί μονόδρομο, καθώς, ακόμη και όταν αρθεί η αναστολή λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων, το λιανεμπόριο θα λειτουργεί με αρκετούς περιορισμούς, από την υποχρεωτική χρήση μάσκας και τον περιορισμό στον αριθμό ατόμων έως τους περιορισμούς στη χρονική διάρκεια και τη συχνότητα των αγορών ημερησίως.

Σημειώνεται ότι πλέον η αλυσίδα δραστηριοποιείται με έξι καταστήματα στην Ελλάδα, όλα πλέον στην πρωτεύουσα (Γλυφάδα, Παλαιό Ψυχικό, Golden Hall, The Mall Athens, Κηφισιά, Smart Park στα Σπάτα), καθώς τον περασμένο Σεπτέμβριο προχώρησε στο κλείσιμο του καταστήματος στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Η δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος μένει να φανεί εάν σημαίνει και νέα παράταση στη σύμβαση που έχει η οικογένεια Στέφανου Μαρινόπουλου για την ανάπτυξη των σημάτων GAP και Banana Republic στην Ελλάδα. Στις 6 Νοεμβρίου 2020 υπογράφτηκε συμφωνία παράτασης μέχρι και στις 31 Ιουλίου 2021 της σύμβασης δικαιόχρησης (franchise agreement), η οποία δίνει στην «Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ» το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των σημάτων GAP και BANANA REPUBLIC στην Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι το καλοκαίρι του 2020 την πλειοψηφία των μετοχών κατέχει η εταιρεία Yamaran Ενδυμάτων ΑΕ, συμφερόντων επίσης της οικογένειας Στέφανου Μαρινόπουλου, η οποία αποτελεί και το διάδοχο σχήμα στο πλαίσιο της αίτησης συμφωνίας εξυγίανσης της «Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ» που συζητήθηκε στο Πρωτοδικείο Αθηνών στις 4 Νοεμβρίου 2020. Πρόσφατα, μάλιστα, αποφασίστηκε ότι πέραν της χρηματοδότησης 600.000 ευρώ από τη Yamaran προς τη «Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ», που προβλεπόταν στο σχέδιο εξυγίανσης της δεύτερης, προέκυψε η ανάγκη για τη χρηματοδότηση με επιπλέον 454.000 ευρώ λόγω βεβαιωμένων οφειλών προς τη ΦΑΕ Πειραιά.

Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της εταιρείας, που αφορά τη χρήση του 2019, οι πωλήσεις το 2019 διαμορφώθηκαν σε 11,64 εκατ. ευρώ έναντι 11,132 εκατ. ευρώ το 2018. Το αποτέλεσμα μετά από φόρους της εταιρείας ανέρχονται σε ζημίες ύψους 1, 086 εκατ. ευρώ για το 2019, έναντι κερδών 669.818 ευρώ το 2018. Το αποτέλεσμα της χρήσης του 2019 δεν είναι συγκρίσιμο με το αποτέλεσμα της χρήσης 2018, καθώς στην προηγούμενη χρήση είχε αναγνωριστεί έκτακτο λογιστικό κέρδος από αναγνώριση υποχρεώσεων στη βάση διαγραφής αμοιβαίων ανταπαιτήσεων με συνδεδεμένες εταιρίες ύψους 1.152.876 ευρώ, καθώς και λόγω του ότι στην χρήση του 2019 αναγνωρίστηκε έξοδο συνολικού ύψους 448.639 ευρώ από την εφαρμογή χωρίς αναδρομική εφαρμογή του ΔΠΧΑ 16, σε σχέση με το παλαιό λογιστικό πρότυπο. Για το 2020 η εταιρεία εκτιμούσε στην οικονομική της έκθεση, η οποία φέρει ημερομηνία 13 Νοεμβρίου 2020, πτώση πωλήσεων της τάξης του 25-30% λόγω του COVID-19.

Σε παγκόσμιο επίπεδο η GAP Inc. πραγματοποίησε καθαρές πωλήσεις στη χρήση 1/2/2020-31/1/2021 13,8 δισ. δολάρια έναντι 16,38 δισ. δολάρια στην χρήση 1/2/2019-31/1/2020, επηρεασμένη φυσικά από την πανδημία και το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων σε πολλές χώρες του κόσμου. Τα μεικτά κέρδη της υποχώρησαν σε 4,7 δισ. δολάρια έναντι 6,13 δισ. δολάρια στην προηγούμενη χρήση με το καθαρό αποτέλεσμα πάντως να είναι ζημιές ύψους 665 εκατ. δολαρίων έναντι κερδών 351 εκατ. ευρώ στην χρήση προ COVID-19.

Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της εταιρείας ξεπέρασαν τα 6 δισ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση 54% σε ετήσια βάση.

GAP: «Βόμβα» από την Adidas

Μετά την απόφαση της NIKE να βάλει λουκέτο στα καταστήματα της Ελλάδας, ο γερμανικός κολοσσός αθλητικών ειδών Adidas ετοιμάζεται να πουλήσει ή να κάνει spin off τη Reebok. Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.

Τραπεζική πηγή που επικαλείται το μέσο αναφέρε ότι η αξία της Reebok μπορεί να ανέρχεται στο 1 δισ. ευρώ.

Η εταιρεία αγόρασε το Reebok με έδρα τη Βοστώνη για 3,8 δισ. δολάρια το 2006, αλλά η αργή αναπτυξιακή της δυναμική οδήγησε σε επανειλημμένες εκκλήσεις από επενδυτές για πώληση του brand.

Ενδεικτικό είναι πως πωλήσεις της Reebok μειώθηκαν κατά 7% το γ’ τρίμηνο του 2020 σε 403 εκατ. ευρώ, μετά από βουτιά έως και 44% το προηγούμενο τρίμηνο.

«Η Reebok και η Adidas θα είναι σε θέση να εκπληρώσουν καλύτερα τις δυνατότητες τους ανεξάρτητα η μία από την άλλη» ανέφερε σε ανακοίνωσε ο CEO, Κάσπερ Ρόρστεντ.

Από την άλλη, η Adidas κατόρθωσε να κυριαρχήσει στα «εδάφη» της Nike στις ΗΠΑ εξατίας των συνεργασιών που είχε με διασήμους όπως οι Kanye West, Beyonce και Pharrell Williams.

GAP: Έκτακτη ανακοίνωση της NIKE

Μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου, οι πελάτες χονδρικής της ΝΙΚΕ θα πρέπει να εξοφλήσουν πλήρως κάθε εκπρόθεσμο υπόλοιπο στον τραπεζικό λογαριασμό της πολυεθνικής εταιρείας προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τις παραγγελίες τους για τη νέα σεζόν.

Αυτό αναφέρεται σε επιστολή που έστειλε, την περασμένη εβδομάδα, όπως λέει ο έμπορος Νίκος Σεφεριάδης στο Capital.gr, η εταιρεία στους συνεργαζόμενους πελάτες χονδρικής, – δεν αφορά μόνο τους 91 επιχειρηματίες τους οποίους έχει ενημερώσει ότι τους “κόβει”.

Η ΝΙΚΕ ενημερώνει τους πελάτες χονδρικής ότι θα δέχεται όλες τις μελλοντικές παραγγελίες για τη σεζόν HO21 (χειμώνας 2021) μόνο από πελάτες που είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις πληρωμών τους.

Σε άλλο σημείο, τους ενημερώνει πως για να διασφαλίσουν ότι οι παραγγελίες τους για τις σεζόν FA21 (καλοκαίρι 2021) & HO21 (χειμώνας 2021) θα επιβεβαιωθούν και θα γίνουν τελικά αποδεκτές (έξι εβδομάδες πριν από την αποστολή των προϊόντων), η Nike τους “παρέχει πλέον την τελευταία ευκαιρία να εξοφλήσουν πλήρως κάθε εκπρόθεσμο υπόλοιπο στον τραπεζικό λογαριασμό της Nike το αργότερο μέχρι την Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021”.

Η εταιρεία όπως σημειώνει στην επιστολή θα έχει τη δυνατότητα να επιβεβαιώσει την παραλαβή των παραγγελιών τους και να προχωρήσει τελικά στην αποδοχή τους μόνο όταν δεν υπάρχουν εκπρόθεσμα οφειλόμενα ποσά στην καρτέλα τους.

Σε αντίθετη περίπτωση, “η Nike θα πρέπει να ακυρώσει τις παραγγελίες της σεζόν FA21 ή/και να αναστείλει την εισροή περαιτέρω FA21& HO21 παραγγελιών στην περίπτωση που υπάρχει εκπρόθεσμο ποσό στην καρτέλα σας την Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021”, σημειώνεται στην επιστολή.

Επίσης συνιστά στους επαγγελματίες πριν την υποβολή της παραγγελίας για τις σεζόν FA21& HO21, να διερευνήσουν τον πιθανό αντίκτυπο στην επιχείρησή τους.

Τους καλεί δε να επισκεφθούν το nike.net για επισκόπηση των τιμολογίων σε εκκρεμότητα, την κατάσταση των εκκρεμών παραγγελιών τους και για τυχόν άλλες προσαρμογές παραγγελίας που ισχύουν για αυτούς.