Fuel pass 2: Το «κόλπο» για να πάρετε διπλό επίδομα καυσίμων

Fuel pass 2: Ποιοι θα είναι διπλά κερδισμένοι. Πότε ανοίγει η πλατφόρμα. Τι πρέπει να κάνετε. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Το νέο επίδομα βενζίνης βρίσκεται προ των πυλών, καθώς η πλατφόρμα αναμένεται να ανοίξει στα τέλη Ιουλίου.

Ανάμεσα στους δικαιούχους κάποιοι είναι πιο τυχεροί, καθώς θα λάβουν διπλό επίδομα βενζίνης.

Αυτοί θα είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που καταναλώνουν Diesel, αφού εκτός του Fuel pass, θα συνεχίσουν να παίρνουν για το επόμενο τρίμηνο και την επιδότηση 15 λεπτών στην αντλία.

Fuel Pass 2: Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Για να λάβουν την οικονομική ενίσχυση οι δικαιούχοι θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια και προϋποθέσεις και να γνωρίζουν τα εξής:

1. Δικαιούχοι: Η επιδότηση για τη βενζίνη που καλύπτει τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο χορηγείται μόνο σε φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας και έχουν στη κατοχή τους αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα.

2. Εισοδηματικό κριτήριο: Το ατομικό εισόδημα με βάση τη φετινή φορολογική δήλωση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30.000 ευρώ. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού (σύζυγος/μέλος συμφώνου συμβίωσης και εξαρτώμενα τέκνα).

Έτσι για το ζευγάρι φθάνει τα 33.000 ευρώ, για ζευγάρι με ένα παιδί τα 36.000 ευρώ, για ζευγάρι με δύο παιδία τα 39.000 ευρώ, για ζευγάρι με τρία παιδιά τα 43.000 ευρώ και για ζευγάρι με 4 παιδιά τα 45.000 ευρώ.

Με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι 3,1 εκατομμύρια από τα 3,5 εκατομμύρια ιδιοκτητών οχημάτων.

3. Η πλατφόρμα: Το φυσικό πρόσωπο θα πρέπει να δηλώσει στη σχετική πλατφόρμα στο gov.gr που θα ανοίξει στο τέλος Ιουλίου το όχημα για το οποίο λαμβάνει την ενίσχυση και επί του οποίου πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακροχρόνιας μίσθωσης.

Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από μόνο ένα φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα. Απαραίτητη προϋπόθεση το όχημα να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται τέλη κυκλοφορίας.

4. Τα ποσά της επιδότησης. Για όσους επιλέξουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας το ποσό της ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με το προηγούμενο καθεστώς. Έτσι τα συνολικά ποσά της επιδότησης για το επόμενο τρίμηνο διαμορφώνονται ανάλογα με την περιοχή της κύριας κατοικίας και το είδος του οχήματος ως εξής:

80 ευρώ για κάτοχο αυτοκινήτου με κύρια κατοικία σε ηπειρωτική περιοχή με τη χρήση ψηφιακή κάρτας και 65 ευρώ χωρίς κάρτα, με πίστωση του ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό, έναντι 40 που ίσχυε στην προηγούμενη επιδότηση χωρίς κάρτα και 45 ευρώ που ίσχυε με κάρτα.

100 ευρώ για κάτοχο αυτοκινήτου με κύρια κατοικία σε νησιωτική χώρα με τη χρήση κάρτας και 85 ευρώ σε τραπεζικό λογαριασμό, έναντι 50 ευρώ που ίσχυε στην προηγούμενη επιδότηση χωρίς κάρτα και 55 ευρώ με κάρτα.

60 ευρώ για κάτοχο μοτοσικλέτας και κύρια κατοικία σε ηπειρωτική περιοχή με τη χρήση κάρτας και 45 ευρώ στον τραπεζικό λογαριασμό, έναντι

30 ευρώ πριν χωρίς κάρτα και 35 ευρώ με κάρτα

70 ευρώ για κάτοχο μοτοσικλέτας με κύρια κατοικία στα νησιά με κάρτα και 55 ευρώ στον τραπεζικό λογαριασμό, έναντι 35 ευρώ πριν χωρίς κάρτα και 40 ευρώ με κάρτα

Οι ιδιοκτήτες ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων θα λάβουν διπλή επιδότηση, αφού εκτός από το fuel pass θα συνεχίσουν για το επόμενο 3μηνο να λαμβάνουν και επιδότηση 15 λεπτών στην αντλία.

Fuel Pass 2: Αυτή είναι η αλήθεια που δεν μας λέει κανείς

Βενζίνη, ενοίκιο, ΕΝΦΙΑ, φόρος εισοδήματος, ακρίβεια. Είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα που πρέπει να ξεπεράσουν οι πολίτες για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Και αν νομίζαμε ότι μετά από 10ετή κρίση θα δούμε άσπρη μέρα, ο πόλεμος της Ουκρανίας και ο πληθωρισμός έσβησαν κάθε ελπίδα για ανάκαμψη.

Η κυβέρνηση προσπάθησε να μετριάσει τις επιπτώσεις της κρίσης δίνοντας επιδόματα αλλά η πραγματικότητα είναι ότι αυτά δεν φτάνουν ούτε για ζήτω.

Το fuel pass κρίθηκε απαραίτητο να δοθεί σε όλους τους οδηγούς με αυξημένα εισοδηματικά κριτήρια και άρα σε περισσότερους δικαιούχους για να αντιμετωπιστεί η κρίση στις τιμές των καυσίμων.

Το επίδομα βενζίνης, στην πρώτη του μορφή ήταν 40 ευρώ και τώρα διπλασιάζεται σε 80 ευρώ και σε 100 ευρώ για την επαρχία. Αυτό συνεπάγεται αντίστοιχα 26,6 ευρώ και 33,3 ευρώ ανά μήνα.

Σύμφωνα με τα όσα γνωρ΄ίζουμε οι αιτήσεις θα ανοίξουν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου για να πληρωθούν οι δικαιούχοι στο τέλος του μήνα.

Και αφού είπαμε όσα πρέπει να γνωρίζετε για το επίδομα βενζίνης που αναμένεται να δοθεί, ας πάμε να αναλύσουμε γιατί το επίδομα βενζίνης στην ουσία είναι ψίχουλα.

Εργαζόμενος που διαμένει στο Μαρούσι και εργάζεται στην Ηλιούπολη, διανύει με το αυτοκίνητό του 38 χιλιόμετρα τη μέρα, ήτοι 760 χιλιόμετρα τις εργάσιμες μέρες του μήνα.

Ας υποθέσουμε ότι περιττά χιλιόμετρα μέσα στην μέρα δεν έχει (δεν έχει δηλαδή παιδί που να χρειάζεται να το πηγαίνει δραστηριότητες ή ξένες γλώσσες ή το σούπερ μάρκετ έρχεται στην πόρτα του) και τα μόνα έξτρα χιλιόμετρα που κάνει την βδομάδα είναι την Κυριακή για καμιά βόλτα και αυτά όχι πάνω από 50 χλμ τον μήνα.

Για την οικονομία της συζήτησης ας πούμε οτι το αυτοκίνητο διανύει 800 χλμ τον μήνα.

Ας υποθέσουμε ότι ο ίδιος εργαζόμενος κατέχει ένα αυτοκίνητο 10ετίας, όπως η πλειοψηφία των πολιτών και καίει περί τα 8 λίτρα/100 χλμ. Με 2,4 τη βενζίνη χρειάζεται μόνο για τις απαραίτητες μετακινήσεις από και προς τη δουλειά του 153,6 ευρώ.

Επί τρεις μήνες μας κάνει 460,8 ευρώ. Τώρα αφαιρέστε το επίδομα των 26,6 ευρώ ανά μήνα (αφού μιλάμε για τρίμηνο επίδομα) και κάντε τον λογαριασμό.

Την ίδια στιγμή η Γερμανία μειώνει τον ειδικό φόρο στα καύσιμα και πλέον τα καύσιμα πωλούνται με κάτω από 2 ευρώ το λίτρο. Εδώ, σύμφωνα με τις δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων θα ευνοηθούν οι έχοντες. Υπήρχαν βέβαια φωνές που παραδέχονταν ότι αυτό δεν γίνεται καθώς θα δημιουργούνταν μεγάλο δημοσιονομικό κενό. Μία εξήγηση ειλικρινής αλλά μη αποδεκτή για τους περισσότερους καθώς νιώθουν «πνιγμένοι» από τα έξοδα.

Την ίδια μέρα πέρσι η αμόλυβδη είχε κατά μέσο όρο 1,60 το λίτρο. Σχεδόν 0,80 ευρώ λιγότερο το λίτρο.

Ο ίδιος εργαζόμενος για το τρίμηνο Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος θα χρειαζόταν 102 ευρώ τον μήνα και άρα το τρίμηνο 307,2 ευρώ.

Fuel Pass 2: Οι νέες παρεμβάσεις

Αυξάνεται στα 80 ευρώ από τα 45 που ίσχυε ως σήμερα και επεκτείνεται το Fuel Pass 2 σε περισσότερους δικαιούχους που είναι φυσικά πρόσωπα και φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας

Αυξάνεται το ποσό της επιδότησης στα 15 ευρώ με τη χρήση κάρτας έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση.

Για την ηπειρωτική περιοχή και τη χρήση κάρτας η επιδότηση θα ανέλθει στα 80 ευρώ για το τρίμηνο, ενώ για όσους έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή αυξάνεται στα 100 ευρώ για το τρίμηνο, από 55 ευρώ που ίσχυε έως σήμερα.

Με βάση το ΦΕΚ του Fuel Pass 1 οι περιοχές με αυξημένη επιδότηση που θα λάβουν το ποσό των 100 ευρώ ήταν οι παρακάτω: Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη Νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη Νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Για ιδιοκτήτες μοτοσικλετών, η επιδότηση για χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 60 και τα 70 αντίστοιχα σε ηπειρωτική χώρα και νησιά.