Fuel Pass 2: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα – Πόσα χρήματα θα πάρετε

Fuel Pass 2: Έρχεται το νέο διευρυμένο Power Pass για τους Έλληνες οδηγούς σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης να καταπολεμήσει την ακρίβεια στα καύσιμα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Το νέο διευρυμένο Fuel Pass 2 θα τεθεί σε εφαρμογή τον Ιούλιο και θα ισχύσει μέχρι το Σεπτέμβριο. Βασική προϋπόθεση της επιδότησης είναι το οικογενειακό εισόδημα να φτάνει έως τα 30.000 ευρώ με προσαύξηση 3.000 για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού και έως 45.000 ευρώ, Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών θα ληφθούν υπόψη οι φετινές φορολογικές δηλώσεις, δηλαδή το εισόδημα 2021.

Με βάση τα παραπάνω οικογένεια με 2 παιδιά θα έχει εισοδηματικό όριο 39.000 ευρώ, ενώ μια οικογένεια με τρία τέκνα 42.000 ευρώ. Για πολύτεκνη οικογένεια με 4 παιδιά το όριο ανεβαίνει στα 45.000 ευρώ.

Ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι πάνω από 3 εκατ. ενώ η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων αναμένεται να ανοίξει στα τέλη Ιουλίου.
Άλλη μία αλλαγή σε σχέση με το Fuel Pass είναι πως τριπλασιάζεται το bonus στα 15 ευρώ για όσους επιλέξουν την ψηφιακή κάρτα, δηλαδή την πίστωση των χρημάτων στον τραπεζικό τους λογαριασμό.

Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης, «οι λόγοι που μπορούμε να δώσουμε υψηλότερη επιδότηση στα καύσιμα είναι οι εξής:

Ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν πολύ υψηλός το 2021, η ανεργία μειώθηκε σημαντικά, η αυξημένη ανάπτυξη έχει σημαντική αντανάκλαση στα δημόσια έσοδα, ενώ τα έσοδα από τον τουρισμό είναι ιδιαιτέρως αυξημένα. Όλα αυτά συμβαίνουν παρά τις τεράστιες πιέσεις που δέχεται η οικονομία μας, λόγω πληθωρισμού και ακρίβειας. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιορίσουμε (όσο το δυνατόν πιο δίκαια) την επίπτωση που έχουν στα νοικοκυριά, οι διεθνείς αυτές εξελίξεις».

«Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 80% σε σχέση με την προηγούμενη επιδότηση. Το υπολογιζόμενο κόστος του Fuel Pass 2 είναι 200 εκατ. ευρώ» σημείωσε ο Γ. Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής Θάνος Πετραλιάς.

Fuel Pass 2: Οι νέες παρεμβάσεις

Αυξάνεται στα 80 ευρώ από τα 45 που ίσχυε ως σήμερα και επεκτείνεται το Fuel Pass 2 σε περισσότερους δικαιούχους που είναι φυσικά πρόσωπα και φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας

Αυξάνεται το ποσό της επιδότησης στα 15 ευρώ με τη χρήση κάρτας έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση.

Για την ηπειρωτική περιοχή και τη χρήση κάρτας η επιδότηση θα ανέλθει στα 80 ευρώ για το τρίμηνο, ενώ για όσους έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή αυξάνεται στα 100 ευρώ για το τρίμηνο, από 55 ευρώ που ίσχυε έως σήμερα.

Με βάση το ΦΕΚ του Fuel Pass 1 οι περιοχές με αυξημένη επιδότηση που θα λάβουν το ποσό των 100 ευρώ ήταν οι παρακάτω: Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη Νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη Νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Για ιδιοκτήτες μοτοσικλετών, η επιδότηση για χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 60 και τα 70 αντίστοιχα σε ηπειρωτική χώρα και νησιά.

Fuel Pass 2: Οι δικαιούχοι της επιδότησης καυσίμων

Δικαιούχοι του διευρυμένου Fuel Pass είναι πολίτες με εισόδημα 2021 έως 30.000 προσαυξημένο κατά 3.000 για κάθε μέλος της οικογένειας και συνολικά για εισοδήματα ως 45.000 ευρώ.

Για το diesel η ενίσχυση θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ- θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο.
Η επιδότηση απομειώνει τις αυξήσεις στη βενζίνη κατά 44 λεπτά του ευρώ και ρίχνει την τιμή κάτω από τα 2 ευρώ, το συνολικό κόστος της παρέμβασης στη βενζίνη ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ. Παράλληλα επιδοτείται το ντίζελ με 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, ώστε το όφελος να ανέβει στα 15 λεπτά. Το κόστος είναι στα 115 εκατ. ευρώ.

Επίσης, επιστρέφεται το ΕΦΚ στους πολίτες που είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες. Πρέπει να έχει υποβληθεί δήλωση ΟΣΔΕ και για το 2022. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται εξοικονόμηση 44 λεπτών το λίτρο για τα πρώτα 180 λίτρα καυσίμου. Σημειώνεται ότι η επιδότηση αφορά 60 λίτρα καυσίμου το μήνα, όπως και το προηγούμενο τρίμηνο.

Για να δοθεί η ενίσχυση θα πρέπει να γίνει αίτηση στην πλατφόρμα gov.gr όπως την προηγούμενη φορά. Η πλατφόρμα θα ανοίξει τέλος Ιουλίου. Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί μόνο από ένα φυσικό πρόσωπο ενώ κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώσει μόνο ένα όχημα. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις για να πάρει κάποιος το επίδομα βενζίνης δεν πρέπει να οφείλονται τέλη κυκλοφορίας και το όχημα να είναι σε χρήση.

Fuel Pass 2: Έτσι θα κάψετε λιγότερη βενζίνη

Με την τιμή βενζίνης και diesel να ανεβαίνει συνεχώς και τις προβλέψεις να είναι ιδιαίτερα δυσοίωνες, η εξοικονόμηση καυσίμων με οικονομική οδήγηση είναι η μόνη λύση για να μειώσουμε τα έξοδα μετακίνησης.

Οι οδηγοί, πλέον, αναζητούν φθηνότερο κόστος μετακίνησης και αρκετοί στρέφονται στην αγορά μοντέλων διπλού καυσίμου. H τιμή της βενζίνης θα φτάσει στα 2,5 ευρώ το λίτρο μέχρι το τέλος της εβδομάδας ανέφερε το πρωί της Τετάρτης (9/3) ο Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων, Γιώργος Ασμάτογλου κάνοντας την εκτίμηση του, εν μέσω της ενεργειακής κρίσης που επιτείνει η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Πώς όμως μπορούν όμως οι καταναλωτές να προστατεύσουν την τσέπη τους με τις νέες αυτές εξελίξεις; Η μόνη λύση για να εξοικονομήσουμε καύσιμα και να μειώσουμε τα έξοδα μετακίνησης με το αυτοκίνητό μας, είναι η οικονομική οδήγηση.

Υπάρχουν κάποια έξυπνα tips που μπορούν να εφαρμόσουν εύκολα οι οδηγοί για να αυξήσουν την οικονομία καυσίμου. Ένας καλά ρυθμισμένος κινητήρας θα εξοικονομήσει μεγάλη ποσότητα καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι η καλή συντήρηση του κινητήρα είναι επιβεβλημένη.

Δείτε ποια είναι αυτά:

Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι κάθε επιπλέον κιλό στο αυτοκίνητα αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Έτσι, πράγματα που δεν χρειάζονται ή δεν είναι αναγκαία καλό είναι να μην υπάρχουν στο αυτοκίνητο.

Η καλή ποιότητα καυσίμου παίζει σημαντικό ρόλο. Είναι καλό να έχετε ένα συγκεκριμένο βενζινάδικο με καλή ποιότητα καυσίμου. Άλλωστε, το καύσιμο είναι υπεύθυνο για την καλή λειτουργία του κινητήρα και τα μειωμένα κατάλοιπα που αφήνει η καύση.

Η σταθερή ταχύτητα, χωρίς αυξομειώσεις, θεωρείται ο θεμέλιος λίθος της οικονομικής οδήγησης. Θα πρέπει να οδηγούμε με σύνεση και με παρόμοιο τρόπο που οδηγούμε στα χιόνια. Οι απότομες εναλλαγές του γκαζιού και οι απότομες επιταχύνσεις αυξάνουν την κατανάλωση. Ακόμα και οι προσπεράσεις μπορούν να γίνουν προοδευτικά. Η οδήγηση με χαμηλές στροφές συμβάλλει, επίσης, στην οικονομική οδήγηση.

Όταν πρόκειται να μείνουμε σταθεροί σε ένα σημείο για αρκετά λεπτά, καλό είναι να σβήσουμε τον κινητήρα. Το ρελαντί δεν θα βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης. Αυτός είναι και ο λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εφαρμόσει το Start-Stop στα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια.

Πάντα χρησιμοποιούμε την ιδανική ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων, ώστε να μπορεί το αυτοκίνητα να κινηθεί ομαλά και άνετα, χωρίς ο κινητήρας να δουλεύει σε υψηλές στροφές. Οι πολλές στροφές αυξάνουν την κατανάλωση.

Το άνοιγμα των παραθύρων κατά τη διάρκεια της οδήγησης αυξάνει την κατανάλωση, γιατί αυξάνεται η αντίσταση του αέρα. Ειδικά η γρήγορη οδήγηση με ανοικτά παράθυρα αυξάνει κατακόρυφα την κατανάλωση καυσίμου.

Ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο είναι ένας άλλος λόγος αύξησης της κατανάλωσης καυσίμου γιατί αναγκάζεται ο κινητήρας να δουλεύει πιο εντατικά για να δώσει την απαραίτητη ενέργεια στο σύστημα ψύξης. Παράλληλα, φθείρει περισσότερο τη μπαταρία.

Η οδήγηση σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος αυξάνει την κατανάλωση. Καλό είναι πριν ξεκινήσουμε να ψάξουμε εναλλακτικές διαδρομές για να πάμε στον τελικό προορισμό μας, προκειμένου να αποφύγουμε την αυξημένη κίνηση. Επίσης, μπορούμε να αποφύγουμε τις μετακινήσεις σε ώρες αιχμής.

Η επιβράδυνση στα φανάρια θα πρέπει να γίνεται ομαλά και σταδιακά. Αυτό βοηθάει στη μείωση του καυσίμου από το να φρενάρουμε απότομα λίγα μέτρα πριν.

Τέλος, τα σωστά φουσκωμένα ελαστικά είναι ένας άλλος παράγοντας οικονομίας. Πάντα τα φουσκώνουμε σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Ένα ελαστικό που δεν έχει τη σωστή πίεση όχι μόνο αυξάνει την κατανάλωση αλλά φθείρει το ελαστικό και μειώνει την πρόσφυση με το οδόστρωμα.