Φθινοπωρινές εκπτώσεις 2021: Αντίστροφη μέτρηση για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις. Θα έχουν διάρκεια δύο εβδομάδων. Ποια Κυριακή θα μπορέσετε να βγείτε για ψώνια. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Ξεκινούν σε λίγες εβδομάδες οι φθινοπωρινές εκπτώσεις 2021, τις οποίες περιμένουν τα καταστήματα, προκειμένου να κινηθεί η αγορά και πριν τα Χριστούγεννα.
Συγκεκριμένα, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τη Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021, ενώ η διάρκειά τους θα είναι δύο εβδομάδες.
Όσο διαρκούν οι εκπτώσεις, στα προϊόντα που βρίσκονται στα καταστήματα θα πρέπει να αναγράφεται η αρχική και η τελική τιμή, ενώ επιτρέπεται να αναγράφεται και το ποσοστό της έκπτωσης.
Επίσης, την Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021 τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά. Μέχρι το τέλος του χρόνου τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά για άλλες δύο Κυριακές και συγκεκριμένα στις 12 και στις 19 Δεκεμβρίου 2021.
Φθινοπωρινές εκπτώσεις 2021: Ποια προϊόντα δεν θα βρείτε στα ράφια – Από τρόφιμα μέχρι… παπούτσια
Μετά την πανδημία, η ενεργειακή κρίση και προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Αδειάζουν τα ράφια των Σούπερ μάρκετ και ορισμένα προϊόντα δεν ανανεώνονται. Οι ελλείψεις στις χριστουγεννιάτικες αγορές. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Τεράστια προβλήματα αντιμετωπίζει φέτος η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα . Από ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων, μέχρι πλημμύρες λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και την πανταχού παρούσα πανδημία που κλείνει λιμάνια ολόκληρα.
Ας μη ξεχνάμε και την ενεργειακή κρίση σε Ευρώπη και Κίνα που ήρθε για να «δέσει» τη συνταγή της καταστροφής και ελλείψεων σε βασικά -και όχι μόνο- αγαθά αυτά τα Χριστούγεννα.
Σύμφωνα με ανάλυση της Capital Economics ο αριθμός των πλοίων που περιμένουν να δέσουν σε κινεζικά λιμάνια αυξήθηκε τις τελευταίες εβδομάδες, από το μέσο όρο προ-πανδημίας που ήταν 82, στα 206.
Εκτός από τα προβλήματα στα λιμάνια της Κίνας, τα «λουκέτα» σε εργοστάσια του Βιετνάμ λόγω κρουσμάτων κορωνοϊού έχουν επίσης επηρεάσει την παγκόσμια παραγωγή.
Φθινοπωρινές εκπτώσεις 2021: Ποιες είναι οι ελλείψεις
Πολλά είναι τα προβλήματα στην αλυσίδα παραγωγής της Κίνας λόγω των επιβεβλημένων blackout και των περιορισμών για τη χρήση ενέργειας αφού έχουν επηρεαστεί πάνω από 60 εταιρείες.
Σύμφωνα με ανάλυση της Jena Santoro της Everstream Analytics, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί ενώ οι καταναλωτές θα κληθούν να επωμιστούν το επιπλέον κόστος, σύμφωνα με την Dawn Tiura, πρόεδρο της Sourcing Industry Group.
Η Ευρώπη, με τη σειρά της, έχει παρασυρθεί στη δίνη της έλλειψης φυσικού αερίου. Το φαινόμενο που έχει χαρακτηριστεί από τους αναλυτές ως «τέλεια καταιγίδα» επηρεάζει την αλυσίδα εφοδιασμού παγκοσμίως.
Αυτοί είναι οι τομείς που επηρεάζονται άμεσα:
1. Τρόφιμα
Oι αυξημένες τιμές της ενέργειας στην Ευρώπη θα επηρεάσουν τις τιμές των τροφίμων στην Ευρώπη, σύμφωνα με την Tiura. «Μεγάλες βιομηχανικές μονάδες παραγωγής λιπασμάτων αναγκάστηκαν να κλείσουν ή να μειώσουν την παραγωγή τους λόγω του αυξημένου κόστους. Ως αποτέλεσμα της έλλειψης λιπασμάτων οι αγρότες θα έχουν μειωμένη παραγωγή», τόνισε.
2. Αναψυκτικά με ανθρακικό, συσκευασμένα τρόφιμα
Η έλλειψη στην αγορά λιπασμάτων θα επηρεάσει και την παραγωγή του διοξειδίου του άνθρακα το οποίο χρησιμοποιείται σε πλειάδα παραγωγικών μονάδων, σύμφωνα με τον Per Hong, στέλεχος της Kearney: «Λόγω της μείωσης παραγωγής λιπάσματος θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε παγκόσμια έλλειψη διοξειδίου του άνθρακα.
Το διοξείδιο χρησιμοποιείται στη συσκευασία τροφίμων, στη δημιουργία ξηρού πάγου που χρησιμοποιείται στους ψυγειοκαταψύκτες για τη μεταφορά τους και στην παραγωγή αναψυκτικών».
3. Smartphones, παιχνίδια, ηλεκτρονικές συσκευές
Αρκετές βιομηχανικές μονάδες που συνεργάζονται με την Apple έχουν «βάλει λουκέτο» στην Κίνα σύμφωνα με τον Per Hong. Το πρόβλημα, όμως, επηρεάζει ολόκληρη τη βιομηχανία παραγωγής ηλεκτρονικών.
«Αν και αναμένουμε βελτίωση της κατάστασης μακροπρόθεσμα, βραχυπρόθεσμα οι ελλείψεις παραγωγής στην Κίνα θα οδηγήσουν σε αύξηση των τιμών, αυξάνοντας τον πληθωρισμό μέχρι το τέλος του έτους», υπογράμμισε ο Hong, προσθέτοντας πως η βιομηχανίες παιχνιδιών και υφασμάτων επίσης αναμένεται να επηρεαστούν αρνητικά.
4. Χριστουγεννιάτικη διακόσμηση
Αρκετές είναι οι εταιρείες που προειδοποιούν για αυξημένη ζήτηση στην αγορά της χριστουγεννιάτικης διακόσμησης, σύμφωνα με τον CEO της National Tree Company, Chris Butler, λόγω των προβλημάτων στην Κίνα.
Σύμφωνα με τον Pawan Joshi, αντιπρόεδρο της E2open, άλλοι τομείς που θα επηρεαστούν από την παρούσα κρίση είναι οι βιομηχανίες παραγωγής μεταλλευμάτων, χημικών και τσιμέντου.
Φθινοπωρινές εκπτώσεις 2021: Τι θα γίνει με τις ελλείψεις σε αθλητικά είδη
Τα «λουκέτα» των εργοστασίων στη χώρα λόγω των κρουσμάτων κορωνοϊού θα παίξουν μεγάλο ρόλο στην προαναφερθείσα «τέλεια καταιγίδα».
Εταιρείες με σημαντική έκθεση στο Βιετνάμ όπως Nike (43%), Lululemon (33%) και Under Armour (40%) αναμένεται να επηρεαστούν ιδιαίτερα.
Ιδού οι τομείς που επηρεάζονται:
1. Παπούτσια και αθλητικά
Σύμφωνα με τη BofA, αναμένεται σημαντική μείωση της παραγωγής αθλητικών παπουτσιών (100 εκατ – 150 εκατ ζευγάρια παπουτσιών).
2. Αυτοκίνητα
Η παρόμοια κατάσταση στα εργοστάσια της Μαλαισίας πλήττει την αυτοκινητοβιομηχανία. Ελλείψεις σε ημιαγωγούς από τη Μαλαισία επίσης επηρεάζουν την παραγωγή στην Κίνα, σύμφωνα με την Capital Economics.
Φθινοπωρινές εκπτώσεις 2021: Ανατιμήσεις – «φωτιά» στα τρόφιμα
Αυξήσεις που σε ορισμένα προϊόντα προκαλούν οργή παρατηρούν τις τελευταίες ημέρες οι καταναλωτές. Το κύμα ανατιμήσεων είναι εδώ και απειλεί τα νοικοκυριά. Ποια προϊόντα αυξήθηκαν και πόσο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Σημαντικές αυξήσεις σε πολλά προϊόντα βλέπουν οι καταναλωτές το τελευταίο διάστημα, και όπως ισχυρίζονται δεν έχουν τέλος οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα. Η ακρίβεια είναι εδώ και τα απλά είδη ανάγκης όπως για παράδειημα η ντομάτα και τα μαρούλια έχουν ανέβει σε αρκετά μεγάλο ποσοστό και δεν είναι μόνο αυτά…
Η διεθνής έκρηξη τιμών και η εκτίναξη στο κόστος της ενέργειας έχει συμπαρασύρει την τιμή σε δεκάδες προϊόντα στο καλάθι της νοικοκυράς και κυρίως στα αγαθά πρώτης ανάγκης. Σχεδόν το σύνολο των προϊόντων που πωλούνται στα ράφια των σουπερμάρκετ έχουν επηρεαστεί από το μεγάλο κύμα ακρίβειας. Για το λόγο αυτόν έντονο είναι το ενδιαφέρον για το πώς καταγράφεται με επίσημο τρόπο η πορεία των ανατιμήσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Σημειώνεται ότι με βάση την Οργάνωση Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO) οι τιμές των τροφίμων είναι στα ύψη. Ενδεικτικό για την ακρίβεια είναι ότι το 2019, ο Food Index ήταν στις 95 μονάδες, το 2020 στις 98 μονάδες και τον Σεπτέμβριο του 2021 στις 130 μονάδες, καταγράφοντας αύξηση 32,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Πιο αναλυτικά το τελευταίο διάστημα:
- τα δημητριακά κατέγραψαν αύξηση 2,6% από τον Αύγουστο και 28,5% από τον Σεπτέμβριο του 2020
- το σιτάρι ανέβηκε 4% σε ένα μήνα και 41% από πέρσι.
- τα σπορέλαια (κυρίως φοινικέλαιο) ανέβηκαν 2,9% σε ένα μήνα και 60% από πέρσι
- τα γαλακτοκομικά είχαν αύξηση 1,7% σε ένα μήνα και 15,2% από πέρσι
- η ζάχαρη τον Αύγουστο ανέβηκε με ρυθμό 53,5% σε σχέση με πέρσι
Φθινοπωρινές εκπτώσεις 2021: Τα προϊόντα που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση
Από 1η Οκτωβρίου 2021 οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν αρχίσει να εφαρμόζουν τις νέες αυξημένες τιμές. Έλαια, χαρτικά, απορρυπαντικά, υλικά συσκευασίας και κονσέρβες είναι μερικά από τις κατηγορίες προϊόντων με τη μεγαλύτερη αύξηση.
Η τιμή στο αλεύρι αυξήθηκε κατά 20% στα ζυμαρικά από 10 έως 18% με την αύξηση να φθάνει το 30% στα ιδιωτικής ετικέτας, απορρυπαντικά από 3% έως 8%, τα καλλυντικά και είδη προσωπικής φροντίδας 4,5%, αναψυκτικά από 4 έως 5%, τουρσιά από 6% έως 10% και στα τυροκομικά η φέτα πήρε αύξηση 5%.
Στο ίδιο πλαίσιο συγκαταλέγεται και το ψωμί με τους αρτοποιούς να υπποστηρίζουν ότι οι αυξήσεις σε έλαια, βούτυρο, αλεύρι και ζάχαρη είναι συνεχείς.