Φόβοι για οριστικό λουκέτο σε μεγάλο ελληνικό σούπερ μάρκετ: Έσκασε «βόμβα» – Δείτε ποιο είναι

Σούπερ μάρκετ: Απώλειες… μαμούθ καταγράφει ελληνικό σούπερ μάρκετ και οι φόβοι για άμεσο λουκέτο έχουν προκαλέσει ανησυχία στην αγορά. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Η βασική αρχή λειτουργίας του ομίλου αγορών σούπερ μάρκετ, ΕΛΟΜΑΣ, εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι επιχειρήσεις που τον απαρτίζουν – μικρού και μεσαίου βεληνεκούς αλυσίδες – τελούν υπό την ευρύτερη ομπρέλα του.

Μέσω της ένταξής τους σε αυτόν τυγχάνουν καλύτερων όρων διαπραγμάτευσης με την βιομηχανία κατά την προμήθεια των προϊόντων τους.

Κοινές προωθητικές ενέργειες – προσφορές στα ράφια τους. Παράλληλα έχουν την δυνατότητα να κάνουν κινήσεις σε ενιαία βάση όπως για παράδειγμα η διαφήμιση στην τηλεόραση ή σε άλλα μέσα, κοινό φυλλάδιο αγορών – προσφορών σε προϊόντα.

Κάτι που ίσως οι επιμέρους επιχειρήσεις που τον συγκροτούν δεν θα μπορούσαν να κάνουν χωρίς τη δυναμική που τους προσδίδει η σύμπραξη υπό την ομπρέλα του ΕΛΟΜΑΣ.

Η προέλευση των επιχειρήσεων αυτών εντοπίζεται σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας από την Αττική.

Εκεί όπου για παράδειγμα δραστηριοποιείται η αλυσίδα Γέγος, έως την Κρήτη όπου δραστηριοποιείται η συνεταιριστική επιχείρηση SYNKA, με έδρα τα Χανιά.

Αυτή πρόσφατα συμφώνησε για τη σύσταση νέα κοινής εταιρείας με τον Μασούτη με ποσοστό συμμετοχής των δύο εταίρων ισόποσα μοιρασμένο στο 50-50.

Επίσης στον ΕΛΟΜΑΣ συμμετέχουν αλυσίδες από τη βόρεια Ελλάδα όπως είναι ο όμιλος Ελληνικά Μάρκετ με τζίρο που προσεγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ.

Τα Family Super Market με έδρα τη Θεσσαλονίκη, αλλά και επιχειρήσεις της Πελοποννήσου όπως ο Ανδρικόπουλος και ο Παναγιωτόπουλος ή της Μυκόνου όπως τα Flora Market καθώς και αρκετών ακόμα περιοχών όπως ο Γουντσίδης με έδρα τη Δράμα.

Το συνολικό δίκτυο καταστημάτων που υπάγεται αυτή τη στιγμή στον όμιλο ΕΛΟΜΑΣ, σύμφωνα τουλάχιστον με τα στοιχεία που ο ίδιος παραθέτει στην ιστοσελίδα του είναι 831 σημεία πώλησης.

Οι επιχειρήσεις – μέλη που τον απαρτίζουν είναι συνολικά 28 διαφορετικά ΑΦΜ.

Όπως γνωστοποιήθηκε στα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ, ο SYNKA μετά την πρόσφατη συμφωνία με τον Μασούτη. Για την έγκριση της οποίας εκκρεμεί η σχετική τοποθέτηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Πρόκειται να αποχωρήσει από τον όμιλο.

Πρακτικά αυτό σημαίνει την περαιτέρω αποδυνάμωση του ομίλου αγορών.

Θα απωλέσει 231 εκατ. ευρώ, όσος είναι δηλαδή ο κύκλος εργασιών του SYNKA για το 2021.

Και επί της ουσίας ο συνολικός τζίρος των επιχειρήσεων στο εσωτερικό του ΕΛΟΜΑΣ θα κατέλθει στα 615 εκατ. ευρώ.

Το γεγονός αυτό έρχεται εκ των πραγμάτων να απομειώσει την διαπραγματευτική ισχύ του ομίλου.

Είχε ήδη δεχτεί ένα ισχυρό πλήγμα σε αυτόν τον τομέα, μετά την αποχώρηση των δύο μεγάλων αλυσίδων ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και Bazaar, το φθινόπωρο του 2020.

Η αποχώρηση αυτή στοίχισε τα 390 εκατ. ευρώ κύκλου εργασιών της Κρητικός (με βάση τα οικονομικά στοιχεία για το 2020).

Αλλά και επιπλέον 190 ευρώ πωλήσεων (ισολογισμός 2020) της Bazaar.

Έτσι, από τα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ που τζίραραν στο σύνολό τους τα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ έως και το 2020, ξαφνικά το ποσό αυτό μειώθηκε σχεδόν στο μισό, δηλαδή στα 620 εκατ. ευρώ.

Το 2021 έγιναν στοχευμένες κινήσεις με την προσθήκη νέων μελών που αποχώρησαν από μικρότερους ομίλους αγορών. Όπως ο Αστέρας, η ΕΛΕΤΑ ή και άλλοι.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ένταξη έντεκα νέων μελών. Με τζίρους από 9 εκατ. ευρώ η μικρότερη έως και 33 εκατ. ευρώ η μεγαλύτερη.

Είχε αποτέλεσμα ο τζίρος να ενισχυθεί σε κάτι περισσότερο από 200 εκατ. ευρώ και σε μία προσπάθεια να αναπληρωθούν οι απώλειες από την αποχώρηση των Bazaar και Κρητικός.

Σούπερ μάρκετ: Ανησυχία από την κίνηση Βασιλόπουλου

Παράλληλα, η  ΑΒ Βασιλόπουλος είναι έτοιμη να φέρει την μεγάλη ανατροπή στην αγορά των σούπερ μάρκετ καθώς μέσα στο 2022 επεκτείνεται κατά… δεκάδες καταστήματα! Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Η ΑΒ Βασιλόπουλος φιλοδοξεί να διευρύνει περαιτέρω το δίκτυο καταστημάτων AB Shop&Go, με 50 νέα καταστήματα μέσα στο 2022,και να φτάσει τα 250 καταστήματα συνολικά μέσα στην επόμενη τριετία. Με αυτόν τον τρόπο, θα καλύψει την αγορά ευκολίας τουλάχιστον στην Αθήνα, τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη.

Επίσης, με το νέο κατάστημα AB Shop&Goστην Αργυρούπολη(Λεωφόρος Κύπρου 20, 16452), η ΑΒ Βασιλόπουλος γιορτάζει τη συμπλήρωση των 100 καταστημάτωνABShop&Go, που αποτελούν μικρά καταστήματα πόλης σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, με ταχύτητα και ευκολία αγορών.

Από το 2012, η ΑΒ Βασιλόπουλος αναγνώρισε ότι το franchise αποτελεί ένα ανερχόμενο επιχειρηματικό πεδίο με εξαιρετική δυναμική. Σε αυτό το πλαίσιο, δημιούργησε έναν νέο τύπο καταστήματος ευκολίας, τα AB Shop & Go,που προσανατολίζονται στην εξυπηρέτηση των καθημερινών, έκτακτων ή συμπληρωματικών αγορών, προσφέροντας πολλές επιλογές μαζί με ταχύτητα αγορών και φιλική εξυπηρέτηση, και όλα αυτά στο πλαίσιο της γειτονιάς.

Τα ABShop&Go, αποτελούν μια ελκυστική πρόταση συνεργασίας για κάθε νέο επιχειρηματία που θέλει να κάνει το δικό του ξεκίνημα, έχοντας ως σύμμαχό του την εμπειρία, την αξιοπιστία και την ουσιαστική στήριξη μιας μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος.

Συγκεκριμένα, η ΑΒ αναλαμβάνει την αξιολόγηση και υλοποίηση της επένδυσης, την ενοικίαση και τη δαπάνη διαμόρφωσης του ακινήτου, την αγορά του τεχνολογικού εξοπλισμού και την εκπαίδευση του προσωπικού του καταστήματος. Ο υποψήφιος franchiseeχρειάζεται να διαθέτει ένα μικρό κεφάλαιο κίνησης, ενώ, παράλληλα, αναλαμβάνει να αποπληρώσει την επένδυση κατά τη διάρκεια του συμβολαίου, καταβάλλοντας μηνιαία δόση για 10 έτη χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις.

Ο Whole sale& Affiliate Retail DirectorτηςΑΒ Βασιλόπουλος, κ. Δημήτρης Παπαχρυσάνθου δήλωσε σχετικά: «Το ΑΒ Shop & Go απευθύνεται σε όσους έχουν όνειρα, θέληση και διάθεση για επιτυχία. Και σίγουρα σε εκείνους που θέλουν να κάνουν το δικό τους ξεκίνημα στην επιχειρηματικότητα. Σε όλους όσοι, λοιπόν, έχουν το μεράκι να επενδύσουν στην γειτονιά τους, μαζί θα κάνουμε πράξη το όραμά μας σε κάθε γειτονιά της Ελλάδας: να προσφέρουμε επιλογές, λύσεις και ιδέες που έχουμε επιμεληθεί οι ίδιοι προσωπικά, με προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας, που εμπνέουν καθημερινά όλους όσοι αγαπούν το φαγητό.».

Σούπερ μάρκετ: Απίστευτες καταγγελίες για τα LIDL

Σάλος έχει προκληθεί τις τελευταίες ώρες για την αλυσίδα supermarket LIDL καθώς εργαζόμενοι κατήγγειλαν πως τους «χρεώνουν» κλοπές για να τους διώξουν χωρίς αποζημιώσεις:

Τις αντεργατικές μεθόδους που χρησιμοποιεί η εργοδοσία των Lidl κατά των εργαζομένων που δεν διστάζει να τους φορτώνει ακόμα και ανυπόστατες κατηγορίες για κλοπές χρημάτων ώστε να τους εξωθήσει σε παραίτηση, καταγγέλλει με ανακοίνωση του, ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας. Ταυτόχρονα σχολιάζει την απαράδεκτη τακτική της επιχείρησης κατά της ηλικιωμένης που προσπάθησε να την σύρει στα δικαστήρια για μια μικρή κλοπή που έκανε προκειμένου να φάει…

Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση του, ο Σύλλογος σημειώνει:

Το πρόσφατο περιστατικό σε κατάστημα LIDL στο Ίλιον, με τη συνταξιούχο που προσπάθησε να πάρει λίγα τρόφιμα για να καταφέρει να επιβιώσει, προκαλεί τη δίκαιη οργή όλων μας. Στη θέση της θα μπορούσε να είναι η δική μας μητέρα, η δική μας γιαγιά.

Τα κροκοδείλια δάκρυα που χύνει σε ανακοίνωση της σήμερα η εταιρία λόγω της μεγάλης δημοσιότητας που πήρε το συγκεκριμένο θέμα δεν αναιρούν ποια πραγματικά είναι η πολιτική της.

Πολιτική της είναι να ξοδεύει εκατομμύρια για τη διαφήμιση της ευαισθησίας της και του φιλανθρωπικού της έργου, ενώ αμείβει τους εργαζόμενους της στα καταστήματα με 400€ και απαιτεί να δουλεύουν με ρυθμούς που ξεπερνάνε κατά πολύ τα ανθρώπινα όρια!

Πολιτική της είναι να κατηγορεί με ανυπόστατες κατηγορίες τους εργαζόμενους ότι έκλεψαν χρήματα και να τους απειλεί με ποινικές διώξεις με σκοπό να παραιτηθούν!

Πολιτική της είναι να απολύει έναν εργαζόμενο που μπορεί να πήρε να φάει μια σοκολάτα, όταν αυτός φορτώνει τόνους τρόφιμα τη μέρα και δεν του παρέχεται δωρεάν ούτε καν ένα σάντουιτς για το διάλειμμα του!

Πολιτική της είναι να πετάει κυριολεκτικά στα σκουπίδια τόνους εμπορευμάτων (ρούχα, παπούτσια, εργαλεία κα.) κατάλληλα προς χρήση αλλά όχι προς πώληση, γιατί η ανακύκλωση τους είναι κερδοφόρα, ενώ η ανασυσκευασία, ταξινόμηση και διανομή τους είτε σε εργαζόμενους ή σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες είναι χρονοβόρα! Και όπως μας διαβεβαιώνει μέσα από τις καμπάνιες της, “στην Lidl κάθε λεπτό μετράει”.

Προκλητική όμως είναι και η στάση όσων πολιτικών φορέων έσπευσαν να εκμεταλλευτούν το γεγονός αυτό με σχόλια ή παρεμβάσεις υπέρ της συνταξιούχου, όταν έχουν βάλει τη σφραγίδα τους στις αντιλαϊκές πολιτικές που εφαρμόζονται διαχρονικά και έχουν οδηγήσει στη φτώχεια και την εξαθλίωση εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους, συνταξιούχους και άλλα λαϊκά στρώματα.

Απάντηση μας απέναντι σε κυβέρνηση και εργοδοσία είναι ο συλλογικός και οργανωμένος αγώνας για να μην υπάρχουν πεινασμένοι και άστεγοι, για δουλειά με δικαιώματα, για να ζούμε αξιοπρεπώς εμείς και τα παιδιά μας.

Απάντηση θα είναι η μαζική συμμετοχή μας στη μεγάλη συγκέντρωση στο Σύνταγμα που οργανώνουν εκατοντάδες σωματεία και φορείς το Σάββατο 26 Φλεβάρη στις 12 το μεσημέρι για την προστασία της υγείας, του εισοδήματος και των δικαιωμάτων μας.