Φορολογικές δηλώσεις 2022: Η ώρα για τις φορολογικές δηλώσεις έφτασε ωστόσο υπάρχει ένα κόλπο για να μη βάλουμε… βαθιά το χέρι στις τσέπες. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr…
Έκπτωση 3% για εφάπαξ πληρωμή του φόρου εισοδήματος που θα προκύψει όταν ανοίξει το Taxisnet για τις φορολογικές δηλώσεις 2022, περιλαμβάνεται στην τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή.
Το επόμενο δεκαήμερο ανοίγει, εκτός απρόοπτου, η ηλεκτρονική πλατφόρμα Τaxisnet για την υποδοχή των φορολογικών δηλώσεων από περισσότερους από 8 εκατ. φορολογούμενους. Οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ δουλεύουν νυχθημερόν προκειμένου να περάσουν τα προσυμπληρωμένα στοιχεία για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις με στόχο να αποφευχθούν προβλήματα του προηγούμενους έτους.
Φέτος, παρέχεται η δυνατότητα καταβολής του φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων σε οκτώ ισόποσες μηνιαίες δόσεις με την πρώτη στο τέλος Ιουλίου.
Όσοι αποφασίσουν να πληρώσουν το φόρο, που τους αναλογεί εφάπαξ θα έχουν έκπτωση 3%. Σύμφωνα με την τροπολογία που κατατέθηκε χθες στη Βουλή, «όταν ο φόρος που οφείλεται, με βάση την εμπρόθεσμη δήλωση φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2021, για τον οποίο παρέχεται η δυνατότητα εξόφλησης σε δόσεις, καταβληθεί εφάπαξ εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας για την καταβολή της πρώτης δόσης, δηλαδή, μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός, την 29η Ιουλίου 2022, παρέχεται, στο συνολικό ποσό του φόρου και των λοιπών συμβεβαιούμενών με αυτόν οφειλών, έκπτωση τρία τοις εκατό (3%)».
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, οι φορολογούμενοι μπορούν να πληρώσουν το φόρο εισοδήματος σε οκτώ δόσεις, ενώ όσοι αδυνατούν να ανταποκριθούν μπορούν να υπαχθούν στην πάγια ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών που προβλέπει 24 έντοκες δόσεις τόσο για το φόρο εισοδήματος όσο και τον ΕΝΦΙΑ. Μάλιστα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών εκτιμούν ότι φέτος θα είναι αρκετοί αυτοί που θα επιλέξουν τις 24 δόσεις, καθώς η ακρίβεια έχει συρρικνώσει το διαθέσιμο εισόδημα.
Φορολογικές δηλώσεις 2022: Οι «χρυσές» αποδείξεις που «δίνουν» έκπτωση φόρου έως 2.200 ευρώ
Το σύστημα έκπτωσης φόρου για όσους κάνουν τις συναλλαγές τους με ηλεκτρονικό χρήμα παραμένει, ωστόσο η λίστα των επαγγελμάτων και των υπηρεσιών διευρύνεται και σε αυτή εντάσσονται αρκετά επαγγέλματα τα οποία θεωρούνται «ύποπτα» φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής.
Στόχος του υπουργείου Οικονομικών να περιορίσει τις συναλλαγές εκτός συστήματος. Για αυτό το λόγο η απόφαση που αναμένεται τις επόμενες ημέρες θα προβλέπει για τους φορολογούμενους που θα επιλέξουν να κάνουν ηλεκτρονικά τις συναλλαγές τους επιπλέον έκπτωση φόρου από 450 ευρώ έως 2.200 ευρώ.
Με το νέο μέτρο το 30% των ποσών που θα έχει πληρώσει ο φορολογούμενος ετησίως με ηλεκτρονικό χρήμα και μέχρι του ποσού των 5.000 ευρώ ετησίως, για αγορές αγαθών ή αμοιβές παροχής υπηρεσιών σε συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών θα αφαιρείται από το φορολογητέο εισόδημά του και κατ’ επέκταση θα μειώνεται ο τελικός φόρος.
Η λίστα των επαγγελματικών κλάδων που οι ηλεκτρονικές αποδείξεις θα δίνουν έξτρα έκπτωση φόρου έως 2.200 ευρώ στους φορολογούμενους περιλαμβάνει: υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, ελαιοχρωματιστές, δικηγόροι, αρχιτέκτονες, ψυκτικοί, γραφεία τελετών, υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας και νοσηλείας, υπηρεσίες καθαρισμού και συντήρησης, παιδικής φροντίδας, λιμουζίνες και ταξί, καθαριστήρια, υπηρεσίες ενοικίασης σκαφών αναψυχής, υπηρεσίες συμβουλευτικής, φωτογράφοι, οικοδομικές εργασίες καθώς και γυμναστήρια και σχολές χορού.
Η έκπτωση φόρου θα φτάνει έως και τα 2.200 ευρώ, ανάλογα με το συνολικό ετήσιο εισόδημα και τις συναλλαγές που έγιναν μέσα στο χρόνο. Για παράδειγμα η μέγιστη μείωση φόρου για φορολογούμενο με ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ θα είναι τα 450 ευρώ.
Αντίστοιχα, με ετήσιο εισόδημα από 10.000 έως 20.000 ευρώ η έκπτωση φόρου θα φτάνει τα 1.100 ευρώ, από τις 20.000 ευρώ έως και τις 30.000 ευρώ ετήσιο εισόδημα η έκπτωση θα φτάνει τα 1.400 ευρώ, από τα 30.000 ευρώ έως και τα 40.000 ευρώ η έκπτωση θα φτάνει τα 1.800 ευρώ και ταβάνι θα είναι τα 2.200 ευρώ εάν το ετήσιο εισόδημά υπερβαίνει τις 40.000 ευρώ.
Αυτό σημαίνει ότι φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα 15.000 ευρώ ο οποίος έκανε συνολικές ηλεκτρονικές συναλλαγές 2.000 ευρώ με τα συγκεκριμένα επαγγέλματα θα του αφαιρεθεί το 30% της δαπάνης. Δηλαδή από τις 2.000 ευρώ που πλήρωσε ηλεκτρονικά θα του αφαιρεθούν από το φορολογητέο εισόδημα τα 600 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι θα φορολογηθεί για τα 14.400 ευρώ
Με τις νέες διατάξεις θα υπολογίζονται διπλάσιες για την κάλυψη του 30% του ετήσιου πραγματικού εισοδήματος με ηλεκτρονικές δαπάνες τα ετήσια έξοδα που πραγματοποιεί κάθε φυσικό πρόσωπο για επισκέψεις σε ιατρούς, οδοντιάτρους ,ορθοδοντικούς και κτηνιάτρους καθώς και για εξετάσεις σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα και για άλλες υπηρεσίες ιατρικού χαρακτήρα, πλην της αγοράς φαρμάκων και της νοσηλείας σε νοσοκομεία.
Για παράδειγμα αμοιβή 100 ευρώ για ιατρική επίσκεψη εφόσον εξοφλείται μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας θα μετρά ως δαπάνη 200 ευρώ για την κάλυψη του 30% του εισοδήματος.
Φορολογικές δηλώσεις 2022: Έκτακτη ανακοίνωση – Αλλάξτε άμεσα τα στοιχεία σας στο Taxisnet
Στην επικαιροποίηση των στοιχείων επικοινωνίας τους με την Εφορία καλούνται να προβούν τα φυσικά και νομικά πρόσωπα, καθώς και οι νομικές οντότητες, που είναι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Αυτό προβλέπει απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, στην οποία ξεκαθαρίζεται ότι, αν υπάρχουν λανθασμένα στοιχεία επικοινωνίας, η ΑΑΔΕ δεν φέρει καμία ευθύνη.
Δηλαδή, ο φορολογούμενος που δεν έχει επικαιροποιήσει τα στοιχεία του, δεν θα μπορεί να χρησιμοποιήσει ως δικαιολογία, ότι π.χ. δεν είδε το email που αφορά στην ειδοποίηση της εφορίας για ένα ζήτημα.
Σύμφωνα με την απόφαση, τα φυσικά και νομικά πρόσωπα, καθώς και οι νομικές οντότητες, που είναι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, οφείλουν να επικαιροποιούν στην ψηφιακή πύλη myAADE, στην επιλογή «Μητρώο και Επικοινωνία» και στην ενότητα «Στοιχεία Επικοινωνίας», τα στοιχεία ηλεκτρονικής επικοινωνίας τους, ήτοι τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και τα τηλέφωνα τους (Κινητό και Σταθερό τηλέφωνο). Τα στοιχεία αυτά δύναται, κατ’ επιλογή του ενδιαφερόμενου, να συγχρονίζονται με το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).
Για την ηλεκτρονική επικοινωνία ο συναλλασσόμενος με την ΑΑΔΕ δηλώνει τουλάχιστον ένα εκ των κατωτέρω:
Προσωπικό e-mail, ως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην οποία έχει πρόσβαση ο ίδιος. Στη διεύθυνση αυτή αποστέλλονται ειδοποιήσεις για την ανάρτηση -κοινοποίηση όλων των πράξεων, εγγράφων και ενημερωτικών μηνυμάτων της Φορολογικής Διοίκησης στον λογαριασμό του φορολογούμενου στην εφαρμογή e-κοινοποιήσεις στο myAADE, περιλαμβανομένων αυτών που ενδεχομένως περιέχουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τα οποία δεν αφορούν σε φορολογικές δηλώσεις ή φορολογικές υποχρεώσεις του πολίτη.
e-mail Βοηθού Εκπλήρωσης. Ως τέτοιο δηλώνεται η ηλεκτρονική διεύθυνση του προσώπου που συναινεί να συνδράμει τον δηλούντα στην εκπλήρωση των φορολογικών ή άλλων υποχρεώσεων του. Κατά τη διαδικασία της δήλωσης της ηλεκτρονικής διεύθυνσης, ο ενδιαφερόμενος πολίτης καλείται υποχρεωτικά να επιλέξει από αποκλειστική λίστα ρόλων (ενδεικτικά, λογιστής, σύμβουλος, συγγενής/οικείο πρόσωπο) τη σχέση του με τον Βοηθό Εκπλήρωσης.
Στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Βοηθού Εκπλήρωσης αποστέλλονται ειδοποιήσεις για την ανάρτηση κοινοποίηση στον λογαριασμό του φορολογούμενου στην εφαρμογή e-κοινοποιήσεις στο myAADE, πράξεων, εγγράφων και ενημερωτικών μηνυμάτων της ΑΑΔΕ.
Σε αυτά μπορεί να περιέχονται ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα που προκύπτουν από ή περιλαμβάνονται σε φορολογικές δηλώσεις ή φορολογικές υποχρεώσεις του πολίτη (πχ δηλώσεις Ε1, πράξεις διορθωτικού ή διοικητικού προσδιορισμού).
Με την προϋπόθεση της συναίνεσης του φορολογούμενου (check-box), μπορεί να περιέχονται και προσωπικά δεδομένα (ευαίσθητα ή μη), που δεν σχετίζονται με φορολογικές υποχρεώσεις του πολίτη προς τη Φορολογική Διοίκηση (π.χ. πρόστιμα ανεμβολίαστων, κοινοποίηση ατομικών ειδοποιήσεων καταβολής μη φορολογικών υποχρεώσεων, όπως πρόστιμα τροχαίας, υποχρεώσεις υπέρ τρίτων κ.λπ.).
Σε περίπτωση μη συναίνεσης, η ειδοποίηση αποστέλλεται μόνο στο «Προσωπικό e-mail» ή, εφόσον δεν έχει καταχωρηθεί τέτοιο, η κοινοποίηση πραγματοποιείται κατά τις κείμενες διατάξεις (εγγράφως).
Κατά τη συμπλήρωση του αριθμού κινητού τηλεφώνου, του προσωπικού e-mail και του e-mail Βοηθού Εκπλήρωσης, τα στοιχεία επιβεβαιώνονται με την αποστολή 6ψήφιου κωδικού (αντίστοιχα στο τηλέφωνο ή στο e-mail) στον συναλλασσόμενο, για το δε τελευταίο, στον Βοηθό Εκπλήρωσης.
Η επικαιροποίηση των στοιχείων επικοινωνίας, πρέπει να πραγματοποιείται σε κάθε μεταβολή τους, αναφέρει η απόφαση και προστίθεται ότι: «ο φορολογούμενος δεν μπορεί να επικαλείται τις μεταβολές των στοιχείων επικοινωνίας έναντι της ΑΑΔΕ έως την ημερομηνία πραγματοποίησης της επικαιροποίησης».
Έως και την επικαιροποίηση των στοιχείων ηλεκτρονικής επικοινωνίας από τους φορολογούμενους, οι ήδη δηλωθείσες στην ΑΑΔΕ διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θεωρούνται ότι αντιστοιχούν στην επιλογή «Προσωπικό e-mail».
Εφόσον ο φορολογούμενος έχει ήδη δηλώσει δύο διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η δηλωθείσα στο πεδίο που οριζόταν ως «Mail» θεωρείται ότι αντιστοιχεί στην επιλογή «Προσωπικό e-mail», ενώ η δηλωθείσα στο πεδίο που οριζόταν ως «Επιπλέον Mail» θεωρείται ότι αντιστοιχεί στην επιλογή «e-mail Βοηθού Εκπλήρωσης».