Black Friday: Στις 25 Νοεμβρίου η «γιορτή των εκπτώσεων». Μία νέα έρευνα «αποκαθηλώνει» τις ελπίδες της αγοράς που πάει για απογοήτευση.
Ακρίβεια, αγωνία για τον χειμώνα και αβεβαιότητα επικρατεί στα νοικοκυριά με τους καταναλωτές να εμφανίζονται από καιρό διστακτικοί για επιπλέον ψώνια που δεν είναι είδη πρώτης ανάγκης. Πλέον, μια νέα έρευνα που αποκαλύπτει πώς θα ψωνίσουν οι Έλληνες το τριήμερο προσφορών με Black Friday και Κυριακή με ανοιχτά μαγαζιά, δείχνει ότι μόλις δύο στους 10 έχουν διάθεση να ξοδέψουν μόλις 146 ευρώ κατά μέσο όρο.
Τα στοιχεία αυτά έρχονται να «σφραγίσουν» τον φόβο της αγοράς ότι η απόφαση να ανοίξουν και τα μαγαζιά, μάλλον δεν θα αποφέρει τα προσδοκώμενα για τους εμπόρους.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την 7η μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών δεν θα αγοράσει τίποτα την Black Friday.
Το ποσοστό που εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα ανέρχεται σε 80%, ενώ το 8% λέει πως θα ξοδέψει μέχρι 50 ευρώ, το 6% έως 100 ευρώ, το 4% από 101 έως 200 ευρώ, το 2% από 200 έως 500 ευρώ. Μόλις το 1% πάνω από 500 ευρώ.
Από το 20% του καταναλωτικού κοινού που δηλώνει ότι θα αγοράσει προϊόντα την Black Friday, (ένας στους πέντε καταναλωτές), το ποσοστό είναι μεγαλύτερο στις ηλικίες 18-44 ετών και ειδικά στο ηλικιακό γκρουπ 25-35 ετών όπου φτάνει το 32%. Αντίθετα τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 45 ετών είναι κάτω του 18%.
Αξιολογώντας σαν θεσμό τη Black Friday, το 53% θεωρεί ότι η συγκεκριμένη εκπτωτική περίοδος είναι σαν όλες τις άλλες, ενώ μόλις το 22% διαφωνεί.
Το 13% θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει η εκπτωτική αυτή περίοδος, ενώ το 44% διαφωνεί και δεν τη θεωρεί αναγκαία.
Το 6% δηλώνει ότι η περίοδος της Black Friday έχει καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους ενώ το 61% διαφωνεί και θεωρεί ότι δεν υπάρχουν πρακτικές διαφορές.
Η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 14-16 Νοεμβρίου 2022 μέσω Πανελλήνιας Έρευνας σε δείγμα 1.157 καταναλωτών.
Πριν μερικές μέρες, ο Τζεφ Μπέζος προειδοποίησε τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις ότι θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο αναβολής μεγάλων αγορών τους επόμενους μήνες, καθώς η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει πιθανή ύφεση.
Μάλιστα, ο ιδρυτής της Amazon προέτρεψε τους καταναλωτές να αναβάλουν τις αγορές για νέο αυτοκίνητο, τηλεόραση και συσκευές, αναφέροντας ότι η καθυστέρηση των εξόδων αυτών είναι ο πιο σίγουρος τρόπος για να μείνει κάτι σε περίπτωση παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης. Είπε χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του στο CNN:
«Αν είστε ιδιώτης και σκέφτεστε να αγοράσετε μια τηλεόραση, ίσως να το καθυστερήσετε, να κρατήσετε τα μετρητά, να δείτε τι θα συμβεί. Το ίδιο πράγμα με ένα ψυγείο, με ένα νέο αυτοκίνητο, ο,τιδήποτε άλλο».
«Απλά μειώστε το ρίσκο σας», τόνισε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «αν και δεν βρισκόμαστε σε ύφεση αυτή τη στιγμή, είναι πιθανό να βρεθούμε σε ύφεση πολύ σύντομα».
«Οι πιθανότητες σε αυτή την οικονομία, σας λένε να είστε εγκρατείς», είπε ο Τζεφ Μπέζος.
Το πρώτο και πλέον σημαντικό στοιχείο που διαφοροποιεί τη φετινή περίοδο της «Μαύρης Παρασκευής» είναι το γεγονός ότι διεξάγεται εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων και του κύματος γενικότερης ακρίβειας.
Οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τους τελευταίους μήνες τις δαπάνες σε καταναλωτικά αγαθά διαθέτοντας το εισόδημά τους κυρίως στα είδη πρώτης ανάγκης και σε λογαριασμούς. Κάτι που αποτυπώνεται και στην εμπορική κίνηση, σε μεγαλύτερο βαθμό μετά το καλοκαίρι. Η περίοδος της Black Friday λοιπόν εκτιμάται πως μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για τις αγορές εκείνες που έχουν αναβληθεί από τους καταναλωτές το προηγούμενο διάστημα.
Τρεις ημέρες μετά την Black Friday, έρχεται η Cyber Monday, μια ακόμα ευκαιρία για φθηνές αγορές.
Η ημέρα αυτή αφορά τις αγορές που γίνονται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου.
Φέτος, η Cyber Monday πέφτει τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022.
Δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων, αφού κάτι τέτοιο υφίσταται μόνον σε εορταστικές περιόδους ή εφόσον ανοίξουν τα καταστήματα μία από τις Κυριακές που ορίζονται για κάθε χρόνο.
Μάλιστα, η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων ανέτρεψε και αυτό. Προβλεπόταν να είναι ανοιχτά τα μαγαζιά στις 6 Νοεμβρίου 2022, όμως αυτό δεν θα συμβεί. Αντίθετα, έχει ανακοινωθεί να ανοίξουν τα μαγαζιά στις 27 Νοεμβρίου.
Με τις αλλαγές που έχουν εφαρμοστεί, οι επόμενες Κυριακές του 2022 θα πέσουν:
Μπορεί να είχαμε μάθει οι ενδιάμεσες εκπτώσεις να ξεκινούν τον Νοέμβριο, όμως ένα νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή στα τέλη Ιουλίου ανέτρεψε μια συνήθεια, ικανοποίησε όμως ένα χρόνιο αίτημα των εμπόρων.
Η αιτιολογική έκθεση ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «δεν έχουν αποδώσει ουσιαστικά οφέλη στους εμπόρους και τους καταναλωτές».
Έτσι, στο εξής, θα έχουμε δύο εκπτωτικές περιόδους, κατά τη διάρκεια των οποίων επιτρέπεται η πώληση εμπορευμάτων ή η παροχή υπηρεσιών με μειωμένες τιμές, ορίζονται οι εξής:
Μία από αυτές είναι τα ενημερωτικά δελτία, με τα οποία διάφορα καταστήματα σας καλούν να δηλώσετε το ενδιαφέρον σας για συγκεκριμένα προϊόντα. Αναλυτικά οι 4 πιο κοινές απάτες είναι οι εξής:
Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν, έτσι, νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο.
Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.
Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα: (α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και (β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.
Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες (πχ δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν «νεκρές» συνδέσεις [links] ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο περιεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger, κ.λπ.).
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…