Facebook – Instagram: Η Meta Platforms Inc. θα προσφέρει στους χρήστες στην Ευρώπη τη δυνατότητα πρόσβασης στο Facebook και το Instagram χωρίς διαφημίσεις έναντι συνδρομής. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Από τον Νοέμβριο, οι χρήστες θα μπορούν να εγγραφούν στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης έναντι 9,99 το μήνα στο διαδίκτυο ή 12,99 ευρώ το μήνα μέσω των λειτουργικών συστημάτων κινητής τηλεφωνίας των Apple Inc. και Android, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της τη Δευτέρα.
Οι συνδρομητικές υπηρεσίες θα προσφέρονται σε οποιονδήποτε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο και την Ελβετία.
Οι συνδρομές αποτελούν αντίδραση στις αυξανόμενες ρυθμίσεις σχετικά με τον τρόπο συλλογής και χρήσης των δεδομένων των χρηστών στην Ευρώπη.
Σε μια ανάρτηση που εξηγεί την απόφαση, η εταιρεία επικαλείται μια απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ τον Ιούλιο, σύμφωνα με την οποία οι εταιρείες θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να προσφέρουν μια εναλλακτική υπηρεσία «εάν είναι απαραίτητο έναντι κατάλληλης αμοιβής».
Facebook – Instagram: Με συνδρομή – Από πότε θα ξεκινήσει
Η Meta Platforms επεξεργάζεται επιλογές για να εισαγάγει σχήμα συνδρομής που συνοδεύεται από απαλλαγή από τις διαφημίσεις για τους χρήστες του Instagram και του Facebook στην Ευρώπη, δήλωσε πηγή με γνώση του θέματος. Αν και συζητούνται διάφορα τιμολογιακά σχήματα, η πρόταση για μηνιαία συνδρομή ύψους 10 ευρώ είναι η επικρατέστερη, σύμφωνα με την πηγή.
Η πρόταση αποτελεί απόπειρα της Meta να παρακάμψει τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απειλούν να περιορίσουν την δυνατότητά της να εξατομικεύει διαφημίσεις για τους χρήστες χωρίς την συγκατάθεσή τους πλήττοντας την βασική πηγή εσόδων της.
Η προσφορά επιλογής ανάμεσα σε ένα σχήμα δωρεάν υποστηριζόμενο από διαφημίσεις και σε ένα σχήμα συνδρομής απαλλαγμένο από διαφημίσεις μπορεί να στρέψει τους χρήστες προς το δεύτερο, βοηθώντας την Meta να τηρήσει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς χωρίς να πληγεί η αγορά διαφήμισης από την οποία αντλεί έσοδα.
Το νέο σχέδιο της Meta είναι ακριβότερο από την συνδρομή στο δίκτυο Netflix που χρεώνει 7,99 ευρώ για το βασικό του πακέτο.
Στις κινητές συσκευές, η τιμή του ατομικού λογαριασμού θα εκτιναχθεί στα 13 ευρώ περίπου, διότι η Meta θα συνυπολογίσει τις προμήθειες που χρεώνουν τα app stores της Apple και της Google, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.
Τον Φεβρουάριο, πρόστιμο ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ επιβλήθηκε στην Meta από τον Επίτροπο Προσωπικών Δεδομένων της Ιρλανδίας, ενώ της επισημάνθηκε ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιεί την αποκαλούμενη «συμβατική» νομική βάση για να στέλνει στους χρήστες διαφημίσεις με βάση την διαδικτυακή τους δραστηριότητα, πράγμα που πλήττει το επιχειρησιακό μοντέλο της εταιρείας.
Η Meta στην συνέχεια ανακοίνωσε την πρόθεσή της να ζητά από τους χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ενωση συγκατάθεση πριν επιτρέψει σε επιχειρήσεις να απευθύνουν διαφημίσεις ώστε να ανταποκριθεί στις εν εξελίξει ρυθμιστικές απαιτήσεις στην περιοχή.
Εκπρόσωπος της Meta δήλωσε ότι η εταιρεία πιστεύει στις δωρεάν υπηρεσίες που υποστηρίζονται από εξατομικευμένες διαφημίσεις», αλλά εξετάζει «επιλογές για να διασφαλίσει την τήρηση των εν εξελίξει ρυθμιστικών απαιτήσεων».
Facebook – Instagram: Απίστευτο και όμως αληθινό – Η λειτουργία που θα ενεργοποιήσουμε όλοι
Σε μια κίνηση που δεν περίμενε κανείς προχώρησε το Facebook σκορπώντας χαμόγελα στους χρήστες.
Επιτέλους έφτασε η μέρα, η Meta (πρώην Facebook) επιτρέπει στους χρήστες να επιλέξουν την απενεργοποίηση της παρακολούθησης στις πλατφόρμες της.
Αλλά προτού ενθουσιαστείτε πολύ, υπάρχουν κάποιες επιφυλάξεις που πρέπει να γνωρίζετε. Αφού της επιβλήθηκαν πολλές φορές πρόστιμα από τις ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) συνολικού ύψους άνω των 400 εκατομμυρίων δολαρίων, η Meta προβαίνει σε αλλαγή των πρακτικών εντοπισμού της.
Αρχικά, η Meta απείλησε να αφαιρέσει τις εφαρμογές Facebook και Instagram από την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά αυτή η μπλόφα έπεσε στο κενό.
Τώρα η εταιρεία βρήκε μια νέα λύση, να επιτρέψει στους χρήστες να εξαιρεθούν από την παρακολούθηση, αλλά μόνο στην ΕΕ.
Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, η Meta θα επιτρέψει στους χρήστες της ΕΕ να αποφύγουν την παρακολούθηση στις πλατφόρμες.
Αυτοί οι χρήστες θα μπορούν να επιλέξουν μια έκδοση των υπηρεσιών της Meta, σε πλατφόρμες όπως το Facebook, που θα τους στοχεύει μόνο με διαφημίσεις που βασίζονται σε ευρείες κατηγορίες, όπως το εύρος της ηλικίας τους και η γενική τους τοποθεσία – χωρίς να χρησιμοποιεί, όπως κάνει τώρα, δεδομένα όπως τα βίντεο που παρακολουθούν ή το περιεχόμενο στο οποίο κάνουν κλικ μέσα στις εφαρμογές της.
Ενώ όλα αυτά ακούγονται ωραία και καλά επιφανειακά, φαίνεται ότι η Meta σχεδιάζει να κάνει τη διαδικασία της εξαίρεσης πονοκέφαλο.
Με βάση το δημοσίευμα της WSJ, οι χρήστες της ΕΕ που θέλουν να εξαιρεθούν θα πρέπει να υποβάλουν μια ηλεκτρονική φόρμα που αντιτίθεται στη χρήση από τη Meta της δραστηριότητάς τους εντός της εφαρμογής για διαφημίσεις. Από εκεί και πέρα, η Meta θα αξιολογήσει την αίτηση και θα αποφασίσει αν θα εφαρμόσει την αλλαγή.
Παρόλο που οι νόμοι της ΕΕ για την προστασία των προσωπικών δεδομένων υποχρεώνουν τη Meta να αλλάξει τις πρακτικές παρακολούθησης, στο Facebook και το Instagram, φαίνεται ότι η εταιρεία δεν θα τα παρατήσει αμαχητί.
Facebook – Instagram: Απίστευτη αποκάλυψη – Γιατί μας αδειάζει επίτηδες την μπαταρία στο κινητό μας
Έχετε παρατηρήσει πως η μπαταρία του κινητού σας αδειάζει γρήγορα χωρίς να έχετε κάνει κάτι; Για όλα φταίει το Facebook!
Μια φήμη που υπάρχει εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα είναι ότι το Facebook και το Facebook Messenger app εξαντλεί τη μπαταρία στα κινητά στα οποία βρίσκεται εγκατεστημένο.
Αυτό ακριβώς επισημαίνει τώρα και ένας πρώην υπάλληλος του Facebook, ο George Hayward.
Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα The New Yoprk Post, αυτό που κάνει το Facebook έχει όνομα και αποκαλείται negative testing, επιτρέποντας στις εταιρείες να εξαντλήσουν την μπαταρία ενός smartphone για να μπορέσουν να δοκιμάσουν χαρακτηριστικά σε μια εφαρμογή, ή να δουν πως μια εικόνα φορτώνει για παράδειγμα.
Ο Hayward απολύθηκε από την μητρική εταιρεία του Facebook, την Meta, επειδή αρνήθηκε να συμμετάσχει στο negative testing.
Και ας δούμε τα λόγια του επακριβώς:
«Είπα στη manager μου ότι κάτι τέτοιο θα ζημιώσει θα θέσει σε κίνδυνο κάποιους, με εκείνη να απαντά ότι ζημιώνοντας μερικούς μπορούμε να βοηθήσουμε τους περισσότερους».
Ο Heyward απολύθηκε από την Meta τον περασμένο Νοέμβριο και πήρε το δρόμο της δικαιοσύνης υποβάλλοντας μήνυση κατά της εταιρείας στο Manhattan Federal Court.
Ο 33χρονος εργαζόταν στο Facebook Messenger app της Meta, με τον δικηγόρο του να αναφέρει ότι η εξάντληση της μπαταρίας στην οποία προβαίνει η Meta βάζει τους ανθρώπους σε κίνδυνο ειδικά σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης όπου δεν θα μπορούν να επικοινωνήσουν με την αστυνομία ή άλλες υπηρεσίες.
Facebook – Instagram: Ετοιμαστείτε για πρόστιμο αν βρίζετε δημόσια
Μάλλον θα πρέπει να το σκεφτείτε δυο και τρεις φορές πριν αναρτήσετε κάτι στο Facebook!
Το Facebook είναι μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία των κοινωνικών δικτύων.
Με μία απλή διαδικασία, ο χρήστης του διαδικτύου δημιουργεί δικό του λογαριασμό στο facebook και μπορεί να διαμορφώσει τη δική του προσωπική ιστοσελίδα («προφίλ»), εντάσσοντας σ’ αυτήν οποιεσδήποτε πληροφορίες επιθυμεί, όπως π.χ. το όνομα και το επώνυμό του, την ημερομηνία γέννησής του, τη διεύθυνση κατοικίας, τον τόπο διαμονής του, τα στοιχεία επικοινωνίας και τα ενδιαφέροντά του.
Με βάση τα παραπάνω, το facebook παρέχει ένα δημόσιο διαδικτυακό χώρο, στον οποίο οι χρήστες κατά κανόνα αποκαλύπτουν πληθώρα στοιχείων της ζωής τους και της προσωπικότητάς τους.
Μάλιστα, κατά την επίσημη ιστοσελίδα αυτού (facebook), θεσπίζεται τεκμήριο ότι ο χρήστης επιθυμεί τη διάδοση των πληροφοριών του και όχι την προστασία τους.
Σύμφωνα με την πολιτική προστασίας της ιδιωτικότητας του facebook, αλλά και τις ρυθμίσεις που προσφέρει, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τον βαθμό δημοσιότητας του προφίλ τους.
Ειδικότερα, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα και μάλιστα, ανά πάσα στιγμή και όχι μόνο κατά τη δημιουργία του λογαριασμού του, να προβεί σε ρυθμίσεις ιδιωτικότητας στο «προφίλ» του, εάν επιθυμεί να περιορίσει τον κύκλο των προσώπων που έχουν πρόσβαση σε αυτό, στις φωτογραφίες του και γενικότερα στις αναρτήσεις του, δηλαδή να προβεί σε ρυθμίσεις περιορισμού πρόσβασης στις πληροφορίες του – «κλειστό προφίλ», που είναι προσβάσιμο μόνο σε καταχωρημένους «φίλους»).
Επίσης, έχει τη δυνατότητα να καταστήσει δημόσια κι ελεύθερα πρσβάσιμα σε όλους (ακόμη και σε χρήστες τού διαδικτύου που δεν έχουν λογαριασμό στο «facebook») τα στοιχεία αυτά, με την καταχώρησή τους στον εν λόγω ιστότοπο χωρίς ρυθμίσεις ασφαλείας – «ανοιχτόπροφίλ».
Χιλιάδες είναι βέβαια οι περιπτώσεις κατά τις οποίες πολλοί χρήστες προχωρούν σε προσβλητικά και ανήθικα σχόλια σε βάρος άλλων προσώπων.
Σύμφωνα με ΤΑ ΝΕΑ οι δικαστές του Εφετείου Πειραιά, σε υπόθεση που αφορούσε αναρτήσεις στο Facebook από το περιεχόμενο των οποίων παρουσιαζόταν ένας χρήστης ανέντιμος και αναρτήθηκαν προσβλητικά σχόλια προς το πρόσωπό του, υποχρέωσαν χρήστη να πληρώσει αντίτιμο ύψους 6000 ευρώ.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο σκεπτικό της συγκεκριμένης απόφασης, «Το Facebook παρέχει έναν δημόσιο διαδικτυακό χώρο, στον οποίο οι χρήστες κατά κανόνα αποκαλύπτουν στοιχεία της ζωής τους».
Οι δικαστές επικαλούμενοι την επίσημη σελίδα του συγκεκριμένου μέσου δικτύωσης με βάση την οποία «θεσπίζεται τεκμήριο ότι ο χρήστης επιθυμεί τη διάδοση προσωπικών του πληροφοριών και όχι την προστασία τους».
Για λόγους πολιτικής προστασίας της ιδιωτικότητας του Facebook, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις που προσφέρει, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τον βαθμό δημοσιότητας του προφίλ τους.
Συγκεκριμένα, αναφέρουν οι δικαστές ότι ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να προβεί σε ιδιωτικότητα του προφίλ τους ανα πάσα ώρα και στιγμή ούτως ώστε να περιορίσει τον αριθμό των χρηστών που θα έχουν πρόσβαση σε αυτό.
Ωστόσο στην υπόθεση που ήρθε ενώπιόν τους, οι αναρτήσεις και τα σχόλια έκριναν ότι έβλαψαν την τιμή και την υπόληψη του προσώπου όπου αναφερόταν ο χρήστης, αφού τα παρακολούθησε και πολύ μεγάλος αριθμός προσώπων που ακολουθούσαν τον χρήστη.
Οι δικαστικοί λειτουργοί κρίνοντας ορθά την συγκεκριμένη υπόθεση, του είδους, της βλάβης αλλά και του ψυχικού άλγους που προκλήθηκε στο πρόσωπο που αφορούσαν τα σχόλια, υποχρεώνει τον χρήστη του Facebook να αποζημιώσει τον αντίδικό του με 6000 ευρώ.