Εξέλιξη – σοκ με τα διπλώματα οδήγησης: «Βόμβα» για χιλιάδες οδηγούς

Δίπλωμα οδήγησης: Σοκ για χιλιάδες υποψήφιους οδηγούς καθώς τα ασφάλιστρα αναμένεται να ανέβουν στα… ύψη τις επόμενες εβδομάδες, συμπαρασύροντας και τα διπλώματα οδήγησης . Δείτε στο xristika.gr τι έχει συμβεί.

«Πονοκέφαλο» στα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει προκαλέσει η δημοσιοποίηση των αλλαγών στις εξετάσεις για την απόκτηση άδειας οδήγησης καθώς σύμφωνα με όσα αναφέρει το Newsauto.gr κάποιοι εξετάζουν αυξήσεις στις τιμές τους με αποτέλεσμα να ανέβει και το κόστος απόκτησης της άδειας οδήγησης.

Ειδικότερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε ότι ο εκπαιδευτής της Σχολής Οδηγών μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου θα κάθεται στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και ο εξεταστής θα κάθεται στο εμπρόσθιο κάθισμα δίπλα στον εξεταζόμενο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr αυτή η κίνηση είναι δυνατό να προκαλέσει πολύ μεγάλη αύξηση στο κόστος απόκτησης του διπλώματος για τους υποψήφιους οδηγούς καθώς ήδη κάποιες ασφαλιστικές ετοιμάζονται να αυξήσουν τις τιμές τους ειδικά για την ημέρα που θα πραγματοποιηθούν οι πρακτικές εξετάσεις οδήγησης.

Άλλωστε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε επιβάλλει το χαράτσι των 120 ευρώ στα δίκυκλα, 150 ευρώ στα αυτοκίνητα και 180 ευρώ στα φορτηγά που υποχρεώνονταν να πληρώνουν για ασφάλιση όσοι έδιναν εξετάσεις για άδεια οδήγησης.

Η ασφάλιση αυτή κάλυπτε το χρονικό διάστημα δέκα λεπτών της εξέτασης, ενώ τα ποσά αυτά καλύπτουν σε αρκετές περιπτώσεις και την ετήσια ασφάλεια των Ι.Χ. αυτοκινήτων.

Η τωρινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αμέσως μόλις ανέλαβε το Υπουργείο κατήργησε το χαράτσι επιστρέφοντας στο στο προηγούμενο νομοθετικό καθεστώς κατά το οποίο και η ασφάλεια του αυτοκινήτου και έναντι τρίτων καλυπτόταν από τους εκπαιδευτές που είχαν υποχρέωση να ασφαλίσουν τόσο το αυτοκίνητο όσο και τους επιβαίνοντες.

Όμως η εξαγγελία για την τοποθέτηση του εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα άνοιξε και πάλι την «όρεξη» κάποιων ασφαλιστικών οι οποίες ήδη σχεδιάζουν την αύξηση του κόστους ασφάλισης των οχημάτων των Σχολών Οδηγών την ημέρα των πρακτικών εξετάσεων καθώς εκτιμούν ότι αυξάνεται κατά πολύ ο κίνδυνος ατυχήματος εξαιτίας της «απουσίας» των εκπαιδευτών από τα βοηθητικά χειριστήρια οδήγησης.

Επίσης υπάρχει πάντοτε ο κίνδυνος κάποιος εξεταστής να «επέμβει» πρόωρα ή κατά λάθος προκαλώντας μεγαλύτερη ταραχή στον υποψήφιο οδηγό ο οποίος θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ήδη θα βρίσκεται υπό έντονη ψυχολογική πίεση.

Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε πόσα ατυχήματα έχουν καταγραφεί από υποψήφιους οδηγούς που από τύχη δεν μετατράπηκαν σε δυστυχήματα εξαιτίας της ψυχολογικής πίεσης που βιώνουν.

Βέβαια λύσεις μπορεί να βρεθούν ώστε να διατηρηθεί ο εκπαιδευτής δίπλα στον υποψήφιο οδηγό και να μην προκληθεί καμία αύξηση στο κόστος ασφάλισης όπως να τοποθετηθούν νέοι ηχητικοί αισθητήρες στα πεντάλ του εκπαιδευτή οπότε οποιαδήποτε «βοήθεια» προς τον υποψήφιο οδηγό να προκαλεί την ενεργοποίηση των αισθητήρων που θα παράγουν θόρυβο και ο εξεταστής να μην χρειάζεται να κοιτά τα πόδια του εκπαιδευτή.

Να υπενθυμίσουμε πως βομβητές στα πεντάλ των εκπαιδευτικών οχημάτων έχουν τοποθετηθεί από το 2000 και σύμφωνα με όσα επισημαίνουν στελέχη από Σχολές Οδηγών ελέγχονται πριν από κάθε εξέταση αλλά και από τα ΚΤΕΟ…

Ωστόσο έχουν περάσει 21 έτη από τότε και η τεχνολογία έχει κάνει άλματα οπότε η αντικατάστασή τους σίγουρα θα επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα.

Η τεχνολογία άλλωστε μπορεί να μπλοκάρει κάθε πιθανή βοήθεια από τον εκπαιδευτή και ο εξεταστής να εστιάσει όλη την προσοχή του στον υποψήφιο οδηγό.

Επίσης ένα επιπλέον πρόβλημα που θα προκύψει αν υιοθετηθεί η τοποθέτηση του εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα έχει να κάνει τις εξετάσεις των φορτηγών και λεωφορείων όπου ιδίως στα φορτηγά δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί λόγω χωροταξικών προβλημάτων.

Από την άλλη μεριά στα λεωφορεία ο εκπαιδευτής ή ο κάτοχος του οχήματος σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αφήσει τον επιπλέον έλεγχο του λεωφορείου στον εξεταστή καθώς η πρόκληση ατυχήματος σε ένα τέτοιο όχημα εκτός του υψηλού κόστους επισκευής μπορεί να έχει πολύ δυσάρεστες συνέπειες…

Δίπλωμα οδήγησης: Το κόλπο για να πάρεις φτηνότερο μεταχειρισμένο

Πώς θα… ξεγελάσεις την αντιπροσωπεία. Ο νέος φόρος ταξινόμησης ρίχνει τις τελικές τιμές στα Ι.Χ. χωρίς να στερεί έσοδα από το Δημόσιο. Ξεμπλοκάρει και η αγορά για τα μεταχειρισμένα που «καπηλεύονταν» επιτήδειοι. Όλα τα νέα στο xristika.gr.

Η αγορά ενός «λίγο καλύτερου αυτοκίνητου» δεν σημάνει κατ’ ανάγκη ότι πρέπει να μπει βαθειά το χέρι στην τσέπη!

Η φορολογία στις εισαγωγές Ι.Χ έχει βελτιωθεί προς το καλύτερο φέρνοντας τους οδηγούς ένα βήμα πιο κοντά στο να αποκτήσουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους.

Το… «μυστικό» βρίσκεται στο νέο τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης για κάθε εισαγόμενο Ι.Χ.

Με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση του υφυπουργού Οικονομικών Απ. Βεσυρόπουλου καθιερώθηκε η προοδευτική φορολόγηση στον υπολογισμό τους Τέλους Ταξινόμησης για τα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Με τον νέο τρόπο φορολόγησης μειώνονται οι δασμοί, δηλαδή το κόστος εκτελωνισμού, με αποτέλεσμα να πέφτουν οι τελικές τιμές ακόμα και στα λεγόμενα «ακριβά» αυτοκίνητα.

Πλέον, με βάση τη νέα κλίμακα, ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης γίνεται όπως και στη φορολογία εισοδήματος, δηλαδή ανάλογα με την κλίμακα: Για τα αυτοκίνητα με αξία λιανικής προ φόρων έως 14.000 ευρώ, ο συντελεστής είναι 4%.

Πάνω από τις 14.001 ευρώ, φορολογείται μόνο το υπερβάλλον ποσό για κάθε κλίμακα και όχι ολόκληρο το ποσό της αξίας λιανικής προ φόρων όπως ίσχυε παλιά.

Ειδικότερα:

  • Για λιανική προ φόρων από 14.001 ευρώ έως και 17.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 26%.
  • Για λιανική προ φόρων από 17.001 ευρώ έως και 20.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 53%.
  • Για λιανική προ φόρων από 20.001 ευρώ έως και 25.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 62%.
  • Για λιανική προ φόρων από 25.001 ευρώ έως και 30.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 71%.
  • Για λιανική προ φόρων πάνω από 30.001 ευρώ ο συντελεστής είναι 30%.

Η προοδευτική κλίμακα σημαίνει οτι οι καταναλωτές μπορούν να διαλέγουν την έκδοση που επιθυμούν ή και τυχόν εξτρά εξοπλισμό, χωρίς να πρέπει για πληρώσουν υπέρογκους φόρους!

Για παράδειγμα, το τέλος ταξινόμησης σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο με αξία λιανικής προ φόρων 20.000 ευρώ, με το παλιό σύστημα, ανερχόταν σε 3.200 ευρώ.

Με το νέο καθεστώς, το τέλος ταξινόμησης υπολογίζεται ως εξης:

Έως 14.000 ευρώ επιβάλλεται συντελεστή 4%, και ο φόρος ανέρχεται σε 560 ευρώ. Τα επόμενα 3.000 ευρώ φορολογούνται με συντελεστή 26%, δηλαδή 780 ευρώ, και τα υπόλοιπα 3.000 ευρώ με 53%. Έτσι, το συνολικό τέλος ταξινόμησης διαμορφώνεται σε 2.930 ευρώ.

Με το νέο σύστημα, λοιπόν και ανάλογα με την περίπτωση, νοικοκυριά επαγγελματίες κ.λπ. μπορούν να αναβαθμίσουν το αυτοκίνητο τους χωρίς να υποστούν μεγάλη φορολογική επιβάρυνση (σε σχέση με όσα ίσχυαν).

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το νέο σύστημα δεν έχει στερήσει έσοδα από τα κρατικά ταμεία. Και αυτό γιατί με το νέο σύστημα, ουσιαστικά, αλλάζει η κατανομή των φόρων γίνεται δικαιότερη.

Επιπροσθέτως έχουν αυξηθεί από 50% έως και 200% τα τέλη ταξινόμησης για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης έως και 31.8.2018.

Έτσι, το υπουργείο Οικονομικών έχει να εισπράττει φόρους και από αυτήν την πηγή εσόδων.

Πρόσφατα στοιχεία του υπουργείου δείχνουν οτι το 2020 η εφορία εισέπραξε επιπλέον 723 ευρώ (κατά μέσο όρο) ανά πωληθέν αυτοκίνητο. Δηλαδή ο μέσος φόρος αυξήθηκε από 5.528 ευρώ σε 6.251 ευρώ.

Την ιδία ώρα ξεμπλοκάρει και η αγορά των μεταχειρισμένων Ι.Χ μετά και από την πάταξης κυκλωμάτων που «έτρωγαν» των φπα εισαγωγής , εν αγνοία των αγοραστών.

Με βάση τα στοιχεία που παρείχε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσιών Εσόδων, από δείγμα αυτοκινήτων που εισήχθησαν το πρώτο τρίμηνο 2021, σε ποσοστό της ταξης 40% δεν ειχε πληρωθεί ο ΦΠΑ.

Αποτέλεσμα ήταν οι ανυποψίαστοι καταναλωτές να βρεθούν με «μπλοκαρισμένα» αυτοκίνητα, που δεν μπορούσαν να μεταβιβάσουν, ωσότου τα τελωνεία τελειώσουν «τους λογαριασμούς τους» με τους εμπόρους που τα εισήγαγαν μεταχειρισμένα.