Έξαλλος ο Βαρδινογιάννης: Τον έδιωξε κακήν κακώς

Βαρδινογιάννης: Ηχηρή αποχώρηση από τον όμιλο της Motor Oil. Τι συνέβη και έφυγε κορυφαίο στέλεχος; Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Την αποχώρηση του Γενικού Διευθυντή Εφοδιασμού & Εμπορίας της, κ. Andre Bledjian, ανακοίνωσε η Motor Oil.

Προς το παρόν η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει το όνομα του αντικαταστάτη του.

Βαρδινογιάννης: Νέα κίνηση – ματ! Πώς κατάφερε να τον… πληρώνουν όλοι οι Έλληνες

Η Motor Oil αναπτύσσει σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ. Πώς όλοι μας πλέον θα… πληρώνουμε τον Βαρδινογιάννη για να κινούμαστε. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Δεκαετές δάνειο 40 εκατ. ευρώ θα χορηγήσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) στη Motor Oil, συγχρηματοδοτώντας το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας για την ανάπτυξη εκτεταμένου δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και σταθμών υδρογόνου σε όλη την Ελλάδα.

Η επένδυση, που όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση της Motor Oil είναι η πρώτη τέτοιας κλίμακας στην Ελλάδα, προβλέπει την εγκατάσταση περίπου 3.000 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών μέσων μεταφοράς.

Οι υποδομές για τα μέσα μεταφοράς που κινούνται με υδρογόνο θα περιλαμβάνουν μία ηλεκτρολυτική κυψέλη για την παραγωγή υδρογόνου, σταθμό τροφοδοσίας για τη φόρτωση υδρογόνου στα ρυμουλκούμενα βυτία, ρυμουλκούμενα βυτία υδρογόνου και σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο.

Προβλέποντας τη σταδιακή εγκατάσταση υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού για οχήματα μηδενικών εκπομπών, το έργο θα προσφέρει οφέλη σε επίπεδο περιβαλλοντικής εξοικονόμησης, όπως μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης (οξείδια του αζώτου, αιωρούμενα σωματίδια), μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου και μείωση του θορύβου.

Το έργο θα συμβάλει επίσης στην ανάπτυξη της βιομηχανίας υδρογόνου και ηλεκτροκίνησης, επιταχύνοντας την εγκατάσταση υποδομών για οχήματα μηδενικών ρύπων, και επομένως έμμεσα και στην ανάπτυξη των αντίστοιχων τομέων της αγοράς, σημειώνεται.

Η συνεργασία μεταξύ της ΕΤΕπ και της Motor Oil Hellas ανακοινώθηκε στα κεντρικά γραφεία της ΕΤΕπ στο Λουξεμβούργο στις 17 Φεβρουαρίου κατά τη διάρκεια της τελετής υπογραφής της δανειακής συμφωνίας από τους Ιωάννη Καλτσά, Επικεφαλής της επενδυτικής ομάδας της ΕΤΕπ για Ελλάδα και Κύπρο, και Πέτρο Τζαννετάκη, Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου Motor Oil.

«Εκφράζουμε σήμερα την ιδιαίτερη ικανοποίησή μας για τη σύναψη αυτής της συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Πρόκειται για ένα ακόμα σημαντικό βήμα του Ομίλου Motor Oil προς την κατεύθυνση της ενεργειακής μετάβασης στο σύγχρονο, απαιτητικό ενεργειακό περιβάλλον.

Έχουμε αναλάβει τη δέσμευση να επιτύχουμε απτά αποτελέσματα και να προσφέρουμε προστιθέμενη αξία μέσω στρατηγικών συμμαχιών.

Τα τελευταία 50 έτη η Motor Oil είναι ταυτισμένη με την ενέργεια. Προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίσουμε την ενεργειακή επάρκεια της Ελλάδας, καλύπτοντας παράλληλα τις ανάγκες για εναλλακτικές πηγές ενέργειας και πράσινα καύσιμα που έχουν μεγάλη σημασία για την ενεργειακή αυτονομία της χώρας» δήλωσε ο Πέτρος Τζαννετάκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil.

«Η αγορά οχημάτων μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρικών οχημάτων και οχημάτων υδρογόνου, βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο ανάπτυξης στην Ελλάδα.

Mέσω της χρηματοδότησης αυτού του καινοτόμου έργου, το οποίο διαθέτει βιώσιμα και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά, η ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τον μετασχηματισμό των οδικών μεταφορών προς την κατεύθυνση του υδρογόνου και της ηλεκτρικής κίνησης και την αυξημένη βιωσιμότητα, παρέχοντας παράλληλα ένα μήνυμα για την τόνωση της περαιτέρω χρηματοδότησης από τις εμπορικές τράπεζες σε παρόμοια έργα», δήλωσε ο Ιωάννης Καλτσάς, Επικεφαλής της Επενδυτικής Ομάδας της ΕΤΕπ για Ελλάδα και Κύπρο.

«Η σημερινή συμφωνία είναι το αποτέλεσμα πολύμηνης εργασίας μεταξύ της ΕΤΕπ και της Motor Oil Hellas, καθώς η εταιρεία εργάζεται για τη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος μέσω των προϊόντων και των λειτουργιών της».

Τόνωση της βιωσιμότητας μέσω της αγοράς των οχημάτων μηδενικών εκπομπών
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 49% των έργων που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο της επένδυσης θα βρίσκονται εντός του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).

Επιπλέον, εκτιμάται ότι το 100% του δικτύου θα εγκατασταθεί σε λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες και σε περιφέρειες μετάβασης και συνοχής. Οι σταθμοί φόρτισης θα είναι δημόσιοι και η πρόσβαση θα είναι ελεύθερη.

Την τελευταία δεκαετία η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει χορηγήσει πάνω από 8 δισ. ευρώ για επιχειρηματικές επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα σε όλη την Ελλάδα.

Βαρδινογιάννης: Ελέγχει πια όλη την Ελλάδα – Καύσιμα, ρεύμα και νερό

Η πράσινη ενέργεια, η κυκλική οικονομία, το υδρογόνο είναι το μέλλον και ο Βαρδινογιάννης πρωτοπορεί. Επενδύσεις 8 δισ. από Motor Oil και Helleniq Energy με το βλέμμα στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Με προτεραιότητα την ενεργειακή τους μετάβαση Motor Oil και Helleniq δρομολογούν επενδύσεις 8 δις. ως το 2030, αλλάζοντας το επιχειρηματικό τους μοντέλο από εταιρείες πετρελαίου σε ολοκληρωμένους ενεργειακούς ομίλους.

Ταυτόχρονα αλλάζουν τις αποτιμήσεις και την αξία τους ενώ με τα σημαντικά τους επενδυτικά προγράμματα συμβάλλουν στην αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ στη χώρα.

Η πράσινη ενέργεια, η κυκλική οικονομία, το υδρογόνο είναι το μέλλον και εξασφαλίζουν σημαντικά πλεονεκτήματα στην οικονομία και το περιβάλλον ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η επιχειρησιακή αξία όποιας εταιρείας πραγματοποιεί αυτή τη μετάβαση.

Η τάση αυτή είναι διεθνής και σε όλο τον κόσμο οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου μετατρέπονται σε βιώσιμους ενεργειακούς ομίλους.

Οι TotalEnergies και η BP συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου που επενδύουν στην παραγωγή ηλιακής και αιολικής ενέργειας, η πρώτη σχεδιάζει να έχει ισχύ 35GW από ανανεώσιμες πηγές έως το 2025, αυξημένη στα 100GW έως το 2030, ενώ η BP στοχεύει σε 20GW έως το 2025 και 50GW έως το 2030.

Ειδικά στην υπεράκτια παραγωγή αιολικής ενέργειας, η νορβηγική εταιρεία παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου Equinor αναμένεται να ηγηθεί με σχέδια να κατασκευάσει 9,6 GW υπεράκτιας αιολικής ενέργειας έως το 2030.

Συμπεριλαμβανομένων των Eni και Respol, αυτές οι πέντε μεγάλες εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου στοχεύουν σχεδόν 250 GW ανανεώσιμης ισχύος έως το 2030, έναντι 10,7 GW το 2022.

Βαρδινογιάννης: Επενδύσεις 4 δισ. για τον μετασχηματισμό

Ως ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα ενεργειακής μετάβασης στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης χαρακτηρίζει η Motor Oil το επενδυτικό πλάνο ανάπτυξης του ομίλου με ορίζοντα το 2030.

Στα 2,5 δισ. ευρώ ανέρχονται οι επενδύσεις για την ενεργειακή της μετάβαση και περιλαμβάνουν έργα ΑΠΕ, αλλά και για τα πετροχημικά προϊόντα, το φυσικό αέριο, τα βιοκαύσιμα, επέκταση του δικτύου ηλεκτροκίνησης, την κυκλική οικονομία και τα ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα, το υδρογόνο και για την απανθρακοποίησή του.

Το σύνολο των επενδύσεων που προγραμματίζονται ως το 2030 ξεπερνούν τα 4 δισ. ευρώ και αφορούν και νέες επενδύσεις στην παραδοσιακή δραστηριότητα του ομίλου, το διυλιστήριο στους Αγίους Θεοδώρους. Στόχος του ομίλου είναι να φτάσει το 2030, το 40% των EBITDA να μην είναι από τον τομέα των καυσίμων.

Το 2030 το εκτιμώμενο EBITDA από έργα ΑΠΕ προσδιορίζεται σε πλέον των 250 εκατ. ευρώ, από 44 εκατ. ευρώ του 2021. Τον επόμενο χρόνο, αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή των 84 MW, ενώ διατηρείται η δέσμευση της διοίκησης της Motor Oil για το κλείσιμο της συμφωνίας με την Ελλάκτωρ ως τα τέλη του έτους.

Μαζί με τις ΑΠΕ που εξαγοράσθηκαν από την τελευταία, η συνολική εγκατεστημένη ισχύς της More, θυγατρικής του ομίλου Motor Oil, θα φθάσει το 2022 στα 800 MW.

Η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου του ομίλου με ΑΠΕ ως το 2030 θα προέλθει με οργανική ανάπτυξη από το υφιστάμενο pipeline, αλλά και εξαγορές στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή. Στόχος είναι να ξεπεράσει τα 2 GW.

Ταυτόχρονα, προχωράει ανάπτυξη έργων παραγωγής πράσινου υδρογόνου, μαζί με τη ΔΕΗ.

Ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού με υδρογόνο στην Ελλάδα που θα κατασκευάσει η εταιρεία προβλέπεται να είναι έτοιμος το 2024, ενώ ο αρχικός προγραμματισμός περιλαμβάνει πέντε πρατήρια.

Τέλος με τη νέα μονάδα πολυπροπυλενίου ο όμιλος στοχεύει στη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων του και στην ενίσχυση του περιβαλλοντικού προφίλ του διυλιστηρίου του. Εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη το 2026, με ετήσια παραγωγή περί τις 100.000 τόνους.

Βαρδινογιάννης: Ενεργειακή μετάβαση με επενδύσεις 3,5-4 δισ. ευρώ

Εως το 2030 η Helleniq Energy θα επενδύσει 3,5 με 4 δισ. ευρώ, με σκοπό τη μείωση κατά 50% του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος κατά την περίοδο αυτή.

Μέσω του μετασχηματισμού της με οδικό χάρτη το «Vision 2025» η Helleniq στοχεύει να μεταμορφωθεί από παραδοσιακό πετρελαϊκό όμιλο σε utility με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, σταθερή ροή αποτελεσμάτων, πιο προβλέψιμη κερδοφορία και μικρότερη εξάρτηση από την «κυκλικότητα» των αγορών, που επηρεάζει έντονα τα περιθώρια του κλάδου διύλισης, της βασικής δραστηριότητας του ομίλου σήμερα.

Από τα 4 δις. επενδύσεων, πάνω από το 50% προορίζεται για τη «νέα ενέργεια», δηλαδή σε ενεργειακούς κλάδους που έχουν χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από την κύρια δραστηριότητά του.

Οι μεσο-μακροπρόθεσμοι στόχοι που έχουν τεθεί για τις ΑΠΕ (αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος σε 1 GW το 2025- 2026 από 340 MW σήμερα και σε 2 GW το 2030) θα εκπληρωθούν νωρίτερα, με ανάπτυξη νέων μονάδων από τον όμιλο και εξαγορές τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό αλλά και με επενδύσεις στα υπεράκτια αιολικά, όπου τα ΕΛΠΕ έχουν ως στρατηγικό εταίρο τη γερμανική RWE.

Βαρδινογιάννης: Ηλεκτροκίνηση

Ο Ομιλος συνεχίζει να επενδύει στην κινητικότητα (E-Mobility), αναπτύσσοντας στρατηγικές συνεργασίες και εξοπλίζοντας συνεχώς τα πρατήριά του με σημεία φόρτισης.

Μάλιστα, έως το 2023 αναμένονται 1.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και εγκατάσταση ταχυφορτιστών. Έως το 2030 ο στόχος είναι να φτάσει τα 4.000 σημεία φόρτισης.

Με μερίδιο αγοράς πάνω από 30% η Μotor Oil μέσα από τα εμπορικά σήματα Coral και Avin (σε Ελλάδα, Β. Μακεδονία, Σερβία, Κροατία και Κύπρο) σκοπεύει να αναπτύξει ελκυστικούς προορισμούς πελατών σε όλο το δίκτυο λιανικής, διευκολύνοντας τη διείσδυση της ηλεκτρονικής κινητικότητας στη ζωή των πολιτών.

Βαρδινογιάννης: Ανακύκλωση – Ανανεώσιμα καύσιμα

Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις από τον όμιλο στην κυκλική οικονομία και τα ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα.

Ενδεικτικά αναφέρονται, η εξαγορά της Verd, η Κοινοπραξία με την ΔΕΗ για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, η κατασκευή, σε συνεργασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, του Αεριοστροβιλικού Σταθμό Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο στην Κομοτηνή και η εξαγορά της Thalis στον τομέα διαχείρισης στέρεων υλικών και αποβλήτων, επεξεργασίας νερού και υγρών αποβλήτων, στην εξοικονόμηση πόρων, ενέργειας και χρήση ΑΠΕ στις υποδομές.

Βαρδινογιάννης: Διυλιστήριο

Επενδύσεις του ομίλου θα γίνουν και για τη βελτίωση της προσαρμοστικότητας και της βιωσιμότητας του Διυλιστηρίου της Μotor Oil.

Υπενθυμίζεται πως το Διυλιστήριο του Ομίλου, που βρίσκεται στην περιοχή των Αγ. Θεοδώρων στην Κόρινθο, αποτελεί το μεγαλύτερο αμιγώς ιδιωτικό βιομηχανικό συγκρότημα της Ελλάδας και θεωρείται ένα από τα πιο σύγχρονα διυλιστήρια της Ευρώπης µε βαθμό πολυπλοκότητας 12,61 (Nelson Complexity Index).

Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή του Συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας και συντόμως ξεκινά η επένδυση σε νέα μονάδα προπυλενίου.

Παράλληλα συνεχίζονται οι επενδύσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση και την βελτιστοποίηση των υποδομών στο Διυλιστήριο.

Βαρδινογιάννης: Το ξεκαθάρισμα και η «πράσινη στροφή»

Παράλληλα, όπως είχε διαφανεί από την επίσημη εταιρική παρουσίαση της MORE στις 11 Οκτωβρίου, η εταιρεία θα επικεντρωθεί το επόμενο διάστημα αποκλειστικά στο χώρο της πράσινης ενέργειας.

Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη δρομολογηθεί η ανάπτυξη των υφιστάμενων αδειών με πιθανή ένταξη και άλλων έργων. Την ίδια ώρα, η MORE «επιστρέφει» στον μητρικό Όμιλο της Motor Oil άλλες δραστηριότητες και συμμετοχές που είχε αποκτήσει μετά τη σύστασή της.

Έτσι, στις 19 Σεπτεμβρίου 2022 μεταβιβάστηκε στη ΜΟΗ το σύνολο των ομολογιών (ύψους 51 εκατ. ευρώ) στη Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής, η οποία σε κοινοπραξία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατασκευάζει το νέο ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό φυσικού αερίου ισχύος 877 MW στην Κομοτηνή.

Επίσης, στις 26 Σεπτεμβρίου μεταβιβάστηκε στη ΜΟΗ η συμμετοχή της MORE στη θυγατρική Διώρυγα Gas, που προωθεί την κατασκευή του FSRU στον Κόλπο των Αγίων Θεοδώρων.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία διαθέτει ακόμη συμμετοχή στην Κόρινθος Power, ενώ δραστηριοποιείται και στο διασυνοριακό εμπόριο ηλεκτρικής ενέργειας μέσω των θυγατρικών Strategic Energy Trading με έδρα την Ελλάδα και Sentrade RS Beograd και Sentrade Skopje σε Σερβία και Β. Μακεδονία.