Έξαλλοι στον Σκλαβενίτη με τον ΑΒ: Τι έκανε κρυφά – Έρχεται… απάντηση

Μπήκε σφήνα η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ στις… δουλειές του Σκλαβενίτη, με τον ισχυρό παίκτη να ετοιμάζει κίνηση – ματ.

Όπως διαβάζουμε στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, στη σχέση του efood με την Σκλαβενίτης παρείσφρησε πριν λίγες μέρες η ΑΒ Βασιλόπουλος, δηλαδή, πλέον μέσω της γνωστής ηλεκτρονικής πλατφόρμας γίνεται παραγγελιοληψία και διανομή προϊόντων και για τη θυγατρική του ομίλου Ahold-Delhaize.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος έκανε αυτή την κίνηση, μετά την παύση λειτουργίας της InstaShop στην Ελλάδα στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου.

Θυμίζουμε ότι η InstaShop συνεργαζόταν με τις αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, MyMarket, Bazaar και Θανόπουλος. Μάλιστα δεν αποκλείεται εκτός από την ΑΒ Βασιλόπουλος το efood να προχωρήσει το επόμενο διάστημα και σε συνεργασία και με άλλες αλυσίδες.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο site του efood η παράδοση για τα προϊόντα της ΑΒ Βασιλόπουλος γίνεται σε 20 – 25 λεπτά ενώ η ελάχιστη παραγγελία είναι 20 ευρώ.

Όσον αφορά τη Σκλαβενίτης, συνεχίζει τη συνεργασία της με το efood (παράδοση 6-48 ώρες, ελάχιστη παραγγελία 30 ευρώ, Delivery 2,50 ευρώ, ενώ ενεργή είναι και η υπηρεσία Sklavenitis Express, που λειτουργεί επίσης μέσω της γνωστής πλατφόρμας, δίνοντας τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ψώνια από 2.500 κωδικούς με παράδοση σε 40 – 45 λεπτά.

Αν θα υπάρξει απάντηση και από τον Σκλαβενίτη, δηλαδή εάν θα διευρύνει την παρουσία του και στην έτερη μεγάλη πλατφόρμα της ελληνικής αγοράς, τη Wolt, η οποία συνεργάζεται με τις αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, Μy Market, Μασούτης και Κρητικός, μένει να το δούμε στο άμεσο μέλλον.

Σούπερ μάρκετ: Πρόστιμο 30.000 ευρώ σε πασίγνωστη αλυσίδα – Τι έχει συμβεί

Σούπερ μάρκετ: Πρόστιμο 30.000 ευρώ επέβαλε στην εταιρεία «Κρητικός» επέβαλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού λόγω του ότι γνωστοποιήθηκε εκπρόθεσμα η συμφωνία συγκέντρωσης, που αφορά στη μεταβολή στον έλεγχο επί της εταιρείας ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΣ Α.Ε., από τον αποκλειστικό έλεγχο της εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΡΚΕΤ Α.Ε. σε αποκλειστικό έλεγχο της εταιρείας ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ Α.Ε.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αποφασίστηκε κατόπιν της σχετικής έκθεσης του αρμόδιου Εισηγητή, επί της εκπρόθεσμης γνωστοποίησης συγκέντρωσης, που αφορά στη μεταβολή στον έλεγχο επί της εταιρείας ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΣ Α.Ε., από τον αποκλειστικό έλεγχο της εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΡΚΕΤ Α.Ε. σε αποκλειστικό έλεγχο της εταιρείας ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ Α.Ε.

Σύμφωνα με το αρ. 6 παρ. 1 του Ν.3959/2011 κάθε συγκέντρωση επιχειρήσεων πρέπει να γνωστοποιείται στην Επιτροπή Ανταγωνισμού μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από τη σύναψη της συμφωνίας που εξασφαλίζει τον έλεγχο της επιχείρησης. Η συμφωνία εν προκειμένω αφορά στην απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου από την εταιρεία ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ επί της ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΣ.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της Απόφασης, από τα διαθέσιμα αποδεικτικά στοιχεία, προκύπτει ότι η εν λόγω συμφωνία γνωστοποιήθηκε εκπρόθεσμα στην Υπηρεσία υπερβαίνοντας κατά τριάντα τρεις (33) ημέρες την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης γνωστοποίησης της συγκέντρωσης.

Με την Απόφαση 823/2023 η ΕΑ διαπιστώνει την εκπρόθεσμη γνωστοποίηση της συγκέντρωσης κατά παράβαση του άρθρου 6 παρ. 1 του Ν. 3959/2011, και επιβάλλει στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, ως υπόχρεη σε γνωστοποίηση, πρόστιμο ποσού 30.000 ευρώ κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 6 παρ. 4 του Ν. 3959/2011, όπως ισχύει. Σημειώνεται ότι την λόγω συγκέντρωση η ΕΑ ενέκρινε με την υπ. αριθ. 803/2022 Απόφαση της.

Σούπερ μάρκετ: Ξεκινούν να επιβάλλουν νέα χρέωση στους πελάτες – Πόσα θα μας παίρνουν

Μετά τον Σκλαβενίτη, από τις 5 Μαρτίου και ο Μασούτης ξεκινά να χρεώνει τις ηλεκτρονικές παραγγελίες και διανομές κατ’ οίκον, με βάση το κόστος της εκάστοτε παραγγελίας, ενώ από 90 ευρώ και πάνω, δεν θα υπάρχει κάποια χρέωση.

Ειδικότερα, το εν λόγω σούπερ μάρκετ θα χρεώνει 3,5 ευρώ για παραγγελίες από 20 έως 39,99 ευρώ και 2,5 ευρώ για παραγγελίες από 40 έως 89,99 ευρώ.

Επίσης, κατεβάζει στα 20 ευρώ το ελάχιστο όριο παραγγελίας, από 40 ευρώ που είναι μέχρι τώρα, καθώς αφενός δεν έκανε προσιτό το ηλεκτρονικό της κατάστημα για μικρότερες παραγγελίες και αφετέρου η ανυπαρξία οποιασδήποτε χρέωσης καθιστούσε το εν λόγω κανάλι πωλήσεων εξαιρετικά κοστοβόρο.

Παραμένει δωρεάν το click and collect, δηλαδή όταν ο καταναλωτής παραγγέλνει ηλεκτρονικά, αλλά επιλέγει να παραλάβει ο ίδιος την παραγγελία από το κατάστημα.

Υπενθυμίζεται ότι η Σκλαβενίτης επιβάλλει:

5,00 ευρώ για αγορές έως 30 ευρώ
2,50 ευρώ για αγορές από 30 ευρώ έως 100 ευρώ
Δωρεάν για αγορές από 100 ευρώ και άνω
Δεν υπάρχει ελάχιστο όριο παραγγελίας.

Πολιτική δωρεάν μεταφορικών μόνο για παραγγελίες πάνω από 100 ευρώ εφαρμόζει και το e-fresh.gr, με τα έξοδα αποστολής να κυμαίνονται από 2 έως 3 ευρώ, αναλόγως του ύψους της παραγγελίας.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος εφαρμόζει ελάχιστο όριο παραγγελίας τα 25 ευρώ και παρέχει δωρεάν διανομή για παραγγελίες πάνω από 45 ευρώ

Στο My Market στην Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο και Ιωάννινα οι χρεώσεις για μεταφορικά κυμαίνονται από 1,50€ έως 3,00€ για παραγγελίες από 40,01€ έως 90,00€. Για όλες τις παραγγελίες από 90,00€ και άνω τα μεταφορικά είναι ΔΩΡΕΑΝ. Στην υπόλοιπη Ελλάδα, για παραγγελίες από 40,01€ και άνω, 10€ μεταφορικά με μέγιστο ποσό παραγγελίας τα 300€. Εάν επιλέξετε ως τρόπο πληρωμής την “αντικαταβολή” υπάρχει μια επιπλέον χρέωση 3€.

Ο «Κρητικός» εφαρμόζει χρέωση ανεξαρτήτως ύψους παραγγελίας για την υπηρεσία Express Delivery, ενώ για τις απλές παραδόσεις χρέωση επιβάλλεται για παραγγελίες κάτω από 40 ευρώ.

Τέλος να σημειώσουμε ότι τα Lidl δεν διαθέτουν υπηρεσία παράδοσης κατ΄οίκον αφού εκτιμούν ότι θα αυξήσει το κόστος των προϊόντων του.

Σούπερ μάρκετ: Θρίλερ με τα… καρότσια – Τι έχει συμβεί

Πρόκειται για ένα σχεδόν αναπόφευκτο σενάριο: μπαίνεις σε ένα κατάστημα για να πάρεις μερικά απαραίτητα και σπρώχνεις, σηκώνεις και/ή σέρνεις το καρότσι σου στον διάδρομο καθώς συνήθως οι τροχοί κολλάνε, κάνουν θόρυβο ή στρίβουν στην αντίθετη πορεία.

Ένας αστικός μύθος που κυκλοφορεί εδώ και χρόνια υποστηρίζει ότι οι έμποροι λιανικής σκόπιμα κάνουν τα καρότσια δυσκίνητα ώστε να επιβραδύνουν την πορεία των καταναλωτών μεταξύτων διαδρόμων, ελπίζοντας να στρέψουν την προσοχή σε περισσότερα εμπορεύματα.

Ωστόσο, η πραγματικότητα φαίνεται ότι είναι διαφορετική: οι διαβόητες προβληματικές ρόδες δημιουργούνται στην πραγματικότητα από το επαναλαμβανόμενο χτύπημα στο οποίο συχνά υπόκεινται τα καροτσάκια, εξήγησε ο Alex Poulos.

Ο Poulos είναι ο διευθυντής πωλήσεων της RW Rogers, η οποία προμηθεύει χιλιάδες καροτσάκια αγορών σε εταιρείες όπως η Whole Foods, η Tractor Supply Company και η Meijer.

Με την πάροδο του χρόνου, τραβώντας τα καρότσια μέσα από ανώμαλους χώρους στάθμευσης, σπρώχνοντάς τα μέσα και έξω από το κατάστημα και αναγκάζοντάς τα να ανεβοκατεβαίνουν στο κράσπεδο παραμορφώνει την πλάκα τροχίσκου, το μεταλλικό κομμάτι που στερεώνει τον μηχανισμό του τροχού στο σώμα του καροτσιού, υπογράμμισε με δηλώσεις του στο CNN.

«Εάν αυτή η πλάκα τροχίσκου στρίψει λίγο, μπορεί να σηκώσει τον τροχό προς τα πάνω και τότε και οι δύο τροχοί δεν αγγίζουν το έδαφος ταυτόχρονα», τόνισε.

Σε έναν τέλειο κόσμο όπου τα καροτσάκια χειρίζονταν ήπια και χρησιμοποιούνται μόνο σε εσωτερικούς χώρους, ο τυπικός τροχός από πολυουρεθάνη των πέντε ιντσών θα μπορούσε να διαρκέσει από έξι έως οκτώ χρόνια, δήλωσε από την πλευρά του ο Alvar Diaz, αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ στην εταιρεία κατασκευής τροχών P&H Casters.

Σε ένα περιβάλλον καταστημάτων 24/7, είναι πιο πιθανό να διαρκέσουν δύο ή τρία χρόνια, ενώ οι μεταλλικοί τροχοί διαρκούν περίπου πέντε.

Αλλά η αντικατάσταση του τροχού χωρίς να προσεχθούν τα παξιμάδια και τα μπουλόνια που συγκρατούν τα πάντα σημαίνει ότι ένας νέος τροχός μπορεί να ταλαντεύεται εξίσου με έναν παλαιότερο.

Οι καταναλωτές φέρουν μέρος της ευθύνης.

Τα καρότσια που εγκαταλείπονται έξω αφού οι ξεφορτώσουν τα ψώνια τους στο αυτοκίνητο βρίσκονται στο έλεος της υπερβολικής ζέστης, του χιονιού, του πάγου και του αλατιού στο δρόμο.

Αυτή η παρατεταμένη έκθεση μπορεί επίσης, να βλάψει το καρότσι και τους τροχούς του.

Για να καταπολεμηθεί αυτό, πολλοί λιανοπωλητές στην Ευρώπη, όπως η Aldi, η Tesco και η Lidl, έχουν κλειδαριές με νομίσματα στα καρότσια τους (αρκετά σύνηθες και στην Ελλάδα).