Πλειστηριασμοί: Η Alfa Wood Πίνδος, η Στακόρ, η Cardico, αλλά και η Τεξαπρέτ περιλαμβάνονται στη λίστα με τα ακριβά βιομηχανικά ακίνητα που θα βγουν τις επόμενες μέρες. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Η εβδομάδα με τα πιο μεγάλα και «επώνυμα» σφυριά είναι αυτή που ξεκινάει σήμερα. Και τούτο καθώς στους περίπου 1490 πλειστηριασμούς οι οποίοι έχουν προγραμματιστεί να διενεργηθούν μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή περιλαμβάνοντα αρκετά βιομηχανικά ακίνητα αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, όπως αυτά της Alfa Wood Πίνδος, της Στακόρ, της Cardico, αλλά και της Τεξαπρέτ.
Η μεγάλη βιομηχανική μονάδα ξυλείας στα Γρεβενά βγαίνει ξανά σε πλειστηριασμό, με αυξημένη τιμή εκκίνησης, μετά την άγονη προσπάθεια που έγινε τον Ιανουάριο.
Συγκεκριμένα, το νέο σφυρί έχει οριστεί για την Πέμπτη 25 Ιουλίου, με την τιμή πρώτης προσφοράς να έχει αυξηθεί κατόπιν ανακοπής της οφειλέτριας εταιρείας στα 23.864.522 ευρώ.
Πρόκειται για ένα αγροτεμάχιο που βρίσκεται στην κτηματική περιφέρεια του Δημοτικού Διαμερίσματος Μαυραναίων του Δήμου Θεοδώρου Ζιάκα, Γρεβενών, στη θέση «Μαγούλα» που έχει ολική έκταση 107.646τ.μ., επί του οποίου βρίσκονται οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις της εταιρείας.
Αυτές αποτελούνται από 34 κτίρια συνολικού εμβαδού 27.764,98 τ.μ., που έχουν ανεγερθεί σε διάφορες χρονικές περιόδους από το 1987 έως και το 2010. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι με βάση την έκθεση εκτίμησης υπάρχουν αρκετά ακόμη αυθαίρετα κτίσματα. Το αγροτεμάχιο είναι περιφραγμένο, ενώ ο περιβάλλων χώρος πλήρως διαμορφωμένος με ασφαλτόστρωση, εμβαδού περίπου 23.500 τ.μ.
Στο υπόλοιπο τμήμα του αγροτεμαχίου υπάρχει απλή διαμόρφωση εδάφους με φυσικό χώμα. Επιπλέον, υπάρχει εγκατάσταση γεφυροπλάστιγγας, όπως και εξωτερικό δίκτυο ύδρευσης, αποχέτευσης και ηλεκτροφωτισμού. Μαζί με το αγροτεμάχιο και τα κτίρια της βιομηχανικής εγκατάστασης, στον πλειστηριασμό περιλαμβάνονται και πλήθος μηχανημάτων και εργαλείων.
Η Alfa Wood Πίνδος, από τις μεγαλύτερες μονάδες επεξεργασίας ξυλείας στη χώρα, βρίσκεται στο στόχαστρο των πλειστηριασμών από τα τέλη του 2019. Τον Σεπτέμβριο του 2021 βγήκε στο σφυρί με τιμή εκκίνησης στα 27.018.765 ευρώ, ενώ τον Δεκέμβριο 2022, η τιμή είχε μειωθεί στα 17.562.197,80 ευρώ. Ωστόσο, και οι δύο αυτοί πλειστηριασμοί κατέληξαν άγονοι.
Έτσι για τις 24 Ιανουαρίου 2024 είχε προγραμματιστεί ένα ακόμη σφυρί για την εν λόγω μονάδα, με την τιμή εκκίνησης να έχει διολισθήσει περαιτέρω στα 13.279.066 ευρώ. Ενόψει του πλειστηριασμού, η οφειλέτρια εταιρεία Alfa Wood Πίνδος κατέθεσε προσφυγή, ζητώντας να διορθωθεί η έκθεση αναγκαστικής κατάσχεσης ως προς την εκτίμηση της αξίας και την τιμή πρώτης προσφοράς, με αύξηση στο ποσό των 35.000.000 ευρώ.
Το Μονομελές Πρωτοδικείο Γρεβενών, με την απόφασή του που εκδόθηκε στις 15 Ιανουαρίου 2024, έκανε εν μέρει δεκτή την ανακοπή, ορίζοντας στο ποσό των 10.253.522 ευρώ την τιμή για το ακίνητο με τα κτίρια και στο ποσό των 13.611.000 ευρώ την τιμή για τον μηχανολογικό εξοπλισμό, με τη νέα συνολική τιμή εκκίνησης να διαμορφώνεται στα 23.864.522 ευρώ.
Η Alfa Wood Πίνδος ανήκει στην Alfa Wood Group, τον μεγαλύτερο σήμερα όμιλο στην εγχώρια αγορά βιομηχανίας ξύλου. Η αφετηρία για την Alfa Wood βρίσκεται το 1981, όταν ο Αντώνης Αδαμόπουλος και ο Χρήστος Αγοραστός ίδρυσαν την Alpha Wood Α.Ε.Β.Ε, την οποία με σημαντικές επενδύσεις και διαδοχικές εξαγορές την ανέδειξαν σε ισχυρό παίκτη της αγοράς.
Στο πλαίσιο αυτό, το 2004 εξαγόρασαν τη γρεβενιώτικη εταιρεία ξυλείας «Πίνδος», στοχεύοντας στην παραγωγή δαπέδων laminate, που εκείνη την εποχή παρουσίαζαν μεγάλη ανάπτυξη. Έτσι, προέκυψε η Alfa Wood Πίνδος Α.Ε.Β.Ε.
Το δεύτερο υψηλότερο σε τιμή εκκίνησης σφυρί αυτής της εβδομάδας αφορά τη Στακόρ ΑΒΕΕΑ της οικογένειας Κορτέση.
Μια εταιρεία που πριν πολλά χρόνια είχε ταυτιστεί με τα αυτοκίνητα Ford, όπως μαρτυρούσε το διαφημιστικό σλόγκαν «Στακόρ για Ford», αλλά και με τα Mazda των οποίων υπήρξε επίσημος αντιπρόσωπος.
Η οικογένεια Κορτέση, με τη θρυλική και άλλοτε κραταιά, Στακόρ, αλλά και με τον ιδιαίτερα δραστήριο βραχίονα στο real estate βρέθηκε στη δίνη της πολυετούς οικονομικής κρίσης και το 2014 αναγκάστηκε να αιτηθεί την πτώχευση της εταιρείας.
Δέκα χρόνια μετά, βγαίνει στο σφυρί το μεγάλο ακίνητο του ομίλου επί της Λεωφόρου Αθηνών. Ο πλειστηριασμός έχει προγραμματιστεί για την Τετάρτη 24 Ιουλίου με επισπεύδουσα την σύνδικο πτώχευσης.
Πρόκειται για τρις γωνιακό οικόπεδο που βρίσκεται επί της συμβολής της Λεωφόρου Αθηνών με τις οδούς Χρηματιστηρίου (πρώην Πιπινέλη), Πολυκράτους και Ποσειδίππου
Το συνολικό εμβαδόν είναι 7.556,36 τ.μ. και έχει πρόσοψη μήκους 34,09 μέτρων επί της Λεωφόρου Αθηνών, 134,88 μέτρων επί της οδού Χρηματιστηρίου, 90 μέτρων επί της οδού Πολυκάρπου και 35,18 μέτρων επί της οδού Ποσειδίππου.
Το σχήμα του οικοπέδου είναι σχεδόν «Γ» και σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης προσφέρει καλή θέα στην περιοχή αφού είναι τρις γωνιακό σε λεωφόρο σημαντικού πλάτους. Επίσης η σύσταση του εδάφους φαίνεται γαιώδης, κατάλληλη για τη θεμελίωση συνήθων οικοδομικών έργων.
Στο οικόπεδο έχουν ανεγερθεί δύο κτίρια (Κτίριο Α και Κτίριο Β) που αποτελούνται από οριζόντιες ιδιοκτησίες.
Η αρχική του χρήση ήταν συνεργείο και εκθεσιακός χώρος αυτοκινήτων όπου στεγαζόταν η εταιρεία εμπορίου αυτοκινήτων Mazda και Ford Στακόρ.
Το 2016 το μεγαλύτερο τμήμα του Κτιρίου Α μισθώθηκε στον ΟΠΑΠ. Στις οριζόντιες ιδιοκτησίες που βρίσκονται στο διώροφο τμήμα της πρόσοψης έγινε αλλαγή χρήσης σε χώρο γραφείων με μετατροπή και αποκατάσταση όψεων και πλήρη ανακαίνιση ώστε να εξυπηρετηθεί η νέα του χρήση.
Σήμερα αυτό το τμήμα της πρόσοψης του Κτιρίου Α προς τη Λ. Αθηνών στεγάζει κατάστημα του ΟΠΑΠ και το βόρειο ακραίο τμήμα που είχε χρήση συνεργείου, στεγάζει χώρους στάθμευσης και βοηθητικής χρήσης.
Το Κτίριο Α περιλαμβάνει χώρους συνολικής επιφάνειας 4.764,53 τ.μ.
Το Κτίριο Β βρίσκεται στο τμήμα του οικοπέδου επί της συμβολής των οδών Πολυκράτους και Ποσειδίππου. Είναι τετραώροφο και αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και τρεις ορόφους εκ των οποίων ο τρίτος είναι σε εσοχή, στεγασμένος με πάνελ πολυουρεθάνης.
Η αρχική του χρήση ήταν συνεργεία-αποθήκες και γραφεία της εταιρείας που λειτουργούσε μέχρι τον Ιούνιο του 2014, ενώ σήμερα το κτίριο είναι κενό.
Το Κτίριο Β περιλαμβάνει χώρους συνολικής επιφάνειας 8.467,28 τ.μ.
Έτσι το σύνολο δόμησης στα δύο κτίρια φτάνει τα 13.232 τ.μ., με υπόλοιπο δόμησης εκφρασμένο σε οικόπεδο 3.106 τ.μ.
Όσον αφορά την αγοραία αξία ου ακινήτου, κατά την έκθεση εκτίμησης για το Κτίριο Α ανέρχεται σε 12.244.710 ευρώ και για το Κτίριο Β σε 5.154.762 ευρώ.
Η συνολική τιμή πρώτης προσφοράς για τον πλειστηριασμό της 24ης Ιουλίου έχει οριστεί σε 19.474.500 ευρώ.
Η οικογένεια Κορτέση είναι μια από τις παλαιότερες στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του ’30.
Ειδικότερα από το 1936 ο Ιωάννης Κορτέσης είχε αναλάβει αρχικά την αντιπροσώπευση των προϊόντων και αυτοκινήτων της Ford μέσω της εταιρείας ΣΤΑΚΟΡ, η οποία με τη μετέπειτα εταιρική μορφή της συστάθηκε τον Νοέμβριο του 1951.
Το 1982 η οικογένεια Κορτέση ίδρυσε την ΕΛΜΑ επίσημο και αποκλειστικό εισαγωγέα και διανομέα της Mazda στην Ελλάδα. Η ΕΛΜΑ διέθετε να πανελλήνιο δίκτυο συνεργατών με 68 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα και επί 27 χρόνια αποτελούσε τον επίσημο και αποκλειστικό εισαγωγέα της Mazda. Ο όμιλος στη συνέχεια εμπορευόταν και αυτοκίνητα Renault και Dacia.
Ισχυρή παρουσία είχε η οικογένεια και στην αγορά ακινήτων καθώς ήταν από τις πρώτες που προέβλεψαν στην άνοδο του ελληνικού real estate στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Έτσι προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις με μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Μεταξύ άλλων συνεργάστηκε και με τον όμιλο Ελλάκτωρ για το στήσιμο του ψυχαγωγικού κέντρου στην οδό Αχαρνών, όπου λειτουργούσε ο πολυκινηματογράφος Ster Cinemas.
Ένα μεγάλο τμήμα της ακίνητης περιουσίας αφορούσε κτίρια στα οποία στεγάζονταν αντιπροσωπείες πώλησης αυτοκινήτων και συνεργεία τα οποία εκμεταλλευόταν.
Σύντομα όμως τα οικονομικά προβλήματα άρχισαν να «πνίγουν» τον όμιλο.
Το 2012 μέρος του μακροπρόθεσμου δανεισμού της εταιρείας μετατράπηκε σε βραχυπρόθεσμο και ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες την αναχρηματοδότηση και επιμήκυνση των τραπεζικών του υποχρεώσεων κ.α. Όλα αυτά ωστόσο δεν έφεραν αποτέλεσμα με συνέπεια η εταιρεία να υποβάλει αίτηση πτώχευσης το καλοκαίρι του 2014.
Για την ερχόμενη Παρασκευή 26 Ιουλίου έχει οριστεί να χτυπήσει το επαναληπτικό σφυρί για την Cardico, της οικογένειας Καρδασιλάρη και συγκεκριμένα για το βιομηχανικό συγκρότημα στο Σχηματάρι.
Ωστόσο, τώρα η τιμή πρώτης προσφοράς είναι «κουρεμένη» κατά 25%. Υπενθυμίζεται ότι κατά τον αρχικό πλειστηριασμό που έγινε στις 28 Ιουνίου, αλλά κατέληξε άγονος, η συνολική τιμή εκκίνησης ήταν στα 9.593.000 ευρώ, ενώ για τον επικείμενο έχει υποχωρήσει στα 7.194.750 ευρώ.
Πρόκειται ειδικότερα για ένα αγροτεμάχιο επιφάνειας 58.315 τ.μ. που βρίσκεται στην Δημοτική Κοινότητα Σχηματαρίου του Δήμου Τανάγρας στη Βοιωτία και συγκεκριμένα στη θέση «Ραχιλη», στο οποίο λειτουργούσε βιομηχανία επεξεργασίας και αποφλοίωσης ξηρών καρπών.
Οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις έχουν συνολική επιφάνεια 26.879 τ.μ. εκ των οποίων οι κύριοι και βοηθητικοί βιομηχανικοί χώροι καλύπτουν 20.804 τ.μ., οι κύριοι αποθηκευτικοί χώροι 2.313 τ.μ. και οι υποστηρικτικές εγκαταστάσεις 3.720 τ.μ.
Μαζί βγαίνουν τα μηχανήματα και λοιπά κινητά πράγματα που βρίσκονται εντός του βιομηχανικού συγκροτήματος και εξυπηρετούσαν τη λειτουργία του εργοστασίου επεξεργασίας ξηρών καρπών (ξεφλούδισμα, κοπή σε φέτες, καθαρισμός, ψήσιμο, τηγάνισμα, προσθήκη υλικών όπως καραμέλωμα κ.λπ.).
Η Cardico υπήρξε η αδιαμφησβήτητη leader στον τομέα των ξηρών καρπών με τον ιδρυτή και επικεφαλής της Νίκο Καρδασιλάρη να χαρακτηρίζεται ως «βασιλιάς» της εν λόγω αγοράς.
Ήταν ο ένας, -ο πρωτότοκος-, από τους τρεις γιους του Κωνσταντίνου Καρδασιλάρη, που αφού σπούδασε οικονομικά στην ΑΣΟΕΕ και σε ηλικία μόλις 20 ετών ίδρυσε μαζί με τον πατέρα του την εταιρεία που έμελλε να συνεχίσει την οικογενειακή εμπορική δραστηριότητα. Το 1971, εισήλθαν στην εταιρεία και τα αδέλφια του Νίκου Καρδασιλάρη, Γιάννης και Γιώργος.
Το 1990 η εταιρεία «βαφτίστηκε» Cardico, έκανε εισαγωγή στο χρηματιστήριο και έκτοτε ακολούθησε ραγδαία ανοδική πορεία.
Έτσι, υπήρξε επί σειρά ετών η μεγαλύτερη εταιρεία εμπορίας-εισαγωγής ξηρών καρπών με παρουσία σε 26 χώρες. Μάλιστα το 2005 έφτασε να κάνει τζίρο 230 εκατ. ευρώ, ελέγχοντας «αυτοκρατορικό» μερίδιο αγοράς της τάξης του 70%.
Εκείνη την εποχή, που τίποτε δεν έδειχνε να μπορεί να απειλήσει την Cardico, υπήρξαν αρκετές προτάσεις εξαγοράς, οι οποίες ωστόσο απορρίφθηκαν.
Τελικά, όμως, το πανίσχυρο οικοδόμημα άρχισε να κλονίζεται αφενός από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και την αύξηση του δανεισμού. Ήδη το 2010 ο τζίρος είχε μειωθεί στα 60 εκατ. ευρώ για να ακολουθήσει περαιτέρω πτώση.
Αφετέρου έπαιξαν ρόλο τόσο οι πολύμηνες απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι του Πειραιά την περίοδο 2007-2009 λόγω αντιδράσεων στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, που επέφεραν σοβαρό χτύπημα στην ομαλή τροφοδοσία και τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών, όσο και η λεγόμενη «κρίση της αμυγδαλόψιχας» λόγω υπερπροσφοράς από χώρες όπως η Τουρκία, η Αλγερία και το Ιράν, με την Cardico να επιβαρύνεται υπέρμετρα από τα “κλεισμένα” συμβόλαια, την ώρα που οι λιανικές τιμές κατέγραφαν κάθετη πτώση.
Όλα αυτά οδήγησαν στην πτώχευση της εταιρείας το Δεκέμβριο του 2014. Λίγα χρόνια αργότερα, τον Ιούλιο του 2018 έφυγε από τη ζωή και ο ίδιος ο Νίκος Καρδασιλάρης.
Την ίδια μέρα, την Παρασκευή 26 Ιουλίου, θα χτυπήσει, για μια ακόμη φορά το σφυρί για άλλο ένα ιστορικό όνομα. Την Τεξαπρέτ της οικογένειας Καράσσο, ένα από κορυφαία βαφεία-φινιριστήρια του παρελθόντος.
Στον πλειστηριασμό βγαίνουν οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης.
Υπενθυμίζεται ότι ο αρχικός έγινε στις 20 Οκτωβρίου 2021 με τιμή εκκίνησης 5 εκατ. ευρώ, και ήταν άγονος, ενώ προγραμματίστηκε επαναληπτικός για τις 13 Απριλίου 2022 με την τιμή να έχει υποχωρήσει στα 3,25 εκατ. ευρώ.
Ο πλειστηριασμός αυτός δεν πραγματοποιήθηκε, διότι στο μεταξύ «η υπ’ αριθμ. έκθεσης 1634/18-5- 2018 κατάσχεση ανετράπη».
Ακολούθως, στις 13/07/2022, επιδόθηκε στην εταιρεία νέα έκθεση κατάσχεσης με το επόμενο σφυρί να έχει οριστεί για τις 15 Φεβρουαρίου 2023. Μάλιστα, με βάση νεότερη έκθεση εκτίμησης η τιμή πρώτης προσφοράς ήταν αυξημένη κατά περίπου 700.000 ευρώ, στο ποσό των 3.935.808 ευρώ.
Στο μεταξύ όμως η εταιρεία προσέφυγε δικαστικά κατά της επισπεύδουσας doValue.
Η υπόθεση εκδικάστηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, που με την απόφασή του στις 6 Φεβρουαρίου 2023, έκανε εν μέρει δεκτή την ανακοπή, ορίζοντας την τιμή πρώτης προσφοράς στα 4,2 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο ο πλειστηριασμός που είχε προγραμματιστεί για τις 15 Φεβρουαρίου 2023 ανεστάλη.
Μετά από σχεδόν ενάμιση χρόνο όμως, επανήλθε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις 26 Ιουλίου και με την τιμή εκκίνησης στα 4,2 εκατ. ευρώ.
Το συγκρότημα αναπτύσσεται επί γωνιακού γηπέδου συνολικής επιφάνειας 64.051 τ.μ. στην άτυπη βιομηχανική ζώνη της περιοχής του Καλοχωρίου του Δήμου Δέλτα στη Θεσσαλονίκη.
Τμήμα του ακαλύπτου επιφάνειας περίπου 8.000 τ.μ. είναι ασφαλτοστρωμένο και τμήμα περίπου 3.000 τ.μ. χαλικοστρωμένο, ενώ υφίστανται επίσης γεφυροπλάστιγγα και δίκτυα ομβρίων.
Το ενιαίο γήπεδο διαθέτει περίφραξη από τοιχίο οπλισμένου σκυροδέματος με μεταλλικό κιγκλίδωμα καθώς και τρεις μεταλλικές πόρτες εισόδου-εξόδου.
Οι κτιριακές εγκαταστάσεις ανεγέρθηκαν σταδιακά την περίοδο 1973-1990 και περιλαμβάνουν χώρους παραγωγής, αποθήκευσης και γραφείων, βοηθητικούς χώρους και δεξαμενές.
Όπως σημειώνεται, το συγκρότημα είναι κενό τα τελευταία χρόνια και ως εκ τούτου η συντήρησή του κρίνεται ελλιπής, χωρίς ωστόσο να παρατηρούνται σημάδια καθαιρέσεων ή αποξηλώσεων.
Η οικογένεια Καράσσο ήταν μια από τις παλαιότερες και πλέον ισχυρές εβραϊκές οικογένειες της Θεσσαλονίκης, που άφησε τη «σφραγίδα» της και με την ομώνυμη Στοά της συμπρωτεύουσας όπου ακόμη και σήμερα αποτελεί το «κέντρο» για την εμπορία κλωστών, κουμπιών και άλλων ειδών κλωστοϋφαντουργίας.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…