Αυτοκίνητο: Γιατί πρέπει να βάζω τα κλειδιά του αυτοκινήτου στο φούρνο μικροκυμάτων; Ακούγεται περίεργο, αλλά μπορεί να σας γλιτώσει από πολλά προβλήματα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Η κλοπή του αυτοκινήτου είναι από του χειρότερους εφιάλτες των οδηγών/ιδιοκτητών. Και αυτό γιατί το αυτοκίνητο είναι ένα «αντικείμενο» μεγάλη αξίας, οικονομικής και συναισθηματικής για πολλούς.
Επίσης, για αρκετούς είναι ένα εργαλείο δουλειάς και για άλλους ένα μέσο «απόδρασης» και ελευθερίας.
Ευτυχώς, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προστατεύσετε το αυτοκίνητό σας, όπως αντικλεπτικά, συναγερμοί και GPS trackers.
Υπάρχει όμως ένας ακόμα τρόπος προφύλαξης του αυτοκινήτου που ελάχιστοι γνωρίζουν και μπορεί να βοηθήσει στο να καταπολεμήσετε μία νέα τεχνική κλοπής.
Η τελευταία αφορά το «χακάρισμα» του ασύρματου κλειδιού από τον επίδοξο κλέφτη, με σκοπό να μπορέσει να ανοίξει και να εκκινήσει το αυτοκίνητο χωρίς κάποιου είδους παραβίαση.
Πράγματι, οι περισσότεροι οδηγοί αφήνουν τα κλειδιά του αυτοκινήτου τους κοντά στην εξώπορτα για ευκολία.
Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι κλέφτες μπορούν λάβουν το σήμα του κλειδιού και να κλέψουν χωρίς κόπο το όχημά σας.
Υπάρχει όμως μια άγνωστη και περίεργη μέθοδος προφύλαξης, η οποία όμως έχει αποδείξει την αξία της και δεν κοστίζει. Αυτή λοιπόν είναι να βάζετε τα κλειδιά του αυτοκινήτου σας στον φούρνο μικροκυμάτων που έχετε στην κουζίνα.
Έτσι, η ταπεινή λευκή συσκευή καταφέρνει να εμποδίσει την μετάδοση του σήματος του κλειδιού και να κάνει δύσκολη την ζωή των επίδοξων κλεφτών.
Προσοχή όμως, γιατί η μέθοδος δεν λειτουργεί σε όλα τα κλειδιά. Όπως αντιλαμβάνεστε, θα πρέπει τα κλειδιά να είναι ασύρματα και να επιτρέπει την είσοδο στο αυτοκίνητο χωρίς την χρήση κάποιου πλήκτρου.
Ωστόσο, εάν ανησυχείτε μήπως ξεχάσετε τα κλειδιά στον φούρνο μικροκυμάτων και τον ενεργοποιήσετε κατά λάθος, να ξέρετε υπάρχουν και άλλες λύσεις.
Μπορείτε για παράδειγμα να τοποθετήσετε το ασύρματο κλειδί σε μία θήκη με τεχνολογία RFID ή ακόμα πιο εύκολα, να τυλίξετε το κλειδί με ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο.
Με έναν από αυτούς τους τρόπους, θα καταφέρετε να μειώσετε σημαντικά τον κίνδυνο κλοπής του αυτοκινήτου σας κατά την διάρκεια της νύχτας.
Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες διαφόρων κρατών της Ευρώπης, ο οικονομικός τρόπος οδήγησης εξοικονομεί έως και 500 ευρώ το χρόνο σε κάθε οδηγό.
Για να το πετύχουμε όμως αυτό θα πρέπει να ξέρουμε πως να κινούμαστε με το λιγότερο δυνατό καύσιμο, μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό την μέση κατανάλωση του αυτοκίνητου μας και κατά συνέπεια να αυξήσουμε το κέρδος στην τσέπη μας.
Πολλά από αυτά που θα διαβάσετε στη συνέχεια, δεν αφορούν μόνο τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, αλλά ισχύουν και για τα ηλεκτρικά για ακόμα πιο αποδοτικό στιλ οδήγησης.
Η κατανάλωση καυσίμου επηρεάζεται από πολλές μικρές λεπτομέρειες που με την πάροδο του χρόνου συμβάλουν στην δημιουργία μεγάλων δαπανών.
Η συντήρηση του αυτοκινήτου, η χρήση του συστήματος κλιματισμού ή o όγκος και ο τρόπος μεταφοράς του φορτίου που έχετε, είναι μερικές από τις «λεπτομέρειες» που λαβώνουν την τσέπη μας.
Η αλήθεια είναι ότι η γενική κατάσταση ενός αυτοκινήτου έχει καθοριστική επίδραση στην κατανάλωση.
Οι τρεις βασικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση καυσίμου είναι η πίεση των ελαστικών, η υγεία και η σωστή συντήρηση του κινητήρα.
Από την άλλη, σημαντικό ρόλο παίζει και η ηλικία του αυτοκινήτου. Με τα χρόνια, τα εξαρτήματα ενός οχήματος φθείρονται και δημιουργούν μεγαλύτερη τριβή με αποτέλεσμα να φθείρονται.
Αυτό επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση, αφού τα μηχανικά μέρη δεν βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή φόρμα.
Επιπλέον, η τεχνολογία προχωρά και χάρη σε αυτή η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται.
Έτσι τα παλαιότερα οχήματα θα καταναλώνουν πάντα περισσότερο καύσιμο από τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν αυτή την στιγμή στην αγορά.
Σε κάθε περίπτωση, είναι προφανές ότι δεν έχουμε όλοι την πολυτέλεια να αλλάζουμε το αυτοκίνητό μας κάθε τόσο, οπότε όλα εξαρτώνται από σωστή και συνεπή συντήρηση του αυτοκίνητου μας.
Μερικά ακόμα πράγματα που πρέπει να προσέχουμε γιατί επηρεάζουν την κατανάλωση, είναι η αλόγιστη χρήση του συστήματος κλιματισμού ή η κίνηση στον ανοιχτό δρόμο με ανοιχτά παράθυρα, καθώς και το αυξημένο φορτίο σε κάθε διαδρομή που πραγματοποιούμε.
Πέρα από αυτές τις βασικές συμβουλές που θα συνδράμουν στην μείωση της μέσης κατανάλωσης, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το στιλ οδήγησης.
Θα πρέπει να οδηγούμε ήπια, να ανεβάζουμε σχέση την σωστή στιγμή, να «διαβάζουμε» την ροή της κίνησης και να εκμεταλλευόμαστε την φόρα που έχουμε κατά την κίνηση.
Σύμφωνα Γενική Διεύθυνση Μεταφορών της Ισπανίας, ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές μπορεί κανείς να εξοικονομήσει έως και 500 ευρώ ετησίως, ποσό σημαντικό για κάθε οικογενειακό προϋπολογισμό.
Η πλειοψηφία των αυτοκινήτων είναι συνδεδεμένα με το διαδίκτυο και ο κίνδυνος κυβερνοεπίθεσης είναι υπαρκτός.
Το μέλλον της ανθρωπότητας είναι ψηφιακό. Ήδη τα σύγχρονα αυτοκίνητα μπορούμε να πούμε ότι είναι υπολογιστές με ρόδες. Για παράδειγμα, επικοινωνούν με τον κατασκευαστή και με άλλα οχήματα μέσω Wi-Fi και κινητής τηλεφωνίας, ενώ σύντομα θα έχουν «επαφή» και τα φανάρια των δρόμων.
Δυστυχώς όμως, όλη αυτή η διασύνδεση συσκευών έχει κενά ασφαλείας και είναι ευαίσθητη στις επιθέσεις από χάκερ. Οι κίνδυνοι όμως του συγκεκριμένου τύπου εγκλήματος δεν είναι τόσο μεγάλοι.
Για την προστασία των οδηγών από κυβερνοεπιθέσεις, έχουν τεθεί σε ισχύ από τον Ιούλιο του 2022 νέοι κανονισμοί UNECE για αύξηση της ασφάλειας.
Προς το παρόν όμως, ο αριθμός των επιθέσεων σε αυτοκίνητα είναι χαμηλός σε σύγκριση με τα παραδοσιακά συστήματα υπολογιστών.
Ωστόσο, οι κίνδυνοι ψηφιακών επιθέσεων στα συστήματα του κινητήρα και στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου αυξάνονται γιατί δεν υπάρχουν πολλές δικλείδες ασφαλείας.
Σκεφτείτε για παράδειγμα πόσες «πύλες» ασύρματης και ενσύρματης επικοινωνίας έχει το αυτοκίνητό σας: την θύρα OBD2, το ασύρματο κλειδί του αυτοκινήτου, την ECU, το σύστημα επικοινωνίας 112, οι ενημερώσεις του συστήματος infotainment και πολλές ακόμα που συνοδεύουν το αυτοκίνητό σας.
Σε όλα αυτά θα πρέπει να θεσμοθετηθούν αυστηρότερες απαιτήσεις προστασίας δεδομένων, με τις κυβερνήσεις να πρέπει να αντιδράσουν με αυστηρότερους κανόνες.
Για αυτό τον λόγο, το παγκόσμιο φόρουμ για την εναρμόνιση των κανονισμών έχει θέσει από τον Ιούλιο υψηλές απαιτήσεις για την ασφάλεια των αυτοκινήτων στον κυβερνοχώρο.
Σε επίπεδο Ε.Ε., οι κανονισμοί ασφάλειας επικεντρώνονται στα ορισμένα σημαντικά σημεία.
Για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα πρέπει να προστατεύονται σε μεγαλύτερο βαθμό από κυβερνοεπιθέσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.
Επιπλέον, πρέπει να δημιουργηθεί ένα ασφαλές σύστημα διαχείρισης ενημερώσεων λογισμικού.
Για τα εργοστάσια αυτοκινήτων αυτό μεταφράζεται σε μια διόλου ευκαταφρόνητη πρόσθετη εργασία σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής.
Από την άλλη, οι καταναλωτές θα «καταλάβουν» τις επιπτώσεις των μελλοντικών κανονισμών, κυρίως μέσω της αύξησης της τιμής των νέων αυτοκινήτων, καθώς το υψηλότερο κόστος εξέλιξης συνήθως μετακυλίεται από τους κατασκευαστές στους πελάτες τους.
Για αυτό απαιτείται να δράσουν οι οδηγοί/ιδιοκτήτες. Για παράδειγμα, όταν πουλάτε το αυτοκίνητο σας, θα πρέπει να διαγράψετε τα δεδομένα σας από το σύστημα πολυμέσων με σκοπό να προστατεύσετε τα δεδομένα σας από τον καινούριο αγοραστή.
Αυτό όμως που ίσως δεν γνωρίζετε, είναι ότι τα αυτοκίνητα διαβιβάζουν συνεχώς πληροφορίες στους κατασκευαστές μέσω ενσωματωμένων καρτών SIM.
Για παράδειγμα, οι κατασκευαστές μπορούν να δουν πού βρίσκεται το όχημα ανά πάσα ώρα και στιγμή. Αυτό είναι χρήσιμο σε περίπτωση ανάγκης, μιας και μπορεί να έρθει γρήγορα βοήθεια σε περίπτωση ατυχήματος.
Μερικοί όμως κατασκευαστές, συλλέγουν σχεδόν καθημερινά δεδομένα από τα αυτοκίνητά τους, σύμφωνα πάντα με τους κανονισμούς προστασίας δεδομένων.
Αυτό όμως είναι και το πρόβλημα, καθώς οι χάκερ μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα.
Πως όμως μπορούν να προστατευθούν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων; Κακά τα ψέματα, οι περισσότεροι οδηγοί συνδέουν το smartphone τους στο σύστημα ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου τους.
Με αυτό τον ασφαλή τρόπο πραγματοποιούν κλήσεις, ακούν μουσική κ.α., με αποτέλεσμα να αφήνουν «ίχνη» στα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου.
Το σύστημα πλοήγησης αποθηκεύει επίσης δεδομένα, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις τα στέλνει και στον κατασκευαστή.
Για να αποτρέψετε την κακή χρήση αυτών των δεδομένων, θα πρέπει πριν την πώληση του αυτοκίνητου να τα διαγράψετε.
Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, κάθε φορά που τα επιστρέφετε πίσω.
Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να είστε σίγουροι ότι οι επόμενοι χρήστες δεν έχουν πρόσβαση στα προσωπικά σας δεδομένα.
Ο καλύτερος τρόπος για να διαγράψετε πλήρως τα προσωπικά δεδομένα σας είναι να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία «Επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων».
Αυτή η επιλογή στο μενού του αυτοκινήτου είναι συνήθως κρυμμένη στις ρυθμίσεις. Το εγχειρίδιο χρήσης αναφέρει που βρίσκεται, ενώ μπορείτε να ζητήσετε βοήθεια και από το συνεργείο σας.
Ένας από τους πολλούς αστικούς μύθους που σχετίζονται με το αυτοκίνητο και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου σχετίζεται την επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ως γνωστόν, τοποθετώντας τη «νεκρά» σε ένα μηχανικό ταχυτήτων επιτυγχάνουμε το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, καθώς στερούμε από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα να διακόψει την παροχή καυσίμου όπως θα συνέβαινε -λειτουργία cut-off- αν και εφόσον ο οδηγός θα διατηρούσε μια σχέση στο σύστημα μετάδοσης.
Κι αυτό γιατί επιλέγοντας τη νεκρά, ο κινητήρας εξακολουθεί να τροφοδοτείται με καύσιμο ώστε να παραμείνει σε λειτουργία, ενώ στην περίπτωση που δεν έχει αποσυνδεθεί από το σύστημα μετάδοσης αυτό επιτυγχάνεται αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια.
Πέρα από το γεγονός, λοιπόν, ότι η επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο οδηγεί στις περισσότερες των περιπτώσεων στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, αυξάνοντας αντί να περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου, η συγκεκριμένη πρακτική εγείρει σοβαρά ζητήματα ασφαλείας.
Το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός ότι η ελεύθερη κύληση που εξασφαλίζει η αποσύνδεση του κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης, μηδενίζει το φαινόμενο του engine brake ή αν προτιμάτε την τάση του αυτοκινήτου να επιβραδύνει ελαφρά κάθε φορά που απομακρύνεις το πόδι σου από του γκάζι.
Με τη νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων, η επιβράδυνση αυτή θα πρέπει να επιτευχθεί με τη χρήση του συστήματος πέδησης.
Στην περίπτωση μάλιστα μιας κατηφορικής διαδρομής, η επιβάρυνση που θα προκύψει στο σύστημα πέδησης είναι σημαντική, επιταχύνοντας τη φθορά του ή μειώνοντας -εξαιτίας της υπερθέρμανσης- την αποτελεσματικότητά του.
Μία ακόμα παράμετρος που καθιστά την επιλογή της «νεκράς» επικίνδυνη είναι το γεγονός ότι ο οδηγός χάνει με αυτήν την πρακτική τη δυνατότητα μιας άμεσης αντίδρασης, είτε αυτή έχει να κάνει με την επιτάχυνση του αυτοκινήτου είτε με την απότομη επιβράδυνση, καθώς όπως προαναφέραμε ο κινητήρας -όταν παραμένει συνδεδεμένος με το σύστημα πέδησης- συμβάλλει σε αυτήν τη διαδικασία.
Συμπερασματικά, η επιλογή της νεκράς ταχύτητας όταν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση είναι μια λάθος πρακτική την οποία θα πρέπει κανείς να αποφεύγει είτε για να αποτρέψει την πρόωρη φθορά των μηχανικών μερών -ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται και ο συμπλέκτης- αλλά και να μειώσει τις πιθανότητες εμπλοκής του σε ένα λιγότερο ή περισσότερο σοβαρό τροχαίο ατύχημα.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…