Έτσι θα εξοικονομήσετε έως και 359 ευρώ στο σούπερ μάρκετ (ΠΙΝΑΚΑΣ)

Σούπερ μάρκετ: Πόσα χρήματα εξοικονομεί ένα νοικοκυριό από προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ. Δείτε στο xristika.gr τον τρόπο για να κερδίσετε χρήματα.

Κατά μέσο όρο 359 ευρώ ετησίως εξοικονομεί ένα ελληνικό νοικοκυριό κάνοντας χρήση των προσφορών και των εκπτώσεων στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει έπειτα από έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών για το 2020 ενώ η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει στη συνολική αξία των αγορών ανέρχεται σε ποσοστό 13,3%.

Το ποσοστό αυτό, όπως επισημαίνεται, είναι πολύ κοντά στην πραγματική εξοικονόμηση που καταγράφεται σε προηγούμενη έρευνα του ΙΕΛΚΑ για το τυπικό καλάθι δημοφιλών προϊόντων με τις μεγαλύτερες εξοικονομήσεις να εμφανίζονται στα απορρυπαντικά και είδη υγιεινής με περίπου 25-30% και στα ξηρά τρόφιμα κατά περίπου 15-20%.

Το αντίστοιχο ποσό το 2019 ήταν 334 ευρώ (το 12,3% του συνόλου των αγορών) ενώ η μέση ετήσια εξοικονόμηση τα τελευταία χρόνια είναι σταθερά πάνω από 300 ευρώ με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σουπερμάρκετ της χώρας.

Το ΙΕΛΚΑ επισημαίνει ότι το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 εξαιτίας της μείωσης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου, η οποία εκτιμάται σε περίπου 4% την εξεταζόμενη 5ετία.

Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 2.100 ευρώ για την εξεταζόμενη περίοδο, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 7 χρόνια πλησιάζει τα 9 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σούπερ μάρκετ: Οι αλλαγές στη συμπεριφορά και τις απόψεις των καταναλωτών

Αλλαγές καταγράφονται και όσον αφορά στις απόψεις των καταναλωτών γύρω από τις προσφορές.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% όσων συμμετείχαν στην έρευνα κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σούπερ μάρκετ, το 2020 το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί στο 60%.

Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στην αύξησης των προωθητικών ενεργειών με τους καταναλωτές να βρίσκουν πιο εύκολα και περισσότερες ευκαιρίες.

Παράλληλα μειώνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος.

Το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμούσε καταστήματα ανάλογα με τις προσφορές, έχει μειωθεί από 63% το 2017 σε 47% το 2020.

Το 44% των καταναλωτών δηλώνει τέλος ότι προτιμά περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές καθώς θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.

Αναφορικά με τις πηγές πληροφόρησης για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, τα κύρια κανάλια είναι τα ενημερωτικά φυλλάδια με 53%, η τηλεόραση με 46% ενώ τα τελευταία χρόνια οι νέες τεχνολογίες κερδίζουν έδαφος με το διαδίκτυο να φτάνε στο 29% (συνολικά 42% εάν προστεθεί και το κινητό τηλέφωνο).

Σούπερ μάρκετ: Πρωταθλητής ο Σκλαβενίτης – Δείτε πόσα έβγαλαν Βασιλόπουλος, Μασούτης, Γαλαξίας, Lidl

Οι μεγάλες αλυσίδες Σούπερ μάρκετ είναι αναμφισβήτητα οι μεγάλοι κερδισμένοι της πανδημίας του κορονοϊού.

 

Τεράστια κέρδη για όλους παίκτες της αγοράς. Μεγάλος νικητής ο Σκλαβενίτης, ακολουθούν με μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης οι υπόλοιποι. Δείτε στο xristika.gr όλα τα αποτελέσματα.

Έχοντας «μαζέψει» περίπου 800 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σύγκριση με το 2019, ο κλάδος των σούπερ μάρκετ, είναι αναμφισβήτητα ένας από τους λίγους κερδισμένους του 2020.

Μάλιστα, σχεδόν κανείς από τους «παίκτες», μεγάλους, μεσαίους, ακόμη και τους μικρούς, δεν υστέρησε με συνέπεια ο κλάδος, όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, να «κλείνει» με αύξηση 9,7%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, αύξηση που συνιστά ρεκόρ τουλάχιστον για την τελευταία δεκαετία.

Το μεγάλο δίκτυο καταστημάτων (466 στην Ελλάδα που αποτελούν και τα περισσότερα από κάθε άλλη αλυσίδα), ο επίσης μεγάλος αριθμός -ειδικά σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό- των υπερκαταστημάτων, αλλά και τα γρήγορα αντανακλαστικά που επέδειξε ήδη από το πρώτο lockdown, αυτό της περασμένης άνοιξης, σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις αποτέλεσαν, καθώς φαίνεται, τα βασικά συστατικά της συνταγής για την επιτυχία του ηγέτη του κλάδου, του ομίλου «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης».

Κι αυτό, διότι, σε επίπεδο εταιρείας – δηλαδή σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα της λιανικής στην Ελλάδα- η «Σκλαβενίτης», σύμφωνα με έγκυρες πηγές έκλεισε σχεδόν με διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης σε σύγκριση με το σύνολο της αγοράς.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις της εταιρείας υπολογίζεται ότι αυξήθηκαν κατά 19,5% σε σύγκριση με το 2019 και αναμένεται να διαμορφωθούν στο επίπεδο των 3,14 δισ. ευρώ έναντι 2,63 δισ. ευρώ το 2019.

Σε επίπεδο ομίλου (περιλαμβάνει δηλαδή και την δραστηριότητα στην Κύπρο, καθώς και αυτή των χονδρικών πωλήσεων που ασκείται μέσω των καταστημάτων The Mart, αλλά και των καταστημάτων σούπερ μάρκετ «Χαλκιαδάκης» όπου η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης – ΕΥΣ κατέχει το 60%), η ΕΥΣ είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται το 2020 σε σύγκριση με το 2019 κατά 15% περίπου, κάτι που σημαίνει ότι θα διαμορφωθούν στα επίπεδα των 3,77 δισ. ευρώ, έναντι 3,28 δισ. ευρώ το 2019.

Η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων συνοδεύεται, σύμφωνα με πληροφορίες, και από σημαντική αύξηση της κερδοφορίας -παρά το υψηλό κόστος διαχείρισης της πανδημίας που είχε η εταιρεία- η οποία μάλιστα κινείται πάνω από όσα προέβλεπε το επιχειρηματικό πλάνο που είχε συμφωνηθεί, κατά την ανάληψη του δικτύου της «Μαρινόπουλος» το 2017.

Πέρα από μεγάλη αύξηση τζίρου και κερδών οι αυξημένες ανάγκες λόγω της πανδημίας οδήγησαν και σε πολλές προσλήψεις.

Συνολικά το 2020 έκλεισε με το προσωπικό του ομίλου να είναι αυξημένο κατά 2.500 περίπου εργαζόμενους.

Αύξηση κατά περίπου 4% σημείωσαν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι πωλήσεις της «ΑΒ Βασιλόπουλος». Η αύξηση αυτή, εάν επιβεβαιωθεί όταν δημοσιευθούν οι οικονομικές καταστάσεις, σημαίνει καταρχάς ότι «σπάει» το αρνητικό σερί των ετών 2017, 2018 και 2019, που η ΑΒ Βασιλόπουλος κατέγραφε μείωση τζίρου και κερδών.

Θα σημαίνει επίσης ότι το 2020 η «ΑΒ Βασιλόπουλος» σημείωσε πωλήσεις πάνω από τα 2 δισ. ευρώ, κάτι που είχε κάνει για πρώτη φορά το 2016 (2,17 δισ. ευρώ) και το 2017 (2,10 δισ. ευρώ), ενώ το 2018 ο τζίρος της υποχώρησε σε 1,99 δισ. ευρώ.

Το 2019 ο κύκλος εργασιών της «ΑΒ Βασιλόπουλος» υποχώρησε σε 1,95 δισ. ευρώ. Με την επίδοση του +4% η «ΑΒ Βασιλόπουλος» διατηρεί τη δεύτερη θέση στον κλάδο.

Δυνατά χαρτιά της αλυσίδας είναι επίσης το μεγάλο δίκτυό της, αλλά και η εμπειρία που ήδη διέθετε στις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Ανάπτυξη 5,5% σημείωσε η Metro AΕΒΕ με τις πωλήσεις της να διαμορφώνονται σε 1,33 δισ. ευρώ το 2020 έναντι 1,26 δισ. ευρώ το 2019.

Σε υψηλά επίπεδα διαμορφώθηκαν το 2020, σύμφωνα με πληροφορίες, και τα κέρδη του ομίλου, αρκετά πάνω από τη ζώνη των 10 εκατ. ευρώ στην οποία κινούνταν μέχρι και το 2019.

Αύξηση τζίρου 6,3% κατέγραψε το 2020 η «Μασούτης», με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται, σύμφωνα με πληροφορίες, στα επίπεδα των 883 εκατ. ευρώ.

Διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης σημείωσε η «Γαλαξίας», καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13,7%, φτάνοντας τα 511 εκατ. ευρώ.

Η Lidl η οποία κατέχει την τρίτη θέση από πλευράς μεριδίων αγοράς δεν δημοσιεύει ισολογισμό λόγω εταιρικής σύστασης.

Τι θα γίνει το 2021; Τα στελέχη των σούπερ μάρκετ και της βιομηχανίας των λεγόμενων ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs – fast moving consumer goods) βλέπουν για φέτος ακόμη και αύξηση, έστω και οριακή, των πωλήσεων.

Πρόκειται για μια εξέλιξη αναμφίβολα θετική για τον κλάδο, κι αυτό διότι η σύγκριση γίνεται με το 2020, ένα έτος που ο κλάδος σημείωσε πολύ μεγάλη αύξηση πωλήσεων.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι μέχρι και το καλοκαίρι του 2020, στελέχη του κλάδου και αναλυτές της αγοράς προέβλεπαν πτώση των πωλήσεων το 2021, πρόβλεψη που έχει αναθεωρηθεί προς τα πάνω.

Σύμφωνα με την τελευταία κυλιόμενη έρευνα τάσεων στο λιανεμπόριο ταχυκίνητων αγαθών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που καταγράφει τις απόψεις των στελεχών των σούπερ μάρκετ και της βιομηχανίας, για το σύνολο του έτους εκτιμάται οριακή αύξηση των πωλήσεων κατά 0,1% σε σύγκριση με το 2020, ενώ για το πρώτο εξάμηνο του 2021 οριακή μείωση 0,2%.