Κινητό: Πόσες φορές έχεις αναρρωτηθεί πώς είναι δυνατόν κάτι για το οποίο συζητάς να σου έρχεται ανάλογη διαφήμιση; Η απάντηση είναι απλή, ακουν και βλέπουν όσα κάνουμε με το κινητό μας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Είστε χρήστης κινητού τηλεφώνου νέας τεχνολογίας κι έχετε παρατηρήσει πως κατά καιρούς εμφανίζονται στην οθόνη της συσκευής σας διαφημίσεις προϊόντων για τα οποία συζητούσατε πριν λίγα λεπτά;
Αν ναι, σας ενημερώνουμε ότι δεν πρόκειται για κάποιο… θαύμα αλλά για τον ολοένα και πιο βελτιωμένο τρόπο λειτουργίας των «έξυπνων τηλεφώνων» που μετατρέπουν τον ήχο σε κείμενο προκειμένου να κρατήσουν στοιχεία από τον χρήση.
«Ακούνε ότι λέμε, το Facebook, η Google και άλλες εφαρμογές και στην συνέχεια όχι μόνο εμφανίζουν διαφημίσεις αλλά στέλνουν τα δεδομένα ακόμα και σε εισπρακτικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται», ανέφερε ο Νίκος Βασιλακάκης στο OPEN.
«Όταν ξεκινάς, το κινητό στην ουσία σου λέει “θες να βελτιώνεις τη λειτουργία του κινητού σου;”. Μέσα στη βελτίωση της λειτουργίας του κινητού είναι να σε ακούει. Το πρόβλημα είναι ότι όλα έχουν γίνει τόσο έξυπνα. Εμείς είμαστε τόσο έξυπνοι;», διερωτάται ο κ. Βασιλάκης.
Όπως λέει, όλα όσα το κινητό ακούει δεν πάνε μόνο σε διαφημίσεις «αλλά και σε εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται που φτιάχνουν συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που αύριο θα σου εγκρίνουν δάνεια, θα σου πουν αν είσαι πιστωτικός εντάξει, σε βάζουν στις εισπρακτικές εταιρείες».
Για το τι θα συμβεί σε περίπτωση που ο χρήστης του κινητού τηλεφώνου δεν δώσει συναίνεση να «ακούγεται» αποδεχόμενος όσα του εμφανίζονται, ο κ. Βασιλάκης διευκρινίζει: «δεν μπορείς γιατί θα δεις ότι πας να κάνεις απλή χρήση στο κινητό και δεν θα γίνεται».
Οσο για την αποδοχή cookies σε ιστοσελίδες, ο κ. Βασιλακάκης αναφέρει πως όσοι δεν τα αποδέχονται δεν βλέπουν όλα τα στοιχεία και «βγαίνει από το αμερικάνικο laundry cookie. Οταν πας στο καθαριστήριο στην Αμερική σου δίνει ένα laundry cookie για να πάρεις τα ρούχα σου. Το ίδιο cookie είναι που σε ακολουθεί στο κινητό».
Κινητό: Ξεχάσατε τον κωδικό του Facebook; Ξεχάστε και τον λογαριασμό σας για πάντα!
Στη κατάργηση των έμπιστων επαφών προχωρά το Facebook όπως ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες σε σελίδα υποστήριξης που διαθέτει.
Οι έμπιστες επαφές θα καταργηθούν σύντομα. Αυτό σημαίνει ότι οι φίλοι που έχετε επιλέξει δεν θα μπορούν πλέον να σας βοηθήσουν να επιστρέψετε στο Facebook αν χάσετε την πρόσβαση στον λογαριασμό σας. Βεβαιωθείτε ότι η διεύθυνση email και ο αριθμός τηλεφώνου σας είναι ενημερωμένα στις ρυθμίσεις λογαριασμού. Επίσης, μπορείτε να βρείτε περισσότερες συμβουλές για το πώς να διατηρείτε ασφαλή τον λογαριασμό σας.
Εν ολίγοις μπορούσες να ορίσεις έμπιστες επαφές, οι οποίες θα σε βοηθούσαν στην επαναφορά του λογαριασμού σου αν δεν μπορούσες να αποκτήσεις πρόσβαση. Με την κατάργησή τους πλέον, βεβαιώσου ότι έχεις διεύθυνση email στην οποία έχεις πρόσβαση και πως έχεις δηλώσει αριθμό κινητού.
Φαίνεται πως το Facebook έκανε τα… στραβά μάτια για 6 εκατομμύρια χρήστες VIP, οι οποίοι παραβίαζαν τους κανονισμούς της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα που έφτασαν στα “χέρια” της The Wall Street Journal.
Το Facebook σε πρώτη φάση ανέπτυξε το σύστημα “XCheck” ή “cross check” προκειμένου να βοηθήσει την πλατφόρμα να μετριάσει τις συνέπειες σε βάρος των δημοφιλέστερων χρηστών του, όπως πολιτικών και διασήμων, σύμφωνα με την εφημερίδα.
Το σύστημα επέτρεπε σε “ισχυρούς” χρήστες του κοινωνικού δικτύου να παραβιάζουν τους όρους λειτουργίας του Facebook με μηδαμινές συνέπειες. Ορισμένοι χρήστες, μάλιστα, φαίνεται να είχαν “ελευθέρας”, γεγονός που σημαίνει ότι εξαιρούνταν εντελώς από την υποχρέωση τήρησης των πολιτικών της πλατφόρμας, ενώ οι αναρτήσεις άλλων δημοφιλών χρηστών παρέμεναν στον “αέρα” εν αναμονή περαιτέρω ελέγχου, παρότι παραβίαζαν ξεκάθαρα τους κανόνες του Facebook.
Τα έγγραφα αποκαλύπτουν επίσης ότι οι χρήστες που ήταν στη “λευκή λίστα” μοιράστηκαν μέσω της πλατφόρμας παραπλανητικές πληροφορίες και θεωρίες συνωμοσίας σχετικά με την ασφάλεια των εμβολίων, τον υποτιθέμενο ρόλο της Χίλαρι Κλίντον σε κύκλωμα διακίνησης ανηλίκων σε παιδόφιλους και άλλους εξωπραγματικούς ισχυρισμούς που οι ίδιοι οι μηχανισμοί ελέγχου του Facebook έκριναν ως ψευδής.
Εσωτερική έρευνα για το σύστημα βαθμονόμηση που πραγματοποιήθηκε το 2019 χαρακτήρισε τις πρακτικές του Facebook ως “διάρρηξη της εμπιστοσύνης” και “μη υπερασπίσιμες”, σύμφωνα με τα έγγραφα που διέπονται από το “απόρρητο πελάτη” και έφτασαν στην κατοχή της The Wall Street Journal.
Σύμφωνα, πάντα, με την εφημερίδα, το Facebook έχει ελαχιστοποιήσει το εύρος του συστήματος και την παρέμβασή του: η πλατφόρμα ανέφερε στο εποπτικό της συμβούλιο, τον Ιούνιο, ότι το σύστημα “XCheck” χρησιμοποιείται σε “μικρό αριθμό αποφάσεων”.
“Στην πραγματικότητα δεν κάνουμε αυτό που λέμε δημόσια ότι κάνουμε”, γράφει χαρακτηριστικά η εμπιστευτική έρευνα του 2019 που έχει στην κατοχή της η The Wall Street Journal. “Σε αντίθεση με την υπόλοιπη κοινότητά μας, αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να παραβιάζουν τα στάνταρτς μας χωρίς καμία συνέπεια”, συνεχίζει.
Για την ακρίβεια, το σύστημα “XCheck” του κοινωνικού δικτύου “κάλυψε” συνολικά 5,8 εκατομμύρια χρήστες του μόνο το προηγούμενο έτος, όπως προκύπτει από τα έγγραφα που έχει στην κατοχή της η εφημερίδα. Συνολικά το Facebook έχει περισσότερους από 3 δισεκατομμύρια χρήστες.
Το Facebook από τη μεριά του δήλωσε, με ανακοίνωσή του, στη The Wall Street Journal ότι το σύστημα δημιουργήθηκε με στόχο να αποτελέσει ένα “επιπλέον βήμα” στον περιορισμό περιεχομένου που ενδεχομένως “να απαιτεί καλύτερη αντίληψη”. Εκπρόσωπος του κοινωνικού δικτύου ανέφερε ότι η πλατφόρμα έχει ξεκινήσει τη σταδιακή κατάργηση της “λευκής λίστας” μετά τον εντοπισμό ζητημάτων σχετικά με τη λειτουργία του συστήματος βαθμονόμησης.
Όσο για τα εσωτερικά έγγραφα που έφτασαν στα χέρια της εφημερίδας, τα χαρακτήρισε “παρωχημένες πληροφορίες που έχουν συνδυαστεί προκειμένου να συνθέσουν ένα αφήγημα”.