Διόδια: Το κυκλοφοριακό έχει αρχίσει να γίνεται πραγματικά… άλυτοι πρόβλημα για όλους και η κυβέρνηση εξετάζει σαν μέτρο τη δημιουργία διοδίων! Πόσο απέχει όμως από την πραγματικότητα ένα τέτοιο σενάριο;
Στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται το ενδεχόμενο πληρωμής διοδίων για την είσοδο στο κέντρο της Αθήνας, μέτρο που ισχύει σε κάποιες χώρες του εξωτερικού, όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100,3.
«Αυτό είναι σε μια γενικότερη πολιτική που υπάρχει στην ΕΕ, “ο ρυπαίνων πληρώνει”. Είναι μια πολιτική που υπάρχει τουλάχιστον εδώ και δύο χρόνια. Η ΕΕ έχει φιλόδοξους στόχους για την κλιματική αλλαγή. Είναι κάτι που έχει πέσει στο τραπέζι, το οποίο θα συζητήσουμε και θα δούμε, τίποτε δεν αποκλείεται», υπογράμμισε, υπενθυμίζοντας ότι «τα έργα της γραμμής 4 του Μετρό, ένα έργο που θα λύσει πολλά προβλήματα, για όσο εξελίσσονται θα επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό στο κέντρο της Αθήνας».
Σχετικά με τον Δακτύλιο, ο κύριος Καραμανλής, σημείωσε πως θα τεθεί κανονικά σε ισχύ από τις 25 Οκτωβρίου, ενώ παράλληλα προανήγγειλε τη διεύρυνση σταδιακά των ορίων του μικρού Δακτυλίου. «Κάτι που θα κάνουμε άμεσα είναι να αυξήσουμε τα γεωγραφικά όρια του μικρού Δακτυλίου. Να σας θυμίσω ότι παλιά υπήρχε ένας μικρός Δακτύλιος και ένας μεγάλος Δακτύλιος. Ο μεγάλος Δακτύλιος ήταν κάτι που ποτέ δεν είχε εφαρμοστεί στην ουσία. […] Θα αυξήσουμε τα όρια στον μικρό Δακτύλιο, θα κάνουμε μελέτες ώστε να μη γίνεται απότομα και να μη δημιουργήσει προβλήματα».
Διόδια: Τα ακριβότερα της Ελλάδας
Τα διόδια είναι ένα έξοδο που δεν μπορείς να αποφύγεις όταν κάνεις ένα ταξίδι στην ηπειρωτική Ελλάδα. Ποια είναι τα ακριβότερα που θα συναντήσεις στο δρόμο σου;
Τα τελευταία χρόνια η χώρα μας αποκτά συνεχώς ένα ολοένα και πιο σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, που στόχο έχουν να βοηθήσουν τους οδηγούς να μεταφερθούν με περισσότερη άνεση, αλλά και κυρίως, ασφάλεια στον προορισμό τους.
Τα έργα που έχουν ολοκληρωθεί όπως π.χ. το πολύπαθο τμήμα της Κορίνθου-Πατρών ή το ολοκληρωμένο τμήμα από το Ρίο μέχρι τα Ιωάννινα, έδωσαν τέλος στις παλιές εθνικές οδούς με τα πολλά ατυχήματα και τις προδιαγραφές ελλιπούς ασφάλειας.
Η εκκίνηση της λειτουργίας των νέων αυτοκινητοδρόμων ωστόσο, συνοδεύτηκε και από τη λειτουργία των αντίστοιχων σταθμών διοδίων κατά την επικράτειά τους, που απαιτούν από τον οδηγό να συμπεριλάβει το έξοδό τους κατά το πλανάρισμα του budget ταξιδιού.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε τους 10 πιο ακριβούς σταθμούς διοδίων στην Ελλάδα και σε ποιους αυτοκινητοδρόμους υπάρχουν, σε ό,τι αφορά πάντα στο κόστος διέλευσης των επιβατικών Ι.Χ.
Τα 10 ακριβότερα διόδια στην Ελλάδα
- Μετωπικά διόδια Μοσχοχωρίου: 3,90 ευρώ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου)
- Μετωπικά διόδια Θήβας: 3,80 ευρώ (Νέα Οδός)
- Μετωπικά διόδια Τραγάνας: 3,80 ευρώ (Νέα Οδός)
- Μετωπικά διόδια Αγγελοκάστρου: 3,50 ευρώ (Νέα Οδός)
- Μετωπικά διόδια Πελασγίας: 3,40 ευρώ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου)
- Μετωπικά διόδια Αφιδνών: 3,25 ευρώ (Νέα Οδός)
- Μετωπικά διόδια Ελαιώνα: 3,20 ευρώ (Ολυμπία Οδός)
- Μετωπικά διόδια Λεπτοκαρυάς: 3,10 ευρώ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου)
- Μετωπικά διόδια Τερόβου: 3,05 ευρώ (Νέα Οδός)
- Πλευρικά διόδια Τραγάνας: 3,05 ευρώ (Νέα Οδός)
Τα διόδια Μοσχοχωρίου, Θήβας, Τραγάνας, Πελασγίας, Αφιδνών και Λεπτοκαρυάς βρίσκονται στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, οι σταθμοί Αγγελοκάστρου και Τερόβου στο Αντίρριο-Ιωάννινα και ο σταθμός Ελαιώνα στο Αθήνα-Πάτρα.
Σημειώστε τέλος ότι τα ακριβότερα διόδια θα τα πληρώσετε βγαίνοντας ή μπαίνοντας στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, με όλες τις ιδιαιτερότητες και τις απαιτήσεις ενός έργου σαν και αυτό, αφού το κόστος για τα επιβατικά Ι.Χ. ανέρχεται στα 13,5 ευρώ και για τις μοτοσικλέτες στα 1,9 ευρώ.
Διόδια: Αντίστροφη μέτρηση για τη μεγάλη αλλαγή
Την ίδια ώρα, τα e-διόδια και έξυπνα συστήματα στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους ολοένα και πλησιάζουν. Τα χρονικά ορόσημα του σχεδιασμού για τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης που θα εκσυγχρονίσουν τις οδικές μετακινήσεις. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Ευρυζωνικά δίκτυα, έξυπνοι αισθητήρες και συστήματα μέτρησης, καθώς και ηλεκτρονικές υπηρεσίες θα αναβαθμίσουν ως το 2025 το δίκτυο των ελληνικών αυτοκινητόδρομων.
Με συνολική χρηματοδότηση άνω των 700 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης, το οδικό δίκτυο της χώρας διασυνδέεται ψηφιακά με τα διευρωπαϊκά δίκτυα και εκσυγχρονίζεται ώστε να ανταποκρίνεται στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις ασφάλειας και διαλειτουργικότητας.
Το εθνικό σχέδιο ανάκαμψης βάζει σε μεγάλο βαθμό τη χώρα στην εποχή των Gigabit, με τα συνολικά 2.011 χλμ. των αυτοκινητόδρομων να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή.
Το πρότζεκτ «5G Corridors», το οποίο προβλέπει την ανάπτυξη δικτύων 5ης γενιάς στους 6 ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, θα υποστηρίξει, μεταξύ άλλων, και τον διασυνοριακό διάδρομο Θεσσαλονίκη-Σόφια-Βελιγράδι.
Στόχοι του έργου είναι η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας στη χώρα, καθώς και η κινητοποίηση και προσέλκυση νέων επενδύσεων στη συνδεδεμένη και αυτόνομη κινητικότητα.
Η υλοποίηση της επένδυσης, στην οποία κατευθύνονται πόροι ύψους 130 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ξεκινήσει ως τις 31 Δεκεμβρίου 2021 και θα ολοκληρωθεί ως τις 31 Δεκεμβρίου 2025.
Το πρώτο ορόσημο, όπως προβλέπεται στην ελληνική πρόταση που κατατέθηκε στην Κομισιόν, είναι η ανάθεση, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης των συμβάσεων για την ανάπτυξη του έργου «Διάδρομοι 5G», που σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
Το δεύτερο πολυσυζητημένο έργο του εθνικού σχεδίου ανάκαμψης που θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια τις οδικές διαπεριφερειακές μας μετακινήσεις είναι η ανάπτυξη του συστήματος των ηλεκτρονικών διοδίων.
Πρόκειται για ένα διαλειτουργικό σύστημα αναλογικής χρέωσης στους αυτοκινητόδρομους της χώρας, με βάση τη χιλιομετρική απόσταση, το οποίο και αποτελεί πάγιο αίτημα των τελευταίων ετών στη χώρα.
Συγχρόνως, το νέο σύστημα θα διασφαλίζει τη διαθεσιμότητα διαφορετικών επιλογών για αυτόματες ηλεκτρονικές πληρωμές, τη βελτιωμένη ροή οχημάτων και θα θέσει τα θεμέλια για τη διαλειτουργικότητα με τα συστήματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Το πρώτο βήμα για την υλοποίηση της επένδυσης, με 65 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα γίνει το δεύτερο τρίμηνο του 2023 με την ανάθεση του έργου των ηλεκτρονικών διοδίων από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που κατατέθηκε, και εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το σύστημα θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία στα τέλη του 2025.
Με μια επένδυση, συνολικού ύψους 81 εκατ. ευρώ, οι γέφυρες της χώρας θα εξοπλιστούν με καινοτόμα συστήματα μέτρησης φορτίου και αισθητήρες ή οπτικές ίνες που μετρούν τη μετατόπιση των γεφυρών σε πραγματικό χρόνο.
Αυτές οι πληροφορίες θα καταγράφονται και θα υποβάλλονται σε επεξεργασία με ειδικούς αλγόριθμους για την αξιολόγηση της δομικής ευπάθειας των γεφυρών και την προληπτική συντήρησή τους.
Στόχος αυτού του έργου, που αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2025, είναι η βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας των γεφυρών και η αποτροπή ατυχημάτων, είτε από τη διέλευση βαρέων οχημάτων, είτε από κινδύνους της κλιματικής αλλαγής