Ετοιμαστείτε άμεσα για χρεοκοπία: Πατάει το κουμπί η κυβέρνηση

Τα πράγματα στην Οικονομία της Ευρώπης δεν είναι καλά. Αυτό είναι σίγουρο. Οι ειδικοί προειδοποιούν για το χειρότερο σενάριο.

Το 2024 αποτέλεσε την απαρχή ενός νέου κύκλου προκλήσεων για την ευρωζώνη, με τις δύο ισχυρότερες οικονομίες της, τη Γαλλία και τη Γερμανία, να βρίσκονται σε δίνη πολιτικών και οικονομικών κρίσεων. Η κατάσταση είναι τόσο κρίσιμη, που καμία από τις δύο χώρες δεν έχει καταφέρει να εγκρίνει προϋπολογισμό για το 2025.

Οικονομικές ανησυχίες και προβλέψεις

Οι οικονομολόγοι εκφράζουν έντονη ανησυχία για τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι δύο οικονομίες. Επισημαίνουν ότι οι πολιτικές αδιέξοδα, οι δημοσιονομικές ανισορροπίες και η έλλειψη ανάπτυξης ενδέχεται να οδηγήσουν σε αλυσιδωτές επιπτώσεις για το σύνολο της ευρωζώνης, η οποία κινδυνεύει να απολέσει την παγκόσμια οικονομική της θέση. Η τρέχουσα κρίση διαφέρει από την ελληνική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας, καθώς τώρα το πρόβλημα εντοπίζεται στις μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρώπης.

Ο Neil Shearing, επικεφαλής οικονομολόγος της Capital Economics, προειδοποίησε ότι χωρίς θεμελιώδεις μεταρρυθμίσεις στον πυρήνα της, η Ευρώπη θα βρεθεί αντιμέτωπη με χρόνια χαμηλής ανάπτυξης, αυξημένες δημοσιονομικές ανησυχίες και υποβάθμιση του ρόλου της στον παγκόσμιο ανταγωνισμό μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.

Πολιτική αστάθεια και προσωρινοί προϋπολογισμοί

Η πολιτική κρίση στη Γαλλία και τη Γερμανία έχει οδηγήσει σε προσωρινούς προϋπολογισμούς για το 2025, βασισμένους σε δεδομένα του 2024. Στη Γαλλία, το έλλειμμα προβλέπεται να φτάσει το 6,1% του ΑΕΠ, ενώ το χρέος υπολογίζεται στο 112%. Ο νέος πρωθυπουργός, Φρανσουά Μπαϊρού, θα κληθεί να ξεπεράσει σημαντικά πολιτικά εμπόδια για να επιτύχει την έγκριση του προϋπολογισμού.

Στη Γερμανία, η πολιτική κρίση επιδεινώνεται, με πρόωρες εκλογές να προγραμματίζονται για τον Φεβρουάριο, μετά την κατάρρευση του συνασπισμού υπό τον Όλαφ Σολτς. Η γερμανική οικονομία υποφέρει από χρόνια υποεπενδύσεων, γεγονός που έχει οδηγήσει σε επιβράδυνση της ανάπτυξης.

Ανάπτυξη και επιτόκια

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) προβλέπει ανάπτυξη 0,7% το 2024 και 1,1% το 2025, με πληθωρισμό 2,4% και 2,1% αντίστοιχα. Ωστόσο, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η μείωση των επιτοκίων από μόνη της δεν επαρκεί για να αντιμετωπίσει τα διαρθρωτικά προβλήματα, όπως η χαμηλή παραγωγικότητα και οι εμπορικές εντάσεις.

Η πρόεδρος της ΕΚΤ, Κριστίν Λαγκάρντ, αναφέρθηκε στους κινδύνους που εξακολουθούν να απειλούν την ανάπτυξη, όπως η επιβράδυνση του παγκόσμιου εμπορίου και η χαμηλή εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Αν και ορισμένοι αναλυτές, όπως ο Kallum Pickering της Peel Hunt, υποστηρίζουν πιο επιθετικές μειώσεις επιτοκίων, οι προβλέψεις για την ευρωζώνη παραμένουν υποτονικές.

Προκλήσεις και προοπτικές

Ο Jari Stehn της Goldman Sachs προέβλεψε ανάπτυξη 0,8% για την ευρωζώνη το 2025, πολύ χαμηλότερη από την αντίστοιχη των ΗΠΑ (2,5%). Παρά την ύπαρξη αποταμιεύσεων που θα μπορούσαν να στηρίξουν την κατανάλωση, οι διαρθρωτικές προκλήσεις, οι υψηλές τιμές ενέργειας και οι εμπορικές εντάσεις παραμένουν μεγάλα εμπόδια.

Η Ευρώπη αντιμετωπίζει ένα δύσκολο μέλλον, με την ανάγκη για άμεσες και ουσιαστικές πολιτικές και οικονομικές μεταρρυθμίσεις να καθίσταται επιτακτική.

Ανακοινώθηκε στις 2/1 μεγάλη ανατροπή με την παράταση στα Τέλη Κυκλοφορίας 2025

Η ανακοίνωση για τα τέλη κυκλοφορίας 2025 δύο ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας για την πληρωμή τους. Διαβάστε περισσότερα στο xristika.gr.

Τελικά οι ιδιοκτήτες ΙΧ… φοβέρα θέλουν για να πληρώσουν στην ώρα τους τα τέλη κυκλοφορίας. Κάπως έτσι έγινε φέτος, καθώς μετά από πολλά χρόνια δεν δόθηκε παράταση πέρα τις 31 Δεκεμβρίου.

Εμπρόθεσμα καταβλήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας για το 88% των οχημάτων, όπως προκύπτει από σχετική ανακοίνωση της ΑΑΔΕ.

Όπως αναφέρεται «έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024 η προθεσμία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας ΙΧ οχημάτων για το 2025 και από το σύνολο των 6,7 εκατομμυρίων οχημάτων, εμπρόθεσμα πληρώθηκαν τέλη κυκλοφορίας για 5,9 εκατομμύρια. Δηλαδή, ποσοστό 88%».

Το ποσοστό αυτό είναι στα ίδια επίπεδα με τα τέλη του 2024, με το 90% να πληρώνει εμπρόθεσμα, αλλά με την καταληκτική προθεσμία πέρυσι να έχει παραταθεί έως τις 4 Μαρτίου.

Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πρόστιμα για εκπρόθεσμη πληρωμή

  • Έως 31 Ιανουαρίου 2025: Προσαύξηση 25% στο ποσό των τελών κυκλοφορίας.
  • Έως 28 Φεβρουαρίου 2025: Προσαύξηση 50% στο ποσό των τελών.
  • Από 1η Μαρτίου 2025: Το ποσό των τελών κυκλοφορίας διπλασιάζεται.

Για παράδειγμα, αν τα τέλη ενός οχήματος ήταν 150€, τότε:

  • Με προσαύξηση 25% το ποσό ανέρχεται σε 187,50€.
  • Με προσαύξηση 50% το ποσό ανεβαίνει στα 225€.
  • Από τον Μάρτιο, η υποχρέωση θα είναι 300€.

Βόμβα με ελληνικο σούπερ μάρκετ: Κανόνι και λουκέτο από το 2025

Εξελίξεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ αναμένεται μέσα στο 2025, σύμφωνα με γνώστες του κλάδου.

Οι προκλήσεις παραμένουν έντονες το 2025 για τους επιχειρηματίες του οργανωμένου λιανεμπορίου, καθώς καλούνται να διαχειριστούν δύο κρίσιμα ζητήματα: τον ολοένα και πιο έντονο ανταγωνισμό και τη μειωμένη κατανάλωση, που επηρεάζεται αρνητικά από το αυξανόμενο κόστος ζωής, το οποίο δεν συμβαδίζει με τα εισοδήματα.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι εξαγορές και συγχωνεύσεις αποτελούν αναγκαία στρατηγική για την επιβίωση και ανάπτυξη στον κλάδο.

Οι μεγαλύτεροι παίκτες της αγοράς βρίσκονται σε ετοιμότητα για συμφωνίες, καθώς ο συνδυασμός έντονου ανταγωνισμού και υψηλών λειτουργικών εξόδων ασκεί πίεση στις μικρότερες αλυσίδες.

Παράλληλα, οι μεγαλύτερες εταιρείες αναζητούν ευκαιρίες για διεύρυνση του μεγέθους και της διαπραγματευτικής τους ισχύος, με στόχο τη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους τους, τα οποία, σύμφωνα με επιχειρηματίες του κλάδου, έχουν συρρικνωθεί στο 1%-1,5% εξαιτίας και των κυβερνητικών μέτρων κατά του πληθωρισμού.

Όπως σημειώνει ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), η συγκέντρωση στον κλάδο μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας.

Σημειώνεται ότι τα μεγάλα σούπερ μάρκετ καταλαμβάνουν περίπου το 58% του συνολικού τζίρου της αγοράς λιανεμπορίου τροφίμων, ποσοστό που παραμένει από τα χαμηλότερα στην ΕΕ, ενώ στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται αναλογικά περισσότερα σήματα σε σχέση με τον πληθυσμό της χώρας. Η αγορά έχει αλλάξει δραματικά την τελευταία δεκαετία, με κομβικό σημείο την κατάρρευση της Μαρινόπουλος και την ενσωμάτωσή της από τη Σκλαβενίτης, η οποία έκτοτε κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο.