Εστίαση: Είτε έχετε ανοίξει πρόσφατα ένα εστιατόριο είτε έχετε περάσει χρόνια σε αυτόν τον κλάδο, υπάρχουν κάποια σημεία που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Η λειτουργία ενός εστιατορίου είναι αναμφίβολα μια από τις πιο ανταγωνιστικές επιχειρήσεις στον κόσμο. Ενώ υπάρχουν εκατοντάδες άλλα εστιατόρια για να ανταγωνιστείτε, πρέπει επίσης να βελτιώνετε συνεχώς τις λειτουργίες και τις υπηρεσίες σας έτσι ώστε να βρίσκεστε σε ένα υψηλό επίπεδο.
Σας παραθέτουμε κάποια μυστικά για να αποκτήσετε μια επιτυχημένη επιχείρηση εστίασης
1. Διατηρήστε την κουζίνα καθαρή
Πριν δοκιμάσετε οποιοδήποτε τέχνασμα μάρκετινγκ ή αναβαθμίσετε την εσωτερική διακόσμηση του εστιατορίου, βεβαιωθείτε ότι η κουζίνα σας λειτουργεί αποτελεσματικά και καθαρίζεται τακτικά με τα κατάλληλα μέτρα. Λόγω του φορτωμένου προγράμματος, πολλά εστιατόρια ξεχνούν να καθαρίσουν την κουζίνα τους. Και όταν η κουζίνα παραμένει ακάθαρτη για μέρες, προσελκύει παράσιτα, μικρόβια και πολλά άλλα. Εάν δεν θέλετε οι άνθρωποι να αρρωσταίνουν μετά τα γεύματα στο εστιατόριό σας, καθαρίστε σωστά την κουζίνα σας χρησιμοποιώντας χημικά καθαρισμού ποιότητας τροφίμων τακτικά. Επίσης, ελέγχετε την κουζίνα από επαγγελματίες ελέγχου παρασίτων κάθε τόσο. Εφόσον το φαγητό σας είναι υγιεινό και νόστιμο, είστε στην επιχείρηση.
2. Στοιχείο αναφοράς για το εστιατόριο σας
Για να διευθύνετε μια επιτυχημένη επιχείρηση εστιατορίου, πρέπει να δώσετε στους πελάτες σας έναν στέρεο λόγο για να συνεχίσουν να επισκέπτονται το χώρο σας, να συνεχίσουν την υποστήριξη σας και να πουν καλά πράγματα για την επιχείρησή σας στον κοινωνικό τους κύκλο. Αυτός ο λόγος ή το μοναδικό σημείο πώλησης της επιχείρησής σας μπορεί να είναι ένα πιάτο με υπογραφή, η ατμόσφαιρα, η τιμολόγηση, ένας δημοφιλής σεφ, πρόσβαση φιλική προς τα κατοικίδια ή κάτι άλλο. Αναμφισβήτητα κάποιο από τα παραπάνω θα μπορέσει να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την επιχείρηση.
3. Κρατήστε υπό έλεγχο τις τιμές
Το μυστικό για τη λειτουργία μιας επιτυχημένης επιχείρησης εστιατορίου είναι να βελτιστοποιήσετε τα περιθώρια κέρδους σας για να μειώσετε το κόστος σας χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα του φαγητού ή άλλων υπηρεσιών στο εστιατόριό σας. Ακολουθούν μερικές προτάσεις για το πώς μπορείτε να το κάνετε αυτό:
4. Χρησιμοποιείστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προς όφελος σας
Ενώ το καλό φαγητό και η εξαιρετική εξυπηρέτηση μπορούν να βοηθήσουν το εστιατόριό σας να αποκτήσει δημοτικότητα στην τοπική αγορά, πρέπει να απευθυνθείτε σε ένα μεγαλύτερο κοινό προωθώντας την επωνυμία σας στο Διαδίκτυο.
Αρχικά, δημιουργήστε έναν ιστότοπο για το εστιατόριο όπου οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν κράτηση τραπεζιών και να παραγγείλουν on line φαγητό.
Στη συνέχεια, θα πρέπει να δημιουργήσετε λογαριασμούς κοινωνικών μέσων για το εστιατόριό σας σε διαφορετικές πλατφόρμες κοινωνικών μέσων και να συνδεθείτε με το κοινό-στόχο σας. Δημιουργήστε ελκυστικές αναρτήσεις σχετικά με τα στοιχεία του μενού σας.
5. Εκπαιδεύστε σωστά το προσωπικό σας
Εκτός από το φαγητό και τη διακόσμηση, η συμπεριφορά του προσωπικού σας παίζει σημαντικό ρόλο στον καθορισμό της επιτυχίας του εστιατορίου σας.
Εάν το προσωπικό σας συμπεριφέρεται άσχημα στους πελάτες ή κάνει κάποια φρικτά λάθη ενώ σερβίρει το τραπέζι, οι πελάτες σας θα φύγουν από το εστιατόριο σας με πολύ αρνητική εντύπωση.
Για να αποφύγετε κάτι τέτοιο, θα πρέπει να ασχοληθείτε από πολύ νωρίς με την σωστή εκπαίδευση του προσωπικού σας.
Αλλάζουν όλα σε ταβέρνες και εστιατόρια. Για τους παραβάτες προβλέπεται η επιβολή διοικητικού προστίμου ύψους 500 ευρώ ανά είδος. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Tα καταστήματα εστίασης απαγορεύεται να χρεώνουν την πελατεία τους για «κουβέρ» (π.χ. σερβίτσια, μαχαιροπήρουνα, πετσέτες κ.λπ.), ενώ το εμφιαλωμένο νερό και το ψωμί πρέπει να φθάνουν στο τραπέζι μόνο κατόπιν παραγγελίας. Μάλιστα, για τους παραβάτες προβλέπεται η επιβολή διοικητικού προστίμου ύψους 500 ευρώ ανά είδος.
Αυτό διευκρινίζεται στις διατάξεις του Κεφαλαίου Α’ του νόμου 4177/2013 (ΦΕΚ Α’173/2013) που αφορούν σε ρυθμίσεις για την αγορά προϊόντων και την παροχή υπηρεσιών και τέθηκαν σε διαβούλευση από το υπουργείο Ανάπτυξης.
Σχόλια και παρατηρήσεις θα κατατίθενται μέσω της σχετικής πλατφόρμας στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://gge.mindev.gov.gr/home/diavouleuseis/ έως τις 31 Ιανουαρίου 2024.
Συγκεκριμένα, το Αρθρο 72 αναφέρει:
ΠΑΡΟΧΗ ΚΟΥΒΕΡ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ, ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ
Τα καταστήματα εστίασης του άρθρου 69 της παρούσας (εστιατόρια, καταστήματα γρήγορης εστίασης, ταβέρνες, καφετέριες, κέντρα διασκέδασης και λοιπά παρόμοια καταστήματα) δεν επιτρέπεται να χρεώνουν στην πελατεία τους αξία που αφορά σε «ΚΟΥΒΕΡ» (π.χ. σερβίτσια, μαχαιροπήρουνα, πετσέτες κ.λπ.). Κανένα προϊόν (όπως π.χ. εμφιαλωμένο νερό, ψωμί) δεν προσφέρεται και χρεώνεται χωρίς προηγούμενη συναίνεση του καταναλωτή.
Στους παραβάτες επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο πεντακοσίων ευρώ (500€) ανά είδος.
Ποια κρίση; Ποια ακρίβεια; Οι Έλληνες αποδεικνύουν πως ό,τι και να συμβεί το καφεδάκι τους δεν το χάνουν, ούτε βεβαίως την έξοδο για φαγητό. Η εστίαση στη χώρα μας σαρώνει, παρά το γεγονός ότι η ενεργειακή κρίση είναι σε πλήρη εξέλιξη. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Η θερινή τουριστική σεζόν τελείωσε, η ακρίβεια και η αβεβαιότητα πλήττουν την αγορά, αλλά ακόμα και τον Οκτώβριο η καταναλωτική κίνηση στην εστίαση συνέχιζε να αυξάνεται με ρυθμούς διπλάσιους του πληθωρισμού!
Εξέλιξη που δείχνει ότι η εσωτερική ζήτηση καλά κρατεί, παρά την αβεβαιότητα λόγω πολέμου και ενεργειακής κρίσης.
Σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2021 καταγράφεται ετήσια αύξηση 18,1% στις ηλεκτρoνικές συναλλαγές.
Τα νεότερα στοιχεία που φέρνει στο φως το «business stories» δείχνουν ξεκάθαρη στροφή της κατανάλωσης σε δαπάνες εκτός σπιτιού και ειδικά στην εστίαση: ενώ στα σούπερ μάρκετ (για είδη διατροφής, καθαριστικά και άλλα βασικά είδη νοικοκυριού) παραμένουν καθηλωμένες εντός των ορίων αύξησης του πληθωρισμού (+12%), η αύξηση για δαπάνες εκτός σπιτιού είναι πολλαπλάσια.
Εκπληκτική αύξηση τζίρου παρατηρείται σε εστιατόρια, καφέ και μπαρ, καθώς φτάνει ή ξεπερνά το 40%.
Ακόμα και οι δαπάνες για βαλίτσες και αποσκευές καταγράφουν αύξηση 91% σε σχέση με τον περσινό Οκτώβριο, που ήταν και ο πρώτος εκδρομικός φθινοπωρινός μήνας μετά από δύο χρόνια!
Ωστόσο, το καταναλωτικό μοντέλο διαφοροποιείται αισθητά από πέρυσι.
Στης ακρίβειας τον καιρό αυξάνονται μεν οι δαπάνες του κόσμου για εστίαση και διασκέδαση πολύ πάνω από τον πληθωρισμό, πέφτει όμως ο όγκος πωλήσεων κατεψυγμένου κρέατος σε επαγγελματίες (για γύρο, σουβλάκι κ.λπ.). Ο τζίρος δεν καλύπτει ούτε καν τις ανατιμήσεις που έχουν μεσολαβήσει. Και αυτό σημαίνει ότι και οι επαγγελματίες μειώνουν τις μερίδες που σερβίρουν, αλλά και οι καταναλωτές περιορίζουν τις ποσότητες που αγοράζουν λόγω ακρίβειας.
Μέρος από την αύξηση του τζίρου στην αγορά «καίγεται» λόγω του διψήφιου πληθωρισμού και εξάγεται αυτομάτως στο εξωτερικό εξαιτίας της εισαγόμενης ακρίβειας πρώτων υλών, καυσίμων και σιτηρών.
Ωστόσο, η αύξηση της κατανάλωσης είναι τόσο μεγάλη, ώστε υπερκαλύπτει τον υψηλό πληθωρισμό!
Ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) έτρεχε τον Αύγουστο με 11,4% και 12% τον Σεπτέμβριο, ενώ για τον Οκτώβριο η αρχική εκτίμηση (flash estimate) έδειξε 9,8%.
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές όμως εμφανίζουν αύξηση τζίρου 23% τον Αύγουστο και 22% τον Σεπτέμβριο, διπλάσια δηλαδή από τον τρέχοντα πληθωρισμό.
Τον Οκτώβριο η αύξηση συναλλαγών ήταν ελαφρώς μικρότερη, αλλά μικρότερος ήταν και ο πληθωρισμός. Το κυριότερο όλων όμως είναι ότι τον συγκεκριμένο μήνα η αγορά άντεξε στη μείωση του εισαγόμενου τουρισμού λόγω του τέλους της θερινής σεζόν.
Ο τουρισμός τον Αύγουστο είχε αποφέρει εισπράξεις 4 δισ. ευρώ (ισοφάρισε το ρεκόρ του 2019 προ πανδημίας) και συνολικά στο οκτάμηνο 13 δισ. ευρώ – σχεδόν διπλάσιες από πέρυσι!
Ακόμη, οι πληρωμές για αεροπορικά ταξίδια τον περασμένο Οκτώβριο ήταν 50% περισσότερες έναντι του αντίστοιχου περσινού (52 εκατ. ευρώ φέτος έναντι 34 εκατ. το 2021), αλλά ήταν μειωμένες 40% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο και 50% με τον Αύγουστο. Τα ξενοδοχεία τον Σεπτέμβριο αντιπροσώπευαν το 13% του τζίρου της αγοράς, ενώ τον επόμενο μήνα το 8%.
Συνεπώς, ο τουρισμός τον Οκτώβριο είχε πολύ μικρότερη επιρροή στο σύνολο του τζίρου της αγοράς σε σχέση με το καλοκαίρι.
Και εφόσον η αύξηση της πραγματικής κατανάλωσης παραμένει πολύ υψηλός και κοντά στα επίπεδα Αυγούστου – Σεπτεμβρίου (περίπου 10 μονάδες πάνω από τον πληθωρισμό), αυτό δείχνει ότι ο Οκτώβριος αντανακλά τις αντοχές της εσωτερικής αγοράς.
Με βάση τα στοιχεία αυτά, στο οικονομικό επιτελείο εκτιμούν ότι η εμπιστοσύνη καταναλωτών και επιχειρήσεων παραμένει υψηλή.
Ως αιτία των αντοχών αυτών συνολικά θεωρούν το γεγονός ότι κατά την τελευταία τριετία η Ελλάδα θωρακίστηκε με μεταρρυθμίσεις, όπως διαπιστώνουν οι ξένοι οίκοι αξιολόγησης, καθώς αναδείχθηκε πρώτη στον κόσμο σε βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος από τον «Economist».
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…