ΕΣΠΑ 2022: Έρχονται νέα και γενναία προγράμμα ΕΣΠΑ 2022. Πότε θα εγκριθούν, ποιες δραστηριότητες καλύπτουν. Τι πρέπει να κάνετε. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Την εκτίμηση ότι μέχρι τέλη Μαρτίου με μέσα Απριλίου θα έχουν εγκριθεί τα ελληνικά προγράμματα του ΕΣΠΑ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέφρασε ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου Ανάπτυξης και διευθυντής της Εθνικής Αρχής Συντονισμού Ιωάννης Φίρμπας.
Συγκεκριμένα μιλώντας σε ενημερωτική ημερίδα για τα χρηματοδοτικά Προγράμματα της Νέας Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027 και οι ευκαιρίες για τους δήμους, που διοργάνωσαν η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ), η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) και η Περιφερειακή Ένωση των Δήμων της Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ), ο κ. Φίρμπας επισήμανε: «το ΕΣΠΑ εγκρίθηκε πρώτο από όλες τις χώρες της Ένωσης ήδη από τον Ιούλιο. Σήμερα έχει υποβληθεί το σύνολο των προγραμμάτων επίσημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είμαστε ίσως η μοναδική χώρα από την Ευρώπη και βρισκόμαστε σε διαδικασία επίσημης διαβούλευσης. Αισιοδοξούμε ότι μέχρι τέλη Μαρτίου με Απρίλιο θα έχουμε και εγκεκριμένα τα προγράμματα».
Παράλληλα απηύθυνε έκκληση στις αυτοδιοικήσεις πρώτου και δευτέρου βαθμού να συμμετέχουν στη διαβούλευση και σε όλες τις διαδικασίες υλοποίησης των προγραμμάτων.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Φίρμπας ανέφερε ότι υπάρχουν αυξημένοι πόροι για τα ΠΕΠ κατά 25% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο ενώ γνωστοποίησε ότι σχεδιάζεται η δημιουργία ενός μηχανισμού για την βελτίωση της διοικητικής ικανότητας υλοποίησης των έργων. Το ζήτημα αυτό, όπως διευκρίνισε, θα είναι αντικείμενο διαβούλευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και πρόεδρος της ΕΝΠΕ Απόστολος Τζιτζικώστας επισήμανε ότι τα επόμενα χρόνια θα εισρεύσουν στην οικονομία μας πόροι ύψους 70 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ μαζί με τους πόρους από τον ιδιωτικό τομέα θα φτάσουν το ποσό των εκατό δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ειδικά για την Κεντρική Μακεδονία, σημείωσε ότι «στο νέο ΕΣΠΑ 21-27 εξασφαλίστηκαν πόροι ύψους 1,4 δισ. ευρώ που μαζί με τα υπόλοιπα χρηματοδοτικά προγράμματα της περιόδου που ξεκινάει θα αποτελέσουν και τη μεγαλύτερη χρηματοδοτική παρέμβαση που έγινε ποτέ στον τόπο μας».
Για το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» σχολίασε ότι έχουν προχωρήσει οι αξιολογήσεις των περισσοτέρων προτάσεων που έχουν υποβληθεί, ενώ υπογράμμισε ότι το ΕΣΠΑ, το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» και το Ταμείο Ανάκαμψης θα λειτουργούν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά.
Τη δημιουργία τεχνικής υπηρεσίας από την ΕΕΤΑΑ που θα βοηθήσει τους δήμους που δεν έχουν καθόλου ή έχουν υποστελεχωμένη τεχνική υπηρεσία γνωστοποίησε ο πρόεδρος του ΔΣ της ΕΕΤΑΑ Δημήτρης Μαραβέλιας.
Ο ίδιος σχολίασε ότι με τον τρόπο αυτό γίνεται μια προσπάθεια να δοθεί μια απάντηση στην έλλειψη κυρίως επιστημονικού προσωπικού στους δήμους στους τομείς των τεχνικών υπηρεσιών ενώ σημείωσε ότι οι δήμοι που δεν έχουν καθόλου τεχνική υπηρεσία στην Ελλάδα είναι 25 και εκείνοι με υποστελεχωμένη τεχνική υπηρεσία είναι 75.
Τη διενέργεια διαγωνισμού για την πρόσληψη 1.300 μηχανικών στους δήμους προανήγγειλε ο διευθυντής Οικονομικής Ανάπτυξης, Οργάνωσης και Περιβάλλοντος της ΕΕΤΑΑ, Γιάννης Γούπιος.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας έγινε, άλλωστε, λεπτομερής ενημέρωση για τα χρηματοδοτικά προγράμματα στα οποία περιλαμβάνονται επίσης, το Πράσινο Ταμείο, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, κ.ά.
Ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας Ιγνάτιος Καϊτεζίδης τόνισε ότι το μεγαλύτερο ζητούμενο είναι η συμμετοχή των δήμων στις διαδικασίες, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΕΤΑΑ Σπυρίδων Σπυρίδων υπογράμμισε την ανάγκη του σωστού προγραμματισμού, ενώ ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου σημείωσε ότι οι δήμοι θα πρέπει να βρουν δράσεις για έργα που λύσουν πραγματικά προβλήματα.
Να γίνει ενημέρωση από την ΕΕΤΑΑ στα διευθυντικά στελέχη και τους προϊσταμένους διευθύνσεων των δήμων, πρότεινε ο αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ Λάζαρος Κυρίζογλου.
Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το βράδυ της Τετάρτης ο νέος αναπτυξιακός νόμος με τη διαδικασία να προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 17 Νοεμβρίου.
Το σχέδιο νόμου εισάγει μία βασική καινοτομία που έγκειται στον θεματικό χαρακτήρα του. Συγκεκριμένα προβλέπει 13 καθεστώτα χορήγησης κρατικών ενισχύσεων σε επενδυτικά σχέδια.
Τα νέα καθεστώτα που προβλέπονται είναι τα εξής:
1. Ψηφιακός και τεχνολογικός μετασχηματισμός επιχειρήσεων
2. Πράσινη μετάβαση – Περιβαλλοντική αναβάθμιση επιχειρήσεων
3. Νέο Επιχειρείν
4. Καθεστώς Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
5. Έρευνα και εφαρμοσμένη καινοτομία
6. Αγροδιατροφή – πρωτογενής παραγωγή και μεταποίηση γεωργικών προϊόντων – αλιεία
7. Μεταποίηση – Εφοδιαστική αλυσίδα
8. Επιχειρηματική εξωστρέφεια
9. Ενίσχυση τουριστικών επενδύσεων
10. Εναλλακτικές μορφές τουρισμού
11. Μεγάλες επενδύσεις
12. Ευρωπαϊκές αλυσίδες αξίας
13. Επιχειρηματικότητα 360ο.
Σκοπός του παρόντος είναι η προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας με τη χορήγηση κινήτρων σε συγκεκριμένες δραστηριότητες και κλάδους, προκειμένου να επιτευχθούν ο ψηφιακός και τεχνολογικός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων, η πράσινη μετάβαση, η δημιουργία οικονομιών κλίμακας, η στήριξη καινοτόμων επενδύσεων και όσων επιδιώκουν την εισαγωγή νέων τεχνολογιών της «Βιομηχανίας 4.0», της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης, η ενίσχυση της απασχόλησης με εξειδικευμένο προσωπικό, η στήριξη της νέας επιχειρηματικότητας, η ενίσχυση λιγότερο ευνοημένων περιοχών της χώρας και περιοχών που εντάσσονται στο Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΣΔΑΜ), καθώς και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας σε τομείς υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, οι πυλώνες πάνω στους οποίους στηρίχθηκε ο νέος νόμος είναι το Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία (έκθεση Επιτροπής Πισσαρίδη), το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Ελλάδα 2.0), ο Νέος Χάρτης Περιφερειακών Ενισχύσεων 2022-2027, οι στόχοι του ΕΣΠΑ 2021-2027, η στρατηγική για τη βιομηχανία (Industry 4.0), καθώς και η προσαρμογή στις ανάγκες της σημερινής ελληνικής και διεθνούς πραγματικότητας.
Είδη ενισχύσεων:
Φορολογική απαλλαγή, η οποία συνίσταται στην απαλλαγή από την καταβολή φόρου εισοδήματος επί των πραγματοποιούμενων προ φόρου κερδών, τα οποία προκύπτουν με βάση την οικεία φορολογική νομοθεσία, από το σύνολο των δραστηριοτήτων της επιχείρησης, αφαιρουμένου του φόρου του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας που αναλογεί στα κέρδη που διανέμονται ή αναλαμβάνονται από τους εταίρους.
Το ποσό της φορολογικής απαλλαγής υπολογίζεται ως ποσοστό επί της αξίας των ενισχυόμενων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου ή και της αξίας του καινούριου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού, ο οποίος αποκτάται με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) και συνιστά ισόποσο αποθεματικό, το οποίο τηρείται σε διακριτό λογαριασμό στις οικονομικές τους καταστάσεις.
β. Επιχορήγηση, η οποία συνίσταται στη δωρεάν παροχή από το Δημόσιο χρηματικού ποσού, για την κάλυψη τμήματος των ενισχυόμενων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου και προσδιορίζεται ως ποσοστό αυτών.
γ. Επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing), η οποία συνίσταται στην κάλυψη από το Δημόσιο τμήματος των καταβαλλόμενων δόσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing), η οποία συνάπτεται για την απόκτηση καινούριου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού, προσδιορίζεται ως ποσοστό επί της αξίας απόκτησής τους και εμπεριέχεται στις καταβαλλόμενες δόσεις.
Η επιδότηση της χρηματοδοτικής μίσθωσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα επτά (7) έτη, και η προθεσμία άρχεται από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της επένδυσης.
δ. Επιδότηση του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης, η οποία συνίσταται στην κάλυψη από το Δημόσιο μέρους του μισθολογικού κόστους των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται και συνδέονται με το επενδυτικό σχέδιο και για τις οποίες δεν λαμβάνεται καμία άλλη κρατική ενίσχυση.
ε. Χρηματοδότηση επιχειρηματικού κινδύνου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Κεφάλαιο Θ που αφορά
το καθεστώς «Νέο Επιχειρείν».
2. Τα είδη ενισχύσεων των περ. α ́, β ́ και γ ́ της παρ. 1 παρέχονται μεμονωμένα ή συνδυαστικά και συνυπολογίζονται για τον καθορισμό του συνολικού ποσού ενίσχυσης του κάθε επενδυτικού σχεδίου. Το είδος ενίσχυσης της περ. δ’ της παρ. 1 παρέχεται αυτοτελώς και μόνο για τις δαπάνες της περ. γ ́ της παρ. 1 του άρθρου 6.
Οι εντάσεις και τα ανώτατα ύψη των ενισχύσεων των επενδυτικών σχεδίων κάθε καθεστώτος ενίσχυσης, τελούν υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α. Οι μέγιστες εντάσεις ενισχύσεων για τις επενδύσεις περιφερειακού χαρακτήρα (εγκεκριμένα ανώτατα όρια περιφερειακών ενισχύσεων) καθορίζονται από τον Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων (ΧΠΕ) και αφορούν τις μεγάλες επιχειρήσεις. Οι εν λόγω εντάσεις προσαυξάνονται κατά 10% για μεσαίες επιχειρήσεις και κατά 20% για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.
β. Οι αναφερόμενες στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις αυξημένες εντάσεις ενισχύσεων του ΧΠΕ δεν ισχύουν για επενδυτικά σχέδια με επιλέξιμες δαπάνες άνω των 50 εκατ. ευρώ.
γ. Για τα επενδυτικά σχέδια με επιλέξιμες δαπάνες άνω των 50 εκατ. ευρώ (μεγάλα επενδυτικά σχέδια) το μέγιστο επιτρεπτό ποσό ενίσχυσης για μεγάλο επενδυτικό έργο υπολογίζεται ως εξής:
εα. Για το τμήμα της δαπάνης μέχρι 50 εκατ. ευρώ, παρέχεται το 100% της ανώτατης επιτρεπόμενης έντασης περιφερειακής ενίσχυσης στην οικεία περιοχή, εξαιρουμένης της αυξημένης έντασης ενίσχυσης για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ανώτατο περιφερειακό όριο),
εβ. για το τμήμα της δαπάνης που υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ και μέχρι τα 100 εκατ. ευρώ παρέχεται το 50% της ανώτατης επιτρεπόμενης έντασης περιφερειακής ενίσχυσης στην οικεία περιοχή, και
εγ. για το τμήμα της δαπάνης που υπερβαίνει τα 100 εκατ. ευρώ δεν παρέχεται κανένα ποσοστό ενίσχυσης.
Το συνολικό ποσό ενίσχυσης ανά υποβαλλόμενο επενδυτικό σχέδιο δεν μπορεί να υπερβεί το ποσό των 10 εκατ. ευρώ. Επίσης προβλέπεται πως οι παρεχόμενες σε κάθε φορέα επενδυτικού σχεδίου ενισχύσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι ενισχύσεις σε συνεργαζόμενες ή συνδεδεμένες επιχειρήσεις, δεν μπορεί να υπερβούν σωρευτικά τα 20 εκατ. ευρώ για μεμονωμένη επιχείρηση και τα 30 εκατ. ευρώ για το σύνολο των συνεργαζόμενων ή συνδεδεμένων επιχειρήσεων.
Οι περιορισμοί αυτοί ισχύουν για τα επενδυτικά σχέδια, για χρονική περίοδο 3 ετών από την υποβολή της αίτησης του φορέα για υπαγωγή του επενδυτικού σχεδίου του.
Ως ποσό ενίσχυσης, ανά υποβαλλόμενο επενδυτικό σχέδιο, λαμβάνεται υπόψη το εγκριθέν με την απόφαση υπαγωγής. Το υπερβάλλον ποσό ενίσχυσης περικόπτεται αναλογικά κατά είδος ενίσχυσης και ομάδα δαπανών.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…