Έσκασε νέος φόρος από το πουθενά – Το έκαναν κρυφά για χιλιάδες Έλληνες

Ξαφνικά και έπειτα από 49 χρόνια θυμήθηκαν να ενεργοποιήσουν έναν ξαφνικό φόρο για χιλιάδες Έλληνες.

Ο φόρος που θα ισχύει κάθε χρόνος, επιβάλλεται σε 100.000 πολίτες. Όσοι έχουν βάρκα ή σκάφος, ανάλογα με τα μέτρα του πλωτού μέσου θα πρέπει κάθε χρόνο να βάζουν το χέρι στην τσέπη και να πληρώνουν το κράτος. Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ενεργοποιεί μια διάταξη ενός νόμου του 1975.

Πρόκειται για το άρθρο 12 του ν. 27/1975, το οποίο ενεργοποιήθηκε τον  Μάρτιο του 2023 με το άρθρο 46 του ν. 5036/2023.

Κάθε  υπόχρεως θα πρέπει να υποβάλει δήλωση φόρου πλοίων β’ κατηγορίας σε ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του TAXISnet. Ο φόρος, αφού βεβαιωθεί, πρέπει να πληρωθεί είτε σε δύο δόσεις είτε εφάπαξ έως το τέλος Σεπτεμβρίου.

Το ύψος του φόρου κυμαίνεται από 100 έως 200 ευρώ ανάλογα με το μήκος της βάρκας ή του σκάφου, αναψυχής και θα πληρώνεται στην ΑΑΔΕ κάθε χρόνο.

Αναλυτικότερα με βάση το συγκεκριμένο άρθρο, όλα τα μικρά και μεσαία θαλάσσια σκάφη και πλοία, είτε επαγγελματικά είτε ιδιωτικά – με εξαίρεση μόνο τα αλιευτικά και τα ρυμουλκά των οποίων ο χρόνος δραστηριοποίησης σε υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών δεν υπερβαίνει το 50% του συνολικού χρόνου δραστηριοποίησής τους – οφείλουν να καταβάλλουν κάθε χρόνο φόρο πλοίων β’ κατηγορίας, ο οποίος ανέρχεται σε 100 ευρώ εφόσον το μήκος του σκάφους δεν υπερβαίνει τα 7 μέτρα και σε 200 ευρώ εφόσον το μήκος υπερβαίνει τα 7 μέτρα και φθάνει μέχρι τα 12 μέτρα.

Η υποχρέωση αυτή ισχύει, δηλαδή, και για φορολογούμενους φυσικά πρόσωπα που κατέχουν ιδιωτικά ερασιτεχνικά σκάφη αναψυχής (απλές βάρκες, φουσκωτά, ταχύπλοα κ.λπ.).

Η βεβαίωση του φόρου μέχρι το 2022 προβλεπόταν να γίνεται από την ΑΑΔΕ με βάση στοιχεία που η ίδια είχε στη διάθεσή της. Η διαδικασία αυτή όμως δεν διασφάλιζε την είσπραξη του φόρου από όλους τους υπόχρεους, καθώς η ΑΑΔΕ δεν ήταν σε θέση να τους εντοπίζει.

Από τον Μάρτιο του 2023, με το άρθρο 46 του ν. 5036/2023, καθιερώθηκε νέα διαδικασία για τη βεβαίωση του φόρου, σύμφωνα με την οποία όλοι οι ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής και όλοι οι λοιποί πλοιοκτήτες – φυσικά πρόσωπα ή εταιρίες – που είναι εγγεγραμμένοι κατά την πρώτη Ιανουαρίου εκάστου έτους στο οικείο νηολόγιο ή λεμβολόγιο/Βιβλίο Εγγραφής Μικρών Σκαφών (ΒΕΜΣ) οφείλουν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά δήλωση φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας στην αρμόδια για το πλοίο φορολογική αρχή, για το εκάστοτε προηγούμενο έτος ώστε με την υποβολή της δήλωσης να γίνεται άμεσος προσδιορισμός (βεβαίωση) του φόρου.

Την ίδια υποχρέωση για υποβολή δήλωσης φόρου πλοίων β’ κατηγορίας έχουν και οι ναυλωτές ή ναυλώτριες εταιρείες πλοίου υπό γυμνή ναύλωση, καθώς και οι μισθωτές ή μισθώτριες εταιρείες πλοίου υπό χρηματοδοτική μίσθωση.

Η καταβολή του φόρου γίνεται σε δύο ισόποσες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Απριλίου και η δεύτερη μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Ιουνίου αντίστοιχα.

Αν το πλοίο ανήκει σε περισσότερους του ενός πλοιοκτήτες, υπόχρεοι σε υποβολή δήλωσης και καταβολή του φόρου είναι οι πλοιοκτήτες κατά το ποσοστό ιδιοκτησίας του καθενός.

Σε περίπτωση έναρξης εργασιών συμπλοιοκτησίας ή κοινωνίας, υπόχρεος σε υποβολή δήλωσης και καταβολή του φόρου είναι η συμπλοιοκτησία ή η κοινωνία με αλληλέγγυα ευθύνη όλων των συμπλοιοκτητών ή κοινωνών αντίστοιχα.

Πότε πληρωθεί φέτος ο φόρος

Ειδικά για το έτος 2023 η διάταξη του άρθρου 46 του ν. 5036/2023 προέβλεπε ότι η δήλωση έπρεπε να είχε υποβληθεί μέχρι τις 30 Ιουνίου 2024. Όμως, με απόφαση που εξέδωσε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλής περί τα μέσα Ιουνίου, η προθεσμία υποβολής της δήλωσης παρατάθηκε μέχρι τις 26 Ιουλίου 2024, δηλαδή μέχρι 26 Ιουλίου.

Με νεώτερη απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γ. Πιτσιλή και του αρμοδίου υφυπουργού Οικονομικών, Χρ. Δήμα, η προθεσμία υποβολής της δήλωσης παρατάθηκε έως τις 26 Σεπτεμβρίου.

Βάσει της ίδιας απόφασης, η καταβολή του φόρου για το 2023 πρέπει να γίνει είτε σε δύο δόσεις είτε εφάπαξ κατά το χρονικό διάστημα από την υποβολή της δήλωσης μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Σεπτεμβρίου 2024.

Από το 2025 και μετά, η δήλωση φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας για τη βεβαίωση του φόρου των 100 ή των 200 ευρώ πρέπει να υποβάλλεται κάθε Μάρτιο, η πρώτη δόση πρέπει να καταβάλλεται μέχρι το τέλος Απριλίου και η δεύτερη δόση μέχρι το τέλος Ιουνίου.

Καταργήθηκε ένα από τα μεγαλύτερα χαράτσια των Ελλήνων – Ανακοίνωση

Μία σημαντική ανακοίνωση έκανε η Τράπεζα Πειραιώς για τις χρεώσεις και τα χαράτσια στους λογαριασμούς.

Όπως ανακοίνωση, η Πειραιώς μειώνει τις τραπεζικές προμήθειες για τις επιχειρήσεις.

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, η τράπεζα προχωρά σε αναπροσαρμογή της πολιτικής προμηθειών της για να στηρίξει ακόμη περισσότερο τις επιχειρήσεις και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Επιπλέον, η Τράπεζα για την περαιτέρω ενίσχυση της προσβασιμότητας στις τραπεζικές υπηρεσίες της, μηδενίζει την προμήθεια εξερχόμενης μεταφοράς πίστωσης έως 15.000 ευρώ από ιδιώτη μέσω Phone Banking καθώς και την προμήθεια για την πληρωμή πιστωτικής κάρτας άλλης Τράπεζας από ιδιώτη μέσω Phone Banking. Σήμερα, η προμήθεια και στις δύο κατηγορίες συναλλαγών ανέρχεται σε 6 ευρώ.

Η Πειραιώς επικαιροποιεί συνεχώς την πολιτική προμηθειών της για να συνεχίσει να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής και τις ανάγκες των πελατών της.

Τράπεζα Πειραιώς: Έκτακτη ανακοίνωση – Μην απαντήσετε

Τράπεζα Πειραιώς: Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι οι πελάτες της Τράπεζας Πειραιώς, λόγω μιας νέας απάτης το τελευταίο διάστημα που εκμεταλλεύεται το νέο εμπορικό σήμα και design της Τράπεζας.

Όπως είχαμε γράψει πριν από λίγες εβδομάδες, η Πειραιώς ανανέωσε την εμφάνισή της και το εταιρικό της σχήμα.

Χρησιμοποιώντας το νέο λογότυπο της Τράπεζας Πειραιώς έχουν στείλει τις τελευταίες ώρες χιλιάδες μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με τα οποία ενημερώνουν τους παραλήπτες ότι κινδυνεύουν με άμεσο αποκλεισμό από το λογαριασμό τους

Ως αποστολέας αναφέρεται το Piraeus  e-banking, που χρησιμοποιεί η τράπεζα πλέον ως κεντρική ονομασία της.

Υπενθυμίζουμε για ακόμη μια φορά ότι δεν θα πρέπει να κάνετε κλικ σε οποιονδήποτε σύνδεσμο του μηνύματος. Αν το κάνετε θα ανοίξει μία νέα σελίδα που μοιάζει την αρχική του  e-banking της Τράπεζας Πειραιώς και οι διαδικτυακοί εγκληματίες θα μπορέσουν έτσι να αποκτήσουν πρόσβαση στον λογαριασμό σας.

Τράπεζα Πειραιώς: Σάλος με πρόστιμο εκατομμυρίων και λουκέτα – Τι έχει συμβεί

Υπό το βάρος των καταγγελιών του Συλλόγου Εργαζομένων στις Υπηρεσίες της Τράπεζας Πειραιώς (ΣΕΥΤΠΕ), η Διοίκηση της Τράπεζας υποχρεώθηκε να συμμορφωθεί με την εργατική νομοθεσία στα ζητήματα υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων της, στο πολυδιαφημισμένο Νέο Μοντέλο ψηφιακών καταστημάτων, προϋπολογισμού άνω των 80εκ. €.

Σύμφωνα με τον Σύλλογο η Διοίκηση της Τράπεζας αναγκάσθηκε να συμμορφωθεί στις υποδείξεις της Επιθεώρησης και να «ξηλώσει» τις θέσεις εργασίας που είχε τοποθετήσει αναγκάζοντας τους υπαλλήλους της να εξυπηρετούν το πελατειακό κοινό σε καναπεδάκια και τραπεζάκια που θυμίζουν σαλόνι πλοίου, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο πρόκλησης σοβαρών μυοσκελετικών παθήσεων τους εργαζόμενους.

Η τράπεζα αναγκάσθηκε να συμμορφωθεί στις υποδείξεις της Επιθεώρησης, αφού το προηγούμενο διάστημα της είχε επιβληθεί πρόστιμο ύψους 1,65 εκ. € και τριήμερο κλείσιμο τραπεζικού καταστήματος στη Θεσσαλονίκη για την μη τήρηση του νόμιμου ωραρίου εργασίας των τραπεζοϋπαλλήλων.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΕΥΤΠΕ:

Είναι ίσως η πρώτη φορά που μια συστημική Τράπεζα, και μια από τις ισχυρότερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, υποχρεώνεται να αναθεωρήσει ένα τόσο ακριβοπληρωμένο project. Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που ο ΣΕΥΤΠΕ επιτυγχάνει να εφαρμοσθεί η νομιμότητα στα εργασιακά, με πλέον εμβληματική την προσπάθεια για την πιστή τήρηση του νομίμου ωραρίου εργασίας των τραπεζοϋπαλλήλων από κοινού με την Επιθεώρηση Εργασίας (επιβολή προστίμου ύψους 1,65 εκ. € στην Τράπεζα Πειραιώς – τριήμερο κλείσιμο τραπεζικού καταστήματος στη Θεσσαλονίκη).

Πιο συγκεκριμένα, ο Σύλλογος των Εργαζόμενων προσέφυγε στην Επιθεώρηση Εργασίας για την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία, μπροστά στον άμεσο κίνδυνο πρόκλησης σοβαρών μυοσκελετικών παθήσεων στους εργαζόμενους του Δικτύου, που αναγκάζονταν να εξυπηρετούν το πελατειακό κοινό σε καναπεδάκια και τραπεζάκια που θυμίζουν σαλόνι πλοίου.

Όπως αποδείχθηκε περίτρανα από τα σχετικά Δελτία Ελέγχου, ο όλος σχεδιασμός δεν πληρούσε σε καμία περίπτωση τις νόμιμες προδιαγραφές προστασίας της υγείας των εργαζομένων, καθώς μεταξύ άλλων, οι θέσεις εργασίας κρίθηκαν ακατάλληλες και μη εργονομικές. Η Διοίκηση της Τράπεζας αναγκάσθηκε να συμμορφωθεί στις υποδείξεις της Επιθεώρησης και να «ξηλώσει» τις θέσεις εργασίας, όχι μόνο για να μην υποστεί τα επαπειλούμενα πρόστιμα, αλλά και για να αποφύγει την περαιτέρω αρνητική δημοσιότητα, καθώς ο ΣΕΥΤΠΕ :

ενημέρωσε σχετικά τους εκπροσώπους όλων των κοινοβουλευτικών κομμάτων, με αποτέλεσμα ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ να καταθέσουν σχετική ερώτηση, και
το θέμα απασχόλησε το Κοινοβούλιο, με την κατάθεση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή της Νέας Αριστεράς, Νάσου Ηλιόπουλου.
Η ανατροπή του σχεδιασμού που αγνοούσε επιδεικτικά τα θέματα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων, θεωρούμε ότι θα έχει ευρύτερες θετικές επιπτώσεις για την υγεία των εργαζομένων, όχι μόνο στον τραπεζικό κλάδο, αλλά και σε μια σειρά εταιρειών που απασχολούν υπαλλήλους γραφείου, αλλά δυστυχώς τα τελευταία χρόνια επιδίδονται σε εργασιακούς πειραματισμούς, με κοινό παρονομαστή την υποβάθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων.

Καλούμε εργαζόμενους και συνδικαλιστικούς φορείς να βρίσκονται σε επαγρύπνηση, γιατί η περιφρούρηση της νομιμότητας και της εργασιακής αξιοπρέπειας αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για το παρόν και το μέλλον της εργασίας.