Έρχονται οι… πορτοκαλί ντελιβεράδες – Δείτε τι θα μεταφέρουν

Skroutz: Έτοιμη να κάνει τη μεγάλη διαφορά στο last mile είναι η κορυφαία πλατφόρμα διαδικτυακών πωλήσεων, Skroutz. Το δυναμικό μπάσιμο στις ταχυμεταφορές που φέρνει νέες θέσεις εργασίας. Δείτε στο xrsitika.gr πώς η Skroutz αθα ελέγξει απόλυτα το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Μετά και τις χθεσινές επίσημες ανακοινώσεις (Γιώργος Χατζηγεωργίου: Το Skroutz απέκτησε τη δική του εταιρεία courier) πλέον ο χρόνος μετρά αντίστροφα προκειμένου να βγουν στους δρόμους μεταφορείς με τα πορτοκαλί t-shirt και το σήμα της Skroutz…

Πηγές από την εταιρεία έλεγαν πως η SendX, που εξαγοράστηκε κατά πληροφορίες έναντι 2 εκατ. ευρώ, αναμένεται σύντομα να υιοθετήσει το όνομα και τα σήματα της δημοφιλούς πλατφόρμας σε μία κίνηση που θα υπογραμμίσει τη νέα δραστηριότητα που αποκτά.

Η εξαγορά μπορεί να μην «γεμίζει» το μάτι λόγω του μεγέθους της νέας εταιρείας ταχυμεταφορών που μετρά μόλις πέντε μήνες ζωής και του όγκου των αποστολών που έως σήμερα εκτελεί (2.000 κατά μ.ο. εντός Αττικής) με τα 130 μηχανάκια και τα 10 βαν, εν τούτοις αναμένεται να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού.

Και τούτο διότι η Skroutz, που ζει μία «χρυσή εποχή» με την εκτίναξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και παράλληλα έχει έναν μεγάλο στρατηγικό επενδυτή να τη στηρίζει, τη CVC Capital Partners, διαθέτει τα μέσα ώστε να εξελίξει την εταιρεία courier της στο απόλυτο «εργαλείο» υποστήριξης του marketplace της. Κάτι που αυτομάτως θα την καταστήσει στον απόλυτο controler του ηλεκτρονικού εμπορίου: Απ’ την έρευνα αγοράς που κάνει κάποιος στην ψηφιακή πλατφόρμα της οποίας αποκτούν “στασίδι” πλέον χιλιάδες καταστήματα (online και offline), ως την εκτέλεση της συναλλαγής και την παράδοση του προϊόντος!

Ειδικά προς το τελευταίο καταλυτικό ρόλο στη νέα επενδυτική κίνηση αποτέλεσε η προβληματική κατάσταση που επικράτησε κατά τη διάρκεια των lockdowns. Μία κατάσταση απ’ την οποία επλήγησαν τελικά τα ψηφιακά καταστήματα λιανικής, τα οποία αποτελούν και το βασικό πελάτη της Skroutz.

Ήδη πληροφορίες αναφέρουν πως είναι υπό συγκρότηση το επιχειρηματικό σχέδιο για την ανάπτυξη του δικτύου και των υποδομών της νεοαποκτηθείσας εταιρείας με στόχο προοδευτικά να φθάσει να καλύπτει τις βασικότερες πόλεις και περιοχές της χώρας και μακροπρόθεσμα να έχει πανελλαδική κάλυψη.

Η SendX που αποτελεί το courier brand της MyJobNow Delivery, άρχισε να λειτουργεί εν μέσω πανδημίας, τον Αύγουστο του 2020 ενώ το MyJobNow Delivery, αποτελεί spin off της ελληνικής νεοφυούς εταιρείας MyJobNow. Η τελευταία είναι δημιούργημα του Στέφανου Κατσίμπα, Αγαμέμνονα Παπάζογλου και Αλέξανδρου Παπασπυρίδη και λειτουργεί ως πλατφόρμα που βοηθάει τις επιχειρήσεις εστίασης αλλά και τα καταστήματα λιανικής να προσλάβουν προσωπικό.

Σημειώνεται ότι πρόσφατα η Skroutz απέκτησε και το 25% του μετοχικού κεφαλαίου της EveryPay η οποία δραστηριοποιείται στην παροχή σύγχρονων συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών με τις δύο εταιρείες να αναπτύσσουν στρατηγική συνεργασία.

Skroutz: Τουλάχιστον 200 νέες θέσεις εργασίας

Την πρόσληψη 200 νέων εργαζόμενων σχεδιάζει να πραγματοποιήσει μέσα στο 2021 η ψηφιακή πλαρφόρμα Skroutz.

Η εταιρεία που πέρυσι πραγματοποίησε συνολικά 178 νέες προσλήψεις, βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση των πρώτων 14 εργαζόμενων που θα καλύψουν ανάγκες σε διαφορά τμήματα και δραστηριότητες.

Συγκεκριμένα, η Skroutz αναζητά νέους εργαζόμενους στις ομάδες Εngineering, Product, Commercial και People και συγκεγκριμένα ειδικότητες όπως Senior Backend Engineer, iOS Developer, Android Developer, Senior Backend Engineer, Senior Site Reliability Engineer – Core Infrastructure, Business Intelligence Analyst, Senior Product Manager, Sales Account Manager, Senior Talent Acquisition Specialist κ.α.

Η Skroutz βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης, μετά την είσοδο της CVC Capital Partners στο μετοχικό της κεφάλαιο, αποκτώντας το 45% της εταιρείας, έναντι, σύμφωνα με πληροφορίες, 21 εκατ. ευρώ.

Στεγάζεται σε υπερσύγχρονα γραφεία στη Νέα Ιωνία και σήμερα απασχολεί 430 άτομα, εκ των οποίων, τα 178 προσελήφθησαν μέσα στο 2020, όπως αναφέρθηκε παραπάνω.

Μάλιστα, πέρυσι η διοίκηση προχώρησε στη διανομή μερίσματος ύψους 1,1 εκατ. ευρώ από την κερδοφορία του 2019 προς 70 υπαλλήλους, τους παλαιότερους της εταιρείας.

Skroutz: Επιταχύνεται ο μετασχηματισμός με άξονα το marketplace

Με γοργό ρυθμό αναπτύσσεται η ψηφιακή πλατφόρμα Skroutz. Λίγους μήνες μετά τη στρατηγική επένδυση του fund CVC και καθώς η πανδημία έχει δώσει νέο αέρα στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, η πλατφόρμα ξετυλίγει το σχέδιο του μετασχηματισμού της με άξονα το marketplace. Εκεί που, όπως λέει ο COO της εταιρείας κ. Γιάννης Αλιβιζάτος, πλέον είναι συνδεδεμένα 2.500 offline καταστήματα.

Στο πλαίσιο του εμπλουτισμού των υπηρεσιών και των δυνατοτήτων που θέλει να προωθήσει η Skroutz εντάσσεται, όπως λέει ο ίδιος και η είσοδος στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας συναλλαγών everypay.

Μία κίνηση που δείχνει την κατεύθυνση της στόχευσης, ιδίως μετά τον «πάγο» που έβαλε η εταιρεία στην υπηρεσία διανομής φαγητού.

«Θέλουμε να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος – καταναλωτές και επιχειρήσεις – πουλάει και αγοράζει online προϊόντα. Και το πετυχαίνουμε μέχρι στιγμής μέσα από καινοτόμες πρακτικές, επιτυχημένες επιχειρηματικές συνεργασίες, στενή συνεργασία με τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και προπάντων με τη δημιουργία της βέλτιστης αγοραστικής εμπειρίας για τον καταναλωτή», λέει στο newmoney ο κ. Αλιβιζάτος.

Και προσθέτει πως «βάση για την αναπτυξιακή στρατηγική μας παραμένουν πάντα το ισχυρό επιχειρηματικό μοντέλο και διοικητικό σχήμα, η συνεχής κερδοφορία, η ισχυρή οργανική ανάπτυξη, η επανεπένδυση του μεγαλύτερου μέρους των κερδών στην εταιρία και πάνω από όλα: η δυναμική και ενθουσιώδη ομάδα του Skroutz με περισσότερους από 400 εργαζόμενους».

Ο αριθμός των τελευταίων καταδεικνύει και τον μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης της εταιρείας μιας και προ εξαμήνου οι εργαζόμενοι ήταν 315, όπως είχε πει τότε ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της εταιρείας Γιώργος Χατζηγεωργίου ξετυλίγοντας το σχέδιο για την Skroutz αμέσως μετά την επένδυση της CVC. «Η ανάπτυξη μας φέτος φαίνεται πως θα κλείσει με ένα καλό διψήφιο ποσοστό», λέει ο κ. Αλιβιζάτος.

Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατα στοιχεία που κοινοποίησε η πλατφόρμα οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω του Skroutz κατά το δεύτερο lockdown και ως την περασμένη Παρασκευή αυξήθηκαν κατά 63% και διαμορφώνονται σε περίπου 1,5 εκατ. Οι 65.000 από αυτές έχουν πραγματοποιηθεί από καταστήματα που δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα μέσω του Skroutz Marketplace.

Skroutz: To marketplace

Η νέα φάση του μετασχηματισμού της εταιρείας έχει ως βάση το τελευταίο, το marketplace.

«Εδώ και ένα χρόνο περίπου, το Skroutz δίνει τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση και κατάστημα λιανικής – ακόμα κι αν δεν διαθέτει e-shop και τεχνική υποδομή – να μπορεί να πραγματοποιήσει πωλήσεις και να αυξήσει τον τζίρο», λέει ο κ. Αλιβιζάτος.

«Συνεργαζόμαστε ήδη με περισσότερα από 6.500 καταστήματα, εκ των οποίων τα 2.500 καταστήματα δεν έχουν e-shop και έχουν ως μοναδικό κανάλι για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις το Skroutz Marketplace. Αυτά τα 2.500 καταστήματα έχουν, έτσι, αποκτήσει πρόσβαση στο online αγοραστικό κοινό της Ελλάδας και κατά συνέπεια πλέον έχουν online πωλήσεις. Από την πλευρά της επιχείρησης, η διαδικασία είναι εξαιρετικά απλή.

»Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι η ανάρτηση των προϊόντων με τις τιμές και τα χαρακτηριστικά στην πλατφόρμα και στη συνέχεια η συσκευασία για τον πελάτη. Το Skroutz αναλαμβάνει όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες, όπως επικοινωνία με εταιρίες ταχυμεταφορών, διαχείριση παραγγελιών, επικοινωνία με πελάτες, τεχνική υποστήριξη, πιθανές επιστροφές κ.λπ., ενώ η απόδοση των εσόδων γίνεται τακτικά σε τραπεζικό λογαριασμό. Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό για καταστήματα χωρίς εμπειρία στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις διαδικασίες του…» τονίζει.

Σε ό,τι αφορά τις προμήθειες η Skroutz χρεώνει μία προμήθεια για το κόστος διεκπεραίωσης ύψους 2,82% χωρίς να περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ και από εκεί και έπειτα μία προμήθεια επί της πώλησης, η οποία κυμαίνεται από 5,2 ως 12,5%, ανάλογα με την κατηγορία προϊόντων.

Skroutz: Πού αποσκοπεί η στρατηγική επένδυση στην everypay

Όπως λέει ο κ. Αλιβιζάτος, «η πρόσφατη απόκτηση του 25% του μετοχικού κεφαλαίου της EveryPay εντάσσεται στο σχέδιο στρατηγικής τοποθέτησης της Skroutz Α.Ε. σε ανερχόμενους και ιδιαίτερα σημαντικούς για το ηλεκτρονικό εμπόριο κλάδους όπως είναι οι πληρωμές.

Με αυτή την κίνηση, επιδιώκουμε περαιτέρω βελτιστοποίηση της online αγοραστικής εμπειρίας, προσφέροντας νέους, αξιόπιστους, ευέλικτους και προπάντων ασφαλείς τρόπους πληρωμής στις ηλεκτρονικές συναλλαγές π.χ., αντικαταβολή και δυνατότητα πληρωμής μέσω δόσεων με πιστωτική κάρτα».

Skroutz: Ασφάλεια συναλλαγών

Η κουβέντα δεν αργεί να πάει στην ασφάλεια των συναλλαγών αλλά και των αγορών συνολικά, μιας και μαζί με την εκρηκτική άνοδο των ηλεκτρονικών πωλήσεων, αυξήθηκαν κατακόρυφα και οι διαδικτυακές απάτες με e-shop που ποτέ δεν παρέδωσαν προϊόντα!

«Στο Skroutz, έχουμε δημιουργήσει ένα δίκαιο, αξιόπιστο και ασφαλές πλαίσιο ηλεκτρονικού εμπορίου τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, εφαρμόζοντας διαδικασίες που είναι ακόμα πιο αυστηρές από το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο», λέει ο κ. Αλιβιζάτος. «Ενδεικτικά, θα αναφέρω ότι το 50% των συνολικών αιτήσεων που λαμβάνουμε από καταστήματα καταλήγει τελικά σε συνεργασία», συμπληρώνει.

Βασικά κριτήρια στην αξιολόγηση της αίτησης, όπως εξηγεί, είναι ο έλεγχος φορολογικών στοιχείων και των αντίστοιχων δραστηριοτήτων, ο έλεγχος εγγραφής στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.), η ποιοτική αξιολόγηση του περιεχομένου της ιστοσελίδας του e-shop (εφόσον διαθέτει), ο έλεγχος της διαδικασίας αγοράς και των τρόπων πληρωμής, καθώς επίσης και η after sales πολιτική.

«Επιπλέον σε συγκεκριμένες κατηγορίες καταστημάτων και προϊόντων ζητάμε, και στη συνέχεια επανελέγχουμε τακτικά, και πρόσθετα έγγραφα όπως φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα. Ακόμα, κάθε κατάστημα που επιθυμεί να προβληθεί στη Skroutz οφείλει να υποστηρίζει τουλάχιστον δύο διαφορετικούς τρόπους πληρωμής με πανελλαδική ισχύ και υποχρεωτικά ένας εκ των οποίων θα πρέπει να είναι η χρέωση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας σε συνεργασία με ελληνικό πιστωτικό ίδρυμα.

»Όσον αφορά τους καταναλωτές, τους ενθαρρύνουμε να πραγματοποιούν ενδελεχή έρευνα πριν από κάθε online αγορά όσον αφορά την τιμή και την ποιότητα του προϊόντος, τους όρους πληρωμής και παράδοσης και βέβαια την αξιοπιστία του καταστήματος. Και βέβαια ελέγχουμε την αυθεντικότητα και λαμβάνουμε σοβαρά τις αξιολογήσεις των καταστημάτων (shop reviews) και τις αξιολογήσεις των προϊόντων (product reviews)».

Skroutz: Η CVC και η έξοδος από τις παραγγελίες φαγητού

Πόσο έχει βοηθήσει την προσπάθεια που καταβάλλεται σήμερα η είσοδος της CVC στο μετοχολόγιο; «Η CVC είναι ένα από τα ισχυρότερα funds παγκοσμίως με δραστηριοποίηση σε πολλούς κλάδους, αλλά και στον χώρο της τεχνολογίας και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πέραν της στήριξης, η συνεργασία αυτή μας δίνει σημαντικές ευκαιρίες όπως είναι η επαφή με άλλους μεγάλους παίκτες της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου, που επίσης συνεργάζονται με την CVC, για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και εμπειρίας», απαντά. Αρνείται πάντως ότι ήταν αίτημα του νέου μετόχου η διακοπή του εγχειρήματος επέκτασης και στην διανομή φαγητού μέσω του Skroutz Food, το οποίο πλέον εντάσσεται στο Box της Cosmote.

«Μόνοι μας το αποφασίσαμε», απαντά. «Διαπιστώσαμε ότι η δραστηριοποίηση σε αυτή την αγορά δεν ανταποκρίνεται στους αναπτυξιακούς μας στόχους. Οι ευκαιρίες και οι προοπτικές που υπάρχουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι τεράστιες και δεν έχουν αναδειχθεί μόνο τώρα λόγω των τρεχουσών συνθηκών. Εδώ και 15 χρόνια επενδύουμε στην προοπτική του ηλεκτρονικού εμπορίου και γι’ αυτό αποφασίσαμε να αφιερώσουμε όλες μας τις δυνάμεις και να εστιάσουμε στις προκλήσεις που υπάρχουν στον κλάδο που τόσο καλά γνωρίζουμε.»

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr