Gov.gr: Έτοιμη θα είναι μέχρι το τέλος του χρόνου η εφαρμογή που θα επιτρέπει στους πολίτες να κάνουν την πλειοψηφία των εργασιών τους μέσα από τα smartphones. Διαβάστε στο xristika.gr τι έρχεται τις επόμενες ημέρες!
Έχοντας ξεπεράσει τις 670 διαθέσιμες υπηρεσίες, το gov.gr αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα να εμπλουτιστεί ακόμη περισσότερο.
Σύμφωνα με τα όσα έχει αποκαλύψει η ηγεσία του υπουργείου, πριν από το τέλος της χρονιάς, η εν λόγω πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη και σε μορφή εφαρμογής έτσι ώστε να είναι ακόμη πιο εύκολη η πρόσβαση από κινητό.
Η νέα αυτή έκδοση δεν θα έχει ουσιαστικές διαφοροποιήσεις, ωστόσο θα είναι σχεδιασμένη εξ ολοκλήρου για την χρήση της από τα έξυπνα κινητά έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος ολοκλήρωσης των συναλλαγών που γίνονται μέσω του gov.gr.
Αρχικά από την εφαρμογή ο χρήστης θα μπορεί να κάνει εξουσιοδότηση και υπεύθυνη δήλωση, ενώ οι υπόλοιπες υπηρεσίες θα είναι προσβάσιμες μέσω συνδέσμων.
Το app θα είναι διαθέσιμο από τα αντίστοιχα stores έτσι ώστε ο οποιοσδήποτε που έχει smartphone να μπορεί να το κατεβάσει δωρεάν.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη ο οποίος μίλησε στον Ελεύθερο Τύπο, «η εφαρμογή θα είναι σύντομα διαθέσιμη και θα έχει ως βασικό χαρακτηριστικό της τη θυρίδα του πολίτη, όπου ο καθένας θα μπορεί να έχει μαζί του έναν ψηφιακό χαρτοφύλακα, με όλα τα έγγραφα που έχει εκδώσει ψηφιακά.
Αυτός είναι και ο λόγος που δεν βγήκε έως τώρα, θέλαμε να είναι κάτι παραπάνω από μια απλή αναπαραγωγή της εμπειρίας που έχει ο χρήστης από υπολογιστή.
Ουσιαστικά, η εν λόγω εφαρμογή κωδικοποιεί τη δέσμευσή μας από τις πρώτες ημέρες αυτής της κυβέρνησης: Εξυπηρέτηση του πολίτη από το κράτος μέσω του κινητού τηλεφώνου».
Αντίστοιχα, πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες προκειμένου το gov.gr να εξυπηρετήσει τους πολίτες που θέλουν να κάνουν το εμβόλιο του κορωνοϊού, μόλις αυτό καταστεί διαθέσιμο στην Ελλάδα.
Θα αναπτυχθεί λοιπόν, ψηφιακή πλατφόρμα στην ενιαία ψηφιακή πύλη για το κλείσιμο των ραντεβού, διευκολύνοντας έτσι τόσο τον πολίτη όσο και το κράτος. Σε αυτό το πλαίσιο, οι πολίτες θα πρέπει να εγγραφούν στην πλατφόρμα της άυλης συνταγογράφησης, ώστε να μπορεί το ραντεβού να κλειστεί αυτόματα, με τον πολίτη απλά να λαμβάνει ενημερωτικό sms και email για τις λεπτομέρειες, με βάση τα στοιχεία που έχει δηλώσει κατά τη διαδικασία εγγραφής.
Ο υφυπουργός Ψηφιακής Δακυβέρνησης, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, μιλώντας στο ethnos.gr, τόνισε πως επί του παρόντος δε βρίσκεται στο τραπέζι έβδομη κατηγορία μετακίνησης συμπληρώνοντας ωστόσο πως εάν κάτι τέτοιο ζητηθεί από την Πολιτική Προστασία είναι κάτι που υπάρχει η δυνατότητα να υλοποιηθεί άμεσα.
Οσο για το θέμα του «κόφτη» στα μηνύματα εξόδου, κατηγορηματικά επαναλαμβάνει ότι ουδέποτε υπήρξαν τέτοιες συζητήσεις δεδομένου ότι θα ήταν και άνευ ουσίας εφόσον ισχύει και η μετακίνηση με απλό χαρτί, στο οποίο αναγράφονται τα στοιχεία του πολίτη και ο σκοπός της μετακίνησής του: «Το 13033 έχει ακριβώς την ίδια χρήση με την βεβαίωση σε απλό χαρτί. Από τα μηνύματα που στέλνονται δεν αποθηκεύεται και δε διατηρείται κανένα στοιχείο των πολιτών».
Το μοναδικό στοιχείο που υπάρχει είναι ο συνολικός αριθμός των μηνυμάτων που αποστέλλονται ημερησίως.
Οσο για τον αυξημένο αριθμό μηνυμάτων που δεχόταν το 13033 τις πρώτες ημέρες των περιοριστικών μέτρων και έφταναν περίπου τα 4 εκατομμύρια ημερησίως από περίπου 2,5 εκ. την περίοδο του πρώτου lockdown, αυτό αποδίδεται αφενός ότι στο πρώτο διάστημα οι μετακινήσεις ήταν περισσότερες λόγω και των ανοιχτών Δημοτικών σχολείων, αλλά και στην περαιτέρω εξοικείωση των χρηστών, πολλοί εκ των οποίων πιθανότατα αντικατέστησαν το χαρτί με μηνυματα.
Με μία νέα εφαρμογή, η οποία θα είναι διαθέσιμη τις προσεχείς ημέρες, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα κάνει πράξη την εξ΄αποστάσεως επικαιροποίηση των στοιχείων των πολιτών με τις τράπεζες, απλουστεύοντας τη διαδικασία της συλλογής και απόδοσης δικαιολογητικών μέσω φυσικής παρουσίας.
Οπως εξηγεί ο κ. Ζαριφόπουλος, σήμερα για την επικαιροποίηση των στοιχείων μας με τις τράπεζες, έγχαρτα καταθέτουμε στις τράπεζες το εκκαθαριστικό μας σημείωμα, που περιέχει πολλά προσωπικά μας δεδομένα, στοιχεία του συζύγου ή της συζύγου, εάν ένας πολίτης παίρνει επίδομα αναπηρίας, κ.λ.π.
Με το know your customer «η τράπεζα θα μπορεί να αντλεί αυτόματα μόνο το στοιχείο που αφορά το σύνολο των αποδοχών του πολίτη χωρίς να χρειάζεται καν να σκανάρουμε και να ανεβάζουμε έντυπα και δεν θα έχει τις λεπτομέρειες που έχει σήμερα, όταν εγχάρτως καταθέτει ο πολίτης το εκκαθαριστικό του σημείωμα και ουσιαστικά παραχωρεί και στοιχεία που δεν είναι απαραίτητα αλλά περιλαμβάνονται σε αυτό. Ακούγονται πολλά για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, η τεχνολογία έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει προστατευτικά» σημειώνει.