Έρχεται χαράτσι στο Netflix: Δείτε πώς εμπλέκονται Cosmote, Wind και Vodafone

Συνδρομητική τηλεοραση: Η Disney έρχεται στην Ελλάδα, το Netflix είναι ήδη εδώ, ωστόσο απέναντί τους βρίσκουν κοινό μέτωπο από τους ελληνικούς παρόχους.

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του capital.gr, οι τρεις τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, η Cosmote, η Vodafone και η Nova-Wind, ετοιμάζονται να συστήσουν ένα κοινό μέτωπο, όσον αφορά το τέλος 10% στη συνδρομητική τηλεόραση.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες της ιστοσελίδας, οι 3 τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι εκτιμάται ότι θα επιβάλλουν αίτημα στα αρμόδια υπουργεία, είτε για νέα αναστολή του τέλος, είτε για την εφαρμογή του σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες.

Για όσους δεν θυμούνται, πρόκειται για ένα τέλος το οποίο εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2016, επιβαρύνει τους λογαριασμούς συνδρομητικής τηλεόρασης και προς το παρόν βρίσκεται σε αναστολή μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2022.

Σκοπός της αναστολής του ήταν η μείωση της επιβάρυνσης των λογαριασμών των καταναλωτών, ωστόσο η κυβέρνηση σε σύντομο χρονικό διάστημα θα κληθεί να αποφασίσει είτε την παράταση της αναστολής, είτε την εκ νέου εφαρμογή του.

Εκτιμάται πάντως, ότι σε περίπτωση που αποφασιστεί η εκ νέου εφαρμογή του, η Cosmote, Wind και Vodafone θα πιέσουν ώστε αυτό να εφαρμοστεί και στις υπόλοιπες ψηφιακές πλατφόρμες ψυχαγωγίας, δηλαδή, στα Netflix, Amazon Prime, Apple TV και Disney+. To Netflix υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή έχει περίπου 500.000 συνδρομητές στην Ελλάδα.

Συνδρομητική τηλεοραση: To μεγάλο κόλπο της Cosmote

Το φυσάει και δεν… κρυώνει το χουνέρι που της έκανε η Cosmote, η Nova< καθώς κατάφερε να της κλέψει το μεγαλύτερο τηλεοπτικό προϊόν της: Τον Ολυμπιακό!

Η μεγαλύτερη συμφωνία στην ιστορία του ελληνικού ποδοσφαίρου είναι γεγονός. Και φυσικά πρωταγωνιστής της είναι ο Ολυμπιακός. Οι Ερυθρόλευκοι υπέγραψαν και επίσημα τη συμφωνία τους με τον ΟΤΕ και πλέον τα εντός έδρας παιχνίδια τους θα μεταδίδονται αποκλειστικά από την COSMOTE TV.

Η συμφωνία είναι 3ετής και προβλέπει ένα συνολικό ποσό που ακουμπάει τα 55.000.000 €. Το μεγαλύτερο που έχει δοθεί ποτέ σε ελληνική ομάδα. Μάλιστα, η επισημοποίηση της συμφωνίας έγινε από τον τηλεοπτικό πάροχο.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Ο Ολυμπιακός στο «γήπεδο» της COSMOTE TV για τα επόμενα 3 χρόνια

Ο Ολυμπιακός θα παίζει μπάλα αποκλειστικά στο «γήπεδο» της COSMOTE TV, έως το 2025. Η συμφωνία των δύο πλευρών θα ενεργοποιηθεί από τη σεζόν 2022-2023 και περιλαμβάνει τη μετάδοση όλων των εντός έδρας αγώνων για το Πρωτάθλημα της Super League, τους εντός έδρας ευρωπαϊκούς προκριματικούς αγώνες, τους εντός και εκτός έδρας φιλικούς αγώνες, καθώς και σημαντικούς αγώνες των Πρωταθλημάτων Υποδομής.

Η κορυφαία δημοσιογραφική ομάδα των καναλιών COSMOTE SPORT, θα αναλάβει την κάλυψη των αγώνων των «Πειραιωτών» με πλούσια ρεπορτάζ, αλλά και ειδικές pre-game και post-game εκπομπές στο πλαίσιο σημαντικών αναμετρήσεων.

Οι αγώνες του Ολυμπιακού έρχονται να προστεθούν στο πλούσιο ποδοσφαιρικό πρόγραμμα της COSMOTE TV, που τη σεζόν 2022-23 περιλαμβάνει τις κορυφαίες διασυλλογικές διοργανώσεις της UEFA (UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Conference League), τους εντός έδρας ευρωπαϊκούς προκριματικούς αγώνες εμπορικών ομάδων, την πλειονότητα των αγώνων του Πρωταθλήματος της Super League, μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα (Lega Serie A, Liga Portugal Bwin κ.α.), το κύπελλο Αγγλίας (FA Cup) κ.α.

Συνδρομητική τηλεοραση: Η στρατηγική της Nova

Την ίδια στιγμή, η United – Nova κρατάει σημαντικές διοργανώσεις, έχοντας βέβαια χάσει το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού πρωταθλήματος.

Η απόφαση να μειώσει την παρουσία της στο ελληνικό πρωτάθλημα αυτή ήταν εν πολλοίς αναμενόμενη καθώς η η United – Nova στο περυσινό πρωτάθλημα είχε τα τηλεοπτικά δικαιώματα για όλες της ομάδες της Super League, όμως ούτε μεγάλη αύξηση συνδρομητών είδε, ούτε κέρδος έβγαλε.

Ως αποτέλεσμα, η νέα πρόταση που έκανε στις ΠΑΕ για το πρωτάθλημα που βρίσκεται σε εξέλιξη ήταν χαμηλότερη, αφήνοντας χώρο στην COSMOTE TV.

Στο μεσοδιάστημα η United δαπάνησε σχεδόν 1 δισ. ευρώ για να εξαγοράσει τη WIND και πλέον έχει μπροστά της το μεγάλο έργο του integration των δύο εταιρειών, αλλά και την υλοποίηση των επενδύσεων σε τηλεπικοινωνιακές υποδομές ώστε να μη μείνει πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ακόμη και έτσι, όμως, από την επόμενη σεζόν η Nova θα συνεχίσει να προβάλλει τα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου La Liga Santander (Ισπανία), Bundesliga (Γερμανία), Ligue 1 (Γαλλία) και Eredivisie (Ολλανδία) αλλά και τις μεγάλες διοργανώσεις στο μπάσκετ (EuroLeague, EuroCup, FIBA, Lega Serie A).

Οι επικεφαλής της United Group θεωρούν πως μαζί με το αγγλικό πρωτάθλημα διαθέτουν ένα ελκυστικό ποδοσφαιρικό «πακέτο» που θα υποστηρίξει περαιτέρω τη νέα πλατφόρμα ΕΟΝ.

Κατά συνέπεια, το ζητούμενο είναι πόσους συνδρομητές θα προσελκύσει η Premier League και στον αντίποδα, πόσοι θα ακολουθήσουν τον Ολυμπιακό στην Cosmote TV εφόσον κλείσει και επίσημα η συμφωνία.

Βεβαίως το θέμα είναι πολύ πιο σύνθετο και έχει να κάνει με την εμπορική πολιτική που θα ακολουθήσουν οι δύο μεγαλύτερες συνδρομητικές πλατφόρμες της χώρας, τι θα περιέχουν τα νέα συνδυασμένα πακέτα που θα λανσάρουν και ποια τιμολογιακή πολιτική θα εφαρμόσουν.

Επί του παρόντος φαίνεται πως η τιμή δεν είναι ο μόνος παράγοντας επιλογής για τους συνδρομητές…

Με βάση, πάντως, τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η πελατειακή βάση της Cosmote TV έφθασε στο τέλος του 2021 τους 624 χιλιάδες πελάτες, πετυχαίνοντας αύξηση πελατών 8,5% σε σχέση με το 2020.

Αντίστοιχα, οι συνδρομητές της NOVA μαζί με τους αυτούς της Wind Vision υπολογίζονται στους 400 χιλιάδες.

Σημειωτέον πως με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα της United Group για το 2021, η Nova είχε κύκλο εργασιών 243,5 εκατ. ευρώ και EBITDAal (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, μείον τις μισθώσεις εξοπλισμού) 69,6 εκατ. ευρώ.

Αμφότερες εταιρείες, πάντως, αντιμετωπίζουν το οξύτατο ζήτημα των πειρατικών συνδέσεων, ο αριθμός των οποίων εκτιμάται πως ξεπερνά τις 300 χιλιάδες, ενώ ορισμένοι μιλούν και για 400 χιλιάδες (!) στην Ελλάδα.

Η πειρατεία σαφέστατα αποτελεί πληγή για τους παρόχους και τεράστια «τρύπα» διαφυγόντων κερδών αλλά και φόρων για το κράτος, σε μια αγορά που το 2021 υπολογίζεται πως υπάρχουν 1,6 μοναδικοί κωδικοί συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, στους οποίους συνυπολογίζονται και οι ξένες πλατφόρμες τύπου Netflix.