Επιτέλους: Τέλος αυτά τα οχήματα από το κέντρο της Αθήνας – Απαγόρευση κυκλοφορίας τους

Κίνηση: Τι αλλάζει με την κυκλοφορία φορτηγών στην Αθήνα και τους δήμους Πειραιά, Ηλιούπολης, Γαλατσίου και Δάφνης – Υμηττού.  Όλα όσα προβλέπει ο νέος κανονισμός ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων και κυκλοφορίας φορτηγών. Οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Αλλαγές έρχονται στις ώρες που επιτρέπεται να κυκλοφορούν φορτηγά τροφοδοσίας στο κέντρο της Αθήνας. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής ενέκρινε ομόφωνα νέο κανονισμό που αφορά το ωράριο λειτουργίας τροφοδοσίας καταστημάτων σε δήμους της Αττικής.

Οι πλέον σημαντικές αλλαγές θα ισχύσουν στην Αθήνα, όπου η τροφοδοσία θα επιτρέπεται από τις 9 το βράδυ έως τις 9 το πρωί.

Σύμφωνα με την εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Κεντρικού Τομέα Γ. Δημόπουλου, από τον σχετικό περιορισμό εξαιρούνται οι μικρές επιχειρήσεις για τις οποίες θα επιτρέπεται η τροφοδοσία όλο το 24ωρο, αλλά με οχήματα μεικτού βάρους έως 2 τόνων, ή 2,5 τόνων αν πρόκειται για ηλεκτροκίνητα.

Η απόφαση αυτή υιοθετεί την τακτική που ακολουθείται σε άλλες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις και έχει στόχο τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και την εύρυθμη λειτουργία των εμπορικών κέντρων των δήμων της Αττικής.

Βέβαια, όπως διευκρίνισε ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, ο νέος κανονισμός τροφοδοσίας θα μπορεί να τροποποιείται με βάση τα συμπεράσματα που θα προκύπτουν από την εφαρμογή του αλλά και τα αιτήματα που θα κατατίθενται από τους αρμόδιους φορείς.

Κίνηση: Τι προβλέπει ο νέος κανονισμός τροφοδοσίας, αναλυτικά

Ι. ΩΡΑΡΙΟ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΥΠΕΡΑΓΟΡΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ (SUPER MARKETS, ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ, ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ):

1. Τον καθορισμό του ωραρίου τροφοδοσίας των Επιχειρήσεων, Υπεραγορών και λοιπών καταστημάτων (Super Markets, Πολυκαταστήματα, Αλυσίδες Καταστημάτων) καθ’ όλο το 24 ωρο πλην των ωρών από 07:00 π.μ. έως και 10:30 π.μ., για τα φορτηγά αυτοκίνητα ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου, στους εξής δρόμους:

α) Στις περιμετρικές οδούς του εσωτερικού δακτυλίου:

  • Στην Ιερά Οδό (από Κηφισού έως Θηβών / περιοχή Αιγάλεω)
  • Λεωφόρο Βουλιαγμένης
  • Ελ. Βενιζέλου – Αρτάκης – Μάχης – Αναλάτου – Ομήρου – 25ης Μαρτίου και 2ας Μαΐου (πλατεία Ν. Σμύρνης / περιοχή Νέας Σμύρνης)
  • Γ. Παπανδρέου (από Παπάγου μέχρι τη συμβολή της με Κοκκινοπούλου / περιοχή Ζωγράφου)
  • Ούλοφ Πάλμε (περιοχή Ζωγράφου)
  • Στην οδό Θηβών (από λόφο Αξιωματικών έως Ιερά Οδό / περιοχή Αιγάλεω)
  • Ελ. Βενιζέλου (Θησέως) – Δημοσθένους – Σιβιτανίδου – Δαβάκη (περιοχή Καλλιθέας)
  • Αχιλλέως – Αμφιθέας – Αγ. Βαρβάρας (περιοχή Παλαιού Φαλήρου)

β) Στη Λεωφόρο Μεσογείων (εκτός Δήμου Αθηναίων).

2.α Στον Δήμο Αθηναίων καθορίζεται ωράριο για την κυκλοφορία και την τροφοδοσία των επιχειρήσεων, υπεραγορών και λοιπών καταστημάτων της πόλης από τις 21:00 έως και 09.00 της επόμενης, με κάθε τύπο φορτηγού οχήματος. Για τις υπόλοιπες ώρες , ο ανεφοδιασμός τους θα διενεργείται με οχήματα μικτού βάρους μέχρι δύο (2) τόνους. (Να σημειωθεί ότι μετά από εισήγηση του κ. Δημόπουλου κατά τη συζήτηση στο ΠΕΣΥ, σε περίπτωση που τα οχήματα είναι ηλεκτροκίνητα το μικτό βάρος θα επιτρέπεται να είναι μέχρι 2,5 τόνους).

2.β Από τις απαγορεύσεις του εδαφίου 2α εξαιρείται η τροφοδοσία καταστημάτων νωπών αλιευμάτων Βαρβακείου Αγοράς

2.γ Για την τροφοδοσία των καταστημάτων που βρίσκονται στο Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας, ήτοι στο τμήμα του κέντρου της Αθήνας που περικλείεται από τις οδούς : « Αθηνάς – Πλατ. Ομονοίας –Σταδίου – Πλ. Συντάγματος – Μητροπόλεως – Αθηνάς» εφαρμόζονται οι εξής διατάξεις της κοινής υπουργικής απόφασης ΔΜΕΟ/στ/οικ./1894/Φ919 ΦΕΚ Β/684/1997«Μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στο Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας », όπως ισχύει.

3. Στον Δήμο Πειραιά στις κεντρικές λεωφόρους και οδούς της πόλης: Ηρ. Πολυτεχνείου -Γρ. Λαμπράκη – Βασ. Γεωργίου – Ακτή Μιαούλη – Ακτή Ποσειδώνος – 2ας Μεραρχίας – Γούναρη – Τσαμαδού – Εθν. Αντιστάσεως – 34ου Συντάγματος- Ακτή Μουτσοπούλου – Ακτή Καλλιμασιώτη – Ακτή Θεμιστοκλέους- Ελευθερίου Βενιζέλου καθορίζεται ωράριο τροφοδοσίας καθ΄ολο το 24 ωρο πλην των ωρών από 07:00 π.μ. έως και 10:30 π.μ. για τα φορτηγά αυτοκίνητα ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου.

Στις παραπάνω οδούς ισχύει περιορισμός κυκλοφορίας των φορτηγών οχημάτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου από 07:00 π.μ. έως 11:00 π.μ. και από 14:30 μ.μ. έως και 16:00 μ.μ.

4. Στον Δήμο Ηλιούπολης για την τροφοδοσία των καταστημάτων (super markets) της πόλης, καθορίζεται ωράριο τροφοδοσίας από τις 19.00 έως και 07.00 της επόμενης, με κάθε τύπο φορτηγού οχήματος . Για τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας , ο ανεφοδιασμός τους θα διενεργείται με οχήματα μικτού βάρους μέχρι δύο (2) τόνους.

Εξαιρούνται από την τήρηση του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης τα καταστήματα που διαθέτουν ιδιόκτητους χώρους φορτοεκφόρτωσης και δεν επιβαρύνουν τους κοινόχρηστους χώρους.

5. Στον Δήμο Γαλατσίου για την τροφοδοσία των καταστημάτων (super markets) της πόλης, καθορίζεται ωράριο τροφοδοσίας από τις 20:00 έως και 07.00 της επόμενης, για κάθε τύπο φορτηγού οχήματος. Για τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας, ο ανεφοδιασμός τους θα διενεργείται με οχήματα μικτού βάρους μέχρι δύο (2) τόνων.

6. Στον Δήμο Δάφνης –Υμηττού για την τροφοδοσία των καταστημάτων (super markets) της πόλης, καθορίζεται ωράριο τροφοδοσίας από τις 19:00 έως και 07.00 της επόμενης, με κάθε τύπο φορτηγού οχήματος. Για τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας, ο ανεφοδιασμός τους θα διενεργείται με οχήματα μικτού βάρους μέχρι δύο (2) τόνων.

ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ-ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Από τους παραπάνω περιορισμούς εξαιρούνται:

  1. Φορτηγά αυτοκίνητα Κρατικά, Δημοτικά, Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφορίας, όπως (Κ.Υ., Ε.Α.) ή με εμφανή σήματα Υπηρεσιών αυτών και μισθωμένα φορτηγά αυτοκίνητα από τις εν λόγω Υπηρεσίες για κάλυψη των λειτουργικών τους αναγκών.
  2. Φορτηγά αυτοκίνητα μεταφοράς φαρμάκων και ειδών Νοσοκομείου.
  3. Φορτηγά αυτοκίνητα διανομής ημερήσιου και περιοδικού Τύπου.
  4. Οχήματα τροφοδοσίας καταστημάτων εντός της περιοχής του Εμπορικού Τριγώνου (όπως αυτό ορίζεται στο 2γ της παρούσης), τα οποία αποδεδειγμένα, βάσει συνοδευτικών εγγράφων μεταφοράς, πραγματοποιούν τροφοδοσία από και προς την εν λόγω περιοχή.
  5. Φορτηγά αυτοκίνητα Δημόσιας και Ιδιωτικής χρήσης που μεταφέρουν οικοδομικά υλικά, ειδικά οχήματα που χρησιμοποιούνται για έτοιμο σκυρόδεμα και για την ανύψωση διαφόρων αντικειμένων, επιτρέπεται να κυκλοφορούν και άλλες ώρες. Αντιστοίχως αντιμετωπίζονται και άλλες απρόβλεπτες και επείγουσες ανάγκες, όπως είναι οι μεταφορές γραφείων, οικοσκευών κ.λπ.

Στους παραβάτες των παραπάνω διατάξεων επιβάλλονται οι ποινές του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 8 του άρθρου 52 του ν. 2696/1999, όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 9 του άρθρου 48 του ν. 4313/2014 (ΦΕΚ 261/τ.Α/17-12-2014) «Ρυθμίσεις θεμάτων Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημοσίων Έργων και άλλες Διατάξεις».

Κίνηση: Σάλος με το χαράτσι 1.000 ευρώ

Η επέκταση του Περιβαλλοντικού Τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αλλά και φορτηγά που πληρούν την οδηγία Euro 5b είναι ήδη σε ισχύ από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κάνοντας με αυτό τον τρόπο απαγορευτική την εισαγωγή των συγκεκριμένων οχημάτων στην Ελλάδα.

Όπως είχε αποκλειστικά αποκαλύψει το Newsauto.gr, το Περιβαλλοντικό Τέλος που θα καταβάλλουν όσοι εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά, τα οποία πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5b, ανέρχεται σε 1.000 ευρώ όπως δηλαδή ακριβώς ισχύει και για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5a.

Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα έχουν πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας από το 2012 έως και το 2014, δηλαδή αφορά οχήματα με ηλικίες από 10 έως και 8 έτη.

Η σχετική τροπολογία έχει τίτλο: «Κύρωση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου ”Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας”», το οποίο είναι έτοιμο για συζήτηση στη Βουλή και όπως αποκάλυψε το Newsauto.gr, προβλέπει την καταβολή Περιβαλλοντικού Τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματα το οποίο υπολογίζεται σε 3.000 ευρώ για όσα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και 1.000 ευρώ σε όσα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5a και Euro 5b.

Από το Περιβαλλοντικό Τέλος εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των τριάντα (30) ετών, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος.

Επίσης από την καταβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους εξαιρούνται και όσα αυτοκίνητα ή φορτηγά Euro 5b έχουν δήλωση άφιξης οχήματος ή δηλωτικά εισαγωγής τα οποία έχουν καταβληθεί έως την ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής τροπολογίας.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην σχετική τροπολογία που θα περιλαμβάνεται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου: «Στις υποπερ. αβ΄ των περ. α’ των παρ. 1 και 2 του άρθρου 5 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), περί επιβολής περιβαλλοντικού τέλους και απαγόρευσης εισαγωγής οχημάτων, προστίθεται νέα κατηγορία υπόχρεων αυτοκινήτων και οι παρ. 1 και 2 διαμορφώνονται ως εξής:

  1. Για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α` 265), ισχύουν τα εξής:

α) Επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος:

αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.01.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β` 182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,

αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a και Εuro 5b, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008.

β) Απαγορεύεται η ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπαρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β 542) και στην υπαρ. 6765/ 511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Από την παρούσα εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των τριάντα (30) ετών, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος.

  1. Για τα φορτηγά αυτοκίνητα των περ. β’, γ’, ε’ της παρ. 1 του άρθρου 123 του ν. 2960/2001 και τις μεταχειρισμένες βάσεις αυτών,

α) επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος:

αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.1.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β΄ 182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,

αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a και Εuro 5b, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ης Ιουνίου 2007 (L 171) και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008 (L 199),

β) απαγορεύεται η ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται εκ κατασκευής στις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπαρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 542) και στην υπ αρ. 6765/511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.»

Για τα οχήματα, τα οποία έχει υποβληθεί Δήλωση Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής , πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος, δεν υφίσταται η υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους των υποπερ. αβ’ των περ. α των παρ. 1 και παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), όπως αυτή τροποποιείται με το άρθρο 1 του παρόντος, τα οχήματα, για τα οποία έχουν υποβληθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος δήλωση άφιξης οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής.

Δεν καταλαμβάνονται από την υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους των υποπερ. αβ’ των περ. α’ των παρ. 1 και παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), τα οχήματα τα οποία υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro5b, για τα οποία έχουν υποβληθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος δήλωση άφιξης οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής.»

Κίνηση: Μπλόκο της ΑΑΔΕ σε χιλιάδες ΙΧ!

Μπλόκο σε χιλιάδες οχήματα ετοιμάζεται να βάλει η ΑΑΔΕ καθώς τους απαγορεύει την κυκλοφορία στους ελληνικούς δρόμους.

Το σαφάρι ελέγχων που ετοιμάζει η ΑΑΔΕ, μετά τη συνεργασία που ανακοινώθηκε με την αντίστοιχη υπηρεσία της Βουλγαρίας, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και ελέγχους στα πολυτελή αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα με πινακίδες της γειτονικής χώρας.

Είναι χαρακτηριστικό το στοιχείο πως περισσότερα από 9.500 οχήματα που ήταν δηλωμένα με ελληνικές πινακίδες στο υπουργείο Μεταφορών, διαγράφηκαν από τα μητρώα και ταξινομήθηκαν στη Βουλγαρία.

Τώρα η ΑΑΔΕ επιχειρεί να βάλει φρένο σε αυτό το φαινόμενο και θα ξεκινήσει ελέγχους και διασταυρώσεις στοιχείων.

Παράλληλα, θα γίνουν έλεγχοι και για εικονικές επιχειρήσεις που στήνουν στη Βουλγαρία διάφοροι επιτήδειοι, με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους δεκάδες αυτοκίνητα με βουλγαρικές πινακίδες, στερώντας έτσι πολύτιμους πόρους από το ελληνικό Δημόσιο.

Όπως αναφέρουν αρμόδιοι παράγοντες, οι «πινακίδες Βουλγαρίας» έχουν την τιμητική τους.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, Έλληνες ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν ιδρύσει εταιρείες «φαντάσματα» στη γειτονική χώρα απλώς και μόνο για να αλλάξουν τις πινακίδες κυκλοφορίας στα οχήματά τους και να μην πληρώνουν τέλη κ.λπ. που αναλογούν στην Ελλάδα, αλλά και να κινούνται ελεύθερα π.χ. στον δακτύλιο.

Πριν από λίγα χρόνια, η ΑΑΔΕ είχε προχωρήσει σε εκτεταμένους ελέγχους, για να περιορίσει το φαινόμενο της κυκλοφορίας στην Ελλάδα υπερπολυτελών αυτοκινήτων πολύ μεγάλου κυβισμού.

Είχε ανακαλυφθεί ότι ιδιοκτήτες πολλών οχημάτων είχαν καταθέσει τις πινακίδες, είχαν κάνει εξαγωγή στη Βουλγαρία και είχαν ταξινομήσει τα οχήματά τους εκ νέου αποκτώντας βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας.

Κάποιοι άλλοι, επίσης, καταβάλλουν ένα πολύ χαμηλό νοίκι στη Βουλγαρία, προκειμένου να εμφανίζονται στους ελέγχους στα σύνορα με μόνιμη κατοικία στο εξωτερικό, ενώ ένα δίκτυο φροντίζει για τη δημιουργία εικονικού προφίλ μόνιμου κατοίκου Βουλγαρίας.

Ενώ υπάρχει και ένα πρόσφατο «τρικ» με τη μεταβίβαση του οχήματος σε εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων της Βουλγαρίας και με κάποιο ιδιωτικό συμφωνητικό ο Έλληνας ιδιοκτήτης διασφαλίζει την κατοχή της «κυριότητας» του αυτοκινήτου.

Όσον αφορά στις εταιρείες που εμφανίζουν ως φορολογική έδρα στη Βουλγαρία, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του Ελληνικού Επιχειρηματικού Συμβουλίου στη Βουλγαρία και της ICAP Bulgaria, οι ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεις στη Βουλγαρία εκτιμώνται σε 18.136, απασχολούν συνολικό αριθμό 27.000 ατόμων και καταγράφουν ετήσιο κύκλο εργασιών 3,9 δισ. ευρώ.

Σχετικά με τη γεωγραφική κατανομή, η πλειονότητά τους, κυρίως μικρού και μεσαίου μεγέθους, εντοπίζονται στη μεγάλη περιφέρεια του Μπλαγκόεβγκραντ, στη νοτιοδυτική Βουλγαρία και κυρίως στις περιοχές πλησίον των συνόρων με την Ελλάδα.

Ακολουθεί σε αριθμό η περιοχή της Σόφιας και η πέριξ αυτής ευρύτερη περιοχή, στις οποίες είναι συγκεντρωμένες οι κατά τεκμήριο μεγαλύτερες σε μέγεθος και εντάσεως κεφαλαίου, τεχνολογίας κα