Επιστρεπτέα Προκαταβολή 7

Επιστρεπτέα Προκαταβολή 7: Η παράταση του lockdown θα κρίνει το καθεστώς βάσει του οποίου δοθεί το 1 δισ. ευρώ που προορίζεται για τον έβδομο κύκλο της επιστρεπτέας προκαταβολής.

Πριν ακόμα οριστικοποιηθούν τα κριτήρια σχετικά με το ποιοι είναι οι «τυχεροί» που θα πάρουν χρήματα από την Επιστρεπτέα Προκαταβολή 6, η αγορά ήδη αναρωτιέται πότε θα ξεκινήσουν οι αιτήσεις για τον έβδομο κύκλο Επιστρεπτέας Προκαταβολής. Το ενδιαφέρον είναι ιδιαίτερα μεγάλο καθώς τα κονδύλια για την Επιστρεπτέα 7, σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, θα είναι διπλάσια σε σχέση με την Επιστρεπτέα 6.

Έτσι, επιχειρήσεις και επιτηδευματίες θέλουν να γνωρίζουν κατά πόσο μπορούν να ελπίζουν ότι τους αναλογεί μερίδιο από το 1 δισ ευρώ που θα μοιράσει το υπουργείο Οικονομικών με την Επιστρεπτέα 7. Με δεδομένο βέβαια, ότι ακόμα είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την επιλογή των δικαιούχων της Επιστρεπτέας 6 και ότι ο υπουργός Οικονομικών έχει οριοθετήσει το διάστημα από 3 έως 5 Μαρτίου για την εκταμίευση των χρημάτων για τον 6ο κύκλο, οι διαδικασίες για τον 7ο κύκλο δεν αναμένεται να ξεκινήσουν πριν τις 15 Μαρτίου.

Άγνωστο παραμένει και ποια θα είναι η περίοδος αναφοράς για τις επιχειρήσεις προκειμένου να εξεταστεί εάν πληρούν τα κριτήρια. Πλέον η αντίστοιχη περσινή περίοδος του Μαρτίου 2020 είναι περίοδος που είχε ξεκινήσει το πρώτο σκληρό lockdown και ως εκ τούτου δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να συγκριθεί ο τζίρος των επιχειρήσεων.

Πιο πιθανό θεωρείται ότι το υπουργείο Οικονομικών θα χρησιμοποιήσει ως μέτρο σύγκρισης τα στοιχεία της αντίστοιχης περιόδου του 2019, προκειμένου να υπολογίσει τη μείωση του τζίρου που έχουν υποστεί οι δικαιούχοι. Σε αυτό το πλαίσιο η σύγκριση θα γίνει μεταξύ του πρώτου τριμήνου του 2021, με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019, παρακάμπτοντας την αντίστοιχη περίοδο του 2020 που είχε ξεκινήσει το lockdown.

Όπως και σε κάθε κύκλο επιστρεπτέας έτσι και σε αυτόν, τα κριτήρια για την επιλογή των δικαιούχων θα οριστικοποιηθούν μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων. Με βάση των αριθμό των αιτήσεων και τα χαρακτηριστικά των αιτούντων, θα οριστεί ο μαθηματικός τύπος με τον οποίο θα κριθεί εάν και ποιό ποσό δικαιούνται επιχειρήσεις και επιτηδευματίες αφαιρείται το ποσό που τυχόν έλαβε ο επιχειρηματίας από τον 6ο κύκλο της επιστρεπτέας προκαταβολής.

Τα κριτήρια θα οριστούν με βάση και την πρόθεση της κυβέρνησης να δοθεί προτεραιότητα στις επιχειρήσεις οι οποίες έχουν κλείσει με κρατική εντολή στο πλαίσιο των μέτρων για την προστασία από την πανδημία. Όπως έχει γίνει και στους προηγούμενους κύκλους από το ποσό που θα προκύπτει θα αφαιρείται το ποσό που τυχόν έλαβε ο επιχειρηματίας από τον 6ο κύκλο της επιστρεπτέας προκαταβολής.

Αντίστοιχα όπως ισχύει από την Επιστρεπτέα Προκαταβολή 4 και μετά το 50% του ποσού δεν θα επιστρέφεται.

Επιστρεπτέα Προκαταβολή 7: Έχεις πάρει δάνειο; Λάβε τώρα κρατική επιδότηση

Πολύ κοντά σε συμφωνία με τους Θεσμούς για την «Γέφυρα 2», με την οποία θα δοθεί κρατική επιδότηση και στα επιχειρηματικά δάνεια. Εντός και καταγγελμένα δάνεια. Ποια είναι τα κριτήρια και τα απαραίτητα έγγραφα. Δείτε στο xristika.gr όλες τις λεπτομέρειες.

Πολύ κοντά στη συμφωνία με τους Θεσμούς για την «Γέφυρα 2», με την οποία θα δοθεί κρατική επιδότηση και στα επιχειρηματικά δάνεια, βρίσκεται η κυβέρνηση.

Η «Γέφυρα 2» συζητείται «πακέτο» με τους πλειστηριασμούς και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι δύο πλευρές φαίνεται να έχουν καταλήξει σε περίμετρο περίπου 150.000 δανειοληπτών με οφειλές 40 – 50 δισ. ευρώ που θα ωφεληθούν από το πρόγραμμα. Στους ωφελούμενους αυτούς περιλαμβάνονται και οφειλέτες με καταγγελμένα δάνεια, αλλά σε πιο στενή περίμετρο από αυτήν που προτεινόταν αρχικά.

Εντασσόμενοι στην «Γέφυρα 2», και οι οφειλέτες επιχειρηματικών δανείων θα σώσουν την πρώτη κατοικία τους ως πληγέντες από την πανδημική κρίση. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του insider.gr, πάντως, προκειμένου να αποδεικνύεται ότι οι επιλέξιμοι οφειλέτες έχουν πληγεί από την πανδημία, θα πρέπει να έχουν πιστοποιητικό κορονόπληκτου, το οποίο θα εκδίδεται από την ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία θα υποβάλλεται η αίτηση του ενδιαφερόμενου οφειλέτη.

Η διαπραγμάτευση με τους Θεσμούς και όσα καταφέρνει να αποσπάσει η ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να διευρύνει την ομπρέλα προστασίας για την πρώτη κατοικία, έχουν ως «αντίτιμο» τον εξορθολογισμό της άρσης του απαγορευτικού για τους πλειστηριασμούς. Ειδικότερα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, οι Θεσμοί ζητούν οι πλειστηριασμοί να ανοίξουν την 1η Μαρτίου για τους «μπαταχτσήδες», καθώς δεν υφίσταται λόγος προστασίας για όσους έχουν… παράδοση στα μεγάλα χρέη και στην μεγάλη ζωή, την οποία συνεχίζουν και εν μέσω της πανδημικής κρίσης, θέλοντας, παράλληλα, να εκμεταλλευτούν την προστασία που προορίζεται για τους πληγέντες.

Πάντως, καθώς θεωρείται απίθανο, λόγω των αυστηρότερων περιοριστικών μέτρων, τα δικαστήρια να ανοίξουν στις 28 Φεβρουαρίου, η ημερομηνία της 1ης Μαρτίου για το άνοιγμα των πλειστηριασμών για τους «μπαταχτσήδες», μάλλον οδεύει για την 1η Απριλίου.

Το τελευταίο σχέδιο που συζητείται για τη «Γέφυρα 2», σύμφωνα με τις πληροφορίες του insider.gr, ορίζει ότι το πρόγραμμα απευθύνεται σε νομικά πρόσωπα και επιχειρήσεις συμπεριλαμβανομένων των ατομικών, καθώς και ελεύθερους επαγγελματίες ή φυσικά πρόσωπα που ασκούν ατομική επιχειρηματική δραστηριότητα και δεν διαθέτουν εργαζόμενους, των οποίων τα έσοδα του 2020 παρουσίασαν μείωση τουλάχιστον 20% σε σχέση με τα αντίστοιχα έσοδα του 2019.

Στην ίδια προϋπόθεση της μείωσης των ακαθάριστων εσόδων κατά 20% περιλαμβάνονται επίσης νομικά πρόσωπα ή επιχειρήσεις που έχουν ως αντικείμενο την εκμετάλλευση ακινήτων και που έλαβαν μειωμένο μίσθωμα, εταίροι προσωπικών ή κεφαλαιουχικών εταιρειών των οποίων η λειτουργία έχει ανασταλεί υποχρεωτικά ή έχουν λάβει ενίσχυση ή έχουν ενταχθεί σε άλλα μέτρα στήριξης, δικαιούχοι ή λήπτες της ενίσχυσης με την μορφή της επιστρεπτέας προκαταβολής, και νομικά πρόσωπα και επιχειρήσεις – εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που έχουν εντάξει τους εργαζόμενους στον Μηχανισμό «Συνεργασία».

Το πρόγραμμα θα καλύπτει οφειλέτες με δάνεια που δεν έχουν λάβει κάποια άλλη κρατική ενίσχυση ή εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, ενώ ήταν εξυπηρετούμενα ή σε καθυστέρηση μέχρι 90 ημερών στις 31/12/2020.

Α) Για τους ελεύθερους επαγγελματίες ή τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν ατομική επιχειρηματική δραστηριότητα και δεν διαθέτουν εργαζόμενους, τίθενται οι επιπλέον προϋποθέσεις:

– H ακίνητη περιουσία του αιτούντος να μην υπερβαίνει σε συνολική αξία τα 600.000 ευρώ (για εξυπηρετούμενα δάνεια) ή 500.000 ευρώ (για δάνεια σε καθυστέρηση έως 90 ημέρες στις 31/12/20).

– Ο ετήσιος κύκλος εργασιών ή το εισόδημα κατά περίπτωση, κατά το τελευταίο έτος για το οποίο υπάρχει δυνατότητα υποβολής φορολογικής δήλωσης, να μην υπερβαίνει τα 24.000 ευρώ (17.000 για δάνεια σε καθυστέρηση έως 90 ημέρες στις 31/12/20). Το ποσό προσαυξάνεται κατά 18.000 για τον/την σύζυγο (13.000 για δάνεια σε καθυστέρηση έως 90 ημέρες στις 31/12/20) και κατά 5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο μέλος και μέχρι 3 εξαρτώμενα μέλη (το ίδιο ισχύει και για δάνεια σε καθυστέρηση έως 90 ημέρες στις 31/12/20).

– Οι καταθέσεις και τα επενδυτικά προϊόντα του αιτούντος στην ημεδαπή ή αλλοδαπή να έχουν συνολική αξία που δεν υπερβαίνει τα 40.000 ευρώ (25.000 ευρώ για δάνεια σε καθυστέρηση έως 90 ημέρες στις 31/12/20).

– Στην περίπτωση φυσικών προσώπων, το πλαφόν αυτό περιλαμβάνει αθροιστικά τα εισοδήματα του αιτούντος, του/της συζύγου και των εξαρτώμενων μελών.

– Το σύνολο του ανεξόφλητου κεφαλαίου των επιδεκτικών για τη συνεισφορά του Δημοσίου οφειλών, στο οποίο υπολογίζονται λογιστικοποιημένοι από τους πιστωτές τόκοι, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, να μην υπερβαίνει τα 300.000 ευρώ ανά πιστωτή (250.000 ευρώ για δάνεια σε καθυστέρηση έως 90 ημέρες στις 31/12/20).

Β) Για τα νομικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών που απασχολούν από 1 έως 10 εργαζόμενους σε ετήσια βάση και έχουν κύκλο εργασιών έως 2 εκατ. ευρώ ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα 2 εκατ. ευρώ, οι προϋποθέσεις που τίθενται είναι:

– Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας του αιτούντος να μην υπερβαίνει τα 2,5 εκατ. ευρώ (1,5 εκατ. ευρώ για δάνεια σε καθυστέρηση έως 90 ημέρες στις 31/12/20).

– Ο ετήσιος κύκλος εργασιών ή το εισόδημα κατά περίπτωση, κατά το τελευταίο έτος για το οποίο υπάρχει δυνατότητα υποβολής φορολογικής δήλωσης, να μην υπερβαίνει τα 2 εκατ. ευρώ, ή το σύνολο ισολογισμού να μην ξεπερνά τα 2 εκατ. ευρώ (το ίδιο ποσό ισχύει και για δάνεια σε καθυστέρηση έως 90 ημέρες στις 31/12/20).

– Οι καταθέσεις και τα επενδυτικά προϊόντα του αιτούντος στην ημεδαπή ή αλλοδαπή να έχουν συνολική αξία που δεν υπερβαίνει το 1 εκατ. ευρώ (500.000 ευρώ για δάνεια σε καθυστέρηση έως 90 ημέρες στις 31/12/20).

– Το σύνολο του ανεξόφλητου κεφαλαίου των επιδεκτικών για τη συνεισφορά του Δημοσίου οφειλών, στο οποίο υπολογίζονται λογιστικοποιημένοι από τους πιστωτές τόκοι, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, να μην υπερβαίνει το 1,5 εκατ. ευρώ ανά πιστωτή (500.000 ευρώ για δάνεια σε καθυστέρηση έως 90 ημέρες στις 31/12/20).

Γ) Για τα νομικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών που απασχολούν από 11 έως 50 εργαζόμενους σε ετήσια βάση και έχουν κύκλο εργασιών από 2 έως 10 εκατ. ευρώ ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού κινείται από 2 έως 10 εκατ. ευρώ, θα πρέπει:

– Ο ετήσιος κύκλος εργασιών ή το εισόδημα κατά περίπτωση, κατά το τελευταίο έτος για το οποίο υπάρχει δυνατότητα υποβολής φορολογικής δήλωσης, να μην υπερβαίνει τα 10 εκατ. ευρώ, ή το σύνολο ισολογισμού να μην ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ (το ίδιο πλαφόν και για δάνεια σε καθυστέρηση έως 90 ημέρες στις 31/12/20)

– Το σύνολο του ανεξόφλητου κεφαλαίου των επιδεκτικών για τη συνεισφορά του Δημοσίου οφειλών, στο οποίο υπολογίζονται λογιστικοποιημένοι από τους πιστωτές τόκοι, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, να μην υπερβαίνει τα 2,5 εκατ. ευρώ ανά πιστωτή (1 εκατ. ευρώ για δάνεια σε καθυστέρηση έως 90 ημέρες στις 31/12/20)

Δ) Τα νομικά πρόσωπα που απασχολούν από 51 μέχρι 250 εργαζόμενους σε ετήσια βάση και έχουν κύκλο εργασιών ή σύνολο ετήσιου ισολογισμού από 10 έως 43 εκατ. ευρώ, θα πρέπει:

– Ο ετήσιος κύκλος εργασιών ή το εισόδημα κατά περίπτωση, κατά το τελευταίο έτος για το οποίο υπάρχει δυνατότητα υποβολής φορολογικής δήλωσης, να μην υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ, ή το σύνολο ισολογισμού να μην ξεπερνά τα 43 εκατ. ευρώ (το ίδιο πλαφόν και για δάνεια σε καθυστέρηση έως 90 ημέρες στις 31/12/20)
– Το σύνολο του ανεξόφλητου κεφαλαίου των επιδεκτικών για τη συνεισφορά του Δημοσίου οφειλών, στο οποίο υπολογίζονται λογιστικοποιημένοι από τους πιστωτές τόκοι, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, να μην υπερβαίνει συνολικά προς όλους τους πιστωτές τα 25 εκατ. ευρώ (15 εκατ. ευρώ για δάνεια σε καθυστέρηση έως 90 ημέρες στις 31/12/20)