Επίσημο: Ποια είναι η νέα Κυριακή με ανοιχτά μαγαζιά

Ανοιχτά μαγαζιά Κυριακή: Πότε θα λειτουργήσουν τα καταστήματα ξανά στην κυριακάτικη αργία. Η επόμενη ημερομηνία από το υπουργείο Ανάπτυξης.

Μετά την κατάργηση των δύο Κυριακών τον χρόνο με ανοιχτά μαγαζιά, έχουν λιγοστέψει οι επιπλέον ημέρες που οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν τα ψώνια τους στην αργία. Μέσα στο καλοκαίρι, μόνο μία Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα και θα είναι εκείνη που θα πέσει στην έναρξη των θερινών εκπτώσεων για το 2023.

Συγκεκριμένα, η επόμενη Κυριακή με ανοιχτά μαγαζιά είναι στις 16 Ιουλίου 2023, την πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων, που ξεκινούν τη Δευτέρα 10 Ιουλίου.

Υπενθυμίζεται ότι η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων έφερε και ικανοποίηση στον εμπορικό κόσμο για κατάργηση και των δύο Κυριακών από τις επτά συνολικά Κυριακές που λειτουργούσαν τα καταστήματα όλο τον χρόνο. Ωστόσο, η κυβέρνηση επιδιώκει να προσθέσει δύο ημερομηνίες την πρώτη Κυριακή του Μαΐου και την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου.

Ο Μάιος λόγω εκλογών δεν ανακοινώθηκε, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να δούμε μια έκτακτη ανακοίνωση για τον Νοέμβριο του 2023.

Σε κάθε περίπτωση, οι δύο Κυριακές που απομένουν για το 2023, μετά από εκείνη του Ιουλίου, είναι οι εξής δύο:

  • 24 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν τα Χριστούγεννα
  • 31 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν την Πρωτοχρονιά

Το ωράριο λειτουργίας σούπερ μάρκετ και πολυκαταστημάτων τις Κυριακές

Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας είναι από τις 11 το πρωί έως και τις 8 το απόγευμα για όλα τα καταστήματα. Ενδεικτικά, τα εμπορικά κέντρα λειτουργούν τις Κυριακές ως εξής:

The Mall Athens

Θα μείνει ανοιχτό 11:00 – 20:00

Golden Hall

Θα λειτουργήσει 11:00-20:00

Attica

Θα είναι ανοιχτό 11:00-20:00

ΑΒ Βασιλόπουλος

Σε ανακοίνωση που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της αλυσίδας, αναφέρεται ότι τα καταστήματά του θα μείνουν κλειστά.

Σκλαβενίτης

Παραδοσιακά κλειστό παραμένει το σούπερ μάρκετ εκτός εορταστικών περιόδων.

Μασούτης

Μόνο το κατάστημα στο αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» λειτουργεί από τις 07:00 – 23:00 και το MEDITERRANEAN COSMOS από 11:00 μέχρι 20:00.

Market In – My Market

Κλειστά είναι και τα καταστήματα των δύο αλυσίδων.

Lidl

Τα ωράρια των καταστημάτων ενδέχεται να αλλάξουν βάσει κυβερνητικών αποφάσεων. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση σας παρακαλούμε απευθυνθείτε στο κατάστημα της περιοχής σας, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα.

«Βόμβα» με 24ωρο ωράριο λειτουργίας καταστημάτων και σούπερ μάρκετ

«Βόμβα» έσκασε τις πρώτες μέρες του Απριλίου του 2023 με την τροπολογία που δίνει τη δυνατότητα στον εκάστοτε δήμαρχο να μπορεί να αποφασίζει ακόμα και την 24ωρη λειτουργία των καταστημάτων και αλλαγές στο ωράριο με άνοιγμα από τις 6 το πρωί.

Σφοδρές ήταν οι αντιδράσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ την Τετάρτη ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας (ΣΕΑ) και η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αττικής (ΟΒΣΑ) προχώρησαν σε κινητοποιήσεις με συγκέντρωση στο υπουργείο Ανάπτυξης την Τετάρτη 5 Απριλίου.

«Καλούμε όλα τα σωματεία στο Εμπόριο, τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά την Τετάρτη 5 Απριλίου, στις 8.30 π.μ. στην παρέμβαση στο Υπουργείο Ανάπτυξης, μαζί με τους αυτοαπασχολούμενους εμπόρους που καταδικάζονται σε ομηρία μέσα στα καταστήματα τους ή σε λουκέτο», τόνιζε σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας (ΣΕΑ), καλώντας «δυναμικά να απαιτήσουμε να πάρουν τώρα πίσω και τη συγκεκριμένη τροπολογία και όλους τους νόμους που τσακίζουν το ωράριο και τις Κυριακές μας».

Ενημέρωνε δε ότι «η τροπολογία δίνει τη δυνατότητα να παρατείνεται το ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων “μέχρι και τις 6.00 της επόμενης ημέρας” (!) με απόφαση “του κατά τόπον αρμόδιου δημάρχου, μετά από πρόταση του τοπικού εμπορικού συλλόγου”», υπογραμμίζοντας:

«Με μια τζίφρα δημάρχου θα μας εξαναγκάζουν να δουλεύουμε μέσα στη μαύρη νύχτα και όσες Κυριακές επιθυμούν οι μεγαλέμποροι!»

Οι εργαζόμενοι διεκδικούν:

  • Κατοχύρωση της κυριακάτικης αργίας.
  • 7ωρο – 5ήμερο – 35ωρο για όλους, με σταθερό ωράριο και απαγόρευση των σπαστών ωραρίων.
  • Μηνιαίο πρόγραμμα εργασίας με κυλιόμενα ρεπό και σταθερές εβδομαδιαίες βάρδιες.
  • Αυστηρός καθορισμός πόστων και αρμοδιοτήτων ανά ειδικότητα.
  • Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με αύξηση μισθού.
  • Μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας.

Για την περίοδο του εορταστικού ωραρίου για το Πάσχα:

  • Να πληρωθούν όλες οι υπερωρίες μας.
  • Να καταβληθεί το δώρο Πάσχα χωρίς καμία καθυστέρηση.
  • Να δοθούν κανονικά τα ρεπό και οι άδειες που δικαιούμαστε.

Πάντως, και ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης αλλά και ο Εμπορικός Σύλλογος Καλαμαριάς εξέφρασαν τις διαφωνίες τους και επέκριναν τη συγκεκριμένη τροπολογία, τονίζοντας ότι εξυπηρετούνται τα συμφέροντα των μεγάλων αλυσίδων λιανεμπορίου και σούπερ μάρκετ.

Αποκαλυπτικά στοιχεία του ΙΕΛΚΑ: Οι Έλληνες κόβουν διασκέδαση, διακοπές

Το συντριπτικό ποσοστό των Ελλήνων (75%) έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης σε εστίαση, ταξίδια και άλλα, προκειμένου να μπορέσει ανταπεξέλθει στις σφοδρές ανατιμήσεις που έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με δείγμα 1.000 καταναλωτές, που δημοσιεύτηκε στις αρχές Ιουνίου, το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων παραμένει η χρηματική δαπάνη, δηλαδή πόσα χρήματα θα χαλάσουν, ενώ ένας στους δύο αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.

Ποσοστό 54% (έναντι 55% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.

Το 27% (έναντι 24% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.

Το 32% (έναντι 29% τον Ιανουάριο) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του.

Επίσης, το 17% (έναντι 11% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του ενώ το 49% (έναντι 40% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος. Μόλις 9% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Στην έρευνα, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αποτυπώνεται ο βαθμός έντασης και στροφής του αγοραστικού κοινού στην εξοικονόμηση χρημάτων.

Συνολικά τον τελευταίο χρόνο από τον Ιούλιο και μετά, η χρηματική δαπάνη αποτελεί το βασικό κριτήριο, αλλά ειδικά στις τελευταίες μετρήσεις η ένταση είναι εντυπωσιακή. Ενώ τα προηγούμενα χρόνια το ποσοστό του αγοραστικού κοινού που αγόραζε βασικό κριτήριο τα χρήματα κινούταν περί το 30% και σε ίδια επίπεδα με τα ποιοτικά κριτήρια, σήμερα το ποσοστό αυτό ξεπερνάει το 60%.

Λόγω περικοπής δαπανών από τα νοικοκυριά, 1 στους 2 καταναλωτές δηλώνει ότι δεν κάνει διακοπές το 2023, ενώ 1 στους 3 δηλώνει ότι θα κάνει μεν διακοπές, αλλά πιο περιορισμένες. 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι οι δαπάνες τους φέτος θα είναι μειωμένες σε σχέση με πέρυσι, ενώ 4 στους 10 ότι θα είναι μειωμένη άνω του 50%. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν κυρίως την κακή ψυχολογία του αγοραστικού κοινού και δευτερευόντως ρεαλιστικές προβλέψεις.