«Επικίνδυνες ώρες για την Αττική»: Ο καιρός τα επόμενα 48ωρα

Καιρός Αττική: Νέα δεδομένα ξανά για την κακοκαιρία «Μπάρμπαρα» που έφερε χιόνι και μικρά προβλήματα. Πρόγνωση για πολύ κρύο και νέο έκτακτο δελτίο από την ΕΜΥ.

Αρκετό χιόνι έφερε και στην Αττική η κακοκαιρία «Μπάρμπαρα», όμως οι χιονοπτώσεις ήταν διαρκείας και ήπιες, με αποτέλεσμα να μην υπάρξουν αποκλεισμοί και σοβαρά προβλήματα, όπως αυτά που ζήσαμε πέρσι με την κακοκαιρία «Ελπίδα» και τις πρωτόγνωρες εικόνες με όλο το λεκανοπέδιο θαμμένο στο χιόνι.

Τώρα, οι μετεωρολόγοι προειδοποιούν ότι μπορεί το χιόνι από την Πέμπτη 9/2 να φεύγει σιγά-σιγά, όμως τη θέση του θα δώσει στο πάρα πολύ κρύο και τον παγετό, ενώ ιδιαίτερα οι βραδινές ώρες σε περιοχές όπου το έχει στρώσει, να είναι επικίνδυνες από τον πάγο που δημιουργείται.

Ενδεικτικός πάντως ήταν ο δισταγμός του μετεωρολόγου της ΕΡΤ, Παναγιώτη Γιαννόπουλου, να δώσει πολλές λεπτομέρειες, αφού το χιόνι έχει ξαφνιάσει τις προγνώσεις. Μετά τον ήλιο, είδαμε νέες χιονοπτώσεις, ξαφνικά ο ουρανός σκοτεινιάζει, ενώ όλοι σχεδόν μιλούν για ξαφνικές εξάρσεις και υφέσεις του καιρού που θέλουν προσοχή.

Πιο αναλυτικά:

Παναγιώτης Γιαννόπουλος: Μέχρι πότε θα χιονίζει στην Αθήνα

Ξεκάθαρος όσον αφορά την πρόγνωσή του ήταν και ο μετεωρολόγος της ΕΡΤ. «Τα χιόνια είναι λίγο απρόβλεπτα. Μην περιμένετε να σας πω τι ώρα θα χιονίσει. Μιλάμε για τα σημαντικά, το αριθμητικό μοντέλο δεν μπορεί να τα πιάσει όλα».

Σύμφωνα λοιπόν με τον ίδιο, «θα είναι μια κρύα ημέρα και η σημερινή. Εκεί που χιονίζει, θα ξαναχιονίσει και θα χιονίζει και αύριο». Αναφερόμενος συγκεκριμένα στις περιοχές που θα χιονίσει καλά σήμερα είπε:

Σποράδες, Μαγνησία, ανατολική Θεσσαλία, Φθιώτιδα, Βοιωτία, κεντρική και βόρεια Εύβοια, θα χιονίσει στη βόρεια Αττική, στα ορεινά-ημιορεινά των Κυκλάδων και Κρήτη.

Σε αυτές τις περιοχές θα σημειωθούν τοπικές χιονοπτώσεις, αλλά στη Δυτική και Βόρεια Ελλάδα θα έχει «ήλιο με δόντια».

Για την Αττική συγκεκριμένα, ο Παναγιώτης Γιαννόπουλος επισημαίνει ότι «έχει χιονίσει πολύ στα βόρεια και βόρεια ανατολικά της Αττικής, αλλά δεν έπεσε όλο μαζί, και θα πέσει και σήμερα».

Για τις επόμενες ημέρες τα προγνωστικά του στοιχεία δίνουν την εξής πρόγνωση:

«Και την Πέμπτη θα χιονίσει στα ίδια σημεία, αλλά λιγότερο. Πάλι αρνητικές θερμοκρασίες, αρκετά κάτω από το μηδέν στην κεντρική και βόρεια Ελλάδα. Μετά τα χιόνια, το Σαββατοκύριακο θα είναι ένα ηλιόλουστο Σαββατοκύριακο γενικά, θα δούμε και 10 βαθμούς στην Αθήνα. Το 13 στην Αθήνα αργούμε ακόμα.»

Κλέαρχος Μαρουσάκης: Ό,τι πέφτει γίνεται πάγος

Το χιόνι φεύγει, αλλά θα μας μείνει το πολύ κρύο και ο παγετός, με τον Κλέαρχο Μαρουσάκη να συστήνει προσοχή τις βραδινές ώρες, καθώς «ό,τι πέφτει θα γίνεται πάγος».

«Εξάρσεις και υφέσεις. Ένα ισχυρό κύμα το περιμένουμε ξανά κοντά στο μεσημέρι, μια έντονη έξαρση θα καλύψει ξανά ένα μεγάλο τμήμα του νομού Αττικής. Η Εύβοια παραμένει συνεχώς στο επίκεντρο αυτής της κακοκαιρίας. Και η Βοιωτία και η περιοχή του Βόλου. Ο νομός Αττικής προστατεύεται από τη Δίρφη. Λειτουργεί σαν ένα “εμπόδιο”, διαλύει ή εξασθενεί τα χιονοκύματα μέχρι να περάσουν μέσα στον νομό Αττικής. Παρουσιάζει ένα άνοιγμα ο καιρός καθώς θα πάμε ως το απόγευμα και έτσι θα πάμε μέχρι και αύριο μεσημέρι-απόγευμα, άνοιξε-κλείσε, εξάρσεις-υφέσεις».

Τα παραπάνω εκτιμά για την εξέλιξη του καιρού ο μετεωρολόγος του OPEN, ξεκαθαρίζοντας όμως ότι θα υπάρξει ουσιαστική βελτίωση από Παρασκευή. «Αλλά θα μας μείνει το κρύο μέχρι και την Κυριακή, μετά το πέρασμα αυτής της κακοκαιρίας θα μας μείνει ο παγετός».

Ο ίδιος προβλέπει ότι τα προβλήματα θα παραμείνουν «μέχρι την Πέμπτη το μεσημέρι σε κεντρικά τμήματα» και κάνει λόγο για «βελτιωμένο καιρό αλλά πολύ κρύο. Αυτή την εβδομάδα θέλει προσοχή και ο παγετός.»

Οδήγηση στον πάγο – Η σωστή ταχύτητα

Ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή απαιτεί η οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι, με τον οδηγό να καλείται να παραμένει συνεχώς συγκεντρωμένος στο τιμόνι, καθώς τα χιόνια που έφερε η κακοκαιρία Μπάρμπαρα σε περιοχές της Ελλάδας δημιουργούν παγίδες στο οδόστρωμα.

Σε περίπτωση που χρειαστεί ο οδηγός να βάλει αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες πρέπει να γνωρίζει να τις τοποθετεί. Οι αλυσίδες ή οι χιονοκουβέρτες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς, ενώ η ανώτατη ταχύτητα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.

Ο οδηγός πρέπει να κρατάει καθαρό του αυτοκίνητό του, γιατί με αυτό τον τρόπο θα μειώσει τη διάβρωσή του, κυρίως από το αλάτι που υπάρχει στον δρόμο. Οφείλει να δείξει μεγάλη προσοχή στις γέφυρες και τις άνω διαβάσεις. Σε αυτές τις επιφάνειες ο πάγος σχηματίζεται γρηγορότερα. Επίσης οφείλει να φροντίσει για τη σωστή ορατότητα κρατώντας τα φώτα αναμμένα και το παρμπρίζ καθαρό.

Όταν πρόκειται να ακινητοποιήσει για ώρες το αυτοκίνητό του, καλό είναι να μην τραβάει πολύ το χειρόφρενο γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιήσει τάκους.

Αν υποψιαστεί ότι θα χιονίσει, οφείλει να σηκώσει τους υαλοκαθαριστήρες από το παρμπρίζ για να μην κολλήσουν με τον πάγο. Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ξεχάστε τα «πιτσιλιστήρια». Το νερό, ακόμα και με αντιπηκτικό, παγώνει ακαριαία, γίνεται φιλμ πάγου και χρειάζεται ειδική ξέστρα ή να περιμένουμε αρκετή ώρα να δουλέψει το καλοριφέρ για να λιώσουν οι πάγοι στα τζάμια.

Η απόσταση ασφαλείας σε χιόνια και πάγο

Ειδικότερα, ο οδηγός όταν κινείται στα χιόνια πρέπει να έχει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του γεμάτο με καύσιμα.

Η απόσταση ακινητοποίησης στο χιόνι και τον πάγο είναι 10 φορές υψηλότερη από ό,τι είναι στο στεγνό οδόστρωμα. Έτσι αυτόν τον παράγοντα θα πρέπει να έχει υπόψη του όταν θέλει να φθάσει έγκαιρα στον προορισμό του. Έτσι οφείλει να τετραπλασιάσει την απόσταση ασφαλείας. Η απόσταση από τον προπορευόμενο θα πρέπει να είναι αρκετή για να ακινητοποιήσει χωρίς πρόβλημα το αυτοκίνητό του. Οφείλει μάλιστα να προβλέπει τις κινήσεις των άλλων οδηγών.

Τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) πρέπει αν είναι πάντα αναμμένα, ώστε να μας βλέπουν, αλλά και για να μην πιάνουν χιόνι.

Tips για την οδήγηση στον πάγο

Ο οδηγός πάντα όταν ξεκινάει πρέπει να πατάει λίγο γκάζι, ενώ καλό είναι όταν αλλάζει ταχύτητα ο κινητήρας να έχει λίγες στροφές. Κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, οι χειρισμοί πρέπει να είναι αργοί και προοδευτικοί, αφού πάνω στο χιόνι και ειδικά στον πάγο η αλλαγή πορείας και γενικά η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερη.

Αν δεν μπορεί ο οδηγός να προσπεράσει με ασφάλεια, καλό είναι να αφήσει το προπορευόμενο όχημα να φύγει μπροστά. Το καλοριφέρ πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και να φροντίσει να έχει ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα.

Τι γίνεται αν το αυτοκίνητο γλιστρήσει

Τέλος, όταν το αυτοκίνητο γλιστράει στο χιόνι, ο οδηγός πρέπει να οδηγεί προς την πλευρά τις ολίσθησης (ανάποδο τιμόνι), να μη φρενάρει απότομα και να προσπαθήσει να διορθώσει την πορεία με απαλές κινήσεις στο τιμόνι.