Επιδόματα ΟΑΕΔ: Πώς η πανδημία του Covid-19 συμβάλει στην επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού, τόσο των επιχειρήσεων όσο και του Δημοσίου αλλά και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα. Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.

Ο ΟΑΕΔ από το πρώτο lockdown μετέτρεψε όλες τις προαιρετικές υπηρεσίες σε υποχρεωτικές με στόχο τη δραστική μείωση του συγχρωτισμού στις υπηρεσίες του, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων για την αποφυγή της διασποράς του κορονοϊού.

Τα επιδόματα μακροχρόνια ανέργων ,το ειδικό εποχικό επίδομα ,οι βεβαιώσεις χρόνου ανεργίας γίνονταν αποκλειστικά και μόνο με την υποβολή αίτησης με ηλεκτρονικό τρόπο.

Από σήμερα o OΑΕΔ περνάει σε μια νέα εποχή καθώς θα παρουσιαστεί η νέα εφαρμογή του για κινητά και tablets ενώ αλλάζει και τις ψηφιακές υπηρεσίες ενημέρωσης και εξυπηρέτησης των πολιτών. Στη διαδικτυακή παρουσίαση θα συμμετάσχουν ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης και ο Διοικητής του ΟΑΕΔ Σπύρος Πρωτοψάλτης.

Βέβαια ο μετασχηματισμός του ΟΑΕΔ, των προγραμμάτων κατάρτισης και ανεργίας, αλλά και ο επανασχεδιασμός των επιδομάτων ανεργίας είναι μέσα στις προτεραιότητες του Κωστή Χατζηδάκη τις οποίες μάλιστα είχε αναφέρει κιόλας από την παραλαβή του Υπουργείου Εργασίας.

Ειδικά στα προγράμματα κατάρτισης θα χρησιμοποιηθεί ένα μέρος του κονδυλίου του Ταμείου ανάκαμψης. Στόχος είναι η δημιουργία πολλών και μικρών προγραμμάτων κατάρτισης ενώ η χρηματοδότηση των κέντρων κατάρτισης θα συνδέεται με τα αποτελέσματα της δουλειάς τους.

Πλέον όμως στο προσκήνιο δεν είναι μόνο μετασχηματισμός του ΟΑΕΔ ή των προγραμμάτων κατάρτισης αλλά αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές και στα επιδόματα ανεργίας. Αλλαγές των επιδομάτων ανεργίας περιλάμβανε και το οριστικό πόρισμα της επιτροπής Πισσαρίδη. Αναλυτικά η πρόταση της επιτροπής είναι να να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού του και κατά βάση να χορηγείται επί ένα 6μηνο με την προϋπόθεση της συμμετοχής του ανέργου σε προγράμματα κατάρτισης.

Επιπλέον προτείνεται το επίδομα ανεργίας να μην είναι σταθερό και συνδεδεμένο με τον κατώτατο μισθό αλλά με τις προηγούμενες αμοιβές του ανέργου. Σύμφωνα με την πρόταση, το επίδομα ανεργίας θα πρέπει να οριστεί στο 55% του μέσου μηνιαίου μισθού του ανέργου στα προηγούμενα 3 έτη με ανώτατο όριο επιδόματος τα 1200 ευρώ αλλά η μέγιστη διάρκεια του αυξημένου επιδόματος θα πρέπει να είναι μόνο για έξι μήνες.

Η βασική προϋπόθεση που θα πρέπει να τηρείται για να πληρωθεί ο εργαζόμενος είναι ο άνεργος να αναζητά ενεργά εργασία ή να συμμετέχει σε προγράμματα κατάρτισης. Στην συνέχεια αν ο άνεργος μετά τους έξι μήνες παρά τις ενεργές προσπάθειες για εύρεση εργασίας δεν έχει βρει δουλειά, θα λαμβάνει για διάστημα έως έξι μήνες, το επίδομα ανεργίας στο επίπεδο που είναι σήμερα, δηλ. στο 55% του κατώτατου μισθού.

Το θέμα είναι πλέον εάν το Υπουργείο Εργασίας ενσωματώσει όλη την πρόταση της επιτροπής ή τμήμα της. Βέβαια οι όποιες αλλαγές σχετίζονται από τις οικονομικές δυνατότητες του ΟΑΕΔ οι οποίες είναι πάντα σε συνάρτηση με την συνολική δυνατότητα της οικονομίας ενώ σημαντικό ρόλο θα παίξει και η σωστή απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Επιδόματα ΟΑΕΔ: Νέο επίδομα 2.520 ευρώ: Κάντε ΤΩΡΑ αίτηση

Ποιοι μπορούν συμμετάσχουν στο πρόγραμμα συμβουλευτικής, υποστήριξης, κατάρτισης, πιστοποίησης και προώθησης στην απασχόληση ανέργων του ΟΑΕΔ. Πώς θα πάρετε τα 2.520 ευρώ. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Μέχρι και την Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου 2021, θα γίνεται η υποβολή αιτήσεων για τους ανέργους του ΟΑΕΔ που επιθυμούν να εκδηλώσουν συμμετοχή στο πρόγραμμα voucher (voucher.gov.gr) των 10.000 θέσεων με επίδομα ύψους 2.520 ευρώ.

Το πρόγραμμα παρέχει στους δικαιούχους οικονομική ενίσχυση μέσω εκπαιδευτικού επιδόματος συνολικού ύψους 2.520 ευρώ, ενώ περιλαμβάνει τόσο ενότητες θεωρητικής κατάρτισης σε τεχνικές δεξιότητες κλάδων αιχμής όσο και απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας σε τεχνικά επαγγέλματα και κλάδους αιχμής.

Στο πρόγραμμα συμβουλευτικής, υποστήριξης, κατάρτισης, πιστοποίησης και προώθησης στην απασχόληση ανέργων συμμετέχουν, μέσω υποβολής ψηφιακής αίτησης, άνεργοι του ΟΑΕΔ από 30 έως 49 ετών.

Ειδικότερα: Να είναι εγγεγραμμένοι στα Μητρώα Ανεργίας του ΟΑΕΔ, ανεξαρτήτως αν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας ή όχι και να βρίσκονται εκτός Εκπαίδευσης, Απασχόλησης και Κατάρτισης. Να έχουν γεννηθεί από 1ης.10.1971 μέχρι και 31.12.1990.

Να είναι απόφοιτοι τουλάχιστον υποχρεωτικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση που το απολυτήριο υποχρεωτικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή άλλος ισότιμος ή ανώτερος τίτλος σπουδών αποκτήθηκε στην αλλοδαπή, απαιτείται επίσημη μετάφραση και πράξη αναγνώρισης.

Μέσω της «Επιταγής κατάρτισης» ο ωφελούμενος θα έχει τη δυνατότητα να λάβει υπηρεσίες επαγγελματικής συμβουλευτικής, συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και πιστοποίησης των γνώσεων και δεξιοτήτων που θα αποκτηθούν στο πλαίσιο της κατάρτισης.

Την καταβολή του εκπαιδευτικού επιδόματος λαμβάνει κάθε ωφελούμενος που ολοκληρώνει το πρόγραμμα κατάρτισης και τις συνδεόμενες με αυτό υπηρεσίες συμβουλευτικής και πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων που του παρέχει ο πάροχος κατάρτισης.

Σύμφωνα με την προκήρυξη του προγράμματος, ο καταρτιζόμενος δικαιούται να λάβει συνολικό εκπαιδευτικό επίδομα, το οποίο διακρίνεται σε επίδομα θεωρίας και επίδομα πρακτικής άσκησης, συνολικής αξίας δύο χιλιάδων πεντακοσίων είκοσι ευρώ (2.520,00€).

Το επίδομα θεωρητικής κατάρτισης ανέρχεται για κάθε καταρτιζόμενο συνολικά σε 1.000,00 ευρώ (για χρονικό διάστημα: 200 ώρες X 5€/ώρα). Το επίδομα πρακτικής άσκησης για κάθε καταρτιζόμενο ανέρχεται συνολικά σε 1.520,00€ (για χρονικό διάστημα: 380 ώρες X 4€/ώρα).

Αντικείμενο κατάρτισης αποτελεί η παροχή υπηρεσιών επαγγελματικής συμβουλευτικής, συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (θεωρητική κατάρτιση και πρακτική άσκηση) και πιστοποίησης σε 10.000 ανέργους εγγεγραμμένους στον ΟΑΕΔ, ηλικίας 30-49 ετών, στους τομείς τεχνικών επαγγελμάτων: μεταποίησης/ βιομηχανίας, κατασκευών, Υγείας-πρόνοιας, τουρισμού και επισιτισμού.

Επιδόματα ΟΑΕΔ: Αιτήσεις για 94 θέσεις πρακτικής άσκησης στο ΚΠΙΣΝ

Η ΚΠΙΣΝ Α.Ε. προσφέρει σε άτομα ηλικίας 18-35 ετών τη δυνατότητα αμειβόμενης πρακτικής άσκησης στο ΚΠΙΣΝ σε συνεργασία με την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (ΕΒΕ) και την Εθνική Λυρική Σκηνή (ΕΛΣ).

Η προκήρυξη απευθύνεται σε όλους όσοι ενδιαφέρονται να εργαστούν σε έναν πολιτιστικό οργανισμό διεθνούς βεληνεκούς.

Το πρόγραμμα προσφέρεται μέσω αποκλειστικής δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του για την Επανεκκίνηση & Ενίσχυση των Νέων.

Η πρωτοβουλία Επανεκκίνηση & Ενίσχυση των Νέων του ΙΣΝ στοχεύει να συμβάλει στην αντιμετώπιση του υψηλού ποσοστού ανεργίας στην Ελλάδα, αποσκοπώντας στη δημιουργία καλύτερων προοπτικών εργασίας και νέων ευκαιριών ανάπτυξης δεξιοτήτων για τη νέα γενιά. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει πρακτική άσκηση σε πεδία σχετικά με τις διάφορες πτυχές της λειτουργίας των τριών φορέων (ΚΠΙΣΝ Α.Ε., ΕΒΕ, ΕΛΣ).

Μέσα από το πρόγραμμα οι ασκούμενοι θα έχουν την ευκαιρία να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους, να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν εκ των έσω τους μηχανισμούς και τον τρόπο λειτουργίας των τριών φορέων. Κατόπιν αξιολόγησης, το 10% των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα πρακτικής άσκησης θα έχει την ευκαιρία παράτασης στη σύμβασή του για ακόμα έναν κύκλο πρακτικής άσκησης.

Η πρακτική άσκηση θα αρχίσει τον Ιούνιο 2021 και θα ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο 2022. Θα γίνει έλεγχος των τίτλων σπουδών των υποψηφίων και θα ακολουθήσει σειρά κληρώσεων (μία για κάθε τμήμα), ενώπιον συμβολαιογράφου, μεταξύ των υποψηφίων που πληρούν τις σχετικές προϋποθέσεις.

Για κάθε τμήμα, ο αριθμός που θα κληρώνεται θα είναι τριπλάσιος του συνόλου των διαθέσιμων θέσεων, με εξαίρεση τα τμήματα όπου υπάρχει μόνο μία διαθέσιμη θέση και θα κληρωθούν πέντε (5) υποψήφιοι ανά τμήμα.

Συνεπώς, μαζί με τους κληρωθέντες της προηγούμενης προκήρυξης, όπως διευκρινίζεται στην εισαγωγή, διακόσιοι δέκα (210) υποψήφιοι θα προκύψουν από τις κληρώσεις των τριάντα (30) τμημάτων που αφορούν τον τύπο ΙΙΙ, ενώ είκοσι δύο (22) υποψήφιοι προκύπτουν από την προηγούμενη προκήρυξη πρακτικής άσκησης (σύνολο 232).

Επιπλέον, θα κληρωθούν, εκατόν σαράντα εννέα (149) επιλαχόντες, δηλαδή δύο (2) επιλαχόντες ανά διαθέσιμη θέση, με εξαίρεση τα τμήματα όπου υπάρχει μόνο μία διαθέσιμη θέση και θα κληρωθούν τρεις (3) επιλαχόντες ανά τμήμα. Θα ακολουθήσει ενδελεχής επανέλεγχος των τίτλων σπουδών και των λοιπών προϋποθέσεων για τους υποψηφίους που έχουν κληρωθεί.

Οσοι δεν πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις ή δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα αντικατασταθούν από επιλαχόντες υποψηφίους, με τη σειρά με την οποία έχουν κληρωθεί. Για τους διακόσιους τριάντα δύο (232) υποψηφίους που προκύπτουν από τις κληρώσεις θα ακολουθήσουν συνεντεύξεις με στελέχη της ΚΠΙΣΝ Α.Ε., της ΕΒΕ και της ΕΛΣ.

Για όλους τους τύπους πρακτικής άσκησης θα γίνει κλήρωση παρουσία συμβολαιογράφου, για τους υποψηφίους που πληρούν τις εκάστοτε προϋποθέσεις. Λήξη υποβολής αιτήσεων: 17 Φεβρουαρίου 2021, 14:00 (ώρα Ελλάδας).

Αιτήσεις θα γίνονται δεκτές μόνο μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας. Μετά την υποβολή της φόρμας, δεν υπάρχει δυνατότητα διόρθωσης της αίτησης, ούτε αποστολής ή καταχώρισης συμπληρωματικών ή διορθωμένων στοιχείων.

Για ερωτήματα και διευκρινίσεις συμβουλευτείτε τις Συχνές Ερωτήσεις. Εάν έχετε επιπλέον απορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης [email protected]

Υποψήφιοι οι οποίοι έχουν ήδη συμμετάσχει σε πρόγραμμα πρακτικής άσκησης του ΚΠΙΣΝ, καθώς και συγγενείς (έως και τρίτου βαθμού) μόνιμου προσωπικού των φορέων του ΚΠΙΣΝ δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση σε πρόγραμμα πρακτικής άσκησης της ΚΠΙΣΝ Α.Ε. σε συνεργασία με την ΕΒΕ και την ΕΛΣ.

Οσοι επιλεγούν θα χρειαστεί να καταθέσουν Υπεύθυνη Δήλωση για τη μη ύπαρξη καταδίκης για συγκεκριμένα αδικήματα που θα μπορούσαν να σχετιστούν με τη σκοπούμενη πρακτική άσκηση, καθώς και για τη μη συγγένεια (έως και τρίτου βαθμού) με μόνιμο προσωπικό των φορέων του ΚΠΙΣΝ.

Επιδόματα ΟΑΕΔ: Αλλάζουν όλα στο Voucher – Κριτήρια, δικαιούχοι και ποσό

Αλλάζει ο τρόπος χορήγησης του επιδόματος ανεργίας, όπως ανακοίνωσε  ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης.

Ο κύριος Χατζηδάκης ανέφερε πως θα αναθεωρηθεί ο τρόπος που αντιμετωπίζεται το επίδομα ανεργίας. Στόχος είναι οι άνεργοι να μπαίνουν στην αγορά εργασίας και όχι να λαμβάνουν ένα επίδομα ανεργίας.

Γι αυτό το λόγο μελετούνται αλλαγές στις προϋποθέσεις χορήγησης και στον χρόνο καταβολής του. Εξάλλου επιδόματα ανεργίας με βάση το 6μηνο και στροφή του ΟΑΕΔ σε «ενεργητικές πολιτικές», προβλέπει και η έκθεση Πισσαρίδη.

Τα βασικά σημεία των αλλαγών εστιάζονται στην μεγαλύτερη εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα στην επαγγελματική κατάρτιση, αλλά και σε αλλαγές στον τρόπο χορήγησης επιδομάτων με βάση το 6μηνο και όχι το 12μηνο που ισχύει σήμερα.

Ειδικά για το επίδομα ανεργίας που θα χορηγείται από τον ΟΑΕΔ, η Επιτροπή Πισσαρίδη προτείνει να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού του και κατά βάση να χορηγείται επί ένα 6μηνο με την προϋπόθεση της συμμετοχής του ανέργου σε προγράμματα κατάρτισης. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει προκρίνει «το επίδομα ανεργίας να μην είναι σταθερό και συνδεδεμένο με τον κατώτατο μισθό αλλά με τις προηγούμενες αμοιβές του ανέργου. Το επίδομα ανεργίας προτείνουμε όπως οριστεί στο 55% του μέσου μηνιαίου μισθού του ανέργου στα προηγούμενα 3 έτη με ανώτατο όριο επιδόματος τα 1200 ευρώ (το επίπεδο του μέσου μηνιαίου μισθού των πλήρως απασχολούμενων τον Ιανουάριο του 2020 σύμφωνα με τα στοιχεία του 151 ΕΦΚΑ)». Διευκρινίζει όμως πως πρέπει «η διάρκεια του αυξημένου επιδόματος να είναι στους έξι μήνες, αντί για δώδεκα μήνες που είναι τώρα, και να πληρώνεται υπό την προϋπόθεση ότι ο άνεργος αναζητά ενεργά εργασία ή συμμετέχει σε προγράμματα κατάρτισης». Στην συνέχεια σημειώνει ότι «αν ο άνεργος μετά τους έξι μήνες παρά τις ενεργές προσπάθειες για εύρεση εργασίας δεν έχει βρει δουλειά, θα λαμβάνει για διάστημα έως έξι μήνες ή έως ότου βρει δουλειά, αν αυτό συμβεί νωρίτερα, το επίδομα ανεργίας στο επίπεδο που είναι σήμερα, δηλ. στο 55% του κατώτατου μισθού». Το πώς πρακτικά θα εφαρμοστεί αυτή η κατεύθυνση της Έκθεσης Πισσαρίδη αφορά την νομοθεσία που θα υπάρξει και το αν θα ενσωματωθεί σε αυτή το σύνολο της πρότασης ή το πρώτο τμήμα της. Αυτό συναρτάται σε σημαντικό βαθμό από τις οικονομικές δυνατότητες του ΟΑΕΔ, οι οποίες πάντα σχετίζονται με την συνολική δυνατότητα της οικονομίας.

  • Προγράμματα κατάρτισης

Όπως καταγράφεται στο κείμενο της έκθεσης προκρίνονται οι «ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης» έναντι των «μη ενεργητικών». Δηλαδή η επιδότηση των επιχειρήσεων για προσλήψεις εργαζομένων αντί για την καταβολή επιδομάτων ανεργίας. Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά στην έκθεση πρέπει να υπάρξει «εξορθολογισμός των μη ενεργητικών πολιτικών για την αγορά εργασίας». Πιο συγκεκριμένα υποστηρίζεται πως «κατά τη διάρκεια της δεκαετούς οικονομικής κρίσης δόθηκε έμφαση στις μη ενεργητικές πολιτικές. Αν και δεν υπήρξε άμεση αύξηση του επιδόματος ανεργίας, οι εγγεγραμμένοι άνεργοι μπορούσαν να επωφεληθούν από μια σειρά επιδοτήσεων. Αυτά τα μέτρα ήταν απαραίτητα για την αντιμετώπιση των οικονομικών δυσχερειών όσων έχασαν τη δουλειά τους. Οι πολιτικές αυτές δεν συνοδεύθηκαν όμως με ενεργητικές πολιτικές, όπως αυτές που προτείνονται παραπάνω, ώστε να φέρουν τους ανέργους στην αγορά εργασίας. Επιπλέον, είναι κρίσιμο να διασφαλίζεται ότι η δομή του συστήματος παροχών δεν λειτουργεί ως αντικίνητρο για την εργασία». Αξίζει να σημειωθεί πως την περίοδο των μνημονίων αυτή η τελευταία αναφορά αποτέλεσε και την αφετηριακή θέση για την μείωση του ποσού αλλά και των όρων παροχής των επιδομάτων ανεργίας

Όσον αφορά την κατάρτιση των ανέργων, οι προτάσεις της επιτροπής έχουν σαφή προσανατολισμό στην αξιοποίηση των ιδιωτικών κέντρων κατάρτισης.

Αναφέρεται ενδεικτικά ότι «η κατάρτιση διεξάγεται από ιδιωτικά κέντρα κατάρτισης ικανά να προσφέρουν υψηλής ποιότητας εκπαίδευση σε μια σειρά αντικειμένων από μηχανικούς αυτοκινήτων, φιλοξενία, διάφορες προσωπικές υπηρεσίες (π.χ. κομμωτικής), έως τεχνικούς πληροφορικής. Ο ΟΑΕΔ είναι υπεύθυνος για τη διαπίστευση αυτών των εκπαιδευτικών κέντρων». Διευκρινίζεται επίσης πως «οι άνεργοι λαμβάνουν επίσης ένα ποσό έναντι του κόστους διαβίωσής τους κατά τη διάρκεια της περιόδου κατάρτισης» δηλαδή «η κυβέρνηση καλύπτει την αμοιβή των εργαζομένων με ποσό που καλύπτει τα βασικά έξοδα διαβίωσης». Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως σύμφωνα με την διευκρίνιση του όρου «βασικά έξοδα διαβίωσης» που έγινε πρόσφατα από τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα κατά την διάρκεια της συζήτηση του πτωχευτικού νόμου το σχετικό ποσό εκτιμήθηκε στα 537 ευρώ.

  • Πρακτική άσκηση

Παράληλα στις προτάσεις της επιτροπής περιλαμβάνεται και η πρακτική άσκηση των ανέργων όπου αναφέρεται πως «κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης, οι άνεργοι αμείβονται από την κυβέρνηση με τον κατώτατο μισθό». Όσον αφορά την δέσμευση που αναλαμβάνει η επιχείρηση αυτή συνισταται στο «να ενσωματώσει τον καταρτιζόμενο στο πρόγραμμα εργασιών της επιχείρησης βάσει των προσόντων του». Όρος που χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη ευελιξία και δεν προβλέπει δέσμευση για τυχόν πρόσληψή του.

Τόσο για τα κέντρα κατάρτισης όσο και για τις επιχειρήσεις προβλέπεται ένα σύστημα αμοιβών. Πιο συγκεκριμένα «καταβάλλεται ένα ποσό από τον ΟΑΕΔ μετά την επιβεβαιωμένη ολοκλήρωση και πιστοποίηση, περαιτέρω αποζημίωση καταβάλλεται για την τοποθέτηση σε θέση πρακτικής άσκησης και την ολοκλήρωση αυτής, περαιτέρω αποζημίωση καταβάλλεται για την εύρεση θέσης εργασίας, και τέλος καταβάλλεται ένα bonus σε περίπτωση διατήρησης από τον καταρτισθέντα της θέσης εργασίας για 6 μήνες».

ΟΑΕΔ: Όλες οι παροχές που εξασφαλίζει η κάρτα ανεργίας

Το βασικό μηνιαίο επίδομα ανεργίας ανέρχεται στα 399,25 ευρώ για διάστημα από 80 έως 300 μέρες, συν τις ενισχύσεις εορτών.

Για κάθε προστατευόμενο μέλος της οικογένειας προσαυξάνεται κατά 10%.

Δικαιούχοι είναι οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στο μητρώο του ΟΑΕΔ που είτε 1) έχουν απολυθεί, 2) έχουν λήξει οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ή 3) βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας, και πληρούν τις προϋποθέσεις των ημερών ασφάλισης. Επιδοτούμενοι άνεργοι της ΕΕ μπορούν να μεταφέρουν στην Ελλάδα το επίδομα τους για διάστημα έως 3 μήνες.

Επίδομα Μακροχρόνιας Ανεργίας

Όσοι έχουν εξαντλήσει το 12μηνο επίδομα ανεργίας, δικαιούνται για άλλους 12 μήνες το μηνιαίο επίδομα μακροχρόνια ανέργων που ανέρχεται στα 200 ευρώ. Ισχύουν εισοδηματικά κριτήρια.

Βοήθημα Ανεργίας Ελεύθερων Επαγγελματιών Ασφαλισμένων του ΕΦΚΑ (τ.ΟΑΕΕ, τ. ΕΤΑΠ – ΜΜΕ, τ. ΕΤΑΑ)

Το βοήθημα είναι 360 ευρώ τον μήνα, για 3 έως 9μήνες ανάλογα με τα έτη ασφάλισης. Ισχύουν εισοδηματικά κριτήρια.

Ειδικό Εποχικό Βοήθημα

Το ύψος του ειδικού εποχικού βοηθήματος κυμαίνεται από508 έως 1.016 ευρώ και καταβάλλεται εφάπαξ στο τρίμηνο Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου κάθε έτους. Δικαιούχοι είναι εργαζόμενοι ασφαλισμένοι στον ΕΦΚΑ που ασκούν ένα από τα 23 επαγγέλματα που συμπεριλαμβάνονται στη σχετική λίστα (βλ. πληροφορίες στον ιστότοπο oaed.gr).

Ειδικό Βοήθημα Τρίμηνης Παραμονής στο Μητρώο Ανέργων, Επίσχεσης Εργασίας, και Αποφυλακισμένων

Όσοι συμπληρώσουν 3 μήνες εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ και έχουν δουλέψει τουλάχιστον 60 μέρες το προηγούμενο έτος δικαιούνται 239,55 ευρώ. Δικαιούχοι είναι επίσης όσοι βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας και το βοήθημα ανέρχεται σε 319,40 ευρώ. Για αυτές τις δυο κατηγορίες δικαιούχων το βοήθημα δίνεται 3 φορές στο ίδιο ημερολογιακό έτος ανά τρίμηνο. Οι αποφυλακισμένοι δικαιούνται βοήθημα έως 239,55 ευρώ, αλλά δίνεται 3 φορές στο ίδιο ημερολογιακό έτος ανά μήνα. Για όλους τους παραπάνω δικαιούχους, το βοήθημα προσαυξάνεται κατά 10% για κάθε προστατευόμενο μέλος της οικογένειας. Ισχύουν εισοδηματικά κριτήρια.

Ειδικό Βοήθημα μετά τη Λήξη του Επιδόματος Ανεργίας

Εάν για ένα μήνα μετά τη λήξη του επιδόματος ανεργίας ο δικαιούχος παραμένει εγγεγραμμένος άνεργος, λαμβάνει εφάπαξ 207,61 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 10% για κάθε προστατευόμενο μέλος της οικογένειας. Ισχύουν εισοδηματικά κριτήρια. Εξαιρούνται όσοι δικαιούνται το ειδικό εποχικό βοήθημα.

Παροχή λόγω Αφερεγγυότητας Εργοδότη

Όσοι εργάζονται σε επιχείρηση που πτωχεύει, λαμβάνουν εφάπαξ παροχή που αντιστοιχεί σε ανεξόφλητες αποδοχές έως 3μήνες και ασφαλίζονται σε όλους τους κλάδους.

Ειδική Παροχή Προστασίας Μητρότητας

Οι εργαζόμενες του ιδιωτικού τομέα μετά τη λήξη της λοχείας δικαιούνται ειδική παροχή για 6 μήνες ίση με το κατώτατο μισθό και ασφαλίζονται στους κλάδους κύριας και επικουρικής ασφάλισης και ασθένειας.

Συμπληρωματική Παροχή Μητρότητας

Οι εργαζόμενες με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου κατά τη διάρκεια της κυοφορίας και λοχείας δικαιούνται συμπληρωματική παροχή για διάστημα έως 4 μήνες που καλύπτει την διαφορά μεταξύ των αποδοχών που θα λάμβαναν και του επιδόματος μητρότητας του ΕΦΚΑ που λαμβάνουν, και επίσης ασφαλίζονται στον κλάδο κύριας ασφάλισης.

Προαιρετική Ασφάλιση Μακροχρόνια Ανέργων για Θεμελίωση Συνταξιοδοτικού Δικαιώματος

Δικαιούχοι είναι οι μακροχρόνια άνεργοι (εγγεγραμμένοι πάνω από 12μήνες) που τους υπολείπονται έως 1.500 μέρες ασφάλισης για την συμπλήρωση της ελάχιστης προϋπόθεσης θεμελίωσης πλήρους σύνταξης στον ΕΦΚΑ. Ο ΟΑΕΔ καταβάλει τις εισφορές κύριας και επικουρικής ασφάλισης.

Επίδομα Διαμονής σε Τουριστικά Καταλύματα (κοινωνικός τουρισμός)

Δικαιούχοι είναι εργαζόμενοι, επιδοτούμενοι άνεργοι, και εργαζόμενες που λαμβάνουν την παροχή προστασίας μητρότητας, με τουλάχιστον 50 μέρες εργασίας, επιδόματος, ή παροχής αντίστοιχα κατά το προηγούμενο έτος. Επίσης, εγγεγραμμένοι άνεργοι ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω είναι δικαιούχοι χωρίς άλλες προϋποθέσεις. Η διάρκεια διαμονής είναι έως 5 μέρες, και διπλασιάζεται στην Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Λέρο. Ισχύουν εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια. Ωφελούμενοι είναι και τα προστατευόμενα μέλη των δικαιούχων.

Επίδομα Διαμονής σε Παιδικές Κατασκηνώσεις

Δικαιούχοι είναι τα παιδιά ηλικίας 6-12 ετών των εργαζόμενων, των επιδοτουμένων ανέργων, και εργαζόμενες που λαμβάνουν την παροχή προστασίας μητρότητας, με τουλάχιστον 50 μέρες εργασίας, επιδόματος, ή παροχής αντίστοιχα κατά το προηγούμενο έτος. Επίσης, οι άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι για διάστημα τουλάχιστον 4 μηνών στο μητρώο του ΟΑΕΔ είναι δικαιούχοι. Το επίδομα δίνεται για διαμονή κατά την περίοδο 15/6-10/9 και για διάστημα έως 15 μέρες. Ισχύουν εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια.

Επιταγή Αγοράς Βιβλίων

Δικαιούχοι είναι εργαζόμενοι, επιδοτούμενοι άνεργοι, και εργαζόμενες που λαμβάνουν την παροχή προστασίας μητρότητας, με τουλάχιστον 50μέρες εργασίας, επιδόματος, ή παροχής αντίστοιχα κατά το προηγούμενο έτος. Επίσης, οι άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι για διάστημα τουλάχιστον 4 μηνών στο μητρώο του ΟΑΕΔ είναι δικαιούχοι. Η επιταγή είναι αξίας 20 ευρώ και εξαιρούνται τα σχολικά βιβλία. Ισχύουν εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια. Ωφελούμενοι είναι και τα προστατευόμενα μέλη των δικαιούχων.

Επιταγή Θεάματος

Δικαιούχοι είναι εργαζόμενοι, επιδοτούμενοι άνεργοι, και εργαζόμενες που λαμβάνουν την παροχή προστασίας μητρότητας, με τουλάχιστον 50μέρες εργασίας, επιδόματος, ή παροχής αντίστοιχα κατά το προηγούμενο έτος. Επίσης, οι άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι για διάστημα τουλάχιστον 4 μηνών στο μητρώο του ΟΑΕΔ είναι δικαιούχοι. Η επιταγή είναι αξίας 15 ευρώ για θεση πλατείας για την παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων και παιδικής σκηνής κατά την χειμερινή θεατρική περίοδο (Οκτώβριος-Μάιος). Ισχύουν εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια. Ωφελούμενοι είναι και τα προστατευόμενα μέλη των δικαιούχων.

Δωρεάν Φιλοξενία Βρεφών και Νηπίων

Δικαιούχοι είναι τα βρέφη από οκτώ μηνών έως 2,5 ετών και νήπια από 2,5 ετών έως την εγγραφή τους στο νηπιαγωγείο των εργαζόμενων, επιδοτουμένων ανέργων, και εργαζόμενων που λαμβάνουν την παροχή προστασίας μητρότητας, με τουλάχιστον 50 μέρες εργασίας, επιδόματος, ή παροχής αντίστοιχα κατά το προηγούμενο έτος. Η φιλοξενία ισχύει στους 25 Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του ΟΑΕΔ. Ισχύουν εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια.

Παροχή Ιατροφαρμακευτικής Περίθαλψης για Ανέργους

Δικαιούχοι είναι 1)Άνεργοι νέοι έως 29 ετών που είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο του ΟΑΕΔ για διάστημα τουλάχιστον 2 μηνών, 2) Μακροχρόνια άνεργοι 30-54 ετών με 600-3000 ημέρες ασφάλισης, και 3) Μακροχρόνια άνεργοι 55 ετών και άνω με 3000-4500 ημέρες ασφάλισης.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr