Το «επίδομα σίτησης» ανακοινώθηκε από Δήμο της Ελλάδος. Ποιοι είναι οι δικαούχοι.
Ο Δήμος Κάσου, ανακοίνωσε την παροχή κινήτρων στο ιατρικό προσωπικό του ΠΠΙ Κάσου. Οι υπηρετούντες γιατροί στο ΠΠΙ Κάσου εκτός από την παροχή στέγης πλέον θα παίρνουν κάθε μήνα το ποσό των 500 ευρώ ως επίδομα σίτισης, με την υπ΄ αριθ 48/ 2024 ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου που ενισχύει την παροχή κινήτρων προς τους γιατρούς που θα υπηρετήσουν στο ΠΠΙ Κάσου.
Ο Δήμαρχος της Η. Ν. Κάσου Μιχάλης Ερωτόκριτος αναφερόμενος στην εν λόγω απόφαση τόνισε ότι: «Από τον Οκτώβριο του 2019 ήμασταν ο πρώτος μικρός νησιωτικός Δήμος ο οποίος θεσμοθέτησε και επικύρωσε με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ ένα ισχυρό επίδομα στέγασης και σίτισης στους γιατρούς ειδικότητας που αναλαμβάνουν υπηρεσία στο ΠΠΙ Κάσου.
Η παροχή επιπλέον κινήτρων στους επαγγελματίες υγείας κρίνεται επιτακτική ανάγκη και προκύπτει αφενός από την έλλειψη προσωπικού και αφετέρου από τις συνεχώς αυξανόμενες υπηρεσιακές ανάγκες του ΠΠΙ Κάσου. Οι παράγοντες αυτοί μαζί με τις διαδοχικές άκαρπες προκηρύξεις θέσεων γιατρού ειδικότητας λόγω της έλλειψης ενδιαφέροντος είναι εκείνα που δυσχεραίνουν σημαντικά, τη λειτουργία του.
Στο μέτρο λοιπόν των δυνατοτήτων και των αρμοδιοτήτων μας ενισχύουμε ακόμα περισσότερο την παροχή κινήτρων στους γιατρούς που θα στελεχώσουν τις δομές υγείας, ειδικά των μικρότερων ορεινών και των νησιωτικών περιοχών.
Στόχος μας είναι η στελέχωση του ιατρείου του νησιού μας με δυο αγροτικούς και έναν ειδικότητας όπως ακριβώς προβλέπεται στον κανονισμό λειτουργίας του χωρίς εκπτώσεις. Η υγεία και η πρωτοβάθμια περίθαλψη αποτελεί το ύψιστο αγαθό και αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα για τους κατοίκους των νησιών μας και αυτό επιδιώκουμε με όλες μας τις δυνάμεις . Ευχαριστώ τους συναδέλφους μου για την ομόφωνη απόφαση τους» .
Απίθανο: Το σούπερ μάρκετ – έκπληξη που ψωνίζουν όλοι, αλλά… δεν το λένε
Μπορεί στο νου μας, όταν λέμε πάμε σούπερ μάρκετ, να έχουμε τις μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες συγκεντρώνουν τη μερίδα του λέοντος, όμως, φέτος το καλοκαίρι ο κόσμος κινήθηκε πολύ διαφορετικα.
Και ιδιαίτερα οι τουρίστες, οι οποίοι άδειασαν τα σούπερ μάρκετ των γειτονιών στις τουριστικές περιοχές που παραθέριζαν, μειώνοντας έτσι τις επισκέψεις τους στην εστίαση. Παράλληλα, το ίδιο έκαναν και οι Έλληνες, οι οποίοι εξαιτίας της ακρίβειας απέφυγαν τις ταβέρνες και μαγείρεψαν στο σπίτι.
Μάλιστα, οι τουρίστες προτιμούν τα μίνι μάρκετ, τα οποία βρίσκονται πολύ κοντά στα airbnb που νοικιάζουν, με αποτέλεσμα πολλές φορές οι ουρές στo ταμείο να μπλοκάρουν.
Και όντως στη λιανική των τουριστικών περιοχών ο όγκος των πωλήσεων τροφίμων και ποτών κινείται ανοδικά κοντά στο 6-7% από τα τέλη Μαΐου και μετά.
Ας σημειωθεί ότι μόνο στις νησιωτικές περιοχές -της Κρήτης συμπεριλαμβανομένης- οι πωλήσεις ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) εκτιμάται ότι προσεγγίζουν το 1,5 δισ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, η μικρή λιανική στις πυκνοκατοικημένες γειτονιές των μεγάλων αστικών κέντρων αναβαθμίζεται και ο τζίρος της, σύμφωνα με συντηρητικούς υπολογισμούς, φθάνει, ίσως και να ξεπερνάει, τα 2 δισ. ευρώ.
Φυσικά, η αλλαγή της τάσης δεν πέρασε απαρατήρητη από τις μεγάλες αλυσίδες που θέλουν να κάνουν επενδύσεις.
Και στις δύο περιπτώσεις οι μεγάλοι λιανέμποροι επιδιώκουν να πάρουν κομμάτι της «πίτας» κυρίως μέσω του franchise, αφού με ελάχιστο ρίσκο και μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, μιας και λειτουργούν ως χονδρέμποροι, ενισχύουν το «αποτύπωμά» τους σε επίπεδο δικτύου και εσόδων χωρίς μάλιστα να θυσιάσουν ρευστότητα.
Βεβαίως εφόσον βρουν την κατάλληλη ευκαιρία δεν λένε όχι και στις εξαγορές ή στην αυτόνομη ανάπτυξη.
Για παράδειγμα στα μέσα Μαΐου εφέτος η Σκλαβενίτης υπέγραψε συμφωνία με την διοίκηση των σούπερ μάρκετ «Φλεβάρης» για την μεταβίβαση των καταστημάτων της στην Ρόδο.
Πρόκειται για δυο καταστήματα μεσαίου μεγέθους σε κομβικά σημεία του κοσμοπολίτικου νησιού (Κολύμπια και Κάλαθος), τα οποία συγκεντρώνουν υψηλή τουριστική κίνηση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Επίσης, η ΑΒ Βασιλόπουλος εγκαινίασε νέα καταστήματα στην Κρήτη (Χερσόνησος) και στην Πάρο, ενώ η Διαμαντής Μασούτης συνεχίζει την επέκτασή της σε Αιγαίο και Ιόνιο.
Ένα νέο σουπερ μάρκετ από την efood
Ωστόσο ο τζίρος της «γειτονιάς» δεν γίνεται στόχος μόνο από τους μεγάλους παίκτες του κλάδου των σούπερ μάρκετ αλλά και από τις ψηφιακές πλατφόρμες παραγγελιοληψίας και διανομών.
Υπό το πρίσμα του ταχέως αναπτυσσόμενου μοντέλου: «λίγο μπακάλικο και λίγο φούρνος, συνοικιακό καφέ και περίπτερο, όλα σε ένα» μόνο τυχαία κίνηση δεν ήταν η κίνηση του efood να εκκινήσει την ανάπτυξη δικτύου φυσικών καταστημάτων στη μικρή λιανική με την επωνυμία του, τη στιγμή μάλιστα που έχει ήδη στο χαρτοφυλάκιό του περίπτερα (περισσότερα από 400 σημεία) και convenience stores (+50 Kiosky’s).
Το πρώτο κατάστημα efood local εμβαδού 100 τ.μ. στο Γουδί, απέναντι από τα νοσοκομεία Παίδων, με διευρυμένο ωράριο λειτουργίας στο μοντέλο που λειτουργούν σήμερα τα καταστήματα ευκολίας, φιλοξενεί μια μεγάλη γκάμα προϊόντων, όπως καφέ, φαγητό και snack, αλλά και αναψυκτικά, ποτά, καθώς και καπνικά και είδη mini market.
Στην εύλογη ερώτηση τι καινούργιο κομίζει η νέα αλυσίδα, ο Χάρης Τάκας, General Manager του efood, αναφέρει πως ο συνδυασμός λύσεων snack – on the go, φρεσκοψημένου πρωινού, καφέ και μικρής λιανικής σε αυτή την ποιότητα δεν υπάρχει στην Ελληνική αγορά.
«Προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις στα πρότυπα convenience store εξωτερικού», επισημαίνει.
Ας σημειωθεί ότι το food to go είναι μία από τις πέντε κορυφαίες τάσεις για το 2024 στο grocery σύμφωνα με τη McKinsey.
Βεβαίως το efood δεν ανακάλυψε… την Αμερική, καθώς το μοντέλο 24ωρης λειτουργίας, 7 ημέρες την εβδομάδα, που συνδυάζει εστίαση, καφέ και μικρή λιανική αναπτύσσει στη Βόρεια Ελλάδα από το 2003 η Today Group.
Παράλληλα, η αλυσίδα μίνι μάρκετ Τwenty Four Shopen του ομίλου Ισηγόνη, που τζιράρει πάνω από 21 εκατ. ευρώ, παραμένει ανοικτή 7 ημέρες την εβδομάδα, 24 ώρες το 24ωρο, ακόμη και τις αργίες.
Επίσης, η I.S.N. Ανώνυμη Εταιρία που αναπτύσσει την αλυσίδα 4all μέσω franchise αριθμεί αυτή τη στιγμή 133 μικτά καταστήματα ψιλικών και καφέ take away κυρίως στη βόρεια Ελλάδα.
Εταιρεία έριξε την «βόμβα» – Δεν αφήνει εργαζόμενους να πιουν καφέ
Εργασιακά: Το προσωπικό της εταιρείας εξόρυξης του δισεκατομμυριούχου Κρις Ελισον, έχει ήδη απαγορεύσει στους υπαλλήλους της να εργάζονται από το σπίτι.
Σύμφωνα με το Blοοmberg είναι πολύ πιθανό το επόμενο διάστημα η εταιρεία να απαγορεύσει στους εργαζόμενους να βγαίνουν έξω για να πάρουν καφέ.
«Θέλω να τους κρατάω μέσα στο κτίριο όλη μέρα», δήλωσε ο Έλισον, διευθύνων σύμβουλος της Mineral Resources Ltd. «Δεν θέλω να φύγουν από το κτίριο. Δεν θέλω λοιπόν να περπατήσουν στο δρόμο για ένα φλιτζάνι καφέ. Κάπως καταλάβαμε πριν από μερικά χρόνια πόσο κοστίζει αυτό», προσέθεσε.
Ο Έλισον υπερασπιζόταν τα προνόμια της εργασίας στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Περθ, ηλικίας δύο ετών, η οποία διαθέτει καφέ, εστιατόριο, γυμναστήριο, βρεφικό σταθμό, αίθουσα αναστοχασμού και κέντρο ευεξίας. Ο 67χρονος βετεράνος ορυχείων είπε ότι το προσωπικό «λάτρευε να εργάζεται» στο κτίριο και οι εγκαταστάσεις του «τους κρατούσαν κολλημένους» εκεί.
«Έχω μια πολιτική απαγόρευσης εργασίας από το σπίτι», είπε σε αναλυτές κατά τη διάρκεια ενημέρωσης για τα οικονομικά αποτελέσματα. «Μακάρι όλοι οι άλλοι να το αποδεχτούν, όσο πιο γρήγορα τόσο το καλύτερο». «Δεν μπορούμε να έχουμε ανθρώπους να εργάζονται τρεις ημέρες την εβδομάδα και να παίρνουν αμοιβή πέντε ημερών την εβδομάδα», σημείωσε ο Έλισον.
Η πολιτική γραφείου του Έλισον θεωρείται κάτι ακραίο για άλλες χώρες, όπως η Αυστραλία, όπου η εργασία από το σπίτι έχει γίνει ο κανόνας για τους υπαλλήλους.
Πολλές εταιρείες επιτρέπουν στους υπαλλήλους τους να εργάζονται εξ αποστάσεως τουλάχιστον δύο ημέρες την εβδομάδα, με πολλούς γονείς να επικροτούν την ευελιξία. Και για όσους εργάζονται πολλές ώρες και έχουν παιδιά, ο Έλισον είπε ότι ο παιδικός σταθμός της εταιρείας θα χρεώνει μόλις 20$ (13,58$) την ημέρα, σε σύγκριση με εξωτερικό κόστος περίπου 180$ την ημέρα.