Επιχειρήσεις: Ένα πραγματικό θρίλερ βρίσκεται σε εξέλιξη με πρωταγωνίστρια την εταιρεία «Παγωτά Δωδώνης»!
Άδοξο τέλος είχε και η δεύτερη προσπάθεια διάσωσης της «Παγωτά Δωδώνη», καθώς η «First Runner AE» απέσυρε το ενδιαφέρον της για εξαγορά.
«Κατά τη διάρκεια της τρίμηνης περιόδου αποκλειστικότητας (που έληξε την 11η/10/2022) από την ημερομηνία ανακήρυξης της First Runner AE ως προτιμητέου Επενδυτή για την Παγωτά Δωδώνη ΑΒΕΕ δεν κατέστη δυνατή η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων μεταξύ των συμβαλλομένων μερών και, ως εκ τούτου, η διοίκηση της First Runner AE αποφάσισε να αποσύρει το ενδιαφέρον της για τη συναλλαγή».
Αυτή ήταν η λιτή δήλωση στο στο powergame.gr, που επιβεβαιώνει πως ο προτιμητέος επενδυτής, η First Runner, συμφερόντων του Αλέξανδρου Κατσιώτη της ΕΛΓΕΚΑ, απέσυρε το ενδιαφέρον της για εξαγορά της «Παγωτά Δωδώνη».
Αξίζει να σημειωθεί ότι First Runner είχε κινηθεί έγκαιρα για την επίτευξη της εξαγοράς, καθώς ήδη από τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου είχε προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 8 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας το συνολικό μετοχικό κεφάλαιο της επενδυτικής εταιρείας σε 13,05 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσω της κίνησης αυτής η διοίκηση της First Runner πιστοποιούσε την πρόθεσή της να προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση του business plan που είχε καταθέσει σε συνεργασία με τη συμβουλευτική εταιρεία Value Partners.
Η μπάλα πλέον έχει γυρίσει ξανά στο γήπεδο των πιστωτών, επικεφαλής των οποίων είναι η Intrum. Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει κρούση στους δύο επιλαχόντες επενδυτές (Βενέτης και Κρι Κρι), που είχαν περάσει πέρυσι το καλοκαίρι στη φάση των δεσμευτικών προτάσεων.
Το ενδιαφέρον από την πλευρά τους φέρεται να παραμένει ζωντανό, όμως διευκρινίζουν ότι το τίμημα της εξαγοράς των δανείων, που ήταν της τάξης των 4 εκατ. ευρώ στη συμφωνία των πιστωτών με τη First Runner, θα πρέπει πλέον να πέσει σε χαμηλότερα επίπεδα, καθώς και στο μεσοδιάστημα οι υποχρεώσεις της Παγωτά Δωδώνη αυξήθηκαν, και λόγω της καθυστέρησης δεν θα είναι εφικτή η υλοποίηση του σχεδίου για την καλοκαιρινή περίοδο του 2023.
Επιχειρήσεις: Πώς να αποκτήσεις κατάστημα «με το κλειδί στο χέρι»
Ενδιαφέρεσαι να ανοίξεις τη δική σου επιχείρηση; Τώρα υπάρχει τρόπος και με μικρό κόστος. Οι φιλόδοξες επιχειρήσεις που σου επιτρέπουν να ανοίξεις τα My Market. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
O Γουόρεν Μπάφετ ένας από τους πιο επιτυχημένους επενδυτές του 20ου και του 21ου αιώνα έχει πει πως η καλύτερη επένδυση που μπορείς να κάνεις είναι στον ίδιο τον εαυτό σου, αφού με τον τρόπο αυτό, οι ικανότητές σου και η παραγωγικότητά σου θα μεγαλώσουν θεαματικά.
Μια δελεαστική προοπτική είναι να δημιουργήσεις τη δική σου επιχείρηση. Προκειμένου να γίνει αυτό θα πρέπει βέβαια να υπάρχουν μερικές προϋποθέσεις.
Μεταξύ αυτών είναι να σου αρέσει να εκπαιδεύεις και να διοικείς ομάδες ανθρώπων, να σου αρέσει η επικοινωνία και η εξυπηρέτηση πελατών, να είσαι φιλόδοξος και αποφασισμένος να πετύχεις.
Αν ισχύουν αυτά, τότε ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή να επενδύσεις στο My market Local, ένα μοντέλο franchising μέσω του οποίου τα My market ύστερα από συστηματική έρευνα, εισέρχονται δυναμικά στον επιχειρηματικό χώρο των καταστημάτων της γειτονιάς.
Για την ανάπτυξη του δικτύου των My market Local, η εταιρεία επενδύει σε ανθρώπους με τους οποίους μοιράζεται κοινές αξίες.
Ο κάθε νέος franchisee παραλαμβάνει, με το κλειδί στο χέρι ένα κατάστημα, που λειτουργεί στα πρότυπα, τις αρχές και τη σχέση εμπιστοσύνης των εταιρικών καταστημάτων, εξασφαλίζοντάς του σιγουριά, σταθερότητα, επαγγελματική ανέλιξη και αξιοπρεπή έσοδα.
Παράλληλα, υπάρχει συνεχής καθοδήγηση από την εταιρεία για τη στήριξη των νέων συνεργατών, στα πρώτα τους βήματα.
Τα My market Local, επικεντρώνονται στην εγγύτητα και την ευκολία, τόσο για τον επιχειρηματία που θα προχωρήσει στην επένδυση, όσο και για τον καταναλωτή που θα επιλέξει το κατάστημα για τις αγορές του, διατηρώντας παράλληλα τη διαχρονική σχέση εμπιστοσύνης που έχει χτίσει η αλυσίδα.
Στόχος είναι η κάλυψη καθημερινών βασικών αναγκών των πελατών, με μια νέα γενιά από σούπερ μάρκετ της γειτονιάς, με σύγχρονο, φιλικό και κυρίως λειτουργικό χαρακτήρα.
Επιχειρήσεις: Πολλά υπέρ
Το επιχειρηματικό μοντέλο έχει πολλά πλεονεκτήματα καθώς υπάρχει μεγάλη ευκολία υλοποίησης. Η εταιρεία αναλαμβάνει να χρηματοδοτήσει το μεγαλύτερο μέρος της απαιτούμενης επένδυσης για ένα κατάστημα My market Local.
Επιπλέον, κάθε κατάστημα θα βρίσκεται σε κεντρικό σημείο περιοχών, με έντονη κίνηση και εύκολη πρόσβαση, κοντά σε σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες, ΜΜΜ κ.λπ.
Το μέγεθός τους κυμαίνεται μεταξύ 120-200 τ.μ. σε ενιαίο επίπεδο ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμο. Παρέχει 3.000 έως 4.500 ενεργούς κωδικούς, και δυνατότητα λειτουργίας με διευρυμένο ωράριο και Κυριακές.
Για να δημιουργήσετε το δικό σας Franchise My Market Local συμπληρώστε τη φόρμα ενδιαφέροντος εδώ
Επιχειρήσεις: Τα πήραν όλα τα Σούπερ μάρκετ
Με υψηλό 15ετίας αποχαιρέτησε το 2020 το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων που είδε τις πωλήσεις του να καταγράφουν άνοδο 9,7%, για τις 52 εβδομάδες που ολοκληρώθηκαν στις 27 Δεκεμβρίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (πηγή: Nielsen), όταν το σύνολο της αγοράς μετρά σωρευτικές απώλειες άνω του 30%.
Ποσοστιαία ανάπτυξη που θα είναι μεγαλύτερη αν προστεθούν και οι τελευταίες ημέρες του 2020 όπου παραδοσιακά πραγματοποιούνται σημαντικές πωλήσεις.
Αυτή είναι η μεγάλη, αναμενόμενη, εικόνα για έναν κλάδο που πριμοδοτήθηκε από το γεγονός ότι παρέμεινε ανοικτός καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020, όταν η υπόλοιπη αγορά έμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα κλειστή λόγω των περιοριστικών μέτρων και κάλυψε μέρος του κενού που δημιουργήθηκε.
Από τις πρώτες κιόλας ημέρες, που ξέσπασε η πανδημία, κατηγορίες προϊόντων όπως: αθλητικός εξοπλισμός, βιβλία, είδη ζωγραφικής, ένδυση, παιγνίδια, είδη γραφείου, μαρκαδόροι, σχολικά είδη και εποχικά κατέγραψαν υψηλούς ρυθμούς αύξησης ενώ κάποιες εβδομάδες “έτρεξαν” με τριψήφιο ποσοστό ανάπτυξης.
Εκτός από το πρόσκαιρο κέρδος -αύξηση πωλήσεων σε μια επί της ουσίας κλειστή αγορά- οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ενίσχυσαν τη σύνδεση τους με τους πελάτες τους, έφεραν περισσότερους μέσα στα καταστήματα τους και έβαλαν τα θεμέλια για να “φορτώσουν” όχι κατ’ ανάγκη το φυσικό τους δίκτυο αλλά σίγουρα τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα με προϊόντα που ήταν προνομιακός χώρος άλλων.
Ακόμη και ας μην θέλουν να το παραδεχθούν ανοικτά και ας υποστηρίζουν ότι το “άλλο” λιανεμπόριο είναι διαφορετικό από αυτό που γνωρίζουν, σίγουρα δεν θα ήταν επιζήμιο για αυτούς να βάλουν γερά πόδι σε έναν τζίρο που είναι πολλαπλάσιος από αυτόν που πραγματοποιεί ετησίως το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο τη διαπραγματευτική τους δύναμη έναντι των προμηθευτών και να κάνουν συνεργασίες με άλλους παίκτες της αγοράς.
Όπως αυτή που έκανε o Μασούτης με το you.gr της Quest του Φέσσα, όπου οι επισκέπτες του e-shop της Μασούτης έχουν πρόσβαση σε 500 κατηγορίες προϊόντων μεταξύ αυτών εξοπλισμό πληροφορικής, smartphones και τηλεοράσεις, κλπ που διαθέτει το you.gr.
Επιχειρήσεις: Ποιες κατηγορίες οδήγησαν στην κούρσα ανόδου
Ας δούμε όμως ποιες κατηγορίες οδήγησαν σε αυτή την “κούρσα” ανόδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, οι πωλήσεις των φρέσκων/χύμα προϊόντων -μεγάλη μερίδα καταναλωτών τα προμηθεύονταν παραδοσιακά από τις λαϊκές αγορές, τα μπακάλικα, τα κρεοπωλεία κ.λπ.- αυξήθηκαν κατά 7,2%.
Ο τζίρος στα είδη bazaar, παρ’ότι για αρκετές εβδομάδες τους δύο τελευταίους μήνες δεν πραγματοποιήθηκαν περαιτέρω πωλήσεις, λόγω των κυβερνητικών ρυθμιστικών απαγορεύσεων, ενισχύθηκε κατά +10,7%.
Σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, βασικό κορμό των σούπερ μάρκετ, αναπτύχθηκαν κατά +10,5%. Αύξηση που προήλθε από τις κατηγορίες καθαρισμού και υγιεινής του σπιτιού (+18%), από τα τυποποιημένα τρόφιμα και ροφήματα (+9,8%), και από τις κατηγορίες των καλλυντικών και της ατομικής περιποίησης (+5,4%).
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν το 2020 με +17,7%, τα μεγάλα Supermarkets (καταστήματα 1.000-2.499 τ.μ.) κατά +9,8%, ενώ χαμηλότεροι ήταν οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων για τις μικρότερες αίθουσες.
Σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας οι πωλήσεις των Supermarkets ήταν ανοδικές, με τον νομό Θεσσαλονίκης να καταγράφει την υψηλότερη ανάπτυξη (+11,8%) και την Κρήτη τη χαμηλότερη (+3,1%), επηρεαζόμενη προφανώς από τη μειωμένη τουριστική κίνηση.
Επιχειρήσεις: Δείτε πόσα κέρδισαν τα ελληνικά σούπερ μάρκετ
Σκλαβενίτης
Ενισχυμένες επιδόσεις πέτυχε ο Όμιλος Σκλαβενίτης και η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης το 2019, χρονιά κατά την οποία ολοκληρώθηκε το πλάνο ανακαίνισης του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος. Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου έφτασε τα 3,28 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 9% το 2019 (έναντι 3,01 δισ. ευρώ το 2018). Σε επίπεδο μικτής κερδοφορίας τα αποτελέσματα εμφανίζονται ενισχυμένα στα 835,2 εκατ. ευρώ (έναντι 735,9 εκατ. ευρώ το 2018). Σε ότι αφορά την μητρική Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 2,63 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 11% (από 2,37 δισ. ευρώ το 2018).
Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 694,5 εκατ. ευρώ από 595,8 εκατ. ευρώ το 2018. Στη σημαντική βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2019 συνέβαλαν, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση του πλάνου ανακαίνισης συνολικά 99 καταστημάτων και η ενσωμάτωση των 12 καταστημάτων της Κρόνος στην περιοχή της Αχαΐας, τα οποία πλέον λειτουργούν υπό το σήμα της Σκλαβενίτης. Επιπλέον, εντός του 2019, ο Όμιλος Σκλαβενίτης υλοποίησε επενδύσεις ύψους 53 εκατ. ευρώ και προχώρησε στη δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας, ενώ στο ίδιο διάστημα ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση εγκατάστασης και λειτουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος SAP ERP.
Υπενθυμίζεται πως σήμερα, το δίκτυο του Ομίλου Σκλαβενίτης αριθμεί 497 καταστήματα και ανθρώπινο δυναμικό που ανέρχεται σε 30.000. Όσον αφορά στην πορεία του 2020 και τα επόμενα βήματα του Ομίλου σημειώνεται ότι: κατά το εννεάμηνο του 2020 σημειώνει σταθερά διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Τους πρώτους μήνες του 2020, πραγματοποιήθηκε η είσοδος της εταιρείας στο ψηφιακό λιανεμπόριο, μέσω της επένδυσης στο caremarket.gr.
Α-Β Βασιλόπουλος
Η πανδημία προσέφερε στην επιχείρηση μια σημαντική ευκαιρία για εδραίωση της θέσης της στην αγορά. Η Α-Β Βασιλόπουλος έχει μονίμως στο μικροσκόπιό της την προσθήκη νέων καταστημάτων λιανικής (εταιρικών και franchising) και χονδρικής, καθώς και την περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της. Έχει ήδη προσθέσει στο δίκτυο της τρία καταστήματα (σε Σαντορίνη, Κυπαρισσία και Ακράτα), εξαγοράζοντας τις εταιρείες «THIRA FOODS» και «K.A.S.T FOODS». Την τελευταία χρονιά πραγματοποίησε επενδύσεις 62,2 εκατ. ευρώ για την επέκταση, αναβάθμιση και ανακαίνιση του δικτύου πωλήσεων. Τέθηκαν σε λειτουργία οκτώ νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 45 καταστήματα με το σύστημα δικαιόχρησης.
Έτσι στα τέλη του 2019 το δίκτυο πωλήσεων αριθμούσε 510 καταστήματα, από τα οποία 304 είναι εταιρικά, 191 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 15 είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης. Ο αριθμός των εργαζομένων ανήλθε στα 14.550 άτομα. Κατά την περσινή χρονιά η Α-Β εμφάνισε μικρή μείωση πωλήσεων και μικτών κερδών, με τα υπόλοιπα μεγέθη (EBITDA, κέρδη) να επηρεάζονται από την αλλαγή στη λογιστική απεικόνιση των μισθώσεων λόγω του ΔΠΧΑ 16. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1,95 δισ. ευρώ, από 1,98 δισ. ευρώ το 2018, παρουσιάζοντας μείωση κατά 2%. Τα EBITDA ανήλθαν σε 170,4 εκατ. ευρώ, το 2019 έναντι 130,2 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 30,9%, λόγω υποχώρησης των λειτουργικών δαπανών ως αποτέλεσμα της εφαρμογής του ΔΠΧΑ 16. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 47,2% διαμορφούμενα σε 28,5 εκατ. ευρώ έναντι 54 εκατ. ευρώ το 2018.
METRO ΑΕΒΕ
Οι επιπτώσεις της πανδημίας αφήνουν θετικό αποτύπωμα στα μεγέθη του ομίλου METRO ΑΕΒΕ, η διοίκηση του οποίου επισημαίνει ότι «για τον κλάδο των super market η εκτίμηση για το 2020 δείχνει συγκρατημένη αύξηση στον τζίρο (της τάξεως περίπου του 2%) ανεξαρτήτως της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας λόγω της πανδημίας». Η πρόβλεψη αυτή κρίνεται συντηρητική, αν ληφθεί υπόψη η πρόσφατη μελέτη της IRI που δείχνει μια αύξηση στην αγορά άνω του 9% από την αρχή του έτους. Κατά τις εκτιμήσεις του ΔΣ της METRO, του οποίου ηγείται ο Παντελής Παντελιάδης, οι στρατηγικές της επόμενης μέρας των εμπλεκομένων στην λιανική αγορά τροφίμων- ποτών έχουν ως βάση σταθερές όπως: διατήρηση υφεσιακού περιβάλλοντος σε όρους πραγματικής οικονομίας, υψηλή φορολογία και ανεργία. Σε αυτό το περιβάλλον τα σχέδια της METRO AEBE για το 2020, δίνουν ιδιαίτερο βάρος στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας αλλά και στο δίκτυο χονδρικής (METRO Cash & Carry).
Επίσης, οι πωλήσεις του δικτύου λιανικής της εταιρείας My market αναμένεται να αυξηθούν με ποσοστό που θα υπερβαίνει την τάση της αγοράς, ενώ θα υπάρξει και ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων με νέα σημεία. Οι εκτιμήσεις για ανάπτυξη το 2020 έρχονται σε συνέχεια μιας αποδοτικής χρονιάς όπως αποδείχθηκε το 2019, καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1, 26 εκατ. ευρώ έναντι 1,19εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση με αύξηση 5,8%. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν το 2019 σε 180.412.754,08 ευρώ έναντι 169.277.169,79 ευρώ αυξημένα κατά 6,58%. Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας προέρχεται από δύο βασικές κατηγορίες καταστημάτων: τις πωλήσεις λιανικής (περίπου τα 2/3) μέσα από τα My market και τις πωλήσεις χονδρικής μέσα από τα METRO Cash & Carry. H πολιτική του ομίλου σχετικά με την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων στηρίζεται στη δημιουργία καταστημάτων METRO Cash & Carry και My market, με όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία σε όλη την Ελλάδα.
Αναφορικά με τα METRO Cash & Carry, στόχος είναι η ύπαρξη ενός καταστήματος σε κάθε μεσαία και μεγάλη πόλη της Ελλάδας και η γεωγραφική κάλυψη του εμπορίου της πατρίδας μας κατά 95%. Η εταιρεία κατά τη διάρκεια του 2019 συνεργάστηκε με 1.528 προμηθευτές εκ των οποίων το 95,55% προέρχεται από την εγχώρια αγορά και το 4,45% από το εξωτερικό. Διαθέτει τρία Κέντρα Διανομής, 50 καταστήματα χονδρικής πώλησης (προστέθηκε ένα νέο κατάστημα το 2019), εκ των οποίων το ένα είναι delivery center (METRO Cash & Carry), 224 καταστήματα λιανικής (My market / έκλεισαν δύο και άνοιξε ένα νέο το 2019) και 13πρατήρια υγρών καυσίμων. Σημειώνεται ότι το 2019 η Metro συνέχισε να επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό, καθώς απασχολεί πάνω από 10.800 εργαζόμενους αλλά και στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επενδύοντας σημαντικούς πόρους σε εκπαίδευση και αντικατάσταση/αναβάθμιση στόλου.
Μασούτης Διαμαντής Σ/Μ
Η εταιρεία βρέθηκε στην τέταρτη καλύτερη θέση της λίστας των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με τον μεγαλύτερο τζίρο κατά το 2109. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 8% για να προσεγγίσει τα 830 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά της κέρδη διαμορφώθηκαν στο επίπεδο των 11,7 εκατ. ευρώ κατακτώντας την 3η καλύτερη θέση στη λίστα των πιο κερδοφόρων εταιρειών του κλάδου. Η επιχείρηση έκλεισε το 2020 με δύο νέα καταστήματα, στην Πάτρα και την Παραμυθιά Θεσπρωτίας. Η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. ολοκλήρωσε το 2020 με το δίκτυο καταστημάτων της να αριθμεί συνολικά 333 καταστήματα και να απασχολεί 8.900 εργαζόμενους. Αναπτύσσεται στις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Αττικής, Αχαΐας, Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου.