«Βόμβα»: Λουκέτο σε μεγάλο εμπορικό κέντρο – Δείτε ποιο είναι και τι έχει συμβεί

Επιχειρήσεις: Λουκέτο μπαίνει σε ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρο της Ελλάδας.

«Τέλος εποχής» για το εμπορικό κέντρο Athens Heart επί της Πειραιώς.

Σύμφωνα με πληροφορίες έχει δοθεί περιθώριο στους μισθωτές των καταστημάτων να παραδώσουν τα κλειδιά και πλέον θα ανακαινιστεί για να φιλοξενήσει γραφεία.

Τις τελευταίες μέρες ως εμπορικό κέντρο διανύει το Athens Heart, στην οδό Πειραιώς 180, με την Premia Properties ΑΕΕΑΠ να έχει καταθέσει τις σχετικές μελέτες για την οικοδομική άδεια μετατροπής του σε γραφεία.

Τα εμπορικά καταστήματα που λειτουργούν στο Athens Heart έχουν ειδοποιηθεί και θα αποχωρήσουν σύντομα κα΄θως το Athens Heart αν και ήταν ένα πολλά υποσχόμενο μεγάλο project που εγκαινιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2008 όμως, ποτέ δεν κατάφερε να φθάσει σε ικανοποιητικό επίπεδο επισκεψιμότητας και εσόδων.

Υπενθυμίζεται ότι το ακίνητο των 18.471 τ.μ. βρίσκεται στην συμβολή των οδών Πειραιώς και Χαμοστέρνας και είχε αναπτυχθεί σε οικόπεδο 10,6 στρεμμάτων από την Pasal Development, της οικογένειας Θεοδωρίδη (Sato, Entos κ.λπ.) μέσω της θυγατρικής εταιρείας Doreco.

Στην πορεία, λόγω των οικονομικών προβλημάτων της Pasal, το χρέος των 55 εκατ. ευρώ στην Εθνική Τράπεζα, που είχε αναλάβει η Doreco, έγινε «κόκκινο».

Μετά την εξαγορά της Pasal από τη Sterner Stenhus του ομογενούς επιχειρηματία Ηλία Γεωργιάδη, και τη μετεξέλιξή της σε Premia Properties ΑΕΕΑΠ, το Athens Heart είχε αρχικά εξαιρεθεί από τη συμφωνία εξυγίανσης.

Τελικά, τον περασμένο Νοέμβριο ήρθε η συμφωνία με την ΕΤΕ και για αυτό τώρα η Premia θα προχωρήσει στην ενεργειακή αναβάθμιση του ακινήτου και στη μετατροπή σε βιοκλιματικό κτήριο γραφείων, που θα συνδυαστεί και με ορισμένα καταστήματα εμπορίου και εστίασης.

Προς αυτή την κατεύθυνση θα αποκτηθεί όμορο οικόπεδο.

Επιχειρήσεις: Κολοσσός απολύει 1.500 άτομα!

Δύσκολες ώρες για τη σουηδική αλυσίδα ρούχων H&M, καθώς προχωρά σε μαζικές απολύσεις.

Η σουηδική αλυσίδα ένδυσης H&M θα απολύσει περίπου 1.500 υπαλλήλους της στο πλαίσιο της προσπάθειας της για μείωση των δαπανών και θα εγγράψει κόστος αναδιάρθρωσης άνω των 73 εκατομμυρίων ευρώ στο τέταρτο τρίμηνο, όπως ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία.

Τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία H&M, η δεύτερη μεγαλύτερη παγκοσμίως στον χώρο του λιανεμπορίου, ενεργοποίησε το σχέδιό της για την εξοικονόμηση 183 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

“Η αποδοτικότητα από οικονομικής άποψης του προγράμματος που έχουμε ξεκινήσει περιλαμβάνει την επανεξέταση της οργάνωσής μας και έχουμε επίγνωση ότι θα επηρεαστούν συνάδελφοί μας από αυτό.

Θα στηρίξουμε τους συναδέλφους μας στην εξεύρεση της καλύτερης δυνατής λύσης για το επόμενο βήμα τους”, αναφέρεται σε ανακοίνωση της επικεφαλής της εταιρείας Έλενα Χέλμερσον.

Επιχειρήσεις: «Ντου» της Amazon και στα θέματα υγείας!

Η Amazon έκανε άλλη μια κίνηση για να εισχωρήσει στην υγειονομική περίθαλψη, αυτή τη φορά στοχεύοντας στην τηλε-υγεία, η οποία γνώρισε μεγάλη δημοτικότητα κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Στις 15 Νοεμβρίου, η Amazon ανακοίνωσε την κυκλοφορία της δικής της πλατφόρμας τηλε-υγείας, που ονομάζεται Amazon Clinic.

Η υπηρεσία, που είναι διαθέσιμη σε 32 πολιτείες των ΗΠΑ, συνδέει τους χρήστες με παρόχους υγείας για να βοηθήσει στη θεραπεία πάνω από 20 κοινών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένων των αλλεργιών, της ακμής και της πιτυρίδας.

Μάλιστα η ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρει: «Στην Amazon, θέλουμε να διευκολύνουμε δραματικά τους ανθρώπους να αποκτήσουν υγεία και να παραμείνουν υγιείς».

Η ιδέα είναι απλή:

Ο ασθενής επιλέγει την περίπτωσή του, συμπληρώνει ένα ερωτηματολόγιο και η Amazon τον συνδέει με έναν γιατρό για να λάβει ένα μοντέλο θεραπείας.

Το σύστημα δεν δέχεται ασφαλισμένους και το κόστος επίσκεψης στην πλατφόρμα είναι περίπου όσο η μέση αμοιβή γιατρού σε μια επίσκεψη.

Πολλοί ειδικοί σε θέματα απορρήτου μιλούν για μια ακόμη κίνηση του τεχνολογικού γίγαντα να γνωρίζει και την τελευταία λεπτομέρεια για τη ζωή των χρηστών, όπως π.χ. αν πάσχει από στυτική δυσλειτουργία (μία από τις περιπτώσεις που θα καλύψει η Amazon Clinic).

Και δεδομένου ότι η Amazon δεν έχει το πιο αξιόπιστο ιστορικό αναφορικά με την προστασία προσωπικών δεδομένων, οι ειδικοί ανησυχούν.

Το λανσάρισμα αυτής της νέας υπηρεσίας έρχεται πολύ γρήγορα μετά την εξαγορά της One Medical, μιας αμερικανικής εταιρείας που περιγράφεται ως « Netflix-for-healthcare» με περίπου 800.000 μέλη, από την Amazon.

Η είδηση μάλιστα της συμφωνίας των 3,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων που κυκλοφόρησε τον Ιούλιο, προκάλεσε διαμαρτυρίες έξω από τα κεντρικά γραφεία της One Medical στο Σαν Φρανσίσκο.

Τουλάχιστον, η Amazon Clinic θα δεσμεύεται από το Health Insurance Portability and Accountability (HIPAA), τον νόμο του 1996 για την ασφάλεια των ατομικών στοιχείων των ασθενών.

«Ωστόσο, όλες οι πληροφορίες που παρέχονται πριν – για παράδειγμα, κατά την αναζήτηση γιατρού – δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του HIPAA και είναι τεχνικά ανοιχτές για να τις «καταβροχθίσει» η Amazon», λέει στο WIRED η Debbie Reynolds, ειδικός σε θέματα απορρήτου και προστασίας δεδομένων.

«Δεν καλύπτεστε από τον HIPAA μέχρι τη στιγμή που θα έρθετε σε επαφή με έναν γιατρό. Επιπλέον αν αναζητήσετε θεραπεία π.χ. για την ακμή, θα αρχίσετε να λαμβάνετε και διαφημίσεις για προϊόντα περιποίησης δέρματος;», διερωτάται.

Σε ένα email στο WIRED, η Christina Smith, εκπρόσωπος της Amazon, λέει ότι αυτό δεν θα συμβεί. Γράφει ότι οι περισσότερες πληροφορίες πελατών από την απλή επαφή με τον γιατρό τους θα αντιμετωπίζονται ως προστατευμένες πληροφορίες υγείας, συμπεριλαμβανομένης της τοποθεσίας του ατόμου και της επιλογής παρόχου.

Η Smith είπε στο WIRED ότι η Amazon διατηρεί τις πληροφορίες για την υγεία των ασθενών εμπιστευτικές και ασφαλείς σε συμμόρφωση με την ομοσπονδιακή νομοθεσία και τους κανονισμούς και σύμφωνα με τα πρότυπα του κλάδου.

Τα δεδομένα πελατών της Amazon Clinic θα προστατεύονται με τη χρήση μεθόδων κρυπτογράφησης, συμβατών με τον HIPAA.

«Όποτε πρόκειται για δεδομένα υγείας, πρέπει να είμαστε πολύ καχύποπτοι», παρεμβαίνει η Sandra Wachter, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης που ερευνά τις νομικές και ηθικές επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης, των μεγάλων δεδομένων και της ρομποτικής.

«Όλοι ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για την υγεία των ανθρώπων». Η Wachter επισημαίνει ότι, ενώ η πρόσβαση της Amazon στα προσωπικά δεδομένα μπορεί να μην αποτελεί κίνδυνο αυτή τη στιγμή, κανείς δεν ξέρει τι θα αλλάξει στην πορεία.

Οι πρόσφατες προσπάθειες της Amazon να διεισδύσει στην υγειονομική περίθαλψη εγείρουν ένα πιο θεμελιώδες ερώτημα:

Πρέπει να επιτρέπεται η Big Tech στον τομέα παροχής υπηρεσιών υγείας;

Τα κίνητρα μιας ιδιωτικής εταιρείας δεν ταιριάζουν ακριβώς με την εξυπηρέτηση του δημόσιου καλού, λέει η Tamar Sharon, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Radboud στην Ολλανδία, της οποίας το έργο διερευνά την πολιτική και την ηθική της Big Tech στην υγεία και την ιατρική, μιλώντας για «Googloποίηση της υγείας»!

Μια έρευνα της Washington Post ισχυρίστηκε ότι τέτοιες κινήσεις με μεγάλη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα μερικές φορές έρχονται σε αντίθεση με τις βέλτιστες πρακτικές στην ιατρική:

Για παράδειγμα, ζητήθηκε από τις νοσοκόμες να επεξεργαστούν δείγματα αίματος ασθενών στα προσωπικά τους αυτοκίνητα, ανέφερε η εφημερίδα, και να αποθηκεύσουν και να απορρίψουν ιατρικές προμήθειες στο σπίτι , για το οποίο οι πελάτες διαμαρτυρήθηκαν.

Ωστόσο, η Amazon απάντησε στην Post ότι δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα αρχεία με παράπονα για αυτά τα θέματα.

«Η Amazon Care ακολούθησε κοινές πρακτικές για τη φροντίδα στο σπίτι που είναι ασφαλείς και κατάλληλες», είπε η Smith στο WIRED. «Για παράδειγμα, οι κλινικοί γιατροί της Amazon Care έφεραν πάντα κατάλληλο εξοπλισμό διαχείρισης ιατρικών απορριμμάτων Stericycle».

Για την Tamar Sharon μια μεγάλη ανησυχία είναι πόσο εξαρτημένοι κινδυνεύουμε να γίνουμε από μεγάλες εταιρείες που λειτουργούν ως διαμεσολαβητές στην εξυπηρέτηση θεμελιωδών δημόσιων αναγκών.

«Αυτή είναι μια επικίνδυνη κατάσταση το ότι θα εξαρτηθούμε από μια χούφτα ιδιωτικών παραγόντων για τη χρήση πολύ βασικών αγαθών, όπως η υγεία, η εκπαίδευση ή οι δημόσιες υπηρεσίες», λέει.

Για παράδειγμα, καθώς αυτές οι εταιρείες χρηματοδοτούν και εκτελούν ολοένα και περισσότερο τη δική τους έρευνα, είναι πιθανό να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο ορίζεται η ατζέντα της έρευνας.

Ωστόσο, η είσοδος ιδιωτικών εταιρειών σε δημόσιους χώρους δεν είναι πάντα εγγενώς κακή, λέει η Wachter. Αναμφισβήτητα, το αμερικανικό σύστημα υγειονομικής περίθαλψης πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων είναι ο τέλειος στόχος για νέους παίκτες.

Όπως επισημαίνει ο Scott Galloway, καθηγητής μάρκετινγκ στο New York University Stern School of Business, στο ενημερωτικό του δελτίο, οι δαπάνες για την υγειονομική περίθαλψη στις ΗΠΑ ξεπερνούν κατά πολύ αυτές άλλων πλούσιων χωρών, ωστόσο το προσδόκιμο ζωής είναι χαμηλότερο, δημιουργώντας μια ευκαιρία για προσφορά νέων υπηρεσιών καλύτερης αξίας στους ασθενείς.

«Η βιομηχανία υγειονομικής περίθαλψης των ΗΠΑ είναι μια πληγωμένη φώκια 7 τόνων, που παρασύρεται άσκοπα, αιμορραγώντας στη θάλασσα, πάνω από την οποία τα αρπακτικά κάνουν κύκλους», έγραψε.

Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι η Amazon απλώς γεμίζει ένα κενό σε ένα κατεστραμμένο σύστημα.

Με τη νέα της υπηρεσία, η εταιρεία φαίνεται να εφαρμόζει τις ίδιες πρακτικές που την έκαναν τόσο επιτυχημένη ως έμπορο λιανικής: εύκολη πρόσβαση, γρήγορη παράδοση, ανταγωνιστική τιμολόγηση, ανέσεις που προκαλούν την εγγενή τεμπελιά των ανθρώπων.

Θα μπορούσε όμως να κάνει την καλή υγειονομική περίθαλψη πιο προσιτή σε ένα σύστημα που χωρίζεται μεταξύ των εχόντων και των μη.