Επιχειρήσεις: Ήταν πραγματικά τόσο απλό. Η απίθανη ιδεά που έφερε αδιανόητα λεφτά. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Ο 26χρονος Matthew Parkhurst είναι ο συνιδρυτής και CEO της νεοϋορκέζικης τεχνολογικής startup Antimetal. Όταν η εταιρεία ήταν έτοιμη να βγει από την beta φάση της, ο Parkhurst ήξερε ότι οι δυνητικοί πελάτες της δεν γνώριζαν καν την ύπαρξη της Antimetal.
Έτσι, αποφάσισε να τους κάνει το τραπέζι.
Στις 4 Απριλίου, ο CEO έστειλε περισσότερες από 1.000 πίτσες –τις οποίες παρήγγειλε από τοπικές πιτσαρίες στη Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο- σε κουτιά που έφεραν το όνομα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας του.
Αποδέκτες ήταν δυνητικοί πελάτες της Antimetal, εταιρείες venture capital, ακόμα και influencers της τεχνολογίας με πολλούς followers.
Ο Parkhurst έδωσε φιλοδώρημα 200 δολαρίων σε κάθε διανομέα και τους χάρισε όσες πίτσες δεν μπορούσαν να παραδοθούν.
Συνολικά, ξόδεψε περίπου 15.000 δολάρια για τις πίτσες και τα κουτιά.
Το αποτέλεσμα; Περίπου 75 από τις εταιρείες που έλαβαν τις πίτσες έγιναν πελάτες της Antimetal, αυξάνοντας τα ετήσια έσοδα της εταιρείας κατά τουλάχιστον 1 εκατ. δολάρια.
«Προφανώς, η απόδοση της επένδυσης (ROI) είναι τεράστια από πλευράς εσόδων, σε σχέση με τo πόσα ξοδέψαμε», λέει ο Parkhurst στο CNBC. «Και νομίζω ότι ήταν σπουδαίο για όλους, γιατί στηρίξαμε μικρές επιχειρήσεις».
Αυτό που κάνει η Antimetal είναι να βοηθά άλλες startups να εξοικονομήσουν χρήματα από το κόστος των υποδομών cloud τους.
Εάν για παράδειγμα μια επιχείρηση ξοδεύει 50.000 δολάρια τον μήνα στην Amazon Web Services, μπορεί να πληρώσει την Antimetal 599 δολάρια τον μήνα για να βρει το πρόγραμμα της AWS που της ταιριάζει καλύτερα και να μειώσει αυτό το κόστος.
Έτσι, δυνητικοί πελάτες του Parkhurst είναι όλες οι τεχνολογικές εταιρείες που ξοδεύουν πολλά για υπηρεσίες cloud. «Έχουμε ένα από αυτά τα προϊόντα που είναι πολύ εύκολο να τα πουλήσεις. Είναι σαν να μοιράζεις δωρεάν χρήματα σε έναν βαθμό», λέει.
Όμως, όλοι οι CEOs τεχνολογικών εταιρειών, οι venture capitalists και οι influencers λαμβάνουν αμέτρητα emails που στόχο έχουν να τους παρουσιάσουν κάποιο νέο προϊόν ή υπηρεσία. Οι περισσότεροι δεν τους δίνουν καμία προσοχή.
Ο Rahul Sonwalkar, CEO της startup Julius AI, λέει ότι θυμάται αμυδρά να έχει δει το όνομα της Antimetal σε ένα τέτοιο email που είχε λάβει, αλλά να το έχει αγνοήσει.
Όταν τα κουτιά με τις πίτσες έφτασαν στο γραφείο του, και καθώς έτρωγε μαζί με μερικούς υπαλλήλους του το μεσημέρι, ο Sonwalkar κοίταξε στο X και διαπίστωσε ότι η Antimetal είχε γίνει το «the talk of the town» στο Σαν Φρανσίσκο.
Η εταιρεία του επικοινώνησε με την Antimetal και απέκτησε μηνιαία συνδρομή, την οποία σκοπεύει να διατηρήσει όσο αυτή του εξοικονομεί χρήματα από το κόστος του cloud.
Ο Parkhurst ομολογεί ότι σκέφτηκε και άλλους τρόπους για να κάνει την εταιρεία του viral. Απέρριψε τα διάφορα διαφημιστικά προϊόντα με το λογότυπό της γιατί οι αποδέκτες τους τα ξεχνούν γρήγορα αλλά και την ιδέα να μοιράσει σαμπάνιες, γιατί ήταν πολύ ακριβή.
Έτσι, αποφάσισε να ξοδέψει σχεδόν ολόκληρο το μπάτζετ που είχε για marketing στις πίτσες. Και τα αποτελέσματα ξεπέρασαν τις προσδοκίες του.
«Από όσο γνωρίζω, δεν υπήρξε ούτε ένα αρνητικό δημοσίευμα για αυτό, κάτι που είναι εξαιρετικά σπάνιο. Πιστεύω πως όταν κάνεις κάτι σε τέτοια κλίμακα, κάποιος θα βρει κάτι για να νευριάσει. Αλλά κανείς δεν νευρίασε που έλαβε πίτσες», λέει.
Επιχειρήσεις: Ο νεότερος αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος αποκαλύπτει το μυστικό της επιτυχίας του
O Austin Russell δεν έχει πολλά κοινά με τους άλλους 28άρηδες. Ο νεότερος αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος του κόσμου, είχε απομνημονεύσει τον περιοδικό πίνακα των χημικών στοιχείων στα δύο του και αποφάσισε να δημιουργήσει ένα σύστημα λέιζερ που θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κινούνται χωρίς οδηγό στα 17 του. Σήμερα, διαθέτει περιουσία 1,6 δισ. δολαρίων.
Αλλά όπως ισχυρίζεται ο ίδιος, το μυστικό της επιτυχίας του είναι κάτι που έχουν όλοι οι νέοι: Ενέργεια και πάθος.
Ο Russell είναι ο ιδρυτής της αμερικανικής startup Luminar Technologies, η οποία διαθέτει κεφαλαιοποίηση 2,4 δισ. δολαρίων. Η εταιρεία, την οποία δημιούργησε ως έφηβος, πριν από 11 χρόνια, αναπτύσσει εξοπλισμό και λογισμικό που κινεί τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα.
Στην πορεία του, τον βοήθησε η επιχορήγηση των 100.000 δολαρίων που δίνει το Thiel Fellowship σε άτομα με καλές ιδέες για να παρατήσουν τις σπουδές τους και να ιδρύσουν τη δική τους εταιρεία. Ο Russell άφησε το Stanford University για να γίνει επιχειρηματίας.
«Οι 20άρηδες έχουν πολλή ενέργεια. Βάζουν το πάθος τους στα πράγματα και σίγουρα εγώ δεν είμαι εξαίρεση σε αυτό. Πιθανότατα το φέρνω στα άκρα και αυτό είναι πολύ σημαντικό», λέει ο Russell στο CNBC.
Πραγματικά, μια δημοσκόπηση που πραγματοποίησε η SAP το 2020 με τη συμμετοχή 10.000 ατόμων, διαπίστωσε ότι οι millennials είναι πιο παθιασμένοι από ό,τι οι baby boomers και οι Gen Xers. Η μοναδική ηλικιακή ομάδα που τους ξεπερνά είναι οι ακόμα πιο νέοι, της Gen Z, αλλά και αυτοί θα ξεπεραστούν από την επόμενη γενιά.
«Ήμουν 16 ή 17 ετών όταν είπα: ‘Έχω αυτό το όραμα να δημιουργήσω ένα είδος συστήματος λέιζερ που θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κινούνται χωρίς οδηγό. Και θα το κάνουμε ξεπερνώντας τις Google αυτού του κόσμου και όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες’», έλεγε ο Russell στο Forbes το 2021, καθώς θυμόταν το pitch που έκανε σε ενδιαφερόμενους επενδυτές, σαν έφηβος.
Σήμερα, η Luminar έχει εκατοντάδες υπαλλήλους και σύντομα, η τεχνολογία της θα χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα Mercedes-Benz και Volvo.
Βέβαια, ο Russell παραδέχεται ότι είχε και κάποια άλλα χαρακτηριστικά που ίσως να συνέβαλαν στην επιτυχία του, πέραν της ενέργειας και του πάθους.
«Υποθέτω ότι απομνημόνευσα τον περιοδικό πίνακα όταν ήμουν περίπου δύο. Είχα εμμονή με το να μαθαίνω συγκεκριμένα πράγματα. Ήθελα να μαθαίνω και να κατανοώ πολλούς νέους τύπους επιστημονικών πεδίων», λέει.