Επιχειρήσεις: Επένδυση που θα φτάσει τα 120.000.000 ευρώ με την κατασκευή νέου εργοστασίου της ΙΟΝ στη Στυλίδα κι επέκταση του εργοστασίου στην Άρτα, ετοιμάζει ο «πρώην» Mr. Chipita, ο γνωστός επιχειρηματίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος, σύμφωνα με ρεπορτάζ του newmoney.
Το ρεπορτάζ μάλιστα αποκαλύπτει ότι οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν τον επόμενο μήνα. Θυμίζουμε ότι το LamiaReport είχε αποκαλύψει πριν από έναν χρόνο τα σχέδια του κ. Θεοδωρόπουλου για τη νέα μεγάλη επένδυσή του στην περιοχή που αναμένεται να δώσει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας.
Ο κ. Θεοδωρόπουλος μιλώντας στο newmoney σημείωσε ότι εκτός από την επένδυση στην περιοχή της Φθιώτιδας, προχωρά και η αναβάθμιση του του εργοστασίου της Άρτας με την προσθήκη νέας, σύγχρονης μονάδας για την παραγωγή γκοφρέτας.
«Με τις επενδύσεις αυτές θα ενισχυθεί σημαντικά η παραγωγική ικανότητα της ΙΟΝ ώστε να μπορούμε να υποστηρίξουμε το σχέδιο ανάπτυξης που έχουμε ετοιμάσει», σημείωσε ο ίδιος.
Σε ό,τι αφορά την επένδυση στη Στυλίδα, αυτή θα είναι συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ και στόχος είναι το νέο εργοστάσιο, το οποίο θα λειτουργεί με τον πλέον σύγχρονο εξοπλισμό, να είναι λειτουργικό σε περίπου τρία χρόνια. Ήδη έχουν γίνει όλοι οι σχεδιασμοί, έχουν προχωρήσει οι σχετικές αδειοδοτήσεις και οι εκσκαφείς αναμένεται να ξεκινήσουν εργασίες μέσα στον Ιανουάριο και να προχωρήσουν οι οικοδομικές εργασίες.
Την ίδια ώρα στην Αρτα ολοκληρώνονται αυτό το διάστημα οι οικοδομικές εργασίες επί της νέας μονάδας και θα ακολουθήσει η τοποθέτηση του μηχανολογικού εξοπλισμού με στόχο να είναι πλήρως λειτουργική ως τον Σεπτέμβριο του 2025. Η επένδυση στην Αρτα έχει προϋπολογιστεί στα 20 εκατ. ευρώ. Με αυτήν θα προστεθεί μία σύγχρονη γραμμή παραγωγής γκοφρέτας, η οποία ουσιαστικά θα διπλασιάσει την παραγωγική δυνατότητα που σήμερα η εταιρεία διαθέτει μέσω των τεσσάρων παλαιών γραμμών παραγωγής που διαθέτει.
Ως εκ τούτου η ΙΟΝ θα μπορεί να παράγει ένα σημαντικό όγκο προϊόντων με στόχο αυτά να βρουν το δρόμο τους και προς τις διεθνείς αγορές, κυρίως στην Ευρώπη, μιας και το μοντέλο ανάπτυξης της στο εξωτερικό, όπως είχε πει παλαιότερα ο κ. Θεοδωρόπουλος θα ακολουθήσει αυτό της Chipita, δηλαδή μέσω κοινοπραξιών και τοπικής παραγωγής. Ήδη μάλιστα το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση έχει γίνει στην άλλη άκρη του Ατλαντικού μέσω σχηματισμού κοινοπραξίας στο Μεξικό με τοπικούς συνεργάτες εδώ και χρόνια του κ. Θεοδωρόπουλου. Η εταιρεία ξεκινά τη δραστηριότητα της ως εμπορική αλλά εφόσον η διείσδυση των προϊόντων ΙΟΝ αποδειχθεί ικανοποιητική τα επόμενα χρόνια θα μπορούσε να δημιουργηθεί και μία παραγωγική βάση με επιδίωξη την ανάπτυξη σε όλη τη Β. Αμερική.
Σημειωτέον πως σήμερα οι πωλήσεις της ΙΟΝ στις αγορές του εξωτερικού κυμαίνονται σε ποσοστό λίγο πάνω από το 10% του συνολικού κύκλου εργασιών. Ο τελευταίος το 2023 είχε αυξηθεί στα 114,38 εκατ. ευρώ από 112,95 εκατ. ευρώ το 2022.
Πέραν των οργανικών επενδύσεων το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της ΙΟΝ συμπεριλαμβάνει και εξαγορές προκειμένου να διαμορφωθεί ένας Όμιλος τροφίμων με ‘συγγενή’ προϊόντα που θα προωθούσαν ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο προϊόντων. Στο πλαίσιο αυτό εξάλλου προχώρησαν φέτος οι εξαγορές των εταιρειών καραμελοποιίας «Λάβδας Ανώνυμη Εταιρεία Ζαχαρώδη» και «Olympic Hermes Α.Ε.». Επίσης, όπως είχε αποκαλύψει το newmoney, υπάρχει και option προκειμένου η Bespoke SGA Holdings του κ. Θεοδωρόπουλου να προβεί μετά από δύο χρόνια στην εξαγορά και της Interion A.D., της πρώην θυγατρικής της ΙΟΝ στη Βουλγαρία (σημ.: παράγει την πραλίνα NuCrema) που σήμερα βρίσκεται στα χέρια των παλαιών μετόχων-κληρονόμων της ΙΟΝ και είχε εξαιρεθεί του αρχικού ντιλ λόγω των όρων πώλησης της Chipita στην Mondelez.
Επιχειρήσεις: Χρεοκόπησε κολοσσός – Δεκάδες χιλιάδες άνεργοι
Ακόμα ένα χτύπημα κάτω από τη ζώνη για τα Ευρωπαϊκά σχέδια της επικράτησης στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων έναντι των Κινέζων, αποτελεί η αίτηση πτώχευσης της Northvolt AB στην Αμερική τη περασμένη εβδομάδα.
Κατάσταση η οποία οδήγησε τη Σουηδική εταιρία να κάνει κινήσεις απελπισίας για να διασωθεί αναζητώντας συμμάχους και βοήθεια ακόμα και από τους μέχρι άλλοτε “ορκισμένους εχθρούς” της που ήθελε να ξεπεράσει στην αγορά. Συγκεκριμένα ξεκίνησε διαπραγματεύσεις για εξαγορά από την Κινέζικη Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) που αποτελεί την μεγαλύτερη παγκόσμια κατασκευάστρια μπαταριών για EV. Εταιρία που η Ευρώπη θέλει με κάθε τρόπο να απεξαρτηθεί.
Η αίτηση πτώχευσης έχει προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και την ευρύτερη προσπάθεια της ΕΕ για ενεργειακή αυτονομία. Η εταιρεία αντιμετωπίζει χρέη ύψους 5.8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με μόνο 30 εκατομμύρια δολάρια να υπάρχουν σε διαθέσιμα μετρητά για τη συνέχιση της λειτουργίας της. Επιπλέον, η αποτυχία εξασφάλισης νέας χρηματοδότησης ύψους 1.2 δισεκατομμυρίων δολαρίων οδήγησε σε σημαντικές περικοπές και αναβολές έργων
Εταιρείες όπως η Volkswagen, που κατέχει το 21% της Northvolt, ήδη βιώνουν κρίση με στασιμότητα στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και οικονομικές πιέσεις. Το κλείσιμο της Northvolt ενισχύει αυτά τα προβλήματα, περιορίζοντας την πρόσβαση σε μπαταρίες υψηλής ποιότητας που κατασκευάζονται εντός Ευρώπης.
Μεγαλώνει η εξάρτηση από την Κίνα η οποία ήδη κατέχει το 85% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών με αποτέλεσμα οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να επιστρέψουν σε μεγαλύτερη εξάρτηση από ασιατικούς προμηθευτές, αυξάνοντας τον κίνδυνο γεωπολιτικών πιέσεων.
Η ακύρωση παραγγελιών, όπως το συμβόλαιο 2.1 δισεκατομμυρίων ευρώ της BMW, επέτεινε τα οικονομικά προβλήματα της Northvolt. Η αποτυχία κατασκευής εργοστασίων στη Γερμανία και τον Καναδά επίσης επηρεάζει τις τοπικές οικονομίες και τα σχέδια παραγωγής μπαταριών.
Η κατάρρευση της Northvolt σηματοδοτεί την αδυναμία της Ευρώπης να ανταγωνιστεί πλήρως τις κινεζικές εταιρείες σε έναν τομέα στρατηγικής σημασίας. Οι χαμηλότερες τιμές μπαταριών από την Κίνα και η διαρκής εξάρτηση από ασιατικά αποθέματα πρώτων υλών δυσχεραίνουν την ευρωπαϊκή προσπάθεια για αυτονομία στην πράσινη ενέργεια.
Αν και η Northvolt σχεδιάζει αναδιάρθρωση και πιθανή πώληση περιουσιακών στοιχείων, το μέλλον παραμένει αβέβαιο.
Παράλληλα, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν δείξει περιορισμένη προθυμία για διάσωση, επικεντρώνοντας τις προσπάθειες στη δημιουργία ενός σταθερότερου πλαισίου για την ενεργειακή μετάβαση.
Επιχειρήσεις: Κολοσσός πάει για… φούντο! Απολύσεις και μειώσεις για να σωθεί
Μπορεί κάποτε η Under Armour να διαφημιζόταν ως ο άξιος αντίπαλος της Nike, ωστόσο τα τελευταία χρόνια φαίνεται να έχει χάσει τα πατήματά της στην αγορά των αθλητικών ειδών, καταγράφοντας ανησυχητικά χαμηλές επιδόσεις.
Η Under Armour πλέον αγωνίζεται για την επιβίωσή της, σε μια όλο και πιο ανταγωνιστική αγορά αθλητικών ειδών, όπου οι νεότεροι «παίκτες» – όπως η Hoka και η On running shoes – φαίνεται να προσεγγίζουν περισσότερο τους νέους καταναλωτές.
Οι πωλήσεις της Under Armour είναι πολύ υποτονικές τα τελευταία χρόνια, ενώ η μετοχή της έχει υποχωρήσει κατά 88% από το ιστορικό υψηλό της το 2015.
Οι ειδικοί του κλάδου αναφέρουν ότι η εταιρεία είναι βυθισμένη σε ένα δυσάρεστο μείγμα προβλημάτων: κρίση ταυτότητας, διοικητικές αντιπαραθέσεις, υποτονικότητα απέναντι στις εξελισσόμενες τάσεις της αγοράς και συνεχείς αλλαγές στη θέση του CEO.
Ενας από αυτούς είναι ο Κέβιν Πλανκ, ιδρυτής τής εταιρείας, ο οποίος επέστρεψε στο τιμόνι για δεύτερη φορά ως CEO, μετά την αντικατάστασή του το 2019.
«Όταν η Under Armour αναπτυσσόταν με αριθμούς 20% και πλέον, ο κόσμος την έβλεπε ως νόμιμο ανταγωνιστή της Nike», δήλωσε ο David Swartz, ανώτερος αναλυτής μετοχών της εταιρείας ερευνών Morningstar, σε συνέντευξή του στο CNN.
«Ήταν σαν την On ή τη Hoka, αλλά πριν από 10 χρόνια. Ήταν η νεοσύστατη αθλητική μάρκα που έκανε πραγματική επέλαση ενάντια στη Nike, το κυρίαρχο όνομα στον κλάδο. Ο κόσμος την έβλεπε ως μια εταιρεία που θα μπορούσε πραγματικά να ξεφύγει και να πάρει μερίδιο αγοράς από τη Nike μεταξύ των σκληροπυρηνικών αθλητών», δήλωσε ο Swartz. «Αυτό πράγματι συνέβη για λίγο, αλλά δεν είχε διάρκεια».
Από το 1996 που ιδρύθηκε μέχρι το 2010, η επιχείρηση είχε ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε πωλήσεις. Πέντε χρόνια αργότερα, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια. Απο κει και πέρα η εταιρεία έχασε τη δυναμική της.
Τα τελευταία οκτώ χρόνια η Under Armour κάνει… αγώνα δρόμου.
Η εταιρεία ανακοίνωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα την αναδιάρθρωσής της, καθώς οι πωλήσεις τριμήνου στη Βόρεια Αμερική έπεσαν κατά 10%, ενώ εκτιμά ότι για το τρέχον οικονομικό έτος, οι πωλήσεις θα είναι μειωμένες κατά 15% – 17%. Οι απολύσεις θα αποτελέσουν μέρος της αναδιάρθρωσης, ωστόσο δεν έχει διευκρινιστεί πόσοι εργαζόμενοι θα χάσουν τη δουλειά τους.
Η Under Armour ανακοίνωσε επίσης την επαναγορά μετοχών ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων, μια κίνηση με στόχο την ανταμοιβή των μετόχων.
Ο Πλανκ δήλωσε στους αναλυτές ότι η νέα στρατηγική της εταιρείας θα επικεντρωθεί: στην πώληση λιγότερων αλλά πιο καινοτόμων προϊόντων για την κάλυψη των αναγκών των αθλητών, στη σημαντική επιτάχυνση της ανάπτυξης προϊόντων, στην επανεστίαση στην κατηγορία ανδρικής ένδυσης και τη μείωση των εκπτώσεων στα προϊόντα της.
«Η εταιρεία είχε ουσιαστικά πέντε διευθύνοντες συμβούλους τα τελευταία πέντε χρόνια, αν υπολογίσουμε τον Κέβιν Πλανκ δύο φορές», δήλωσε ο Swartz.
Ο Πλανκ ανέλαβε ξανά διευθύνων σύμβουλος τον Μάρτιο, τερματίζοντας τη μονοετή θητεία της Stephanie Linnartz.
Την περίοδο από το 2016 και μετά «τα πράγματα άρχισαν να καταρρέουν» στην Under Armour, δήλωσε ο Swartz. Τεράστιο ζήτημα προέκυψε όταν ένα σημαντικό κανάλι διανομής της μάρκας χρεοκόπησε και έκλεισε τα καταστήματα.
Ο κύριος όγκος των προϊόντων της Under Armour πωλείται μέσω λιανοπωλητών αθλητικών ειδών και πολυκαταστημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Macy’s και Kohl’s, καθώς και μέσω του διαδικτύου.
Η 15ετής συμφωνία χορηγίας, που υπογράφηκε το 2016, ήταν τότε η μεγαλύτερη στην ιστορία του κολεγιακού αθλητισμού. Σε αντάλλαγμα των 280 εκατομμυρίων δολαρίων, οι αθλητές-φοιτητές και το προσωπικό του UCLA θα φορούσαν και θα χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά προϊόντα της Under Armour (UA).
Το 2020, το UCLA μήνυσε την Under Armour για τη λήξη της συμφωνίας χορηγίας. Η αγωγή ισχυριζόταν ότι η Under Armour αντιμετώπιζε προβλήματα πριν από την περίοδο της Covid-19 και ότι χρησιμοποίησε την πανδημία ως λόγο για να σταματήσει τη συμφωνία.
Η εταιρεία κατέληξε σε διακανονισμό με το UCLA.
Τον επόμενο χρόνο, η Under Armour κατέβαλε 9 εκατομμύρια δολάρια για να διευθετήσει μια πολυετή έρευνα με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ σχετικά με τις προηγούμενες λογιστικές πρακτικές της, σύμφωνα με το Footwear News.
«Η Under Armour απέτυχε να προσκολληθεί στο streetwear, ή στο αθλητικό στυλ που εκτόξευσε την On ή την Hoka ή την Merrell», δήλωσε ο Zak Stambor, ανώτερος αναλυτής, λιανικής και ηλεκτρονικού εμπορίου, της εταιρείας ερευνών αγοράς eMarketer, σε συνέντευξή του στο CNN.
«Όταν η Sports Authority χρεοκόπησε το 2016, αυτό έβλαψε πραγματικά την Under Armour. Ήταν ένας σημαντικός πελάτης της, όπως και η Dick’s Sporting Goods”, δήλωσε ο Schwartz.